Jump to content

2013.18.09 Marseille B


49 unbeaten

Recommended Posts

Giroud

Tydelig preget av det tøffe kampprogrammet i dag selv om han jobber hardt, livredd hver gang det kommer en takling mot han eller Aaron, det er ikke bare fordi det er de som scorer måla om dagen, men også det at de er de spillerne vi har minst backup for pdd. Ryo og Gnabry KAN gå inn på vingene og Wilshere kan gå ned på en sentral midtbaneplass, men mangler Ramseys disiplin, det gjør også Flamini, Vermaelen KAN gå inn på stopperplass og vi kan også sette Sagna inn i midten og Jenkinson på back, Monreal kan komme inn for Gibbs på andre backen.

Når Arteta blir frisk igjen vil jeg ikke være like "redd" for Ramsey, selv om han er vital for spillestilen vår akkurat nå, men ved en Giroud-skade tror jeg vi er ganske screwed nå uansett(Unnskyld uttrykket.)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

selv om vi sliter litt i første omgang og ikke får til så mye så sitter jeg hele tiden med følelsen av at vi har et ekstra gir inne, det viser vi i 2. omgang ved de to målene. MEd Özil (og Cazorla) har vi spillere som virkelig kan snu en kamp, og dette har også begynt å smitte over på noen andre spillere. Giroud og Ramsey har virkelig tatt steg i år og Jack er ikke alene om å dra lasset på midten.

 

I fjor følte jeg ikke at laget hade klart å komme seg ut av det litt vanskelige sporet som vi var på i første omgang, dette synes jeg har forandret seg mye i år!

 

Supert resultat, viktig med en 3-poenger i en bortekamp, dette var kampen det burde skje. Straffen på slutten var helt feil, men heldigvis ikke utslagsgivende.

Link to comment
Share on other sites

m.youtube.com/watch?v=dMMlCGmEhEY

 

Det er meg filmet på gunnerspub i Blackstock road. Hadd tatt meg en for mange, så må bare beklage engelsken min.

Lurer på hvordan du er uten å ha tatt "en for mange"? Virker som en ganske sindig kar, han jeg ser der. Når det gjelder engelsken, så tror jeg nok at det er mange av oss her som som ikke er en døyt bedre i "muntlig" engelsk.

Link to comment
Share on other sites

Viser vi ikke bredde ved å slå Marseille borte med cazorla, arteta, rosicky, chambo og diaby ute?

Ja, vi viser bredde når såpass mange spillere er ute og vi klarer å ta tre poeng på en svært så middelmådig dag, rent spillemessig.

Samtidig så vil jeg påstå at, til tross for resultatet i Marseille, så er bredden (totalt sett) ikke god nok. Skader og suspensjoner er noe vi må forvente å ha i større eller mindre grad gjennom hele sesongen og stallen må (dessverre) være dimensjonert ut fra en slik forventning.

Hvis vi kunne antatt at troppen var for det meste var skadefri gjennom hele sesongen så skulle jeg gjerne holdt kjeft med maset mitt om å forsterke troppen (med unntak av spissplassen). Dessverre så vil det i store perioder være viktige spillere som er ute med skade og/eller suspensjoner, og med det spilleprogrammet vi har med seriespill og cup'er så har vi ikke større bredde enn det vi absolutt trenger.

 

PS!! Diaby er stort sett ute hele tiden, så han er egentlig uinteressant å ta med i en oversikt over "bredde".

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...