Jump to content

2013.18.09 Marseille B


49 unbeaten

Recommended Posts

om_vs_arsenal.jpg



Champions League, Stade Vélodrome


Onsdag, 18. september, 2013, 20:45


Kampen vises på Viasat Motor/Viaplay.



I morgen starter vi gruppespillet i årets Champions League med bortekamp mot Marseille. Forventningene er store etter at laget har vunnet 5 strake kamper og ristet av seg den største skuffelsen etter tapet i åpningskampen mot Aston Villa. Med kamper mot Napoli og Borussia Dortmund stående for tur vil en seier her mot den antatt svakeste motstanderen også være svært viktig med tanke på avansement og evt. seier i gruppen. Arsenal har kvalifisert seg fra gruppespillet de siste 13 sesongene, og kom som kjent til finalen i 2005-06 og semifinalen i 2008-09. Forventningene for denne sesongen har ikke blitt mindre med kjøpet av Özil, en mer samspilt spillergruppe og at flere klubber har byttet trenere/manager i løpet av sommeren. Kampen kommer dog til å bli usedvanlig tøff med flere potensielle vinnere enn på lenge, og mange klubber som har satses sterkt de siste årene.



På skadefronten har de to klubbene en vidt forskjellig inngang til kampen. Marseille trener Élie Baup kan velge blant en skadefri tropp mens Wenger har Cazorla, Rosicky, Chamberlain, Podolski, Arteta, Sanogo, Diaby og Zelalem på skadelisten. Vermaelen returnerte fra skade de siste minuttene mot Sunderland, mens Mertesacker skal ha ristet av seg sykdommen og er klar til kamp i morgen. Det er litt større usikkerhet med Giroud (kne) og Özil (sykdom), men på bildene som kom fra dagens treningsøkt var begge sammen med resten av troppen på treningsfeltet.



Siste 5 kampene:


Arsenal: W-W-W-W-W


Marseille: W-W-W-D-L



Lagoppstilling i siste kamp:



Marseille:


Mandanda


Fanni - N'Koulo - Mendes - Morel


Romao - Imbula


Thauvin - Valbuena - Payet


Gignac



Arsenal:


Szczesny


Jenkinson - Sagna - Koscielny - Gibbs


Ramsey - Flamini


Walcott - Özil - Wilshere


Giroud


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Er vel fort en must-win? I Napoli-Dormund kampen kan vel egentlig alt skje, men hadde vært digg med seier, for det venter meget tøffe bortekamper. 10 poeng i denne gruppa holder tror jeg,

vinner vi begge mot Marseille er mye gjort ihvertfall. Marseille har startet ligaen ganske godt, og står med 3 seiere, 1 uavgjort og et tap. Sist kamp på lørdag endte med 1-1 borte mot Toulouse etter et sent utlikningsmål av Lucas Mendes.

Marseille har ikke en veldig imponerende stall, men gode offensive spillere i Gignac, Payet, Valbuena og Ayew-brødrene. Håper det blir seier, det hadde gjort godt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg personlig tror vi må ha 12 poeng for å være sikret avansement. Da tar jeg utgangspunkt i at vi vinner i morgen og de 3 hjemmekampene våre. Det samme kan både Dortmund og Napoli finne på å gjøre, men jeg holder et napp på at Dortmund tar med seg minst 1 poeng i morgen fra Italia og ender på 13.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi kan få det tøft på Stade de Velodrome. Vil være ganske fornøyd med uavgjort, hvis vi slipper flere skader. Sitter med en følelse av at vi får se litt rotasjon i startelleveren i kveld også. Kanskje Monreal eller Vermaelen starter? Får Akpom litt spilletid?

 

Håper at jeg tar feil og at vi dominerer og vinner greit. Litt uvant å kjenne på pessimismen for en optimistisk sjel som meg. O_O

Link to comment
Share on other sites

Tipper vi får se nesten det samme laget som startet mot Sunderland siden en god start vil være svært viktig i denne gruppen, i tøff konkurranse med Napoli og Dortmund. Eneste byttet blir nok Mertesacker inn og Jenkinson ut - og Sagna tilbake på backplass. Neste kamp er ikke før søndag, og det er ganske grei tid til hvile og restitusjon samt muligheter for å rotere litt på laget da. Eneste jeg håper på er at Wenger ikke bare benytter seg av defensive bytter mot slutten av kampen, og i stedet gir Gnabry, Akpom og/eller Ryo litt spilletid. Særlig førstnevnte har vært imponerende i starten av sesongen på reservelaget og for U-laget til Tyskland.

 

Edit:

Arsenal Under-19s team: Iliev, Bellerin, Siemann, O'Connor, Ormonde-Ottewill, Kamara, Olsson, Jebb, Maitland-Niles, Iwobi, Gnabry

 

 

Det blir nok litt hardt og travelt for Gnabry om han skal rekke kveldens kamp siden han nå løper sammen med U-19 gutta. De leder for øvrig 1-0 etter mål av Iwobi allerede i det 8. minutt.

