Jump to content

2013.03.03 Bale Hotspur B


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Undere kan skje. Men med 10 kamper igjen og 5 poeng bak Chelsea, og ei "Arsenalskute" totalt ute av kurs så må jeg nok dessverre tillate meg å være uenig.

Selvsagt kan jeg ta feil, ja jeg håper inderlig at jeg gjør det, men jeg ser ingenting i dagens Arsenallag som skulle tilsi at vi skal klare den bragden.

 

Håpet (idag) må vel kanskje være at "Hora" filmer på seg et gult kort tidlig i omgangen og at vi klarer å snu kampen.

......................

Helt enig,vi har sett tendensene hele tiden. Men da Wenger solgte 2 av våre beste spillere,og ikke har funnet erstattere i samme klasse må det gå slik. Han presterte å selge den beste til en av våre argeste rivaler. Få han vekk.

Link to comment
Share on other sites

Faen, dette var skuffende. Vi er aldri farlig i angrep, innleggene suger stort sett og vi makter ikke tre igjennom på midten. I tillegg gjør vi tabber i forsvar, noe som har vært vant kost de siste to årene. Nå må vi stå på som finske soldater under Vinterkrigen 1939 for å få spille CL til høsten.

Link to comment
Share on other sites

En tanke jeg sitter igjen med etter denne kampen er; "vi må være bra dårlige som ligger 7 poeng bak dette laget".

Så sant, så sant.

 

Tottenham imponerer egentlig ikke i banespillet, men de er dyktige til å utnytte Arsenals svakheter (og de er ikke få).

 

------------

 

Byttene forstod jeg lite av. De som kom inn på banen var greit nok, men å fjerne en back som gjorde jobben sin brukbart og nærmest eliminere den defensive midbanen er over min forstand. Greit nok min forstand er vel ikke så mye så skryte av, men...........

Link to comment
Share on other sites

Dette kan ha vært en £40M kamp. Jeg har sett verre utgaver av laget, men det er bare ikke godt nok. Sedvanlig defensivt rot , manglende effektivitet og i år uten spesielle spillere til å dekke over manglene. Det har vært forutsett i lang tid av mange (de fleste). I år ser det ut til at isen brister selv om det ennå er langt igjen.

 

Børs: https://docs.google....pMT2lJWmc#gid=0

 

Det holdt så vidt i fjor,Persie var nok det lille som dippet det å vår favør da. Det blir en høst uten CL fotball for vår del . I mellomtiden en sommer der jeg dramatiske ting skjer. En oppkjøp,ny trener og noen skikkelig kvalitetspillere.

Link to comment
Share on other sites

Samme gamle. Spiller bra, mister konsentrasjonen FULLSTENDIG i 5 minutter, slipper inn to mål, finner ingen vei tilbake.

Du har forsåvidt rett. Vi spiller ikke så værst mellom 16-meterne, men det som skjer foran begge målene er ikke i nærheten av å være bra. Men Polakken skal ikke lastes for noe i dag.

Link to comment
Share on other sites

Latterlig kamp av Arsenal. Wilshere er svak gjennom hele kampen. Arteta er også svak, men Ramseys innsats i dag, ligner ikke grisen. At han spiller på bekostning av Rosicky, er ufattelig. Det samme gjelder med Giroud. I dag taper han stort sett alle dueller, og de eneste gangene det kommer et godt innlegg, befinner han seg ute på kanten. Podolski er jo en mye bedre spiss. Wenger kan umulig ha sett de siste kampene når han starter med dette laget. Det er noe fundamentalt galt et sted. Enten hos spillerne, eller i hodet på Wenger. Har han virkelig så stor tro på Ramsey? Det fantastsike gjennomspillet fra Rosickyr, og han roter det fan meg til. Hadde det ikke vært for at forsvarsspillerern er litt borti ballen, ville den fan meg gått lengre utenfor. Totalt ubrukelig vil jeg si at Ramsey var i dag. Han har hatt to gode kamper denne sesongen, og det som defansivt anker, ellers har det stort sett vært lavmål.

 

Nekter å tro at du Wilshere, mener seriøst at Ramsey er en bedre spiller enn Rosicky.

