Jump to content

2014.08.31 Leicester City


Polljen

Recommended Posts

Vi har mye å rette på etter det jeg har sett så lengt denne sesongen. Hadde resten av spillerne jobbet like hardt som Alexis Sanchez hadde vi vunnet komfortabelt! Øzil blir brukt i feil posisjon,det er det ingen tvil om men uavhengivg av det burde han blitt byttet ut i pausen for makan til slett innsats skal man lete lenge etter! Slik jeg føler det så fungerer laget langt i fra optimalt med både Øzil og Cazorla på banen. Begge har evnene til å være verdens beste playmaker og trives best i 10er-rollen bak spissen. Med begge på banen ser jeg at vi ikke får nok folk foran ballen i angrepene våre og vi kommer sjelden i overtall. Lite av pasningene går i lengderetning og angrepene ebber ut med støttepasninger og balltap! Dette er ikke typisk bare for kampen mot Leicester men spillestilen vår generelt. Vi MÅ ha inn en spiss med beveglighet,som kan både skape rom og løpe i rom. I tillegg en defensiv midtbane som kan balansere og kontrollere midtbanen. Er det noen her som mener meg i mot og tror Flamini og Sanogo har fått startet kamper for hvilket som helst annet topp 6-7 lag i Premier Leauge?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Mye å sette fingeren på dag, den viktigste å kritisere er nok neppe overraskende for mange: Wenger. Ser ikke noen tydelig gameplan. Vi kjøper Özil og sanchez men bygger ikke opp rundt det.

 

Özil er ikke noen arbeidshest og kommer aldri bli det. Defensive løp og sterk i kroppen er ikke i hans DNA. Derimot er han verdens beste når han får ball i mellomrom og har raske, gode og bevegelige spillere fremfor seg. Han vil aldri skinne i stor grad om dette ikke skjer. Også vil noen si vi har nå sanchez og til tider OX som slike spillere, men virker ikke som vår spillestil er å utnytte Özil. Det er derfor dette kjøpet blir merkeligere og merkeligere for meg. Giroud som spydspiss og Özil bak? Vil aldri materialisere seg. I real hadde han Ronaldo, de Maria, higuain og Benzema for å nevne noen fremfor seg, slike spillertyper bør han også ha for å skinne.

Kjøpet av Özil ble hyllet som et storkjøp fra mange kanter, og jeg er ikke i tvil om at potensialet er enormt, men det er som du sier en nødvendighet av å ha spillere og en spillestil som kan utnytte hans potensiale.

 

Det å bruke Özil på kant er rett og slett sløsing, joda jeg vet at han ble brukt i denne posisjonen i VM men jeg var en av de som dessverre ikke ble imponert av det Özil leverte i den turneringen.

Når det gjelder å ha spillere som kan dra nytte av hans kapasitet så har vi det delvis. Med Sanchez, OX og etterhvert Walcott så er det bare den rette spissen som mangler. Men det som sannsynligvis er det største problemet, og som du så korrekt setter fingeren på, er vår spillestil. En spillestil der alle offensive spillere "klumper" seg sammen i midten gir ikke det store rommet for å fordele baller fra den som skal styre vårt offensive spill.

 

Hvis ikke vi ser endringer i bruken av Özil og at vi får brukt hans medspillere på et måte der vi får utnyttet hans potensiale så blir dette "tidenes" kjempekjøp heller "tidenes" megaflopp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...