 

Edit 2: Og der scoret også Gnabry selv:

GOAL FOR ARSENAL! Olsson gets to the byline and cuts the ball back for Gnabry to slot home (55) 2-0

Edit 3: Og nok et mål:

GOAL FOR ARSENAL! Gnabry gets his second after a great bit of hold-up play from Jebb before finding the German to fire home (59) 3-0

 

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at det nok blir tilnærmet samme lag som mot Sunderland, og med eneste endring at Mertesacker kommer inn og skyver Sagna ut på backen og Jenkinson på benken. Kan vel også være et alternativ å starte med Nacho og enten flytte Gibbs fremover eller hvile han, men tviler på at det skjer.

 

Vedrørende bytter mot slutten av kampen så skjønner jeg fullt ut at Wenger velger å trygge med defensive og rutinerte spillere inn i stedet for urutinerte offensive spillere. Poengene er for viktige til å gamble med, selv om jeg også gjerne ser at Akpom eller Ryo får litt tid på banen. Angående Gnabry så leste jeg ett eller annet sted i går (arseblog kanskje) at Gnabry og Frimpong ikke skal være med i troppen i dag.

 

Kan vel også nevnes at det er portugisisk dommer i dag (Olegário Manuel Benquerenca). De er vel gjerne litt glad i å dele ut kort!? Han dømte en kamp i CL i fjor og den endte med 7 gule og 1 rødt, og på 2 kamper i EL så delte han ut 11 gule og 1 rødt. Dette kan jo selvsagt ha vært vel fortjente kort.

 

http://www.transfermarkt.co.uk/en/benquerenca/profil/schiedsrichter_127.html

Link to comment
Share on other sites

Vedrørende bytter mot slutten av kampen så skjønner jeg fullt ut at Wenger velger å trygge med defensive og rutinerte spillere inn i stedet for urutinerte offensive spillere. Poengene er for viktige til å gamble med, selv om jeg også gjerne ser at Akpom eller Ryo får litt tid på banen.

 

Selvsagt skjønner jeg at Wenger ønsker å trygge ledelsen og de 3 poengene, som mot Sunderland. Når han satte innpå Vermaelen og gikk over til en 5'er i forsvaret, så syntes jeg det var godt nok for å ha kontrollen bakover. At Monreal kom innpå for Walcott skjønte jeg mindre av når vi hadde offensive alternativer som kunne hatt godt av litt spilletid - og da var stillingen allerede 3-1. Samtidig var Giroud etter en sterk kamp med hard jobbing preget av kjøret og kunne vært byttet ut med Akpom. Selvsagt er den litt med etterpåklokskap, men jeg hadde tankene på det i slutten at han burde få hvilt siste 10/15 minutt.

 

Edit:

Innholdsrike minutter for keeperne på begge lag:

Goal for Marseille. It's a horror moment for Iliev who mis-kicks a back-pass and diverts it into his own net (75) 3-1

GOAL FOR ARSENAL. Their three-goal cushion is restored within a minute as Jebb fires home into an empty net after Escales fumbles (76) 4-1

 

Link to comment
Share on other sites

Irriterer meg også over produsenten. Håpløs filming fra motsatt langside blandt annet.. Franskmenn :S

 

Uansett en elendig første omgang, kjedelig og trist. Så litt lovende ut i starten men det ble med glimtet. Om noen skulle ledet skulle det vært Marseille.

Link to comment
Share on other sites

Tam og kjedelig førsteomgang hvor Marseille har vært best.

 

Syns vi har alt for mange balltap og pasningsfeil. Må rett og slett heve oss flere hakk om vi skal vinne dette, mer er det ikke å si om den saken.

 

Ett poeng her er heller ikke verdens undergang.

Link to comment
Share on other sites

Tøff og jevn første omgang. Det er i og for seg som forventa, men jeg hadde nok forventa/håpa at Arsenal skulle ha mer av spillet.

 

Jeg er enig med en av de tidligere innleggene i at det virker som om Marseille får litt for mye rom, men har ikke helt klart å finne noe å sette fingeren på. Skulle jeg tippe er det Ramsey/Wilshere som ikke er dispilinerte nok, men det er basert mer på erfaring med disse spillerne kontra Flamini enn hva jeg faktisk har sett i kampen.

 

Det positive er vel at Marseille ikke har skapt all verden til tross for stort ballinnehav.

 

Det negative er at det har jo ikke vi heller...

Link to comment
Share on other sites

 

Syns vi har alt for mange balltap og pasningsfeil. Må rett og slett heve oss flere hakk om vi skal vinne dette, mer er det ikke å si om den saken.

 

 

 

 

Så sant som det er sagt. Dette holder maks til 0-0.

 

Men jeg regner med at vi hever oss i andre. Om vi hever oss nok til å vinne vil så vise seg...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...