Jump to content

2014.08.27 Besiktas


Polljen

Recommended Posts

En smule flaks og mye udyktighet gjør at dette er så spennende. Vi skriker etter en goalgetter, Alexis bra idag men han funker nok bedre på kant. Wilshere bra idag, men ble så sliten på slutten der atte ja... Horribel utvisning, og flaks vi ikke måtte score 2 i denne kampen. Spillere inn nå? Gjerne, CL er iallefall i boks

Link to comment
Share on other sites

I andre omgang så står våre spillere sammen som et lag. Selv om flere spillere har et stykke igjen til toppformen så gir jeg laget godkjent. Det røde kortet er dessverre korrekt og unødvendig.

 

Wilshere står frem som en helt annen spiller i denne kampen, og for meg så passer han mye bedre i "Ramsey-rollen" enn på vår sentrale offensive midtbane. Alexis var til tider borte, men han begynner så absolutt å vise hva som bor i han og når Özil etterhvert kommer i form og får bekle playmakerrollen så ser jeg er fruktbart samarbeid mellom de to spillerne.

 

Da er det bare å vente på mandag 1. september kl 24.00 og se om det skjer noe mer i overgangsvinduet.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke enig med dere som sier at det røde kortet er riktig. Heller ikke at Ramsey sitt røde i Istanbul var riktig.

Det er jo greit det for det blir jo subjektive vurderinger fra oss begge.

 

Både Ramsey og Debuchy bruker armene på en slik måte at gult kort kan forsvares. At det var for mye vilkårlig dømming i begge kampene slik at de nevnte kortene virker urettferdige er jeg enig i, men isolert sett så er det i begge tilfeller situasjoner som tilsier at det ikke er feil å gi gult kort. Det er også greit å si at i begge situasjonene så var det totalt unødvendig armbruk fra våre to spillere.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig spennende match i går! Det er mye som ikke stemmer ennå. Manglende kampform, nye konstellasjoner mv.. Men publikum virker å ha troa. Aston Villa i sesongåpningen i fjor var en slags bunn og sluttstrek. Efter det har stort sett innsatsen på og utenfor banen vært meget god. Og det lover godt!

 

Kanskje skulle Besiktas hatt to straffer i går? Men til gjengjeld fikk vi Ramsey og Debuchy utvist på svært tvilsomt vis. Win some. Lose some. Tror dette blir bra, jeg. Få inn en midtstopper/defensiv midtbanemann, nå bare!

Link to comment
Share on other sites

Min MoM var faktisk Monreal. Ikke ofte han får mye skryt, men i denne kampen var han enorm begge veier. God langs bakken og dominerende i luften. Besiktas prøvde, som i Tyrkia, å slå mye langt og diagonalt. De lyktes hjemme, på Emirates tok Monreal ut nok dybde til at det ikke ble farlig. Han balanserte også bedre enn før og tømte ikke venstresiden vår slik han har hatt tendens til å gjøre. Sammen Flamini dominerte han området foran stopperne og mot venstre. Som mot Everton slår han meget harde og gode innlegg med venstre rundt forsvarerne og i rommet mellom keeper og stoppere. Vanskelig å forsvare seg mot og stopperne må klarere mot eget mål. Burde selvfølgelig hatt en målgivende i kampen, kun dårlig avslutning fra The Ox forhindret det.

De som for meg utpekte seg mest i denne kampen:

Monreal

Flamini

Wilshere

Sanchez

Chamberlaine

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...