Jump to content

2013.06.11 Borussia Dortmund B


HaakonFG

Recommended Posts

Det var ikke den beste kampen av Arsenal i år, men et utrolig sterkt resultat, og vi greier å stå i mot et stort press over lenger tid. Dyktighet hører sammen med flaks, og vi er nok heldig som slipper unna straffesparket på overtid. Allikevel syns jeg vi står bra defensivt og greier å ri av stormen mot det som er et utrolig vanskelig lag å møte på en utrolig vanskelig arena! Denne seieren var ekstremt viktig, nå har vi los på førsteplass i gruppa igjen, og har igjen den "letteste" kampen med Marseille hjemme, og har unnagjort den vanskeligste. Utrolig deilig å slå et tysk lag, både fotballmessig, og ikke minst med tanke på det latterlige viasat-studioet!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Minner meg om United detta. Spiller ikke best over 90min, men får 3 poeng. Gleder meg nok engang å se sinna dortmund spillere over at vi drøyer nede ved corner når de selv gjorde det for 14 dager siden.

 

Straffe ja, men det er det for oss med overfallet på kos. Er det liksom lov å overfalle spillere uten å ta ballen? Tydeligvis. Ellers var det en bedre 2 omgang. Og vi var da nærere 0-2 enn de redusering.

Link to comment
Share on other sites

Hjernen forventet tap eller uavgjort her. Hjertet sa seier og jaggu faen hadde hjertet riktig! Satt og tenkte hele veien at denne kampen ville gå i Arsenals favør hvis vi bare fikk Dortmund til å gå vekk ifra taktikken sin for dagen. Nemlig det å sitte dypt og satse på kontringer. Når vi fikk målet (herlig av Ramsey og Giroud) så fikk vi nettopp det. Utrolig nervepirrende at vi ikke fikk det 2 målet med de uttallige sjansene vi skapte etter dette, men herregud så herlig.

 

Når det gjelder jævla Vidar Davidsen og Thor Eggen: For noen fjotter! "Den er soleklar!" "Han blir revet rett ned!" når de mente at Lewandowski skulle hatt straffe. Det er en hånd på skulderen fra Mertesacker, men han blir langt ifra revet ned og han kaster seg opp i luften for å prøve på brassespark. Er det noen som skulle hatt straffe i så fall er det Koscielny, men det ble ikke engang nevnt av de to fjottene.

 

Kommentatorene på Viasat er og blir håpløse. Eggen hadde jo også et tilfelle i starten av andre hvor Arteta felte Reus og han bare skriker ut "ARTETA!!!! AI AI AI HVA GJØR DU NÅ DOMMER!!!?!?" selv om dommeren helt klart viser at han ikke har planer om å gjøre noe som helst.

 

Herlig med seier. Denne gruppa blir faen meg tett.

Link to comment
Share on other sites

Straffesituasjonen på slutten av kampen skal de fokusere på, mens situasjonen der Koscielny blir overfalt blir ikke nevnt i det hele tatt.

 

Frem til målet blir vi fullstendig overkjørt. Etter målet skifter kampen fullstendig karakter. Ingen må komme å si at vi ikke er istand til å slå topplagene denne sesongen. Vi har nå slått både Dortmund, Napoli, Liverpool og Tottenham. I tillegg hadde vi et spillemessig overtak hjemme mot Dortmund og mot Chelsea i ligacupen.

Link to comment
Share on other sites

Straffesituasjonen på slutten av kampen skal de fokusere på, mens situasjonen der Koscielny blir overfalt blir ikke nevnt i det hele tatt.

 

 

Det var det som ble fokus, ja. Jeg tippa det og slo av TVen umiddelbart etter kampslutt for heller å nyte forumet :)

Link to comment
Share on other sites

Minner meg om United detta. Spiller ikke best over 90min, men får 3 poeng. Gleder meg nok engang å se sinna dortmund spillere over at vi drøyer nede ved corner når de selv gjorde det for 14 dager siden.

 

Straffe ja, men det er det for oss med overfallet på kos. Er det liksom lov å overfalle spillere uten å ta ballen? Tydeligvis. Ellers var det en bedre 2 omgang. Og vi var da nærere 0-2 enn de redusering.

United er på 8. Plass. Ingen ting ved Arsenal minner om den drittklubben.

Vi vant fortjent, både Ramsey og Per vare nær

Ved å score. Vi ble snytt for straffe og Lewandiwski er en ufyselig spiller. Skuespill gjennom hele kampen. Ikke straffe på overtid.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal det være slik at keeperne blir overbeskyttet og får frispark bare en spiller står foran han, mens de selv kan komme ut i feltet, bomme på ballen og meie ned en spiller uten at det er noe?

 

Fordi reglene er idiotiske.

 

Hvor mange ganger ser man ikke en keeper som dytter vekk en spiller i feltet, moser en spiller i en duell med hendene (uten å ta ball) eller går gjennom en spiller for å få tak i ball? At Weidenfeller overfaller Koscielny i dag er soleklart. At det er "OK" fordi han er keeper er faen ikke noe unnskyldning. En midtstopper som takler og bommer på ball gir allikevel vekk et frispark/straffespark. Er jo helt håpløst..

Link to comment
Share on other sites

United er på 8. Plass. Ingen ting ved Arsenal minner om den drittklubben.

Vi vant fortjent, både Ramsey og Per vare nær

Ved å score. Vi ble snytt for straffe og Lewandiwski er en ufyselig spiller. Skuespill gjennom hele kampen. Ikke straffe på overtid.

