Jump to content

2014.11.04 Anderlecht


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 rscanderlecht.png?2012-13 RSC Anderlecht



Tirsdag 4. November 2014, kl. 20.45, Emirates Stadium


Gruppespill Champions League, fjerde runde.


Kampen vises IKKE på Viasat 4, men vises på Viasat Motor.




Det er bare et par dagers hvile før neste kamp som er returkampen mot Anderlecht. Til tross for de tre poengene vi fikk med oss fra Belgia i den første kampen, så var det ikke så mye annet enn de to målenene i kampens siste minutter som varmet. Det som ble vist på banen i de første 88 minuttene var skuffende, så i denne kampen trenger vi å se mer av det som ble vist i andre omgangen mot Burnley.



Med tre poeng i denne kampen så er avansement fra gruppespillet bortimot sikret og hvis Borussia tar poeng mot Galatasaray så er vi definitivt klare før de to siste kampene i gruppespillet.



Når det gjelder laget som bør stille så tror jeg ikke det blir så store endringer i forhold til det som startet mot Burnley. Walcott bør nok starte på benken i denne kampen og så få ett innhopp mot slutten. Jeg ser gjerne at vi lar Poldi starte på topp i denne kampen, det han har vist i sine to korte innhopp er såpass overbevisende at han bør få sjansen.


Defensivt blir det nok ingen endring, men jeg ser gjerne at Ramsey kommer inn som partner til vår DM. Cazorla har etter noen brukbare kamper opplevd en liten "formsvikt" og kunne kanskje ha blitt benket. Siden Wenger nå synes å mene at Alexis fungerer enda bedre når han spiller gjennom midten så ser jeg i utgangspunktet ikke noe behov for å spille Cazorla på kanten. Men det mest "åpenbare" alternativet, Campbell, var ikke engang på benken mot Burnley så derfor får nok Cazorla en ny sjanse. Om Campbells fravær skyldes sykdom eller om han bare har rykket nedover i hierakiet siden Sanogo var tilbake på benken i den kampen, vet jeg ikke Om Wilshere er klar til denne kampen er p.d. usikkert, men jeg setter han i så fall på benk fra start.



Mitt forslag til de som skal starte mot Anderlecht på tirsdag er:


Szczesny


Chambers - Per - Monreal - Gibbs


Ramsey - Arteta


OX - Sanchez - Cazorla


Podolski


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Håper inderlig på Poldi på topp! Synes han har vært veldig frisk i de to siste innhoppene. Viasat sender i kjent stil Hareide og co på hovedkanalen.. Da blir det tredje kamp på rad på dårlig russisk stream. Etter hvordan det ligger an i de andre gruppene er det bare å håpe på Galatasaray imorgen skal vi ha noen som helst mulighet til avansement fra første utslagsrunde. Gruppeseier er et must hvis vi ikke skal ha kjempeflaks for en gangs skyld og bli trukket mot gruppe H hvor det er litt 50/50 hvem vi møter da både Shakhtar og Porto bør slåes relativt greit.

 

Hadde vært gøy å se Campbell inn for Ox og. Sist han kom inn liknet mer på Alexis ved å skjære mer inn og jobbe knallhardt i gjenvinningen. Ikke at det skjer, men her er mitt ønske:

Szczesny

Bellerin - Chambers - Per - Gibbs

Ramsey - Arteta

Campbell- Sanchez - Cazorla

Podolski

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo hatt black sept-oct, så noen black november burde ikke komme nå :)

 

Uansett, skal Anderlecht på hjemmebane bli barnemat. Håper på Poldi, den spilleren i dagens tropp som mest fortjener å kunne starte en kamp snart. Om han spiller kant eller spiss driter jeg i, bare han spiller. Det venstrebeinet hans har ingen andre, og det er på tide å la venstrebeinet gjøre jobben. Kan også tenke meg en liten pust i bakken for Alexis nå, jeg er livredd han blir skadet om han skal spille 100% hele tiden med den arbeidsinnsatsen han legger ned...

 

Forsvinner Alexis nå, da klapper vi fort sammen som ett korthus, det tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke fremmed for å la Alexis få en liten pust i bakken. Men jeg mener han iallefall må sitte på benken, slik at vi kan sette han innpå dersom vi stanger og stanger uten og få det forløsende målet.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke fremmed for å la Alexis få en liten pust i bakken. Men jeg mener han iallefall må sitte på benken, slik at vi kan sette han innpå dersom vi stanger og stanger uten og få det forløsende målet.

 

DET er helt greit :) Bare ikke la han få 90 minuttere på 90 minuttere nå. Da går det galt hvert øyeblikk :/

Link to comment
Share on other sites

 

DET er helt greit :) Bare ikke la han få 90 minuttere på 90 minuttere nå. Da går det galt hvert øyeblikk :/

 

Med tanke på at vi er Arsenal, er det stor sjanse for skade på nøkkelspillere ja. Men samtidig så finnes det spillere som kan spille to kamper i uka over lengre perioder uten og bli "utslitt" eller skadet. Dette handler både om hvor godt man er trent, hva man trener på, kroppsbygning, benbygging, hvor utsatt man er for stygge taklinger osv.

Link to comment
Share on other sites

Vipleague.me har bra streams. Er Flashstreams, men er lite buffering.

 

Angående kampen; Startet relativt rolig, men nå er vi inne i en periode med mye feil fra vår side. Først Welbeck som spiller ballen for svakt mot Per og en Anderlechtspiller plukket opp. Heldigvis gikk skuddet via Per og ut. Deretter var det vel Per(?) som spilte bort ballen til en motspiller, upresset...

 

Danny skal ha for at han tok det lange løpet hjem for å prøve å rette opp sin egen feil.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig å se at vi faktisk får et straffespark. Satt og ventet på at dommeren skulle gi Welbeck gult kort for filming igjen selv om det var en soleklart straffe/frispark. :P

 

Kaldt gjort av Arteta på straffesparket forøvrig!

Link to comment
Share on other sites

Welbeck virker å ikke ha helt selvtilliten foran mål. Han gjør noen rare valg når han har mulighet til å score. Forhåpentligvis er dette noe som vil komme når laget blir mer samspilt og han skjønner litt mer hva Alexis feks ønsker å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Absolutt Marius. Han skaper mye rom for nettopp Alexis ved å gå på disse løpene som han gjør. Han beveger seg mye og må være veldig vanskelig å plukke opp for forsvarsspillere siden i det ene øyeblikket er han helt ute på venstrekanten, i det andre er han på høyre. Dette gjør at midtstopperne blir usikre når Alexis, Ramsey og Ox forserer midtbanen deres.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er usikker på om vi får beholde Alexis Sanchez mer enn en sesong, men hvis Real Madrid kommer og banker på døren neste sommer så er det absolutt ingen grunn til at prislappen skal være lavere enn det de betalte for en "middelmådig" Gareth Bale.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...