Jump to content

2013.30.11 Cardiff B


Stefanb

Recommended Posts

cardiff.png?2012-13varsenal.png?2012-13

Cardiff v. Arsenal

Barclays Premier League

Lørdag 30. november 2013. Kl: 16:00. Cardiff City Stadium

Kampen sendes live på TV2 Sport Premium

 

Nyhetene på skadefronten er akkurat som de var mot Marseille på tirsdag. Ingen nye skader og spillere som Podolski, Diaby, Chamberlain og Sanogo er fortsatt ute med langtidsskader.

 

Når det gjelder Cardiff har jeg ikke klart å finne noen spesielle nyheter angående deres skadesituasjon.

 

Når det gjelder Cardiff så blir nok dette en veldig tøff kamp. De har på 6 kamper så langt hjemme 2 seire, 2 tap og 2 uavgjort.

 

Skal vi vinne ligaen så må kamper som dette vinnes. Håper og tror at vi klarer dette da vi generelt sett er et meget godt bortelag!

 

Forventet lagoppstilling:

----------------------------------------------
Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Ramsey

Wilshere - Özil - Cazorla

Giroud

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Arteta inn for Flamini så er eg enig. Denne kampen blir truleg jevnare enn me trur. 0-1 målskårer local lad Aron Ramsey.

 

Uenig selv. Syntes at Arteta tar usedvanlig mange unødvendige touch på ballen og sinker spillet vårt betraktelig mens Flamini som oftest spiller på en touch for å få den fortest mulig fremover. Samtidig er også Flamini langt bedre defensivt og hadde en strålende kamp mot Marseille. På bortebane vil jeg heller ha tøffheten til Flamini samt aggressiviteten og tempoet han gir midtbanen vår sammen med Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Vil ha inn Walcott og Özil i midten der han hører hjemme.

Ellers gir det meste seg selv.

Kanskje på tide å rullere med Cazorla/Ramsey/Wilshere også. Gi de som trenger det en pause. Evt benke Giroud. Er vel litt tidlig for Walcott og starte som spiss ennå, men bør skje noe der snart så vi kan true bakrom.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi begynt å få tilbake noen alternativer på midtbanen og kan rotere frem til den viktige bortekampen mot Napoli med påfølgende kamper mot Manchester City og Chelsea. Gibbs fikk hvile forrige kamp på grunn av sykdom og vil trolig spille i morgen, mens Sagna må fortsette på høyrebacken grunnet manglende alternativer med kvalitet. Mertesacker fikk seg litt hvile ved sykdom mot Manchester United og den første landskampen for Tyskland og han vil spille i morgen. Koscielny fikk seg også en liten hvil grunnet det røde kortet han pådro seg i bortekampen mot Ukraina for Frankrike, men her kunne jeg tenkt meg å få inn Vermaelen for å holde han i form. Plutselig kommer det en skade på en av våre to faste, og da er det viktig å ha en kampklar erstatter. På midtbanen har vi Ramsey, Arteta, Flamini og Wilshere som kan rotere, men siden Walcott fortsatt er rusten i formen vil Wilshere starte på kanten og fortsette å bygge på den gode formen. Ramsey er en evighetsmaskin som bare elsker å spille, og så lenge han virker i god form uten noen tegn til skader må han bare fortsette. Når det kommer til valget mellom Arteta og Flamini viser jeg bare til Stefans innlegg litt lengre opp her.

 

Fremover på banen så er Giroud selvskreven frem til enten Walcott kommer i storform eller Podolski returnerer. På høyrekanten vil Wilshere starte, mens jeg er lysten på å hvile Özil fra start og gi Cazorla muligheten i midten. Da står vi igjen med hvem som skal starte på venstrekanten. Rosicky var akkurat så livlig som jeg forventet, men tåler han å spille to kamper i uken med tanke på skadehistorien? De andre alternativene er Gnabry og Monreal, der jeg synes tyskeren har fortjent noen sjanser til.

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Flamini - Ramsey

Wilshere - Cazorla - Gnabry

Giroud

Benk: Fabianski, Koscielny, Monreal, Arteta, Rosicky, Walcott og Özil

Link to comment
Share on other sites

Uavhengig av om Walcott er i form eller ikke, vil det være galskap å sette han inn som enslig spiss mot et lag med to så ruvende midtstoppere som Cradiff har. Her må vi ha Giroud som kan "slåss" litt der fremme, og heller eventuelt ha Walcott som kan skjære inn fra kanten og plukke opp eventuelt nedfallsfrukt fra dueller som Giroud vinner.

Link to comment
Share on other sites

Hvis de er så store er de sikkert trege også. Bakrom - Walcott + Özil? Men han kan godt skjære inn fra kanten også. Jeg mener Arsenal hadde vært vesentlig bedre ved å kunne true bakrommet. Giroud er vel en av ligaens tregeste spisser, han har andre styrker selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis de er så store er de sikkert trege også. Bakrom - Walcott + Özil? Men han kan godt skjære inn fra kanten også. Jeg mener Arsenal hadde vært vesentlig bedre ved å kunne true bakrommet. Giroud er vel en av ligaens tregeste spisser, han har andre styrker selvsagt.

 

Bendtner er treigere ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå er det ganske usannsynlig at Walcott starter på topp i denne kampen, men på sikt så er det langt ifra galskap å bruke han mot store, sterke midtstoppere. Han møter også sterke sidebacker og har lært seg sine begrensninger så han vet det ikke er noen hensikt å gå i fysiske dueller med dem. Walcott vil være en svært bevegelig spiss som jobber fra kant til kant og truer bakrommet konstant - noe som både vil åpne rom for våre andre spillere og gi motstanderne en annen inngang til kampene. For å dra en liten sammenligning med Henry så var han fysisk en del sterkere enn Walcott, men valgte likevel sjelden å gå inn i krigen og bryte med midtstopperne. I stedet dro han dem ofte ut av posisjon og skapte ubalanse for så å bruke farten til å passere dem uten sikring. Når vi spiller med Cazorla, Özil og Wilshere i rommet bak så vil de få mer tid på ballen, større rom å løpe i og tydeligere bevegelser å spille pasninger på. Giroud dropper ofte dypt som oppspillspunkt slik som van Persie, men mangler tempoet til å komme seg inn i boksen når innleggene kommer - og når han først når dit er han litt ufokusert på å nå frem med tåen.

 

Men slik kanskje det mest optimale er å spille begge samtidig, med Walcott som en skjev spiss som har utgangspunkt i høyresiden og skjærer inn i banen bak Giroud når han møter. Motsatte bevegelser er det jævligste å møte - noe alle som har spilt midtstopper vet. Så på slutten av forrige sesong og starten av denne at Walcott fikk jukse litt i det defensive spillet når Sagna er på backen, for så og ha et forsprang når vi skal sette igang kontringene. Uansett hvordan vi stiller i dag så er det gledelig med litt flere alternativer fremover på banen igjen!

Link to comment
Share on other sites

Dette kan ikke gjøres bedre!

 

Joda. Wilshere sitt skudd kunne gått inn og Giroud kunne ha klint den ballen i mål fremfor å stå stille i 3-4 sekunder.

 

PS: Vi må være forsiktige med Walcott i denne kampen.. de har en spiller som heter Theophile.. høres ikke bra ut!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...