Jump to content

2013.06.11 Borussia Dortmund B


HaakonFG

Recommended Posts

Borussia Dortmund - Arsenal
Champions League

Gruppe F

Signal Iduna Park

Onsdag, 06. november, 2013, 20:45

Kampen vises på Viasat 4

Neste stopp i Europa er Tyskland og vi skal igjen bryne oss på laget fra Dortmund. Signal Iduna Park rommer 81 264 gale tilskuere, som ikke kommer til å gjøre kampen spesielt lett. Personlig har jeg aldri vært der, men det jeg har fått formildet gjennom tven vitner om en stadion med skikkelig trøkk. Her er det bare å manne seg opp.

Kampen på Emirates for to uker siden endte med et bittert 1-2 tap for Arsenal. Etter det mange vil kalle naivt spill på mot Dortmund, rent defensivt. Så nå er sjansen til å vise seg som et mer kynisk og lurere lag.

I helgen dro Arsenal med seg en god, og viktig 2-0 seier hjemme mot Liverpool. Etter scoringer av Cazorla og Ramsey. Arsenal leder nå Premier League med 5 poeng.Dortmund på sin side spilte kamp fredag kveld hjemme mot Stuttgart og ga seg ikke før det stod 6-1 på tavlen. Ikke uventet var Lewandowski den store helten med 3 fulltreffere. Papastathopoulos, Reus og Aubameyang scoret også. Dortmund ligger på andreplass i Bundesliga, et poeng bare Bayern.

Laget til Arsenal mot Liverpool:

Szczesny

Sagna Mertesacker Koscielny Gibbs

Ramsey Arteta

Rosicky Özil Cazorla

Giroud

Dortmuds lag mot Stuttgart:

Weidenfeller

Grosskreutz Papstathopoulos Hummels Schemlzer

Bender Sahin

Blaszczykowski Mkhitaryan Reus

Lewandowski

I følge Physioroom.com har Arsenal følgende returdatoer på sine skadde. 10.nov.: Gnabry, Flamini og Walcott 23.nov.: Podolski.

Wilshere, Gibbs, Sanogo, Oxlade-Chamberlain og Diaby står uten spesifikk dato. Så jeg er usikker på om noen av disse er aktuelle til en tropp. Tenker da mest på Wilshere/Gibbs.

Jeg vil tro at Arsenal stiller nogenlunde likt som mot Liverpool. Eventuelt Monreal inn for Gibbs hvis han er ute. Hvis Gibbs skulle stillle vil jeg nok ha Monreal inn på venstre kant, Cazorla over på høyre og Rosicky på benken. Wilshere vil jeg ha på benken uansett.

Laget til Dortmund klarer jeg ikke å si så mye om. Eneste er at Subotic satt på benken mot Stuttgart, og er en spiller som jeg tror vil starte så lenge han er frisk.

Dette kan vise seg å være en meget viktig kamp med tanke på et avansement i CL. Samtidig som vår kamp gå av stabelen tar Napoli i mot Marseille i Italia. Personlig tror jeg Napoli drar i land en seier der, og at vi dermed må vinne i Tyskland for å fortsatt ligge topp to i gruppe

Ved inngangen til denne kampen ser tabellen for Gruppe F slik ut:


1. Dortmund 3 2 0 1 6-3 6
2. Arsenal 3 2 0 1 5-3 6
3. Napoli 3 2 0 1 4-4 6
4. Marseille 3 0 0 3 2-7 0

En Napoli seier vil være gunstig i den forstand at Marseille mister muligheten totalt for avansement, og det dermed bare tre lag som kjemper om to plasser. Samtidig vil en Marseilleseier gjøre at vi fortsatt er topp to, selv med tap. Uansett, dette er fortsatt meget godt plassert i våre egne hender, og vi bestemmer selv vår skjebne.

