Jump to content

2014.09.13 Arsenal v. Manchester City


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Det startet bra. Laget var direkte, og hadde en viss bredde. Så kom målet i mot, etter en elendig oppdekning av Flamini, etter det så har det stoppet litt opp for Arsenal.

Welbeck synlig i starten, men har blitt svært usynlig etter hvert. Dette skyldes i stor grad en midtbane som klumper seg sammen på et "frimerke" og den direkte fotballen vi fikk i starten har gått over til den samme gamle "suppa".

 

Potensialet er det i massevis, men da må Wenger få struktur på midtbanen, det må være en spiller sentralt Özil/Cazorla som kan fore spiss og vinger/backer med gode pasninger. Forsetter det som i siste del av omgangen så blir resultatet mer enn ett mål i mot.

 

Når det nevnes ordet "ufortjent" om CIty-ledelsen så er jeg særdeles uenig. City har laget et mål (uten hjelp av dommeren), Arsenal har ikke laget mål (uten å bli "motarbeidet" av dommeren), da fortjener City ledelsen.

Possesion, sjanser og alle andre statistikker er uinteressante i denne sammenheng. Det er resultatet som teller og ikke stilen når det gjelder fortjent/ufortjent.

Link to comment
Share on other sites

Ser gjerne at Cazorla kommer innpå for Özil nå til pause. Hvis ting ikke går bedre så håper jeg at vi tar av en av Ramsey/Wilshere og setter innpå Chamberlain på høyresiden slik at vi får bredde på høyresiden + mye fart og innsats.

 

Dette City laget kan vi slå, men tempoet og presisjonen må opp.

Link to comment
Share on other sites

Ser gjerne at Cazorla kommer innpå for Özil nå til pause. Hvis ting ikke går bedre så håper jeg at vi tar av en av Ramsey/Wilshere og setter innpå Chamberlain på høyresiden slik at vi får bredde på høyresiden + mye fart og innsats.

 

Dette City laget kan vi slå, men tempoet og presisjonen må opp.

Jeg er helt enig vi kan slå dette laget, men jeg er usikker på om vi kan det med de elleve som startet kampen. Cazorla inn og tar den sentrale rollen som Wilshere har og OX inn og tar vingrollen til Özil tror jeg kan være resepten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig vi kan slå dette laget, men jeg er usikker på om vi kan det med de elleve som startet kampen. Cazorla inn og tar den sentrale rollen som Wilshere har og OX inn og tar vingrollen til Özil tror jeg kan være resepten.

 

Er vel egentlig akkurat dette jeg sier. Bare i motsatt rekkefølge. Cazorla tar kantrollen til Özil og hvis det ikke funker så kommer Chamberlain inn for Wilshere/Ramsey og Cazorla går inn sentralt.

 

Er på tide å skru opp tempoet/farta her nå. Chambo og Cazorla på Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Wilshere har vært helt fantastisk!!! Samme med Alexis

 

Wilshere har vært den spilleren på midten som har vist seg frem mest i dag. 4-1-4-1 er tydeligvis den formasjonen Wilshere passer best i. Er dog tydelig at Ramsey trenger litt tilvenningstid. Ditto det samme med Özil.

 

Ellers har også Welbeck vært meget positiv. Tidvis vist hvor stor forskjell en spiller med fart, teknikk og fysikk kan gjøre på topp. Når avslutningene begynner å sitte (var jo ekstremt nærme etter 12 minutter!) så tror jeg han blir fantastisk for oss.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk redning fra Szczesny der. Hadde også en meget viktig redning fra Silva på 0-1 i førsteomgang.

Han hadde noen fine redninger, men begge målene i mot er så absolutt tagbare. Det første så har han fan ikke kontroll på sin nærmeste stolpe i det hele tatt. Ospina in soon?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...