Jump to content

2013.30.11 Cardiff B


Stefanb

Recommended Posts

tre viktige poeng uten å imponere. Alt for mange feilpasninger i første del av kampen. Jeg må innrømme at jeg satt i en periode av andre omgang og ventet på en utligning. Et par defensive bytter roet nervene litt frem til vi fikk mål nr. 2. Ramsey god i dag. Özil mye borte, men så kommer plutselig de geniale pasningene. Santi svak, likeså er Giroud. Polakken har i de siste kampene vist hva som bor i han og "episodene" bak er nesten borte.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

tre viktige poeng uten å imponere. Alt for mange feilpasninger i første del av kampen. Jeg må innrømme at jeg satt i en periode av andre omgang og ventet på en utligning. Et par defensive bytter roet nervene litt frem til vi fikk mål nr. 2. Ramsey god i dag. Özil mye borte, men så kommer plutselig de geniale pasningene. Santi svak, likeså er Giroud. Polakken har i de siste kampene vist hva som bor i han og "episodene" bak er nesten borte.

 

Syntes ikke det i dag. Syntes han var fenomenal.

 

Giroud er svak hele kampen gjennom. Cazorla startet bra syntes jeg, men er tydelig at han fortsatt lider av å ikke få en skikkelig preseason under beltet. Når han finner godformen blir han vanskelig å stoppe.

Link to comment
Share on other sites

Herregud så elendig Giroud har vært i dag. Vært grei i luftdueller, men i alt annet derimot har det skortet på det meste.

 

(Dette var ikke inkludert skuddet akkurat. Burde vært corner det der)

Tja. Giroud var ikke allverdens idag men på den første scoringen så er det han som åpner forsvaret til Cardiff

Link to comment
Share on other sites

Tja. Giroud var ikke allverdens idag men på den første scoringen så er det han som åpner forsvaret til Cardiff

 

Var vel et standard løp ut mot venstre var det ikke? Kremen av jo innlegget til Özil og en god avslutning av Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Sterkt!!!!!!!!

 

Alle spiller bra idag. Ramsey fortsetter med 2 mål, og Özil med to fantastiske assist. Sykt moro med en Flamini-scoring også.

 

Mom for meg er dog Arteta. For en sjef og for en kaptein han var idag. KLASSE! Den som skuffer mest idag er Cazorla.

 

skål:)

Link to comment
Share on other sites

 

Var vel et standard løp ut mot venstre var det ikke? Kremen av jo innlegget til Özil og en god avslutning av Ramsey.

 

Og det er det løpet som åpner opp rommet for Ramsey....... Det ser vi alle. Bra løp av Giroud, og Özil spiller ikke på førstebevegelsen. Ut av læreboka.

Link to comment
Share on other sites

God underholdende kamp. Cardiff har slått City,uavgjort mot United. Vi gruser dem 3.0.

Klasse.

 

Ramsey er mom, fantastisk sesong så langt.

Arteta er god på midtbanen.

Özil er hovmesteren.

WS er bare PL beste keeper. For en matchvinnende redning.

Per og Kos...solid som banken.

Imponert. Og herlig å være en Gooner.

 

Ser fram til Evertonkampen ringside .

Link to comment
Share on other sites

Meget solid, gleder meg til man klarer å slå ett City lag eller Chelsea på samme måte.

Måtte dette skje iår!

 

Gir Giroud sikkert mye tyn til tross for at han gjør mye bra for laget, men det er rett og slett for jeg ser potensialet for så uhorvelig mange mål med en skikkelig goalgetter på topp. Ikke rart Ronaldo putta noe vanvittig med mål når han har spillere som Özil bak seg. Det er jo bare å løpe inn i rommene og ballen kommer. Dette kan ikke Giroud, og det hadde vært godt å hatt ett alternativ!

 

Eller prøver jeg meg med følgende børs:

 

Szczesny: 7

Sagna: 6

Per: 7

Kos: 6

Gibbs: 6

Arteta: 7

Wilshere: 6

Ramsey; 8 BB

Ozil; 7

Cazorla: 5

Giroud: 4.5

Link to comment
Share on other sites

Og det er det løpet som åpner opp rommet for Ramsey....... Det ser vi alle. Bra løp av Giroud, og Özil spiller ikke på førstebevegelsen. Ut av læreboka.

 

961d67aatw1eb3gz5vdbdg20be06eu0z.gif

 

Som sagt: Det der er et løp jeg forventer å se fra midtspissen. Det er innlegget/pasningen fra Özil som er hovedgrunnen til at Ramsey får hodet på den der. Til og med hvis Giroud hadde stått stille tror jeg ikke midtstopperen som følger løpet til Giroud ville kunne gjort noe for å stoppe det der. Bra av Giroud å gi Özil muligheter ved god bevegelse, men han hadde allikevel en svak kamp.

Link to comment
Share on other sites

Bra av Giroud å gi Özil muligheter ved god bevegelse, men han hadde allikevel en svak kamp.