Link to comment
Share on other sites

I mellomtiden en sommer der jeg dramatiske ting skjer. En oppkjøp,ny trener og noen skikkelig kvalitetspillere.

Hadde det vært så vel.

 

Oppkjøp? av hvem. Sjeikene forlanger visst CL-plass for å by på klubben.

Ny trener? Styret har ikke "baller" til det.

Kvalitetsspillere? Ja vi kan håpe, men historien tilsier ikke at forhåpningene skal være for store.

Link to comment
Share on other sites

Så sant, så sant.

 

Tottenham imponerer egentlig ikke i banespillet, men de er dyktige til å utnytte Arsenals svakheter (og de er ikke få).

 

------------

 

Byttene forstod jeg lite av. De som kom inn på banen var greit nok, men å fjerne en back som gjorde jobben sin brukbart og nærmest eliminere den defensive midbanen er over min forstand. Greit nok min forstand er vel ikke så mye så skryte av, men...........

 

De kontret oss i senk,vi er totalt hjelpesløse når vi står høyt med laget,taper ballen og blir kontret på. Alle får panikk og det er jo ikke rart. De kommer utrolig raskt på forsvaret,dette er jo slik det har vært i 7 år. Men ikke så ille som nå,Wenger har ansvaret. Dette er hans spillestil,hans spillere han har satt inn i dette systemet. Det må radikal omlegging av systemet til. Så finne en del spillere som kan gå inn i et sytem som tenker forsvar og kontringer.

Link to comment
Share on other sites

Hadde det vært så vel.

 

Oppkjøp? av hvem. Sjeikene forlanger visst CL-plass for å by på klubben.

Ny trener? Styret har ikke "baller" til det.

Kvalitetsspillere? Ja vi kan håpe, men historien tilsier ikke at forhåpningene skal være for store.

 

............

Greit krever de CL plass for å by på klubben så er de ikke seriøse. Et lag som Arsenal kan de i løpet av en sesong trimme raskt til å bli en serievinner i PL,om de legger til rette for det. Da er det håpet borte. Håper Liverpool og Everton da henter oss inn, og går forbi. For noe EL er bare helt latterlig. Bedre uten.

Link to comment
Share on other sites

4 store sjanser til tottene. Bale og Lennon putter i første. Bale og Sigurdsson brenner sjansene i andre.

 

Vi hadde vel ingen skikkelige sjanser i første, og 2-3 i andre. Det ble én eller to for lite for poeng, dessverre.

 

Jeg skjønner ingenting av byttet Rosicky-Jenkinson. Men det er neppe her kampen tapes.

 

Jenkinson, Monreal og delvis Cazorla er våre beste i dag. Giroud jobber og sliter, men får ikke til stort. I likhet med de fleste andre. Mest skuffende var Walcott. Borte vekk hele eftermiddagen.

 

Alt i alt er det litt for dårlig over hele fjøla. Forsterkninger mottas med takk i alle posisjoner!

Link to comment
Share on other sites

Nesten like sjokkerende som at folk sitter på pc'en under derbymatch er hvor høyt vi står med forsvarsspiller når ballfører ikke er under press. Her skal vi være forsiktige med å utpeke syndebukker av de i forsvaret, ingen stoppere i verden kan henge med verken lennon eller apekatten i fart, og da burde vi selvfølgelig senke hele backfireren når de kommer på farlige gjennombruddsløp.

 

Synes Walcott har mange fine løp hvor han penetrerer forsvarsfireren til tottenham de første 20 min., men Wilshere og Cazorla virket mer opptatt av å holde på ball. Synes vi heller burde prøve oss på 2-3 stikkere, så for vi ihvertfall senket forsvarsfireren deres lengre ned på banen, for å åpne opp mere rom på midten.

 

Alt i alt er vi det dominerende laget, men det hjelper lite når vi får billige mål imot på forsvars-blemmer. Dette begynner dessverre å bli et kjent scenario.

Men vi får gjøre vårt beste for å støtte gutta fremover. Det så minst like mørkt ut før vi snudde det siste sesong også, dette kan vi klare!

 

COYG!

Link to comment
Share on other sites

 

For noe EL er bare helt latterlig. Bedre uten.