Odds for de to kampene, hentet fra Unibet:
H U B
Dortmund - Arsenal: 1,67 4,10 5,15
Napoli - Marseilles: 1,35 5,00 10,00

Her settes både Dortmund og Napoli som klare favoritter.

Jeg forventer en kamp med mye vakker fotball og hardt press fra Dortmund. Vil tro de kommer til å score minst to mål på oss, da særlig Lewandowski er dødelig effektiv. Klarer vi også å score to ender kampen uavgjort, noe jeg vil være meget fornøyd med!

Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Gleder meg som en unge til de nærmeste dagene. Først skal Dortmund vs Arsenal nytes fra sofakroken. Deretter setter jeg meg på flyet til England på fredag for å se United vs Arsenal live :D

Link to comment
Share on other sites

Tipper følgende lag:

Szczesny

Sagna - Per - Kos - Gibbs

Arteta - Rosiscky

Ramsey - Özil - Cazorla

Giroud

Altså dønn likt som sist mot Liverpool.

 

Tipper forøvrig vi enten går på en smell eller får med oss en U.

 

Ramsey spilte ikke på kant mot Liverpool og det skrives Rosicky :P

Link to comment
Share on other sites

Det der var PL's offisielle lagoppstilling i helgen, uten skriveleifen :) Er vel Arsenal selv som leverer dette inn?

 

Husker jeg selv stussa på Rosicky på midten med Arteta, men skjønnte fort han ikke kom til å spille der. Men det fungerte :)

Link to comment
Share on other sites

Det var spillerene som var med fra start ja, men av en eller annen grunn så var formasjonen satt opp annerledes fra Arsenal sin side.

 

Vanligvis blir lagoppstillingen lagt ut slik av Arsenal.com: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Arteta, Ramsey, Rosicky, Özil, Cazorla, Giroud

 

Og mtp. at vi spiller 4-2-3-1 så blir det slik:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Ramsey

Rosicky - Özil - Cazorla

Giroud

 

Men, istedet så hadde den blitt skrevet opp slik: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Rosicky, Arteta, Ramsey, Cazorla, Özil, Giroud

 

Og da regnet man altså med at laget ville se slik ut:


Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Rosicky - Arteta

Ramsey - Cazorla - Özil

Giroud

Realiteten er dog at vi faktisk stilte mer slik: Med Arteta som anker og Özil egentlig en fri rolle bak Giroud. Dog skiftet han konstant posisjon med Cazorla og det samme gjorde Rosicky som trakk inn for Özil som trakk ut på kant. Ramsey derimot spilte meget sentralt og ikke på kant.

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta

Rosicky - Ramsey - Cazorla

Özil

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvor denne kampen går?:=)

 

Viasat 4!

 

 

Blir en tøff kamp, regner med at dortmund satser ganske hardt fremover, så det blir helt sikkert rom å spille i.

 

Vi skulle virkelig hatt en Walcott på kant. Da måtte nok Dortmund tatt litt mer hensyn fremover også.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Gnabry er den riktige spilleren for å true bakrommet. Rosicky var livlig mot Liverpool og står for et annet driv over midtbanen vår samtidig som han jobber knallhardt hjemmover. Dette smitter over på medspillerne, samtidig som han besitter en haug med erfaringer som Gnabry ikke har. Vanskelig dilema det der, om man skal gi unggutta sjansen, eller om man skal kjøre rutine. Jeg heller i denne kampen mot det siste, siden det for fortsettelsen i Champions League vil være avhengig av minst 1 poeng. Det tror jeg vi har bedre odds for med Rosicky enn uten. Om Gibbs ikke har føling til skade blir det de samme 11 som mot Liverpool.

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Ramsey

Rosicky - Özil - Cazorla

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Dortmund er uten Hummels, det er en god nyhet for oss.

 

Har trua idag, vi er gode borte. Det bør bli en fantastisk fotballkamp og jeg gleder meg veldig.

 

Lykke til.

 

Kjenner hjertet banker litt ekstra hardt og fort nå... :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...