Jump to content

2014.12.03 Southampton


Marius-

Recommended Posts

Deilig !

 

Strålende fornøyd med 3 poeng, men det lugger fortsatt en del offensivt. Slik jeg ser det er det mye på grunn av at vi bruker for lang tid på ball. Vi må gjerne spille posession, men på et tidspunkt må det eksplodere ! Det blir vanskelig når Ramsey bommer på stort sett alt han foretar seg, når Santi bremser opp såpass mye som han ofte gjør, og når Flamini hverken har blikket eller ferdighetene til å spille på førstetouchen fremover i banen. Sånn som vi spiller er vi helt avhengige av at en sentral midtbanespiller mestrer dette. Ett touch til og motstanderen har ofte rukket å komme seg oppi spilleren som har frigjort seg.

 

Når det er sagt klarer vi å komme oss til noen brukbare sjanser. Det er bare en synd og skam at Welbeck ikke har bedre selvtilitt og ferdigheter foran mål. Og hva har skjedd med skuddfoten til Santi...

Positivt og veldig gledelig med en solid defensiv kamp. Som nevnt, herlig å ha viktige Kosci tilbake. Og argentineren må gjerne få fortsette i mål for min del.

 

Gleder meg til Britannia, blir fjerde sigeren på rappen !

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Enig med Polljen, Southampton er ett godt lag. De er godt organisert, jobber knallhardt og er passe kyniske til å lage frispark når de er litt på etterskudd.

Ellers er det jo helt tydelig at Wenger har tatt grep defensivt. Bedre balanse sentralt og mindre "full fart framover" på begge backene samtidig.

Dette fører desverre til at det blir veldig lite alternativer framover, spesielt på kantene. Hverken Ox eller Alexis ligger ute på linja og uten overlapping fra backene stoppet det ofte opp når ballen havnet ut mot kant.

Men sånn er det vel ofte når laget ikke fyrer på alle sylindre, og det synes fornuftig at man nå prioriterer defensiv trygghet. Så kan vi håpe at det klikker bedre framover etterhvert som de gode resultatene gir bedre selvtillit.

Link to comment
Share on other sites

Koscielny versus Monreal på stopperplass betyr mye. Giroud versus Welbeck på spissplassen likeså. Girouds to seneste innhopp mot Utd og Soton har vært klasse! Martinez i målet har også vært bra. I det hele tatt: Helt siden Lehmann begynte å tulle og gjøre tabber for, tja, 7-8 år siden, har jeg vært glad hver gang når "en ny" har kommet inn i Arsenal-målet... Enn så lenge må han bare få fortsette, denne Martinez.

Link to comment
Share on other sites

Innhoppene til Giroud har vært meget bra ja, men jeg misstenker han ikke dominerer like mye ved å starte. Vil gjerne se vi veksler på Welbeck-Giroud avhengig av motstander og at en av de avløser den andre ved behov. Det er iallefall fint å ha to ulike spisstyper som har ulike kvaliteter og ferdigheter.

Link to comment
Share on other sites

Innhoppene til Giroud har vært meget bra ja, men jeg misstenker han ikke dominerer like mye ved å starte. Vil gjerne se vi veksler på Welbeck-Giroud avhengig av motstander og at en av de avløser den andre ved behov. Det er iallefall fint å ha to ulike spisstyper som har ulike kvaliteter og ferdigheter.

Helt enig, det var akkurat det vi etterlyste sist sesong da Giroud var vårt eneste reelle valg på topp. Giroud er god, det å ha en alternativ spisstype i tillegg er enda bedre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...