Det merkes at forventningene stiger samtidig som poengene sankes inn. Giroud leverte ikke en svak kamp etter mitt hode - om man leverer en svak kamp så er man enten helt usynnlig eller leverer feilpasning på feilpasning på feilpasning og utretter minimalt. Giroud jobbet også i dag godt over hele banen, hadde tøffe dueller med midtstopperne og ble delvis oversett av dommeren. Kunne og burde stått med et mål i starten av 2. omgang på pasningen fra Ramsey. Ikke noen strålende kamp, som man heller ikke kan forvente hver bidige runde, men langt ifra svak.

Link to comment
Share on other sites

Det merkes at forventningene stiger samtidig som poengene sankes inn. Giroud leverte ikke en svak kamp etter mitt hode - om man leverer en svak kamp så er man enten helt usynnlig eller leverer feilpasning på feilpasning på feilpasning og utretter minimalt. Giroud jobbet også i dag godt over hele banen, hadde tøffe dueller med midtstopperne og ble delvis oversett av dommeren. Kunne og burde stått med et mål i starten av 2. omgang på pasningen fra Ramsey. Ikke noen strålende kamp, som man heller ikke kan forvente hver bidige runde, men langt ifra svak.

Støttes.

Link to comment
Share on other sites

Det merkes at forventningene stiger samtidig som poengene sankes inn. Giroud leverte ikke en svak kamp etter mitt hode - om man leverer en svak kamp så er man enten helt usynnlig eller leverer feilpasning på feilpasning på feilpasning og utretter minimalt. Giroud jobbet også i dag godt over hele banen, hadde tøffe dueller med midtstopperne og ble delvis oversett av dommeren. Kunne og burde stått med et mål i starten av 2. omgang på pasningen fra Ramsey. Ikke noen strålende kamp, som man heller ikke kan forvente hver bidige runde, men langt ifra svak.

 

Forventninger? Forventningene mine stiger ikke slik sett. Syntes bare at Giroud hadde en svak kamp. I mine øyne definerer jeg en svak kamp som under 6 på skalaen fra 1-10. I mine øyne ligger han til en god 5-er i dag.

 

Sliter med å finne gode stats på Giroud etter kampen, men som jeg påpekte tidligere i dag så hadde han mange feilpasninger. Og dette var en stat jeg klarte å finne. Nemlig at han hadde 56% pasningssuksess når førsteomgang ble blåst av. Andreomgangen var neppe noe særlig bedre for den pasningsprosenten hans heller da han fortsatte mye i samme kjør.

 

Han kommer seg til en meget god målsjanse. Den velger han selv å "vente ut" fordi han tror han er offside. Deretter spiller han gjennom Ramsey med en god pasning (som jeg har nevnt) og bortsett fra det er det vel egentlig bare løpet han gjør for Ramsey som skiller seg ut.

 

Pga. bommen og den sinnsyke svake involveringen når han blir spilt igjennom samt pasningsprosenten så kan jeg ikke annet enn å konkludere med at han hadde en kamp under pari. Syntes han har levert godt hele veien til vi har kommet til november hvor han har vært svak i 2-3 kamper, men ellers er jeg rimelig fornøyd med han som midtspiss.

Link to comment
Share on other sites

En meget sterk lagseier vi så i går. Veldig bra gjennomført.

Cazorla ser ikke ut til å være på sitt beste for tiden. Får håpe han bare er rusten.

 

Bare for dette Arsenal-toget å kjøre videre.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey/Özil tar overskriftene, men MoM er Wojciech Szczesny som nå beginner å sette sitt preg på resultatene. Szczesny stod frem som matchvinner da Cardiff yppet seg.

 

Szczesny stod fantastisk, men det er kanskje ikke så rart at Ramsey tar overskriftene når han scorer 2 mål (altså matchvinner andre veien), kommer seg til en stor sjanse og skaper 2 store sjanser. Szczesny derimot hadde 2 meget gode involeringer og var ellers solid i feltet, men hadde ikke like mye å jobbe med til å ta overskriftene i mine øyne, men for alle de som følger med så er det lett å se at han er full av selvtillit.

 

I mine øyne er han for øyeblikket Premier Leagues beste keeper. Nå gjelder det bare for han å holde seg stabilt god på dette nivået så har vi en av verdens beste keepere og en ekte matchvinner mellom stengene.

Link to comment
Share on other sites

Cardiff fansen er vel blant de eneste supporterne i de øverste divisjonene i England som synger til klubbledelsen og ber dem om å ikke sparke manageren. Det er jo gjerne omvendt, at supporterne ber om at manageren tar sin hatt og går. Enten i form av sanger inne på stadion, eller i form av protestaksjoner/demonstrasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Både Cardiff-fansen og Ramsey viste klasse under kampen på lørdag. Det er tross alt fem år siden Ramsey forlot Cardiff, så litt feiring trodde jeg han skulle unne seg. Men det gjorde han ikke, og publikum takket ham for dette, mål og underholdning.

 

Litt interessant å sammenligne mottakelsen Ramsey fikk mot pipingen Giggs fikk helgen før.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...