Jump to content

2015.04.26 Chelsea


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 chelsea.png?2012-13 Chelsea

Søndag 26. april 2015, kl. 17:00, Emirates Stadium

Premier League

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium/Sumo

OX er fremdeles skadet, Arteta er i trening men iflg Wenger så er han ikke fysisk klar til en "intens" kamp. Mertesacker har ikke vært med på treningene siden han ble skadd og iflg Wenger så er det 50/50 når det gjelder muligheten for at han skal starte mot Chelsea, alternativet iflg Wenger er at Gabriel starter.

Wenger sier at alle andre som var tilgjengelige sist helg også er tilgjengelige nå, om det også omfatter Bellerin som var ute mot Reading på grunn av en ankelproblem sies det ikke noe om, men jeg antar at han er klar siden han ikke er oppført i "skadelisten" på arsenal.com.

Chelsea er på ingen måte uslåelige men kampene mot de blå, om det er nede nær elva eller oppe i N5, er de to kampene i året jeg er mest pessimistisk til.

Jeg forventer et mest mulig toppet lag og satser på følgende elleve fra start:

Ospina

Bellerin - Gabriel - Kos - Monreal

Cazorla - Coq

Sanchez - Özil - Welbeck

Giroud

Siden Mertesacker fremdeles er usikker så blir Gabriel et opplagt valg i forsvaret, men jeg er mye mer usikker når det gjelder midtbanen. Ramsey har blitt brukt på ving noe jeg ikke er så begeistret over siden jeg mener at hans beste plass (hvis han skal være med) er ved siden av Coq. Så lenge Cazorla nok blir foretrukket ved siden av Coq så velger jeg å sette ut Ramsey (selv om jeg egentlig ikke ønsker det) og da står vingplassen mellom Welbeck og Walcott, og jeg tviler på at dette er kampen der Theo er med fra start.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Jeg tror faktisk jeg ville ha byttet ut Welbeck med Theo i denne kampen. Tror faen meg jeg foretrekker Debuchy framfor Gabriel i midtforsvaret.

 

Vi bør vinne dette greit. Jeg tipper 3-0. Vi har jo tross alt den beste keeperen av disse to lagene.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ingen grunn i verden til at vi ikke skal vinne denne kampen. vi er i bedre form, bedre spiller for spiller og jævlig mye kulere.

 

BE

 

Jeg ser et par grunner: Mourinhos taktiske egenskaper i slike kamper og at Chelsea har en del spillere som er rimelig gode de også. Men er enig i ditt første og siste argument, delvis på nummer to...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så sikker i min sak at jeg utfordrer alle på forumet som bor i eller i nærheten av Oslo. Dersom Arsenal taper eller spiller uavgjort spanderer jeg en øl på Bohemen til de som tar i mot utfordringen her på forumet innen kampstart.

Dersom Arsenal vinner med 2 mål eller mer, skal de som er med på denne utfordringen spandere en øl på meg.

 

Jeg forventer å bli full uten å betale en krone.

 

Noen som tør?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så sikker i min sak at jeg utfordrer alle på forumet som bor i eller i nærheten av Oslo. Dersom Arsenal taper eller spiller uavgjort spanderer jeg en øl på Bohemen til de som tar i mot utfordringen her på forumet innen kampstart.

Dersom Arsenal vinner med 2 mål eller mer, skal de som er med på denne utfordringen spandere en øl på meg.

 

Jeg forventer å bli full uten å betale en krone.

 

Noen som tør?

 

BE

Nope, for alt kan hende i den kampen...................... og så bor jeg ca 60 mil fra Oslo :D så jeg er uansett "diskvalifisert"

Link to comment
Share on other sites

Feiging!

 

BE

Sikkert .......... Men ved nærmere ettertanke så skulle jeg (hvis jeg hadde bodd noe mer sentralt) tatt utfordringen, siden det egentlig er en vinn/vinn situasjon.

Hvis ditt tips hadde gått inn så ville det å måtte punge ut for en halvliter (eller 0.4?) vært en liten sum å betale for å feire et godt resultat, hvis ditt tips derimot ikke hadde gått inn (tenker da mest et eventuelt tap) så ville en gratis halvliter (0.4?) vært en mager trøst (men dog en trøst) for min del :D

 

PS!! jeg hadde selvsagt håpet på at det var jeg som måtte betale din halvliter og ikke omvendt ;D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så sikker i min sak at jeg utfordrer alle på forumet som bor i eller i nærheten av Oslo. Dersom Arsenal taper eller spiller uavgjort spanderer jeg en øl på Bohemen til de som tar i mot utfordringen her på forumet innen kampstart.

Dersom Arsenal vinner med 2 mål eller mer, skal de som er med på denne utfordringen spandere en øl på meg.

 

Jeg forventer å bli full uten å betale en krone.

 

Noen som tør?

 

BE

Si ifra neste gang du er i Stavanger BE :angel: :proud:

 

Tror nok, som de fleste andre her, at tre poeng blir en meget vanskelig oppgave vi har problemer med å klare. Dessverre.

 

Håper dog at dine spåevner er like store som du skal ha det til selv BE :)

Link to comment
Share on other sites

Hentet fra Chelsea Norge forumet ang. at Costa, Remy og Drogba skal være ute mot oss.

