Jump to content

2013.18.09 Marseille B


49 unbeaten

Recommended Posts

Vi er virkelig defensive iår. Spiss ut, forsvarer inn. Har vel avslutta med 5-6 forsvarere de siste kampene...

Sørger det for 3poeng så greit nok.

 

Det er stort sett forsvarere vi har friske og tilgjengelige. Så det der gir seg selv, egentlig. Jeg foretrekker i hvert fall Monreal inn på stillingen 1-0, og ikke Akpom, Hayden og lignende.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Knallsterkt!

 

Hele laget hever seg i andre, og deilig å se at Walcott er klinisk på 1-0-målet. Klasse! Ramsey fortsetter å putte - kjempebra - men mister konsentrasjonen totalt på overtid og gir de en unødvendig straffe. Kom heldigvis for seint.

 

Vi vinner borte og har 10 borteseire på rad, det er knallsterkt!

 

GLAD!

Link to comment
Share on other sites

Repetisjonene viser en helt klart feil idømt straffe. Ble ingen gysare det her, spesielt ikke etter at jeg ble lempa av engelsk sopcast og måtte ta til takke med kommentatorer fra våre brødre i Ukraina. Syns vi vinner på en middels dag der ingen pekte seg noe spesielt ut. Det vitner om kvalitet. Og hvor mange borteseire er det vi har på rad nå? Ti? Begynner vi å nærme oss noen rekord?

Link to comment
Share on other sites

3 poeng er glimrende! Chelsea og Basel viser at ingenting er gitt i CL!

 

I det hele tatt har det vært en meget god sesongåpning av våre gutter. Responsen efter Villa-matchen har vært formidabel! Det eneste aberet er at vi knapt har noen mulighet for rotasjon i laget. Det blir mye belastning på noen få spillere nå. Spørsmålet er om vi får svi får dette senere i sesongen?! Jaja. Den tid den sorg.

Link to comment
Share on other sites

Veldig sterkt å slå Marseille på noe som vel må kalles en middels dag. Vil vel si at vi er litt heldige som stikker av gårde med alle tre poengene, men jeg klager ikke :D

 

Min MOM: Gibbs. Om ikke annet så for klareringa på streken da Mertesacker og Szczesny roter det til.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk proff opptreden inntil siste spilleminutt. Hva tenker Ramsey på der? Plutselig helt sirup i bena etter en kanonkamp fra første til nest siste berøring av ballen.

Kjedelig å slippe inn mål på slutten, tar bort litt av gleden. Uansett sterkt å vinne borte i CL mot Marseille. Dette gir oss en meget god start i gruppen.

Syns Flamini igjen er helt fantastisk god. Han har noen balltap, men de er alltid i ufarlig sone og ofte når han prøver seg med fremoverrettet spill mens vi er i balanse. Da er det ikke farlig å miste ballen.

Øzil fortsetter og Walcott putter. Godt for ham å få en scoring igjen etter missene mot Sunderland.

Kosc og Merte er veldig gode sammen. Gibbs og Sagna med god kontroll begge veier.

Giroud fremstår lettere, raskere og med langt bedre selvtillit enn i fjor. Wilshere fortsatt på det jevne, men det er stigning heldigvis.

Szcz gjør veld det han skal selv og det er noen skjønnehetsfeil innemellom.

 

Nå er det bare å glede seg til fortsettelsen.

Link to comment
Share on other sites

Ja det var den bredden da. Må kalkulere med skader slik sesongene har vært gang på gang nå. Uansett knallsterk seier, det er ikke bare å hente poengene det må gjøres og det ble gjort.

Viser vi ikke bredde ved å slå Marseille borte med cazorla, arteta, rosicky, chambo og diaby ute?

Link to comment
Share on other sites

Viser vi ikke bredde ved å slå Marseille borte med cazorla, arteta, rosicky, chambo og diaby ute?

 

Jo, men det var som svar til kommentaren over om at dette kanskje kan straffe seg om de som nå spiller blir overbelastet.. Vi har vel så å si (utenom cazorla) vår beste 11'er utpå der nå, og rovdrift på disse vil plutselig kunne bli en høy pris å betale.

 

Feks Giroud som er vår eneste spiss, han spiller kamper ut gang etter gang. Jeg leser om at Sanogo (skadet nå), Gnabry og Akpom skal være fantastiske, men de får ikke ett spilleminutt. For meg tyder det på at de ikke er gode nok, da blir det skummelt om Giroud får en skade/karantene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...