Jump to content

2015.03.21 Newcastle United


Polljen

Recommended Posts

Newcastle United newcastleunited.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 21. mars 2015, kl. 16:00, St. James' Park


Premier League


Kampen kan sees direkte på TV2 Sport Premium/Sumo






Skadesituasjonen: Arteta og Debuchy er to/tre uker fra å være klare, Wilshere er i noenlunde samme situasjon. Rosicky er kanskje klar denne helgen. Når det gjelder OX så er det intet nytt.



I mitt forslag til lag mot Newcastle så har jeg "benket" Sanchez, ellers er det få forandringer. Kanskje kunne Monreal få hvile og GIbbs starte kampen. Jeg har også "vurdert" å hvile Per og la Chambers ta den posisjonen.



Ospina


Bellerin - Per - Kos - Monreal


Ramsey - Coquelin


Özil - Cazorla - Welbeck


Giroud



Etter denne kampen er det landslagspause og neste kamp i PL er oppgjøret hjemme mot Liverpool 4. april.


Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk ganske optimistisk før denne kampen. Støtter ditt foreslåtte laguttak. Alexis trenger hvile. Samtidig fortjener samtlige av de 11 du har valgt å fortsette god form. Newcastle har vært stabilt dårlige etter at Pardew dro til Crystal Palace. Tipper vi vinner denne 3-0, med Giroud, Ramsey og Koscielny som målscorere.

 

Angående skadesituasjonen skal det bli spennende å se hva som skjer når Debuchy kommer tilbake. Jeg ser det ikke som en selvfølge at han skal gå rett inn i laget som førstevalg. Forhåpentligvis kan de begge holde seg friske og raske og duellere om plassen på samme måte som Gibbs og Monreal. Wilshere og Arteta skal se langt etter en plass i start 11'ern.

Link to comment
Share on other sites

Regner med at Bellerin blir hvilt bare, men syntes det er litt unødvendig. Særlig mtp. at Chambers er dårligere defensivt som sideback og dårligere offensivt.

 

Chambers er og blir best som midtstopper i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey bør skjerpe seg litt. Spelar meir for seg sjølv enn laget, hindra to gode Giroudsjanser ene og aleine i dag. Såg og tendensar mot Monaco.
Ellers er det to vidt forskjellige omgangar i dag, og korleis det er mogeleg at vi slepp oss så nedpå er ganske utruleg. Alle lag kan jo bli verdsmeistrar mot oss, Monaco, Leicester (den knepne 2-1 sigeren), Newcastle ute av form og skadeliste lang som et stygt fly, QPR og Stoke.

Link to comment
Share on other sites

6 ligaseire på rad. 9 seire på de siste 10. De samme 10 matchene som Ospina har spilt... Med ham, og Giroud tilbake fra skade, tipper de jevne kampene vår vei litt oftere enn i høst.

 

Jekyll & Mr.Hyde i dag. Men skitt la gå. Landslagspause nå. Og så venter Liverpool, som ikke har sluppet inn mål på bortebane i ligaen siden 14.desember. Tar vi den kan vi kikke oppover på tabellen!

Link to comment
Share on other sites

6 ligaseire på rad. 9 seire på de siste 10. De samme 10 matchene som Ospina har spilt... Med ham, og Giroud tilbake fra skade, tipper de jevne kampene vår vei litt oftere enn i høst

Det er selvsagt positivt at «jevne» kamper nå tipper oftere i vår favør, men det negative er at med vår spillerstall så burde det ikke vært så mange av de «jevne» kampene.

 

Et av Arsenals største «problem» i flere sesonger er at laget for ofte gir fra seg initiativet etter å ha startet en kamp godt.

 

Selvsagt skjer dette også med de beste lagene av og til, men at det skjer litt for ofte med Arsenal er en av grunnene til at Wengers lag forsetter å ligge litt bak de beste.

Link to comment
Share on other sites

Fint med tre poeng på en dårlig dag. Andreomgangen er på nivå med spurskampen. Chambers blir lekt med gjennom hele kampen. Tror han, om mulig, er tregere enn Ramsey. Hadde en fin start på karrieren i Arsenal, men har hatt en svært negativ utvikling. Var i går sammen med Ramsey og Welbeck, rett og slett horribelt svak. Må på et helt annet nivå om det skal bli poeng i neste kamp ja. Synes det er greit at Ramsey skal spilles tilbake i form, men synes han spiller alt for mye for tiden. Gang på gang ser vi umotiverte balltap og pasningsforsøk som trolig ikke engang han selv forstår. Rosicky burde spilt fremfor Ramsey, og Walcott på Welbeck sin plass.

Link to comment
Share on other sites

Fint med tre poeng på en dårlig dag. Andreomgangen er på nivå med spurskampen. Chambers blir lekt med gjennom hele kampen. Tror han, om mulig, er tregere enn Ramsey. Hadde en fin start på karrieren i Arsenal, men har hatt en svært negativ utvikling. Var i går sammen med Ramsey og Welbeck, rett og slett horribelt svak. Rosicky burde spilt fremfor Ramsey, og Walcott på Welbeck sin plass.

1. Enig i at Chambers ikke burde spille back, selv om jeg mener han er kanskje vår beste på å slå innlegg. Tror han kan bli en god stopper, men pdd. rangerer jeg Debuchy, Bellerin og Jenkinson som langt bedre alternativer på høyrebacken (Spesielt nå som Jenkinson har fått litt mer "ro" i spillet sitt)

 

2. Welbeck var utrolig svak, dårlige stikkere og tidvis ego, men er god til å dra seg forbi folk, samme kan sies om Alexis som ideelt sett også skulle hatt seg en pause.

 

3. Rosicky var svak når han kom inn også, synes jeg, lå merkelig og var ikke like sterk i duellene som til vanlig.

 

4. Walcott er enda ikke 100% så vet ærlig talt ikke om han hadde vært bedre enn Welbeck i går, ideelt sett ville jeg sett begge med Alexis som en supersub.. Theo er en dårlig spiller å slenge utpå utover kamper som er jevne da han ikke jobber godt hjemover og siden han er avhengig av bakrom for å skape noe selv.

 

5. Merkelig at du, som vanligvis er så god til å "refse" spillerne ;) ikke poengterer at Gabriel, som har en ganske grei kamp, flere ganger presset Newcastles angripere INN på skuddhold og ikke utover i banen..

 

Alt i alt har vi maks 5 gode minutter til sammen i denne kampen, men det holder. Regner med at gutta fortsatt var slitne med to back to back bortekamper, spesielt Monaco-kampen tok nok mye energi. Landslagspausen kommer på et perfekt tidspunkt for oss.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...