Jump to content

2014.09.13 Arsenal v. Manchester City


Stefanb

Recommended Posts

arsenal.png?2012-13v.manchestercity.png?2012-13

Arsenal v. Manchester City

Barclays Premier League

Lørdag 13. september 2014. Kl: 13:45. Emirates Stadium

gun__1407743075_ramsey_communityshield20

Spillere som Ramsey, Koscielny og Özil er usikre etter å ha skadet seg på landslagssamling, men dette får vi trolig en oppdatering på senere i dag når Wenger skal holde sin pressekonferase foran kampen. Ellers får vi trolig også oppdateringer på spillere som Arteta, Gibbs og Walcott.

 

Ønsker personlig å se denne lagoppstillingen mot City med 100% innsats og direkte fotball (såfremt spillere som Ramsey og Koscielny er tilgjengelige selvfølgelig).

 

----------------------------------

Szczesny

Debuchy - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Arteta - Ramsey

Chamberlain - Cazorla - Alexis

Welbeck

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Liker laget ditt. Özil og Diaby (i full trening i går) kan gjøre fine innhopp.

 

Odds: 3,00 - 3,60 - 2,50

 

Ryktes at Ramsey visstnok er ute i 3 uker. Wenger sa på pressekonferansen i dag at det var en "short term injury", men gikk ikke mer inn på det enn det.

 

I så fall så er jeg usikker på hva jeg ønsker å se. Arteta og Wilshere på midten er ikke akkurat optimalt. Det frister i så fall nærmest å se Arteta - Flamini på midten bak den offensive fireren som jeg satt opp tidligere. Spanjolen og franskmannen var jo meget solide i forrige ligamøte mot City. Personlig er jeg ikke noe fan av dette partnerskapet, men så lenge det er så mye fart i de offensive spillerene rundt tror jeg det kan fungere veldig bra. Med Wilshere på midten der så mister vi mye defensivt rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Lagoppsettet til StefanB ser helt greit ut, men som det skrives så er nok Ramsey et usikkerhetsmoment. Når det gjelder en eventuell erstatter til Ramsey så går jeg for Wilshere selv om jeg ikke har vært like fornøyd med alt det han har levert denne sesongen. Selv om det var i tospann med Flamini (mot Besiktas hjemme), så synes jeg han gjorde en så pass god jobb i "Ramsey-rollen" at jeg vil la han vikariere nok en kamp i den rollen. Jeg ser poenget med at vi kanskje vil lide litt defensivt med Arteta/Wilshere v Arteta/Flamini men jeg tror faktisk jeg vil ta sjansen på det denne gangen.

 

Welbeck MÅ spille spiss ;D og hvis Özil er med fra start så MÅ det være i spillefordelerrollen og ikke bortgjemt ute på kanten.

 

Tre poeng er selvsagt ønskelig, men i denne kampen så er innsats og spill viktigere for meg enn poengene (vi er tross alt ikke favoritt slik jeg ser det). Hvis vi får se et Arsenal som leverer et spill som er i nærheten av det som ble levert i første omgang i treningskampen (Community Shields) mot City for en måned siden da vil jeg nok være særdeles godt fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Wojciech

Debuchy-Koscielny(Chambers)-Mertesacker-Monreal

---------------------------Arteta

Sanchez-------Ramsey(Flamini)-------Wilshere------Özil(Cazorla)

----------------------Welbeck---------------------------

Formasjonen vi bruker nå er ikke min favoritt, men tror vi får se dette laget i morgen, de med parantes er de som kommer inn om de andre ikke rekker kampene.

 

Tviler på at Diaby vil være med siden han spilte for U21 i går. Maks som innbytter i såfall og det er vel kanskje for tidlig for han det også mtp. skadestatistikken hans.

 

En fyr som bør ha futt i beina er Coquelin og en trio med Flamini, Ramsey og Coquelin hadde vært meget spennende å se på midten mot et lag som City, tror at frekvensen i beina til Coquelin og at han er den kleggen han er kunne hjulpet godt mot Citys bedre sentrale midtbane.

Link to comment
Share on other sites

Wojciech

Debuchy-Koscielny(Chambers)-Mertesacker-Monreal

---------------------------Arteta

Sanchez-------Ramsey(Flamini)-------Wilshere------Özil(Cazorla)

----------------------Welbeck---------------------------

Formasjonen vi bruker nå er ikke min favoritt, men tror vi får se dette laget i morgen, de med parantes er de som kommer inn om de andre ikke rekker kampene.

 

Tviler på at Diaby vil være med siden han spilte for U21 i går. Maks som innbytter i såfall og det er vel kanskje for tidlig for han det også mtp. skadestatistikken hans.

 

En fyr som bør ha futt i beina er Coquelin og en trio med Flamini, Ramsey og Coquelin hadde vært meget spennende å se på midten mot et lag som City, tror at frekvensen i beina til Coquelin og at han er den kleggen han er kunne hjulpet godt mot Citys bedre sentrale midtbane.

 

Coquelin spilte 90 minutter sammen med Diaby i går han og.

Link to comment
Share on other sites

Litt forskjell på fysikk og skadefrekvens på de to

 

Også en betraktelig stor forskjell på nivået de ligger på også.

