Jump to content

2014.12.03 Southampton


Marius-

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 southampton.png?2012-13 Southampton



Onsdag 3. desember 2014, kl. 19:45, Emitrates Stadium


Premier League




Tett kampprogram fremover og vi har nok en test her. Southampton har imponert alle i høst, fra å bli ribba for sine beste spillere av United, Liverpool og Arsenal i sommer har de motbevist alle og Koeman har virkelig fått sving på sakene. Ligger på 3 plass i PL og er hele 6 poeng forran Arsenal. Tapte nylig 0-3 hjemme mot City. Arsenal har som alltid sine skader, og føre onsdagens kamp virker det til at venstre back plassen er den med mest usikkerhet. Både Gibbs og Monreal sliter. Ellers virker det som også en av våre formspillere OX er usikker til kampen.



Tippet lagoppstilling:


Martinez


Chambers - Per - Kos - Monreal/Gibbs


Flamini


Sanchez - "KlippekortRamsey" - Cazorla - Welbeck


Giroud



Ønsket lagoppstilling:


Martinez


Bellerin - Chambers - Kos - Gibbs/Monreal


Rosicky - Cazorla - Flamini - Podolski


Welbeck - Sanchez



Tips: HUB



Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Dette er en høyst usikker kamp, og jeg tør virkelig ikke å spå. Jeg støtter den lagoppstillingen du tipper (4-3-3) der våre tre spisser kan bygge videre på de positive tendensene vi så mot WBA. Southampton er plaget med skader og ett brutalt kampprogram. Vi får håpe det har en "intimidating" effekt på morgendagens motstander. Heia Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har som alltid sine skader, og føre onsdagens kamp virker det til at venstre back plassen er den med mest usikkerhet. Både Gibbs og Monreal sliter. Ellers virker det som også en av våre formspillere OX er usikker til kampen.

Som du skriver så stilles det et spørsmålstegn ved alle de tre spillerne foran dette oppgjøret, alle de tre ble vurdert mandag og ingen av de ble da utelukket, men alle var usikre når det gjelder å starte mot Southampton men jeg antar at intet blir avgjort før det nærmer seg avspark i morgen.

Wenger nevnte også situasjonen til diverse andre på skadelisten. Szczesny er kanskje klar til helgens kamp. Ospina og Debuchy er ca en uke unna å være klar, og siden jeg antar at ingen av de blir risikert i siste CL-kamp så er det en viss mulighet for at i alle fall Debuchy kan få ett (kortvarig?) innhopp mot Newcastle neste helg. Walcott ble ikke nevnt.

 

Jeg kunne gjerne ha tenkt meg å¨se ditt "ønskelag" på banen, men din "første" lagoppstilling er vel mer sannsynlig.

 

Jeg tar også med ett par lagoppstillinger, men de er av det mer hypotetiske slaget som omhandler våre alternativer hvis både Gibbs og Monreal ikke kan spille.

Våre to mest aktuelle alternativer på venstreback er vel Koscielny og Flamini, så ut fra det kommer mitt tankespinn

 

alt1:

Martinez

Bellerin - Chambers - Per - Kos

Ramsey -Flamini

Sanchez - Cazorla - Welbeck

Giroud

alt 2:

Martinez

Bellerin - Per - Kos - Flamini

Ramsey -Chambers?

Sanchez - Cazorla - Welbeck

Giroud

Ingen av alternativene er noe jeg vil rope "hurra" over og det bare forsterker vår "hyling" etter å få inn ferskt blod på DM når vi nå er så avhengige av Flamini og hvilke alternativer vi vil ha hvis han også blir skadet. Normalt ville duoen Ramsey/Wilshere vært det neste alternativet, men med Wilshere skadet og Ramsey ute av form så forsterkes bare DM-problematikken.

Link to comment
Share on other sites

En litt artig notis er at det igjen har blitt totalt stille rundt Diaby. Det hele begynner å bli komisk, Wenger snakker om han hver pre-season og jeg misstenker han regner han som ett alternativ, dog ett stykke bak i rekkene. Men snart må vel alle, Diaby selv også innse at han ikke kommer til å holde over tid? Bortsett fra alle millionene han håver inn i året, må det være fryktelig demotiverende å holde på slik han gjør nå.

Link to comment
Share on other sites

Diaby er nok ferdig som fotballspiller. Synd, for han var sjeldent talentfull.

 

Tipper han er ferdig ja, trodde faktisk det samme om Rosicky, men han kom faktisk tilbake etter nærmere 1,5 år ute.

Diaby har vel aldri spilt en full sesong for oss, de siste fire sesongene (inludert denne) har han spilt 16 ligakamper.

Det er rimelig spesielt, til våren blir han 29 år.. Jeg kan ikke tro noe annet enn at han er ferdig.

Link to comment
Share on other sites

Ser gjerne at Rosicky og Podolski starter på bekostning av en for tiden svært underpresterende Ramsey, og en Sanchez som bør få seg noen minutter hvile. Å måtte stille med Flamini er selvsagt bare trist.

