Jump to content

Medaljekampen PL 2014-15


termax

Medalje?  

20 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

1. Chelsea

2. Arsenal/City

Mitt tips. Tror det er de tre klart sterkeste lagene i ligaen og at der blir en skikkelig dogfight mellom Liverpool og United om fjerdeplassen.

Står ved dette tipset, selv om jeg også har begynt å drømme om den øverste plassen... Helt urealistisk dog, under en av de andre managerene Chelsea har hatt tror jeg det KUNNE skjedd, men med Mourinho som sjef tror jeg de kommer til å klare å safe inn tittelen.

Link to comment
Share on other sites

Dersom Chelsea er på veg til å gå på trynet no er det bare 7 poeng opp med ein kamp mer spilt, og dei skal møte oss, Liverpool og United. Eg er optimistisk på ligagull!!

 

 

Me too

 

BE

 

 

Jeg også. Arsenal kan fortsatt ende opp med seriegull, forsvare køppen vår og vinne CL. Skjer det så skal jeg sende tusen kroner til syriske krigsofre!

Det hadde jo selvsagt vært gledelig :lol: , men samtidig med det spillet Arsenal har vist denne sesongen så ville det bare vært nok et bevis på hvor dårlig nivået er i toppen av EPL.

Link to comment
Share on other sites

Det hadde jo selvsagt vært gledelig :lol: , men samtidig med det spillet Arsenal har vist denne sesongen så ville det bare vært nok et bevis på hvor dårlig nivået er i toppen av EPL.

 

I ett hypotetisk scenario der vi vinner PL, gir jeg blanke faderullan i hva det sier om nivået på ligaen. :)

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg tidvis er ganske så negativ til det Arsenal produserer på banen så vil jeg driste meg til å gå så langt at jeg "tror" en topp fire plassering er sikret med seier mot Liverpool i neste kamp ;D

Link to comment
Share on other sites

Seier der er mye gjort, motivasjon burde det ikke mangle på etter ydmykelsen mot dem sist sesong. Dog tror jeg Max U her

Jeg er på ingen måte sikker på seier mot Pool, det eneste jeg føler meg rimelig sikker på er at en eventuell seier i det oppgjøret gjør at det er mye som skal til for at vi havner utenfor topp fire når vi kommer til slutten av mai.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Der var nok sjansene våre på gull borte. Forhåpentligvis klarer vi 2. og FA-cupen. 2. plassen kan vi klare hvis vi ikke ødelegger for oss selv. FA-cupen kan vi klare om vi ikke undervurderer Reading og/eller Pool/Villa...

 

Grunnen til at jeg tror 1.plassen er utenfor rekkevidde nå er at fordi de spiller så dårlig som i dag, men likevel tar 3 poeng og at Wenger fortsatt aldri har slått Mourinho.

Link to comment
Share on other sites

Neida, Fabregas er en god gutt.... Men jævlig surt at Chelsea scora mot slutten mot QPR. hadde vært fint med en U der.

 

Skjønner fortsatt ikke at Wenger ikke ser at vi kunne hatt bruk for Fabregas. Det ble sagt at grunnen til at han ikke ble henta tilbake var at vi har Ozil, men vi kunne da fått plass til begge disse to i førsteelleveren. En midtbane med Fabregas og Coquelin bak de tre offensive på midten (bl.a. Øzil) hadde jo vært helt rått. Når Wenger har brukt Ramsey og Cazorla som den ene spilleren ved siden av Coq så kunne da jammenmeg Fab også gjort en grei innsats på den plassen.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea til helgen, får Wenger endelig skalpen til Mourinho?

 

Jeg tror ikke det, men det er en fair sjanse for en relativt kjedelig kamp med ett kompakt Chelsea som kun satser kontringer. Uavgjort er det stor sjanse for, derimot er nok seier det minst realistiske av de tre alternativene.

 

Gulleroten med seier her, er at vi tilogmed tåler tap på Old Trafford i kampen om 2 plassen.

Link to comment
Share on other sites

Litt off topic, men indirekte så handler det om medaljekamp og plassene nærmest på tabellen.

 

I de periodene da (både denne og foregående sesonger), da det så stygt ut for plass i topp fire, så har jeg hatt noen enkelte kommentarer om at jeg ikke ønsker at Arsenal skulle havne på femte plass og en etter min mening meningsløs EL-deltakelse. d.v.s. at jeg den gang da egentlig heller ville foretrukket en sjetteplass fremfor femteplassen av den grunn (fra i år kan også sjetteplassen bli kvalifisert til EL).

 

Og når jeg leser et artikkel i vg.no i dag så viser det seg at jeg (i akkurat det tilfelle) deler mening med manageren for fienden litt nord i gata (og i dette tilfelle så er ikke fiendskapet nok til at jeg endrer mening ;D )

 

Det er selvsagt ikke noen styrke for engelsk fotball at ingen engelske lag kvalifiserte seg til kvartfinalene i EL, akkurat som i CL. så det kan gjerne diskuteres om kvaliteten til engelsk fotball er svakere nå enn på lenge. Men som sagt EL og bakveiene inn i den turneringen gjør at jeg anser den som verdiløs for "toppklubbene".

 

 

(Hentet fra VG)

 

Ingen engelske lag gikk til kvartfinalen, akkurat som i fjor. Uten at noen virket veldig nedbrutte av den grunn.

Klubbenes ledelse er i hvert fall ikke veldig opptatte av Europa League, for det er ikke noe særlig med penger å hente der. Til gjengjeld koster det krefter og energi å spille E-cup torsdag og seriekamp søndag. Og dette er tydeligvis tøffere for de engelske enn for lag fra andre land.

Dersom Tottenham-manager Mauricio Pochettino får velge, virker det som om han heller vil bli nummer syv enn fem i Premier League denne sesongen. Da slipper han Europa League neste sesong, og kan konsentrere seg om hjemlig fotball, og ikke bli forstyrret i jakten på en Champions League-plass i 2016/17

.

Link to comment
Share on other sites

Med den samme naboen jobber jo desperat for å komme til CL. Hvis dem mot formodning skulle klare å karre seg til gruppespillet, så er det beste de kan drømme om at de kommer på nestsiste plass i gruppen og da ender i EL allikevel...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så dristig at jeg vil påstå at vi hadde vært ligaledere hadde giroud, ozil og Ospina spilt hele sesongen.

 

Jeg er så dristig at jeg vil påstå at vi hadde vært ligaledere om vi hadde vært litt mer effektive foran mål, sluppet inn litt færre mål og tatt litt flere poeng i de kampene der vi fikk 0 eller 1 poeng..... ;D

Link to comment
Share on other sites

Men så er det nettopp det, vi er Arsenal. Vi kan ikke gå utifra at vi har spillere skadefrie gjennom en hel sesong. Til det er skadehistorikken vår for dårlig de siste årene. Noe som igjen kanskje tyder på at stallen fortsatt er for tynn, eller at det medisinske apparatet fortsatt er for dårlig.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er så dristig at jeg vil påstå at vi hadde vært ligaledere om vi hadde vært litt mer effektive foran mål, sluppet inn litt færre mål og tatt litt flere poeng i de kampene der vi fikk 0 eller 1 poeng..... ;D

Haha, artigkar! Men klar. Hadde backupene vært like gode så hadde det vært noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...