Jump to content

2015.04.26 Chelsea


Polljen

Recommended Posts

Heldige er vi helt klart, men det er faen meg på tide at vi er litt heldige mot det drittlaget her. De slipper jo unna med vanvittig mye hver gang vi møter de.

 

Bare etter 7 minutter så kunne og burde Ivanovic hatt minst 1 gult kort bla.

 

Edit:

 

Må forøvrig gi skryt til Bellerin i den situasjonen også. Veldig veldig bra backspill. Hindrer trolig en scoring der.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Situasjonen der Ospina er langt på etterskudd og feller Oskar etter at han har fått sendt ballen i retning mål, er det straffe? Tja! Med Arsenalbriller på så mener jeg at avgjørelsen er grei, men for en objektiv tilskuer så er jeg mer usikker i om avgjørelsen er korrekt.

 

Det gule kortet til Fabregas, er det riktig? Etter min mening ja, det er rett nok litt kontakt men det er ikke en felling. Fabregas ramler på en måte som klart tyder på filming.

 

Ble Arsenal snytt for et straffespark da Cahill (?) kastet seg for å stoppe skuddet. Så absolutt JA.

 

En fartsrik, men sjansefattig omgang der Chelsea nok har vært nærmest et mål, men der vi så absolutt er med spillemessig. Det blir dessverre litt for mye five-a-side i angrep der d\litt for mye (som vanlig) stopper opp ved sekstenmeteren.

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig prøver vi å presse altfor mye igjennom i midten, men de få gangene vi faktisk får slått inn tidlig fra kant, så ser vi at vi skaper farligheter. Ønsker mer av dette, og skulle veldig gjerne hatt Ox utpå der til å utfordre Azpilicueta...

Link to comment
Share on other sites

Billig frispark til Curtois! Giroud må få lov til å gå opp i duellen! Er jo han som blir holdt.

 

Helt latterlig. Er null kontakt og Courtois mister jo ballen når han lander. Er helt tragisk hvor mye beskyttelse keeperene får i sin egen boks.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror faktisk jeg ville ha byttet ut Welbeck med Theo i denne kampen. Tror faen meg jeg foretrekker Debuchy framfor Gabriel i midtforsvaret.

 

Vi bør vinne dette greit. Jeg tipper 3-0. Vi har jo tross alt den beste keeperen av disse to lagene.

 

BE

 

Jeg ser ingen grunn i verden til at vi ikke skal vinne denne kampen. vi er i bedre form, bedre spiller for spiller og jævlig mye kulere.

 

BE

 

Jeg er så sikker i min sak at jeg utfordrer alle på forumet som bor i eller i nærheten av Oslo. Dersom Arsenal taper eller spiller uavgjort spanderer jeg en øl på Bohemen til de som tar i mot utfordringen her på forumet innen kampstart.

Dersom Arsenal vinner med 2 mål eller mer, skal de som er med på denne utfordringen spandere en øl på meg.

 

Jeg forventer å bli full uten å betale en krone.

 

Noen som tør?

 

BE

 

Neste gang blir første gang Moen.

 

Ikke bekymret for søndagen i det hele tatt.

 

BE

 

Litt av en spåmann denne ben elfen altså! :D

 

Skulle selvsagt likt at du hadde riktig min gode mann, men det å tro at vi "greit" slår Chelsea blir litt drøyt. :P

 

Ellers ingen overraskelse at kampen i dag sugde. Det å møte Chelsea er som regel aldri god underholdningsverdi. Mourinho er en kynisk og kjedelig faen, men han kan forsvarsspill som få andre (dessverre).

Link to comment
Share on other sites

1-ett skudd på mål folkens. Det klarer vi per 27-5-15 som ligaens formlag på hjemmebane. De som sa/sier dette ble lett. Herregud for ett mageplask. Chelsea hadde til motsettning 3-tre på mål.

 

Da hjelper det ikke med trykk.

Link to comment
Share on other sites

De går utpå for uavgjort og får det. Legger merke til at de jubler etter en kamp de ikke har skapt noe som helst (minus en hjernerystelse på Oscar). Hadde vært flau hvis jeg var Chelseafan!

Ellers synes jeg laget fungerer svært godt sammen nå! Bare marginer unna sier idag. Andre plass i PL etter en så dårlig start er sterkt, ikke mange forsterkningene som må til for at vi skal være med helt inn neste sesong! :) Sterk kollektiv forestilling i mine øyne.

 

Og for å hive meg på bølgen. Tror ikke polakken hadde tatt avslutningen fra Ramires i første omg ;D

Link to comment
Share on other sites

Resultatmessig: Bedre enn fryktet, "dårligere" enn ønsket. Vi er stort sett hverken bedre eller dårligere enn Chelsea, men det må snart være mulig for dette Arsenallaget å finne på noe mer konstruktivt fremover enn (som vanlig) gå seg faste i forsvarsmuren midt foran sekstenmeteren.

 

Vi har et lag som langt på vei kan være med å kjempe i toppen neste år, men da må skje noe mer fantasifullt (fra Wenger) når det gjelder å bruke den hurtigheten som er i mange av våre offensive spillere.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man overhodet kan snakke om stålkontroll i fotball, så har Mourinho det på Arsenal, spesielt i åpent spill. På et eller annet tidspunkt må vi begynne å fyre litt fra distanse og trekke noen flakslodd i disse kampene. Å spille ut Chelski under portugiseren har Wenger nå forsøkt 13 ganger, og har 0 seire å vise til.

 

Jaja. Everton gjorde dagen fin. 2-3 plass og direkte CL-spill bør være oppnåelig!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...