Jump to content

2013.03.03 Bale Hotspur B


Mr Chapman

Recommended Posts

Vi hadde ingen store sjanser? Det er greit å være negativ og lei, men man trenger faktisk ikke å svartmale mer enn nødvendig.

Giroud ble spilt gjennom på 0-0. Kjempesjanse.

Mertesacker/Bale scorer. Kjempesjanse.

Ramsey alene gjennom. Kjempesjanse.

Poldi med veggspill (med Giroud som hæler). Stor sjanse.

Poldi med halvvolley med venstre. Stor sjanse.

 

Tottenham har to sjanser i første omgang som de scorer på. I 2. Omgang må vi fremover, klart det åpner for kontringer i mot.

 

Spillmessig helt allright kamp. Forsvaret er elendig, keeper er sjanseløs på målet, men du verden hvor lett han gjorde det på mål to. Hva drev han egentligm ed der? Og utspillene hans blir bare dårligere og dårligere for hver kamp som går.

 

Spiller vi sånn som dette resten av sesongen klarer vi CL plass enkelt.

 

BE

 

Jeg regner med Sczcesny satset på at Lennon skulle gjøre som han vanligvis gjør, stresser enormt og skusler bort en stor mulighet ved å skyte på første touch, men til sannsynligvis de fleste sin overraskelse var han iskald og rundet keeper.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 202
  • Created
  • Last Reply
Vi hadde ingen store sjanser? Det er greit å være negativ og lei, men man trenger faktisk ikke å svartmale mer enn nødvendig.

Giroud ble spilt gjennom på 0-0. Kjempesjanse.

Mertesacker/Bale scorer. Kjempesjanse.

Ramsey alene gjennom. Kjempesjanse.

Poldi med veggspill (med Giroud som hæler). Stor sjanse.

Poldi med halvvolley med venstre. Stor sjanse.

 

Tottenham har to sjanser i første omgang som de scorer på. I 2. Omgang må vi fremover, klart det åpner for kontringer i mot.

 

Spillmessig helt allright kamp. Forsvaret er elendig, keeper er sjanseløs på målet, men du verden hvor lett han gjorde det på mål to. Hva drev han egentligm ed der? Og utspillene hans blir bare dårligere og dårligere for hver kamp som går.

 

Spiller vi sånn som dette resten av sesongen klarer vi CL plass enkelt.

 

BE

 

Støttes

Befriende lesning dette her

Link to comment
Share on other sites

Marius-

Det er tungvint å ta diskusjoner når man bruker mobil, så jeg skal være kortfattet. Ditt innlegg bekrefter jo mitt åpningsinnlegg.

Iflg deg.

Tottenham kommer alene gjennom, dårlig første touch, ikke en sjanse i havet til å score = kjempesjanse.

Giroud alene gjennom, dårlig første touch, likevel en ok sjanse til å score = halvsjanse.

U see?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

"Fremst og bakerst", Sir J. Denne gang fremført av Arsene Wenger:

 

We weren't efficient where it matters.

 

 

Ellers er det ikke så mye trøst å finne, dessverre. Her er det ingen nye svar/løsninger på veg:

 

"If you watch the game again you will see that at the moment we were 2-0 down we should have been 2-0 up."... "it is difficult to understand how we can lose games like that."

 

Læring har ikke vært vår styrke på en lang, lang, lang, lang, lang stund.

Fremst og bakerst ja. Etter armer og bein har det vært vår akilleshæl.

Link to comment
Share on other sites

Marius-

Det er tungvint å ta diskusjoner når man bruker mobil, så jeg skal være kortfattet. Ditt innlegg bekrefter jo mitt åpningsinnlegg.

Iflg deg.

Tottenham kommer alene gjennom, dårlig første touch, ikke en sjanse i havet til å score = kjempesjanse.

Giroud alene gjennom, dårlig første touch, likevel en ok sjanse til å score = halvsjanse.

U see?

 

BE

Ser hva du vil frem til. Men mener sjansene deres er større siden de gjør rene feilvalg som feks Sigurdsson? gjorde da han spillte på tvers. Defaoe får stå mutters alene uten press siden forsvarerene våre danser rundt som klovner. Også dette er en stor sjanse kontra Podi sin der de helhjertet stuper inn og blokkerer tidlig.

 

Uansett mener jeg vi manglet siste 3'dje del som så mange kamper tidligere idag.

