Jump to content

2014.08.31 Leicester City


Polljen

Recommended Posts

Leicester City leicestercity.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal

Søndag 31. august 2014, kl 17.00. King Power Stadium

Premiere League, 3. serieomgang.

 

 

En bortekamp som burde være overkommelig, men det betyr ikke at det blir lette tre poeng.

Defensivt så antar jeg at vi starter med samme lag som mot Besiktas, men jeg kunne forsåvidt tenkt meg å se Chambers prøve seg fra start på enten back eller DM.

Jeg er litt mer usikker på midtbanen: det blir kanskje mer eller mindre det samme her også men jeg er usikker på om Wilshere tar "plassen" til enten Ramsey eller Özil.

Mitt tips er:

 

 

Szczesny

Debuchy - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Flamini - Ramsey

Ox - Özil - Cazorla

Alexis

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Wilshere med et lite steg i riktig retning sist mot Besiktas, da uten Ramsey på banen. De er begge best når den andre ikke spiller, men bør begynne å skape relasjoner slik at de ikke løper i hverandres rom og stopper spillet. Lite som ville gledet meg mer med dagens tropp om de to finner tonen på banen og bare peiser på. Skal de det så mener jeg at vi ikke kan spille med både Cazorla og Özil foran dem på banen siden spillet da blir veldig trangt og enkelt å demme opp for motstanderen. Özil er selskreven på laget og må starte sentralt, så da vil jeg ha Chamberlain og Sanchez på hver sin kant med Sanogo på topp. Skal franskmannen først være alternativ på topp så må han spilles i form rimelig kjapt - da mye står og faller på selvtilliten til gutten.

 

Mitt lag:

Szczesny

Debuchy - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Wilshere - Ramsey

Sanchez - Özil - Chamberlain

Sanogo

Link to comment
Share on other sites

Wilshere med et lite steg i riktig retning sist mot Besiktas, da uten Ramsey på banen. De er begge best når den andre ikke spiller, men bør begynne å skape relasjoner slik at de ikke løper i hverandres rom og stopper spillet. Lite som ville gledet meg mer med dagens tropp om de to finner tonen på banen og bare peiser på. Skal de det så mener jeg at vi ikke kan spille med både Cazorla og Özil foran dem på banen siden spillet da blir veldig trangt og enkelt å demme opp for motstanderen. Özil er selskreven på laget og må starte sentralt, så da vil jeg ha Chamberlain og Sanchez på hver sin kant med Sanogo på topp. Skal franskmannen først være alternativ på topp så må han spilles i form rimelig kjapt - da mye står og faller på selvtilliten til gutten.

 

 

 

Mitt lag:

Szczesny

Debuchy - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Wilshere - Ramsey

Sanchez - Özil - Chamberlain

Sanogo

Kloke vurderinger, men ingen alexis?

Det tror jeg ikke vil skje.

Link to comment
Share on other sites

Blir nødt til å ta lag som Leicester. Håper vi fortsetter trenden fra midtuka. Vi har et himmelsk potensiale framover, men er fortsatt såpass lurvete at intet et garantert.. 0-3, eventuelt 0-0.

 

Etter denne kampen kan vi så smått begynne å skille på on vi har hatt en bra åpning eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Den kampen var jeg på! Siste kamp i unbeatables sesongen. Paul Dickov scoret rett før pause, mens Henry scoret på straffe og kaptein Vieira scoret etter en gjennombruddspasning fra DB10. 2-1 til oss og 0 tap over en hel PLsesong.

Link to comment
Share on other sites

Laget sist vi spilte mot Leicester:

Lehmann

Lauren - Toure - Campbell - Cole

Ljungberg - Silva - Vieira - Pires

Bergkamp - Henry

Noen som husker resultatet og hva som var spesielt ved akkurat den kampen?

Simbad hadde selvsagt det rette svaret, men i den perioden så spilte vi også med reelle vinger og en særs dugende defensiv midtbane ;D

Link to comment
Share on other sites

Den kampen var jeg på! Siste kamp i unbeatables sesongen. Paul Dickov scoret rett før pause, mens Henry scoret på straffe og kaptein Vieira scoret etter en gjennombruddspasning fra DB10. 2-1 til oss og 0 tap over en hel PLsesong.

Var selv så heldig å få se denne kampen ringside. Det var en magisk stemning når Arsenal startet snuoperasjonen :-)

 

Et spent på dagens kamp. Tror ikke det blir så enkelt som vi ønsker. Blir spennende å se hvem som spiller som spiss. Tipper 1-0 til Arsenal etter mål av Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Noen få betraktninger:

 

Den eller de som tok avgjørelsen om å sette Koscielny inn på banen igjen etter hodeskaden får ta på seg det hele og fulle ansvaret for baklengsmålet. Mannen virket livredd for å gå inn i duell.

 

Mener Wenger og en del andre supportere fremdeles at vi har det vi trenger av "spisskompetanse"?

 

Og til sist så er mitt råd til Wenger når det nå gjenstår ca 30 timer av overgangsvinduet: SELG ÖZIL!!!

Link to comment
Share on other sites

Folk heng seg for mykje opp i formasjonen. Dei tre offensive på midten rullerer heile tida, så Özil er like mykje i midten som på kanten.

 

Enig og uenig. Du har rett i at Özil er mye inne i midten, akkurat som alle andre vinger har vært i de siste sesongene. Men i oppspillsfasen så er han på ving og kan derfor ikke fungere i den ballfordelerrollen jeg mener han bør ha. I etablert angrep så vandrer han mye som alle andre vinger (de siste sesongene) så da blir ansvaret på sidene fullstendig overlatt til backene som da for ofte henger etter når motstander går raskt i angrep.

Link to comment
Share on other sites

Om Sanogo i den formen han er i nå, er det beste vi har. Da synes jeg synd på Lukas Podolski. Det må da være bedre med Giroud med krykker enn det som vises nå.

Og skal vi fortsette å misbruke talentet til Özil, da er det bare likegreit å selge som Polljen er inne på.

Få Alexis i mere bevegelse og ikke minst slå på han i bevegelse. Det går for omstendelig og tregt i flekkene. Leicester klarer å demme opp.

Link to comment
Share on other sites

Tragisk å se hvor lite komfortable enkelte spillere virker i posisjonene de har. Wake the fuck up Wenger..

 

 

Tror vi skal se LAAANGT etter CL spill neste sesong med denne formasjonen, og ikke minst denne spissen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...