 

BE

Du veit hva jeg mente ;) United under Ferguson. Det er kudos til laget og Wenger. Usikker på om du hadde ment det samme om Giroud hadde fått den handa på skuldra 4 min på overtid hvor vi måtte slå tilbake.

 

Nok om det, jeg mener keepere ikke skal få overfalle spillere på den måten som skjedde idag. Minst like klar som dortmund sin

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk resultat! Dortmund var Europas nest beste lag i fjor. Nå, over to kamper, har Arsenal fremstått som jevngode. Det er over all forventning!

 

Aller mest gledelig er tålmodigheten vi viser, og den kollektive, defensive innsatsen. Det er klokskap og kynisme som vi så ganske så sjelden da Prosjekt Youth sto på som "verst"!

 

Ordentlig lagseier. Men den defensive trioen Mertesacker, Koscielny og Arteta får dele en eventuell bestemannspris.

Link to comment
Share on other sites

Mange av innleggene her underveis i kampen er jo på lik linje med hønsegjengen i Viasat...

 

Deilig med seier, Rambo scorer igjen.

 

Digg å vinne sånne kamper.

Vel, vi spilte ikke bra i det hele tatt i første omgang. gav bort ballen altfor mye på egen banehalvdel og skapte så å si ingenting. Dortmund hadde kampen i sin hule hånd til pause, men vi klarte heldigvis å heve oss i andre omgangen. Spesielt etter målet, som kom i mot spillets gang.

Link to comment
Share on other sites

 

Kunne ikke vært mer enig

Hva mener dere? At man ikke kan poengtere at man spillte dårlig i 1omgang og at Arteta var en tikkende bombe? Det var uhyre nære han røyk, nå gikk det bra men det kunne like herlig falt andre veien. Er en like herlig gjenganger at man skal hakke på andre når ting snur og man får ett positivt resultat. Hønsete det også ;)

 

Viasat kommentatorene er det ikke verdt nevne. De tror blandt annet Giroud sangen er Dortmund sin...

Link to comment
Share on other sites

Vel, vi spilte ikke bra i det hele tatt i første omgang. gav bort ballen altfor mye på egen banehalvdel og skapte så å si ingenting. Dortmund hadde kampen i sin hule hånd til pause, men vi klarte heldigvis å heve oss i andre omgangen. Spesielt etter målet, som kom i mot spillets gang.

 

Vi var ikke bra, men vi var heller ikke så elendige. Kos og Per er giganter bak der idag. Aldri sett Lewandowski så stille som idag. Og det gjennom hele kampen. Syns egentlig vi gjør en bortimot perfekt bortekamp.

Link to comment
Share on other sites

Er lenge siden jeg har ropt så høyt etter en Arsenal-scoring som i dag. Hvis Dortmund vant fortjent på Emirates, vant vi fortjent i dag.

 

Jeg er seriøst forundret over Viasat-mannskapet. Har de hatt noen som helst skolering, eller hva er greia? Bratseth makter jo ikke for livet å være upartisk ift. tysk fotball, og de andre slenger seg på. For to år siden var det det samme med Barcelona. Kommentering på resultat, osv osv.

 

Det skal likevel ikke få ødelegge kvelden i kveld. Dette er glatt høstens sterkeste resultat så langt, av noe engelsk lag. Oh to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Hva mener dere? At man ikke kan poengtere at man spillte dårlig i 1omgang og at Arteta var en tikkende bombe? Det var uhyre nære han røyk, nå gikk det bra men det kunne like herlig falt andre veien. Er en like herlig gjenganger at man skal hakke på andre når ting snur og man får ett positivt resultat. Hønsete det også ;)

 

Viasat kommentatorene er det ikke verdt nevne. De tror blandt annet Giroud sangen er Dortmund sin...

 

Lønner seg å se kampen først, kanskje. Men man lærer jo aldri.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi var ikke bra, men vi var heller ikke så elendige. Kos og Per er giganter bak der idag. Aldri sett Lewandowski så stille som idag. Og det gjennom hele kampen. Syns egentlig vi gjør en bortimot perfekt bortekamp.

Stopperne våre var supre i dag. Men vi var heldige som ikke gikk til pause med 0-1. Dortmund hadde 2-3 gode sjanser, spesielt den som Subotic setter rett utenfor.

Link to comment
Share on other sites

 

Fordi reglene er idiotiske.

 

- At det er "OK" fordi han er keeper er faen ikke noe unnskyldning.

Det er jo akkurat det du sier; idiotisk! Når keeperne kommer ut så er det ofte med knyttet neve mot ansikt, kne mot bryst eller andre metoder som er minst like farlige som taklinger bakfra - og de vet vi jo at dommerne skal slå ned på. Her godtar de et stort problem ved å overbeskytte keeperne og sier indirekte at de kan foreta seg hva som helst i kamp om ballen.

 

Blir jo enda mer merkelig når de gir rødt kort til keeperne og straffe når de feller en spiller på vei forbi der det ikke er fare for noe annet enn en nesestyver når de krasjer i gresset...

Link to comment
Share on other sites

Lewandowski skulle kanskje hatt straffe.

Lewandowski skulle kanskje vært utvist i første match.

Koscielny skulle helt sikkert hatt straffe.

Arteta skulle kanskje vært utvist i dag.

 

Sånn kan man holde på. Man kan alltid finne noen småting som blir helt avgjørende når kampene er så jevne som disse to har vært. Det er ganske tilfeldig at vi vant i dag og tapte sist, efter min mening. Det kunne like gjerne vært omvendt.

 

Blir det 3 lag på 12 poeng? Og blir det i så fall om å gjøre å slå Marseille med flest mulig mål? Eller blir det innbyrdes de 3 lagene i mellom?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...