Link to comment
Share on other sites

Selv om det ble tap i går, tar jeg likevel med meg noe positivt fra kampen. For første gang på lenge, møtte vi opp til kampstart. Vi ventet ikke til andre omgang før vi forsøkte å overkjøre motstanderen. Klarer vi å mane til tilsvarende innsats resten av sesongen, er det absolutt ingen umulighet å klare topp 4

Link to comment
Share on other sites

Ikke uventet ble det tap på WHL- et fortjent tap mot et lag som pr dags dato er bedre enn oss. Det føles vondt å si det, men få kan vel argumentere mot at Spurs akkurat nå har en bedre stall enn oss. Det som er verst er at de har en vinnementalitet som Arsenal har manglet de siste sesongene og som har blitt verre med tiden.

 

Vinnerlag taper ikke når det gjelder som mest (les storkamper, finaler og oppgjør i CL)

 

Vinnerlag mister ikke sine beste spillere (les RvP, Nasri, Song, Fabregas, Hleb, Flamini, Vieira, Toure, Adebayor, Clichy, Vieira og Henry)

 

Vinnerlag roter ikke bort ledelser gang på gang (les at listen er lang…)

 

Taperlag som Arsenal er suverene midt på banen, men i de to 16 meterne (der kamper avgjøres) er de svake, fryktelig svake. I går var Spurs klart best i disse to fasene av spillet og det var mer enn nok til å kapre tre poeng. Vi er da 7 poeng bak Spurs og 5 bak Chelsea som ikke er noe krise i seg selv med 10 kamper igjen. Det som er krise er at det er noe i meg som “håper” at vi mister en topp 4 plassering for å provosere fram en reaksjon hos styret, spillerkjøp, holdningsendring eller noe annet fordi det Arsenal har blitt til er en taperklubb med en pil som peker en vei- nedover.

Link to comment
Share on other sites

Selv om det ble tap i går, tar jeg likevel med meg noe positivt fra kampen. For første gang på lenge, møtte vi opp til kampstart. Vi ventet ikke til andre omgang før vi forsøkte å overkjøre motstanderen. Klarer vi å mane til tilsvarende innsats resten av sesongen, er det absolutt ingen umulighet å klare topp 4

 

Vi er på bølgelengde Kim.

 

Rocky: jeg er uenig i at Tottene har en bedre stall enn oss, og det gjør meg trist å lese at en del av deg ønsker en plassering dårligere enn CL plass.

 

Personlig håper jeg vi vinner ligaen og at Wenger stikker i sommer. (Jada like uasannsynlig begge to)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ikke uventet ble det tap på WHL- et fortjent tap mot et lag som pr dags dato er bedre enn oss. Det føles vondt å si det, men få kan vel argumentere mot at Spurs akkurat nå har en bedre stall enn oss. Det som er verst er at de har en vinnementalitet som Arsenal har manglet de siste sesongene og som har blitt verre med tiden.

 

Vinnerlag taper ikke når det gjelder som mest (les storkamper, finaler og oppgjør i CL)

 

Vinnerlag mister ikke sine beste spillere (les RvP, Nasri, Song, Fabregas, Hleb, Flamini, Vieira, Toure, Adebayor, Clichy, Vieira og Henry)

 

Vinnerlag roter ikke bort ledelser gang på gang (les at listen er lang…)

 

Taperlag som Arsenal er suverene midt på banen, men i de to 16 meterne (der kamper avgjøres) er de svake, fryktelig svake. I går var Spurs klart best i disse to fasene av spillet og det var mer enn nok til å kapre tre poeng. (...)

 

en grei oppsummering. Ja, det ble omtrent som forventet, og som vi har sett så alt for mange ganger de senere årene. Arsenal er spillemessig minst like gode som motstanderne, men de svikter i de avgjørende øyeblikkene. Et typisk trekk ved et taperlag, som du skriver. Men at man er på høyden spillemessig betyr også at det ikke kan være mye som skal til for at man atter er på høyden resultatmessig også. Men hvorfor får man ikke til dette? Hvorfor lærer man aldri av sine feil, men istedet gjør de samme feilene om igjen i økende takt, offensivt som defensivt? Det blir for enkelt å skylde på spillerne individuelt, selv om de sikkert kan gjøre mer. Men hovedansvaret er og blir Wengers.