 

Uansett så er ikke 1 hviledag nok når det kommer til toppfotball. Ikke at Coquelin ville vært involvert uansett såfremt det ikke hadde vært masse skader.

Link to comment
Share on other sites

Wojciech

Debuchy-Koscielny(Chambers)-Mertesacker-Monreal

---------------------------Arteta

Sanchez-------Ramsey(Flamini)-------Wilshere------Özil(Cazorla)

----------------------Welbeck---------------------------

 

Jeg forstår rett og slett ikke hva Özil har å gjøre i Arsenal hvis han skal "gjemmes" bort på vingen.

Slik jeg ser det så er Özil en ballfordeler som skal finne løpene til våre vinger og spiss(er) og med å skyve han ut på siden til fordel for WIlshere så er kjøpet mer eller mindre bortkastet.

 

Joda jeg vet at Tyskerne brukte han i den rollen i Brasil-VM, men forskjellen mellom Tyskland og Arsenal er at Tyskland hadde et "bedre" alternativ i den sentrale rollen det har ikke Arsenal. Selv om det gikk rette veien så imponerte ikke Özil meg så alt for mye i VM i den rollen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår rett og slett ikke hva Özil har å gjøre i Arsenal hvis han skal "gjemmes" bort på vingen.

Slik jeg ser det så er Özil en ballfordeler som skal finne løpene til våre vinger og spiss(er) og med å skyve han ut på siden til fordel for WIlshere så er kjøpet mer eller mindre bortkastet.

 

Joda jeg vet at Tyskerne brukte han i den rollen i Brasil-VM, men forskjellen mellom Tyskland og Arsenal er at Tyskland hadde et "bedre" alternativ i den sentrale rollen det har ikke Arsenal. Selv om det gikk rette veien så imponerte ikke Özil meg så alt for mye i VM i den rollen.

Som jeg skrev selv var det er forsøk på en realistisk lagoppstilling. Personlig vil jeg ha en 4-2-3-1 med Özil bak spissen med Theo på løp over andre vingen og uforutsigbare Sanchez som kan komme kort og hente eller gå inn bak selv.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev selv var det er forsøk på en realistisk lagoppstilling. Personlig vil jeg ha en 4-2-3-1 med Özil bak spissen med Theo på løp over andre vingen og uforutsigbare Sanchez som kan komme kort og hente eller gå inn bak selv.

Jeg tar selvkritikk for ikke å lese godt nok og at kritikken delvis kunne synes å være rettet mot deg, men hvis du får rett i at den oppstillingen blir Wengers valg så er jeg meget skuffet (over Wenger).

 

Jeg er ikke motstander av at Wilshere får spille (event i Ramsey-rollen), men jeg mener at både Özil og Cazorla er bedre i den offensive midtbanerollen. Samtidig så blir jeg forbauset hvis Wenger velger Özil/Cazorla på vingen på bekostning av Chamberlain, som etter min mening har gjort seg fortjent til å spille fra start på vingen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar selvkritikk for ikke å lese godt nok og at kritikken delvis kunne synes å være rettet mot deg, men hvis du får rett i at den oppstillingen blir Wengers valg så er jeg meget skuffet (over Wenger).

 

Jeg er ikke motstander av at Wilshere får spille (event i Ramsey-rollen), men jeg mener at både Özil og Cazorla er bedre i den offensive midtbanerollen. Samtidig så blir jeg forbauset hvis Wenger velger Özil/Cazorla på vingen på bekostning av Chamberlain, som etter min mening har gjort seg fortjent til å spille fra start på vingen.

Jeg er helt enig i at Chambo har gjort seg fortjent til en sjanse på vingen og vil helst se 4-2-3-1 igjen, ikke fordi Özil er en spesielt ineffektiv kantspiller, men fordi kanten han spilte mot på Leicester konsekvent ble overkjørt(Forandret seg når Sanchez og Özil byttet side). Tror gutten er avhengig av å ha en back med utelukkende defensive fibre bak seg(Höwedes på Tyskland) eller 2 DMer med større frekvens i beina.

Link to comment
Share on other sites

Team in full: Szczesny, Debuchy, Mertesacker, Koscielny, Monreal, Flamini, Wilshere, Ramsey, Alexis, Ozil, Welbeck


Subs: Ospina, Chambers, Gibbs, Arteta, Oxlade-Chamberlain, Cazorla, Podolski



Igjen 4-1-4-1. Özil ute på kant med Wilshere, Arteta og Ramsey sentralt.


Link to comment
Share on other sites

Sinnsykt svakt av Flamini å ikke følge Agüero der. DERFOR ville jeg ha en naturlig DM!

 

Ufortjent er det kanskje utifra antall målsjanser skapt, men de beste lagene scorer på de mulighetene de får. Det gjør dessverre ikke vi helt ennå.

Link to comment
Share on other sites

Helt håpløs dårlig omgang. City presset oss høyt dette ga flere gode kontringsmuligheter som vi aldri tok skikkelig. Alltid en pasning Wenger sin spillestil gjør at det ser ut som vi er i "slow" motion" hver gang vi er på vei fremover. Spille seg gjennom midtforsvaret til City med pasninger i denne kampen er det samme som tap.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...