 

Jeg syns Ramsey spilte godt sist. Han trenger å spille seg i absolutt toppform, ergo bør han starte i kveld. Flamini hadde for øvrig en glitrende kamp sist, men jeg er enig i at han ikke akkurat har imponert denne sesongen sett under ett.

Link to comment
Share on other sites

Her er Paul Merson sin spådom for kvelden. Jeg er ikke like optimistisk.

 

Arsenal v Southampton

Southampton have done really well so far - they’ve not let in many goals, they’ve won matches - but they haven’t played any of the really big boys until now. Manchester City beat them quite comfortably, and I think Arsenal will do the same. They’ve tightened up at the back and look decent at the moment.

PAUL PREDICTS: 3-0

Link to comment
Share on other sites

Slikt liker vi! Cazorla som finner masse plass i mellomrommet og sender Welbeck igjennom med en strålende pasning. Bra timet løp av Danny. Synd at han får en dårlig vinkel og prøver å avslutte med venstre i nærmeste. Men klarer vi å spille fri Cazorla/Ox/Sanchez i mellomrommet skal vi ikke se bort i fra at Welbeck kommer til å få noen skikkelige sjanser i dag.

Link to comment
Share on other sites

Er flere som har sklidd. Virker som om det har vært frost.

 

Ingen som har sklidd like mye som Sanchez som virker å ha dratt opp den statistikken ganske mye egenhendig. Ellers tviler jeg på at det er særlig mye frost å spore på Emirates mtp. at banen har undergrunnsvarme.

Link to comment
Share on other sites

Ett par ting streifer meg i denne førsteomgangen:

 

1. Hjørnespark: har vi hatt en eneste farlighet på hjørne i hele sesongen?

 

2. Hvor dårlig kan man spille før man ikke har klippekort på midten? Ramsey gjør ingenting fornuftig utpå der, hvor dårlig er egentlig rosicky på trening?

 

Det er småpent og småstygt spill utpå der, men altfor lite trøkk...

 

Får vi en på tryne her blir det fullstendig kaos tipper jeg.

Link to comment
Share on other sites

 

Ingen som har sklidd like mye som Sanchez som virker å ha dratt opp den statistikken ganske mye egenhendig. Ellers tviler jeg på at det er særlig mye frost å spore på Emirates mtp. at banen har undergrunnsvarme.

 

Uansett, det er veldig mye rart som skjer utpå der nå. Skliinga er bare en av de.

Savner mer bakromsløp av Sanchez og Ox, samt mer bevegelse av Aaron. Er vanskelig for Welbeck når han både skal møte og gå i bakrom hele tiden uten at noen av de rundt ham gjør motsatt bevegelser.

 

Edit; Holy! Bra redning av Forster

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror manglen på løp av Sanchez kommer av fryktelig mange kamper i beina nå. Han har spillt alt, rubbel og bit siden sesongstart. I tillegg rullerer de han ikke på landslaget heller. Helt naturlig han kommer til å fade ut mer og mer så tett program vi har nå.

 

Ellers er det ganske fantasiløst og tilfeldigheter gir oss halvsjanser. Southampton er ikke bedre de heller men like fullt kan de ta ledelsen her de også.

Link to comment
Share on other sites

Veldig sannsynlig Marius. Men jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke bruker Ox mer. Han har kommet rundt noen ganger på kanten allerede, og da har det blitt ok sjanser. Ramsey får en del kritikk her ser jeg, men han er et mye bedre valg enn Jack om dagen i mine øyne. Selv om han ikke får til altfor mye så jobber og sliter han på midten, samt at han har mye mer defensive gener enn Jack...

 

Edit; Skulle dog gjerne sett mer av Rosicky de siste kampene...

Link to comment
Share on other sites

Så langt har det virkelig vært ræva. Spillerene er som de har vært hele sesongen ekstremt dårlig samkjørte og det hele virker så tilfeldig når noe faktisk fungerer.

 

Det virker så og si som alle bare venter på at Sanchez skal gjøre noe spesielt så de selv slipper å ta ansvar foran mål.

Link to comment
Share on other sites

Han løper og presser motspillere hele tiden der Jack som regel blir stående på halvdistanse eller selger seg i en sklitakling. Ja, han gjør mye rart om dagen, men han tilfører likevel laget mer ved at han skjønner at han må jobbe hjem. Han er en av få som går på løp uten ball, noe Jack sjelden gjør, og skaper dermed rom for medspillere.

Link to comment
Share on other sites

Han løper og presser motspillere hele tiden der Jack som regel blir stående på halvdistanse eller selger seg i en sklitakling. Ja, han gjør mye rart om dagen, men han tilfører likevel laget mer ved at han skjønner at han må jobbe hjem. Han er en av få som går på løp uten ball, noe Jack sjelden gjør, og skaper dermed rom for medspillere.

 

Ok, da ser vi bare forskjellig på det. Jeg syntes han er dårlig i presset, og løpene hans er for tiden uintelligente (eller for smarte for alle andre). Syntes Jack har vært bedre i press også. Men øynene som ser! Ting fungerer iallefall ikke nå

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...