"Mot Arsenal borte så blir det nok ikke noe spiss på banen uansett, for der skal nok Mourinho ha 0-0.

Skal vi tippe; Courtoise, Ivanovic, Cahill, Terry, Azpi, Zouma, Matic, Willian, Fabregas, Oscar, Hazard ?

Zouma skal løpe rundt og markere ut Sanchez av kampen, Willian skal punktmarkere Coquelin og vi kommer til å ligge kompakt rundt egen 20 meter i 90 minutter.

Parkere bussen kommer til å få en ny dimensjon på Søndag!"

Er så fantastisk glad for at jeg ikke heier på det laget der!! Hvis det stemmer at hele angrepsrekken er ute har jeg uansett enda større tro på seier. Håper vi tar dem på en døball. Gjerne et nytt direkte frispart. Bare for pisse ekstra hardt på JM!

Link to comment
Share on other sites

Nå ble vel Costa klar for søndagen? Så vi må nok regne med en småstygg ekkel spiss på topp der. Fabregas vil nok storspille på midten sammen med Hazard. Mens tilnærmingen dems nok blir defensivt ja. Vi kommer nok særlig til å se dette om de får ett ledermål.

 

Har null tro på seier, så sånn sett blir det bare å sette seg i soffan og håpe på det beste.

Link to comment
Share on other sites

Min forventning til denne kampen er at den blir et laaaangt gjesp hvor Chelsea ikke er interessert i annet enn å klare et poeng. Og det klarer de sannsynligvis også.

 

Nøyaktig hva jeg tror også. Og de fleste "eksperter". Og da blir det kanskje ikke slik allikevel?! For Chelski har nå så godt som vunnet gullet - men vunnet få hjerter på veien. Og de har egentlig råd til å gamble litt i denne for å vinne noe av det sistnevnte. Men det spørs, da, om Mourinho overhodet bryr seg om den slags. Det skulle i så fall være noe nytt og overraskende!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så sikker i min sak at jeg utfordrer alle på forumet som bor i eller i nærheten av Oslo. Dersom Arsenal taper eller spiller uavgjort spanderer jeg en øl på Bohemen til de som tar i mot utfordringen her på forumet innen kampstart.

Dersom Arsenal vinner med 2 mål eller mer, skal de som er med på denne utfordringen spandere en øl på meg.

 

Jeg forventer å bli full uten å betale en krone.

 

Noen som tør?

 

BE

Jeg vedder gjerne, men ikke på at Arsenal sjal gjøre det dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Kun seier er godt nok!

Chelsea har ikke overbevist med de siste kampene, de har vært ekstremt heldige som har tatt med seg så mange poeng de 3-4 siste kampene.

Arsenal er i god form, etter min mening i MYE bedre form enn Chelsea. Attpåtil så har Arsenal desidert det beste laget når en ser på kvalitet gjennom hele troppen.

Men Chelsea har noe Arsenal ikke har, og det en god taktisk trener. Mourinho er en idiot, men vi kommer ikke unna at han er et taktisk geni!

 

Mitt tips er at Arsenal vinner 2-0, fortjent!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vedder gjerne, men ikke på at Arsenal sjal gjøre det dårlig.

Da klubben holdt til litt lenger borte i gata (på Highbury) så fikk jeg ordnet meg billett gjennom supporterklubben. Sesongbilletten jeg skulle bruke ble "oppbevart" av en ihuga Arsenalfan som var på omtrent alle kamper hjemme og borte (i inn- og utland), men han hadde en ting han gjorde konsekvent og det var å satse noen få pund på at Arsenal skulle tape. Filosofien hans var at han håpte på å tape innsatsen hver gang, men skulle det gå galt resultatmessig så var det greit å få noe "positivt" ut av del likevel.

Link to comment
Share on other sites

Her luktar det poengdeling lang veg, blir svært overraska om ikke dette endar 1-1. Chelseas våpen er disiplinen og gjennombrudd i form av spelarar som Hazard og Fabregas. Gledar meg enormt til kamp, lat oss håpe at det beste fotballaget vinn. Stort sett enig med trådstarters lag, men Ramsey starter.

Link to comment
Share on other sites

2.80 odds på Chelsea er ikke værst. Nesten tredoble penga. Og det på en manager Wenger aldri har vunnet mot. I tillegg gir U over tre ganger penga.

 

Håper selvsagt mange taper penger idag om/når Arsenal vinner ;) Nesten fristende som nevnt over og satse vekk noen kroner.

Link to comment
Share on other sites

Håper Gabriel starter istedenfor Per for å redusere faren for kontringer. Synes for øvrig han har spilt bra - ser at noen her allerede har noe i mot han.

 

Tror også Ramsey starter for å gi Bellerin flere muligheter offensivt. Wenger tenker nok litt trygghet fra start..

 

Håper Walcott kommer inn i andre omg når den eldrende forsvarsrekken til Chelsea begynner å merke kjøret :) Dette blir 3 fantastisk gode poeng!

Link to comment
Share on other sites

Walcott inn er logisk, men hva har han utrettet iår når han har kommet inn? Nix og nada. Han utfordrer jo ikke en mot en til tross for store bakrom, frykter vi har sett toppen av Walcott tidligere sesonger og at skadene nå setter spor :/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...