Jump to content

2014.12.03 Southampton


Marius-

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Det siste du skriver er jeg enig i, det andre er jeg ikke så enig i. Når motstander har ballen blir Jack ofte stående i en merkelig posisjon med bøyde knær og på hælene, slik at gode spillere lett glir forbi ham. Ramsey har en mye mer "normal" stilling hvor han står mer på tærne. Løpene til Aaron er smarte siden han som oftest er den eneste som går på motsatt løp av en annen spiller som er på løp noe som åpner opp for to pasningsmuligheter. Det at Ramsey som oftest er den som blir plukket opp/dekket hardest på disse løpene er jo pga det han viste i fjor. Noe som igjen gjør at det er den andre spilleren på løp som oftest får ballen.

 

Wilshere går utrolig sjelden på løp uten ball og står heller og venter på den slik at han selv kan gå med ball i beina. Og da går han veldig ofte til han enten blir taklet og får frispark eller mister ball.

Link to comment
Share on other sites

Herlig med 3 poeng på en ikke akkurat fantastisk dag spillemessig, men jeg håper virkelig at vi evner å få til bedre spill enn dette her utover sesongen og blir litt mindre avhengige av at Alexis skal score alle målene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sa til meg selv før kampen at jeg kun skulle prøve å fokusere på det positive uansett resultat, så her er det jeg finner positivt i dag;

1-0 to the Arsenal!

Alexis fortsetter å score.

Ramsey får seg en assist.

Welbeck har et par sjanser

Giroud viser kanskje hvorfor han bør være førstevalg på topp

Per-Koscielny er et bra stopperpar

Chambers gjør en bra kamp på høyre

Monreal viser at han er best på backen

Flamini jobber og sliter

Ramsey skaper rom for medspillere

Cazorla begynner å vise glimt av spilleren vi vet han kan være

Poldi viser at han er farlig i boksen

Ox fortsetter å spille bra på vingen

Martinez har vært overraskende stabil de siste kampene

Vi skaper sjanser og holder nullen

Link to comment
Share on other sites

Velfortjent seier! 19-6 i sjanser sier sitt. Soton bommet med totalt 500 meter på sine skudd forsøk. Det som tipper kampen i vår favør i Girouds innhopp. Han skaper trøbbel med en eneste gang og er uheldig som ikke noterer seg for ett mål. Godt grep av Wenger. Defensivt har vi god kontroll, og det er nå tre kamper på rad uten nettsus for motstander. Flamini får pluss i boka i dag fra meg.

Link to comment
Share on other sites

3 poeng, på nok en dårlig dag. Og ja Ramsey med assisten der, det forandrer ikke at JEG mener han er elendig iår :) Rett etter kunne han servert Podolski ett mål til sammenligning, men avsluttet selv.

Noe må gjøres med avsluttningene, man kan ikke måtte produsere 15-20 sjanser (6-7 enorme) hver kamp uten å score. Wenger skal ha kudus for at byttene fungerte selv om jeg mener OX burde blitt på banen. Giroud er livlig men trekker litt for dypt for min smak i oppbyggningen av spillet, derimot gir han oss en annen dimensjon (plan b?) når han begynner å vinne dueller på topp. Podolski syntes jeg var vel så livlig, han hadde ett utsøkt innlegg til Giroud og var nære på i siste sekund også.

 

Men, det var nok en dårlig kveld på Emirates spillemessig, heldige som får 11 mot 10 på slutten og det kan ha blitt avgjørende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sa til meg selv før kampen at jeg kun skulle prøve å fokusere på det positive uansett resultat, så her er det jeg finner positivt i dag;

 

1-0 to the Arsenal!

Alexis fortsetter å score.

Ramsey får seg en assist.

Welbeck har et par sjanser

Giroud viser kanskje hvorfor han bør være førstevalg på topp

Per-Koscielny er et bra stopperpar

Chambers gjør en bra kamp på høyre

Monreal viser at han er best på backen

Flamini jobber og sliter

Ramsey skaper rom for medspillere

Cazorla begynner å vise glimt av spilleren vi vet han kan være

Poldi viser at han er farlig i boksen

Ox fortsetter å spille bra på vingen

Martinez har vært overraskende stabil de siste kampene

Vi skaper sjanser og holder nullen

 

Meget godt oppsummert.