Link to comment
Share on other sites

Selv om det ble tap i går, tar jeg likevel med meg noe positivt fra kampen. For første gang på lenge, møtte vi opp til kampstart. Vi ventet ikke til andre omgang før vi forsøkte å overkjøre motstanderen. Klarer vi å mane til tilsvarende innsats resten av sesongen, er det absolutt ingen umulighet å klare topp 4

 

spillemessig var det naturligvis en del positivt å spore, og ja, topp 4 er fortsatt mulig. Arsenal har vel et "enklere" program (på papiret) igjen enn rivalene? men det blir vanskelig, og selv om det var mye positivt å se, det hjelper ikke å spille bra hvis det ikke gir resultater. Arsenal er for dårlige der kamper avgjøres. Nå sa til og med Wenger dette etter kampen i går. Velkommen etter kan vel noen av oss si; vi har sett dette i minst fem år allerede... Og nettopp dette gjør at jeg ikke helt tror på topp fire selv om det er mulig. Jeg er redd for at vi får se mange kamper utover våren med lovende spill, men dårlig resultat, der seiere gis bort på de mest latterlige forsvarstabber, enkeltepisoder som ødelegger det som potensielt kan være en fin forestilling. Dette har dessverre blitt varemerket til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Vi er på bølgelengde Kim.

 

Rocky: jeg er uenig i at Tottene har en bedre stall enn oss, og det gjør meg trist å lese at en del av deg ønsker en plassering dårligere enn CL plass.

 

Personlig håper jeg vi vinner ligaen og at Wenger stikker i sommer. (Jada like uasannsynlig begge to)

 

BE

 

Joda, kan se at det er kontroversielt å ønske at eget lag taper og det er jo ikke helt slik jeg mener det heller for det gjør meg trist når vi taper som vi gjør i går. Jeg tror det er mer uttrykk for frustrasjon over at det ikke blir tatt grep og hvordan situasjonen i mine øyne bare har blitt gradvis verre. Det er et hav fra til Man U, Spurs er oppe på siden av oss og kanskje forbi sportslig, vi gjør jevnlig tabber i Adeccoliga klassen. Det er så frustrerende og skuffende at en del av meg ønsker at styret (som har spart seg til fant), Wenger (som ikke har satset nok på spillerkjøp) og spillerne (som ikke har den sulten som skal til) får den smellen de fortjener; en sesong uten Champions League.

Link to comment
Share on other sites

Hadde bare forsvaret vært bedre........

Mon tro hva de gjør på treningene?

 

Jenkinson var god, han hadde flere kvalitetsinnlegg, langt over Sagna-standard. Hva Wenger tenker på når han tar ut Carl, og setter

trege Ramsey, spilleren uten tilslag på ballen, som offensiv back. Må være at Aron har taket på Arsene for ett eller annet.....

 

Giroud, banens dårligste spiller, viste nok en gang at han mangler omtrent alt for å bekle spissrollen. Det må være på tide å teste Podolski der.

 

Spillemessig vr vi vel så gode som tottene, men som nevnt forsvaret er rene klovneriet.

Link to comment
Share on other sites

Ikke uventet ble det tap på WHL- et fortjent tap mot et lag som pr dags dato er bedre enn oss. Det føles vondt å si det, men få kan vel argumentere mot at Spurs akkurat nå har en bedre stall enn oss. Det som er verst er at de har en vinnementalitet som Arsenal har manglet de siste sesongene og som har blitt verre med tiden.

 

Vinnerlag taper ikke når det gjelder som mest (les storkamper, finaler og oppgjør i CL)

 

Vinnerlag mister ikke sine beste spillere (les RvP, Nasri, Song, Fabregas, Hleb, Flamini, Vieira, Toure, Adebayor, Clichy, Vieira og Henry)

 

Vinnerlag roter ikke bort ledelser gang på gang (les at listen er lang…)

 

Taperlag som Arsenal er suverene midt på banen, men i de to 16 meterne (der kamper avgjøres) er de svake, fryktelig svake. I går var Spurs klart best i disse to fasene av spillet og det var mer enn nok til å kapre tre poeng. Vi er da 7 poeng bak Spurs og 5 bak Chelsea som ikke er noe krise i seg selv med 10 kamper igjen. Det som er krise er at det er noe i meg som “håper” at vi mister en topp 4 plassering for å provosere fram en reaksjon hos styret, spillerkjøp, holdningsendring eller noe annet fordi det Arsenal har blitt til er en taperklubb med en pil som peker en vei- nedover.

 

Av kamper mot "topplag" i Premier League (United, City, Chelsea og Tottenham) så har vi 4 poeng etter 7 spilte kamper (Chelsea 2x, United 1x, City 2x, Tottenham 2x) hvorav vi kun har vunnet 1 kamp.