Kunne ikke være mer enig. Personlig har jeg lenge sidestilt EL med Ligacupen, ja egentlig er Europa League enda mer unødvendig.

Det å eventuelt kunne heve "vinnerpokalen" i EL etter å ha kommet med som en trøstepremie etter å ha havnet på tredjeplass i sin CL-gruppe er ganske enkelt en parodi og en "Hån" mot de andre klubbene.

At vi sannsynligvis kvalifiserer oss til Europa League er så, men for meg så er det ikke et mål.

Link to comment
Share on other sites

Bittert, bare. Føler vi var bedre enn Tottene idag... æsj

 

Det samme sier Barcelona hver gang de taper mot Barcelona. Det hjelper fint lite med mye ballbesittelse og høy pasningsprosent når man ikke skaper sjanser eller skyter på mål.

 

Arsenal ligger på dødsleie. Og det er ikke noe vi kan gjøre med det.

 

Det er vel visse ting vi som supportere kan gjøre, men jeg tviler på at det vil ha en effekt uansett.

Link to comment
Share on other sites

"Fremst og bakerst", Sir J. Denne gang fremført av Arsene Wenger:

 

We weren't efficient where it matters.

 

 

Ellers er det ikke så mye trøst å finne, dessverre. Her er det ingen nye svar/løsninger på veg:

 

"If you watch the game again you will see that at the moment we were 2-0 down we should have been 2-0 up."... "it is difficult to understand how we can lose games like that."

Link to comment
Share on other sites

"If you watch the game again you will see that at the moment we were 2-0 down we should have been 2-0 up."... "it is difficult to understand how we can lose games like that."

 

At han i det hele tatt kan si noe som det der gjør at han fremstår som en komplett idiot. Gjennom samtlige 90 minutter så var det ikke på et tidspunkt at jeg følte at vi fortjente å score 2 engang.

 

Tottenham kom seg til 4 MEGET store sjanser (eller var det 5?). Vi hadde.. ingen?

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde ingen store sjanser? Det er greit å være negativ og lei, men man trenger faktisk ikke å svartmale mer enn nødvendig.

Giroud ble spilt gjennom på 0-0. Kjempesjanse.

Mertesacker/Bale scorer. Kjempesjanse.

Ramsey alene gjennom. Kjempesjanse.

Poldi med veggspill (med Giroud som hæler). Stor sjanse.

Poldi med halvvolley med venstre. Stor sjanse.

 

Tottenham har to sjanser i første omgang som de scorer på. I 2. Omgang må vi fremover, klart det åpner for kontringer i mot.

 

Spillmessig helt allright kamp. Forsvaret er elendig, keeper er sjanseløs på målet, men du verden hvor lett han gjorde det på mål to. Hva drev han egentligm ed der? Og utspillene hans blir bare dårligere og dårligere for hver kamp som går.

 

Spiller vi sånn som dette resten av sesongen klarer vi CL plass enkelt.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Alle disse du nevner her er halvsjanser bortsett fra Ramsey sin. Men han scorer aldri uansett, så i hodet mitt blir også det en halvsjanse :)

De har alle til felles at de KUNNE blitt store/kjempe sjanser.

Giroud: Elendig å sløse vekk en fantastisk gjennombruddspassning. Elendig første toutch og dårlig utført skudd resulterer i en halvsjanse. (det var HELE 1 omgang)

Mertesacker: Her scorer bale selvmål. Hadde aldri blitt mål ellers.

Podi vegg: Halvsjanse der det flikk-flakkes litt. Men dårlig toutch ender i ingenting.

Podi halvvolley, er en halvsjanse da det ble blokkert. Den ble ikke engang kommentert som en sjanse i highlight.

Walcott sitt frispark var vel det nærmeste, samme med Monreal volley. Men begge disse var 1m+ utenfor. Så halvsjanser.

 

Tottene har 4-5 store sjanser totalt kampen igjennom som går utenpå alle våre.

 

Syntes ikke vi spillte så fantastisk jeg. Vi hadde ballen mye og "powerplay" uten noe form for sluttresultat.

Ikke klarte vi å legge press på slutten heller. Halvhjertet og desperat pumping opp uten mål og mening. Det lille momentum vi hadde i 2.omgang ble drept av byttene som ble gjort.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...