Link to comment
Share on other sites

Ekstremt svakt. Ramsey lykkes ikke på noe vis. Welbeck er ikke akkurat på nivå med Podolski når det kommer til å være farlig foran mål. Jeg er også av den oppfatning at Rosicky bør involveres i laget. Enten for Ramsey, eller for å avlaste en etterhvert frustrert Cazorla. De bak har god kontroll. Martinez ser ut til å være mye sterkere en polakken i feltarbeidet. Gledelig. Også gledelig med alle poengene på en svært svak kamp. Spurs og Lloris viser seg også fra sin beste side.

Link to comment
Share on other sites

Det blir en del frustrasjon i store deler kampen. Virker nærmest som en umulighet at laget skal score, men det blir bra med trykk når Giroud og Podolski kommer inn.

 

Forsvaret holder nullen igjen, samtidig som laget viser en flott sluttspurt. Men jeg tror det blir mange tøffe kamper fremover. Arsenal må heve seg et par hakk.

Link to comment
Share on other sites

Selv om Southampton ikke var alt for mye å skryte av fremover i dag så er det ikke en tilfeldighet at de ligger høyt på tabellen, og det at vi møter et relativt solid lag i dag gjør at min kritikk blir litt "mildere" enn vanlig.

Offensivt så har laget fremdeles ett stykke å gå før vi kan la superlativene hagle, sjansene er for få og for små (var dog et par som kun en klassemålvakt klarer å redde). Spillet skal i for stor grad foregå i midten og jeg lurer nesten på om Wenger har "forbudt" vingspill ;D .

Pasningskvaliteten er ikke god nok, vi har fremdeles for mange feilpasninger og for mange pasninger som er for lette å lese for motstander.

 

Defensivt så er jeg faktisk betydelig mer positiv. I dag gjør Flamini en godkjent kamp, og det kunne virke som at Wenger hadde tatt et "grep" når det gjelder å sikre vårt forsvar når vi er i angrep. Flamini vandret ofte ned på venstrebacken når Monreal gikk i angrep slik at vi nærmest ble stående med en treer i forsvar i tilfelle kontringer. Når det gjelder Monreal så virker det på meg (det er kanskje bare noe jeg innbiller meg) som at han har blitt sikrere i det defensive backspillet etter sitt vikariat i midtforsvaret.

 

Og ikke minst så er det gledelig å få tilbake "sikkerheten selv" (Kos) i midtforsvaret, han har vært savnet og er for meg vår viktigste brikke defensivt.

 

Martinez har levert så pass bra innsats at det ikke er en selvfølge sett fra mitt ståsted at Szzzzz automatisk skal få plassen tilbake når han blir frisk, Wenger er nok uenig med meg og gir polakken tillit ved første anledning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sa til meg selv før kampen at jeg kun skulle prøve å fokusere på det positive uansett resultat, så her er det jeg finner positivt i dag;

 

1-0 to the Arsenal!

Alexis fortsetter å score.

Ramsey får seg en assist.

Welbeck har et par sjanser

Giroud viser kanskje hvorfor han bør være førstevalg på topp

Per-Koscielny er et bra stopperpar

Chambers gjør en bra kamp på høyre

Monreal viser at han er best på backen

Flamini jobber og sliter

Ramsey skaper rom for medspillere

Cazorla begynner å vise glimt av spilleren vi vet han kan være

Poldi viser at han er farlig i boksen

Ox fortsetter å spille bra på vingen

Martinez har vært overraskende stabil de siste kampene

Vi skaper sjanser og holder nullen

God oppsummering, men vil sette inn et par paranteser: Ramsey fortsetter å slurve mye og trenger kanskje en kamp på benken, dog vil jeg tro at han er for viktig defensivt til at vi kan la han få det.

Synes Monreal og Flamini var gode i dag, fighter bra, Flamini vinner viktige hodedueller på midten mot spillere som er mye større mens Monreal virkelig begynner å bli en fighter på backen nå, som veier litt opp for hans manglende fart, styrke og tekniske ferdigheter. Spilte meget bra på backen der i dag, noe han har gjort oftere og oftere etter en litt middelmådig start, vi trenger spillere som Monreal også, har ikke teknikken eller farta til Gibbs, men veier opp for det med fight og noe som begynner å likne på en bra fotballhjerne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...