 

De andre lagene står forøvrig med såpass mye poeng etter toppoppgjørene City 11 poeng (6 kamper), United 10 poeng (5 kamper), Chelsea 10 poeng (6 kamper) og Tottenham 7 poeng (6 kamper). Vi er også forøvrig det eneste laget som har spilt 7 kamper mot resten av lagene som ligger over oss.

 

Forbanna imponerende statistikk.

Link to comment
Share on other sites

Det må handlast inn kvalitet. Me manglar heilt klart ein sjef i midforsvaret som kan styre den bakre firaren. Me manglar og ein spiss med ekstreme egenskapar, me har ikkje klart å erstatte van persie. Giroud er enno ikkje klar for toppoppgjøra i PL og me har ikkje alternativer på topp som er gode nok. Er litt einig med dei som ville ha testa ut Podolski i den posisjonen. Han har ein venstrefot som kan være gull verdt.

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=KL8d0vR6fB4

 

Nok en gang strålende illustrert av Neville. Kanskje vi burde hyre han som vår nye manager? Han skjønner hvertfall taktikk.

 

Angående den høye forsvarslinja så er dette noe jeg har sagt i en årrekke. Jeg skjønner ikke poenget med det såfremt vi ikke er usedvanlig gode når det kommer til å presse ballfører og følge løp. Og det er rett og slett enda mer uforståelig at vi absolutt skal spille med en såpass høy linje som det vi gjør når vi har hentet verdens tregeste midtstopper og vi virker å være enda dårligere i å presse ballfører enn vi noensinne har vært. I starten av sesongen så lå vi dypere og forsvaret virket bedre drillet, men etter de første 4-5 kampene (Chelsea kampen hvor Mertesacker ble droppet var vendepunktet) så virket det som om den taktikken var kastet i søpla og vi gikk tilbake til det sedvanlige. Noe som har ført til utrolig mye rart over hele den bakre femmeren. Et problem vi har hatt nå i snart 10 år og som Wenger fortsatt ikke har løst og ikke engang ser ut til å være i nærheten av å begripe hvordan han skal gå frem for å løse.

Link to comment
Share on other sites

Trodde aldri jeg skulle si dette, men veldig interessant å høre på Neville.

 

Ikke at vi trengte enda en "bekreftelse" , men det er godt å vite at det ikke er bare vi goonere som synes forsvarsspillet vårt er shocking...

Som du sier komplett uforståelig med høy linje. Og det er, som Neville sier, flere grunner til det :

 

1 : Tottenham har Bale. De har Lennon. To av de raskeste i fotballverdenen.

2 : Vi har Mertesacker

3 : Vi spiller med en forvarssfirer som har spilt svært få kamper sammen....

 

Likevel er altså planen offsidefella. Hvor det som GN sier, virker å være mer gambling enn samhandling....

 

Huff, huff og atter huff.

Link to comment
Share on other sites

(tok meg den frihet og legge ved ny link siden videoen du la inn er fjernet)

 

Det som jeg lurer mest på er om problemet blir skapt av manglende trening på defensiv organisering eller om det rett og slett er kunnskapen som mangler. Om kunnskapen er der, men det er mangel på trening så kan Wenger og Bould få et spark i baken og beskjed om å prioritere annerledes på treningsfeltet. Om de begge er uten kunnskap er problemet atskillelig verre og ikke noe de to kan få rettet på. Da trengs det friskt blod på trenersiden som blir hørt, og det er der jeg er bekymret siden min oppfatning av Wenger er at angrep er det beste forsvar. Når da ikke angrepene sitter og blir avsluttet kommer kontringene konstant mot et forsvar som ikke vet hvordan de skal takle situasjonen som en enhet.

Link to comment
Share on other sites

(tok meg den frihet og legge ved ny link siden videoen du la inn er fjernet)

 

Det som jeg lurer mest på er om problemet blir skapt av manglende trening på defensiv organisering eller om det rett og slett er kunnskapen som mangler. Om kunnskapen er der, men det er mangel på trening så kan Wenger og Bould få et spark i baken og beskjed om å prioritere annerledes på treningsfeltet. Om de begge er uten kunnskap er problemet atskillelig verre og ikke noe de to kan få rettet på. Da trengs det friskt blod på trenersiden som blir hørt, og det er der jeg er bekymret siden min oppfatning av Wenger er at angrep er det beste forsvar. Når da ikke angrepene sitter og blir avsluttet kommer kontringene konstant mot et forsvar som ikke vet hvordan de skal takle situasjonen som en enhet.

Tviler på det er spillerne som ikke er gode nok. Forsvarsproblemene vi har de har vi hatt i mange år og det er det samme uansett hvem som spiller.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...