Jump to content

2014.11.04 Anderlecht


Polljen

Recommended Posts

Syns wenger innrømmer meir no enn før. Er nøgd med at han innrømme at vi var håplause bakover i heile kampen og ikkje berre skuldar på svak dømming på mål 1&2 i mot.

 

Så får vi sjå om wenger klarer å gjere noko med svakhetene for han har klart eit stort delansvar for det som skjer på bana!

Joda han innrømmer svakheter i laget, men det er på tide at han i enkelte tilfeller innrømmer at vurderinger (feilvurderinger) som skjer før kampstart eller under kamp er hans ansvar. Det var derfor jeg dro fram sitatet fra Mourinho der han innrømmer en del av "skylden" for det som skjedde på banen i første omgang av kampen.

 

Jeg er overbevist om at en litt større ydmykhet fra Wenger sin side når det gjelder hans ansvar for det sportslige vil gi oss en Wenger som klarere ser eventuelle "problemer" og en bedre Wenger som manager. Sett fra mitt synspunkt så er hans "overdrevene" stahet en svakhet og ikke en styrke når det gjelder hans virke i Arsenal. Stahet kan være en styrke på visse områder i managergjerningen, men når det virker som at staheten gjør en manager "blind" for de problemer som er der før kampstart eller som oppstår under kamp da er det en klar svakhet.

 

Min kommentar burde kanskje vært postet i Wenger-tråden siden den var en generell kommentar, men når han innrømmer av laget var "håplaust bakover" (som du skriver) så har den en viss relevanse også i denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

fint at Wenger innrømmet at laget var håpløse defensivt mot Anderlecht. Det betyr jo at han stort sett ser det samme som vi ser. Men det frustrerende er at Wenger ikke gjør noe permanent med problemene, selv om han ser dem. De dukker opp igjen med alt for jevne mellomrom, dessverre. Det er lov å gjøre feil, i sær hvis man innrømmer dem etterpå. Men på dette nivået er det utilgivelig å ikke lære av egne feil.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...