Jump to content

2013.03.03 Bale Hotspur B


Mr Chapman

Recommended Posts

afc_v_spurs.gif

Barclays Premier League

Søndag 03. mars 2013, 17:00

Et av de viktigste derbyene siden Arsene Wenger overtok sjefsstolen i Arsenal. Vi må, for all del, ikke tape her. Det kommer til å bety mye for tabellposisjonen, og like mye psykologisk (både for dem og oss). Det er vel ingen tvil om at vi står foran en enormt vanskelig utfordring, og til nå i sesongen har vi ikke levert varene i de største kampene. Nå får spillerne sjansen til å rette opp litt av det inntrykket. Vil de ta den?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Tja..West Ham kunne vel tatt alle 3 i kveld hadde det ikke vært for en fotløs spiller som ble gjennomspilt på blankt goal til ingen nytte. Fryktet det skulle bli slik att vi må ha med oss poeng fra denne kampen. Lurer på hva Wenger funderer seg frem til ang å demme opp for Bale..

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hva Wenger funderer seg frem til ang å demme opp for Bale..

Føler meg ganske sikker på at Ramsey vil starte på kanten igjen i et forsøk på å demme opp og gi Sagna/Jenkinson litt hjelp defensivt, selv om vi med Walcott på kant ville fått muligheten til å utfordre Vertonghen på fart siden Bale også sluntrer unna noe arbeid hjemover på banen.

Link to comment
Share on other sites

Dette laget skal vi da knuse.

De vinner heldig i dag. Overtak i spill, men Wesr Ham kunne drept kampen.

Tror vi på det vi skal gjøre, så vinner vi. Vi er et mye bedre lag.

 

Liker innstillingen din :) knuser vi den og beviser oss ett bedre lag gleder jeg meg :)

Link to comment
Share on other sites

Her er det berre å gå hardt ut fra start, ingenting å tape mot eit Tottenham lag som er eit hestehovud framfor oss i evnen til å avgjøre kampar til sin fordel. Nøkkelen til suksess er å stoppe Bale og tildels Dembele. Skal ikkje forundre meg om Bale dryler inn enno eit langskudd i den formen han er i om dagen.

 

Eit poeng er ein siger for meg, tre poeng er ein draum. Tap fører oss 7 poeng bak Tottenham og truleg 5 poeng bak Chelsea som har 5 "lette" kampar framføre seg før dei møter Tottenham. Uff, ..

Link to comment
Share on other sites

Diaby usikker ja. Hatt en uke på seg etter forje kamp. Og han skrev vel på Twitter også at det ikke var noe.

Var visst noe alikevel siden han er høyst usikker til søndag gitt. Kommer ikke som noe sjokk, men det er ikke sikkert det gjør noe.

Diaby har ikke vært spessielt god i mine øyne den siste tiden, så kanskje vi bør få wilshere ned i en defensiv rolle og podolski opp som mannen bak spissen.

Hvis dette gjøres kan tilogmed Ramsey fungere på høyre og demme opp Bale litt.

 

Eller er Sagna ute også ja, jenks må storspille er jeg redd. Vil ha Kos og Verm i midten så vi får litt fart kontra treg tysker.

Link to comment
Share on other sites

De siste kampene har Bale spilt sentralt, nærmest som spiss. Mot West Ham var han ifølge heatmaps Tottenhams mest offensive spiller. Dersom Ade spiller vil nok Bale spille i "hullet" bak/rundt Ade. Er ikke så veldig bekymret for at han skal herje vår høyreside. Virker som om Holtby er deres venstre kantspiller nå.

Link to comment
Share on other sites

Håper på:

 

Szczesny

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Monreal

Ramsey - Wilshere

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

 

Go for it, sier jeg. Prøv å ta kommandoen, kontrollér kampen og forsøk å score så mange som mulig. Tviler på at det kommer til å funke om vi har en passiv tilnærming til kampen. Er stygt redd for at det blir tap her. På tide med en ligaseier (LC teller ikke) på WHL igjen (sept 07!) forrige gang.

Link to comment
Share on other sites

Håper på:

Szczesny

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Monreal

Ramsey - Wilshere

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

Vil ha inn Per i forsvaret sammen med Koscielny og ha Vermaelen på Bale i steden for Ramsey/Podolski. Tipper dette er typen kamp vi starter med Arteta-Wilshere og Ramsey på vingen for å vinne midtbanen dog. (Eller er Arteta ute siden dere ikke setter han opp i laget deres?) Sitter med en god følelse i dag..

Link to comment
Share on other sites

GRUER MEG SOM FAEN!

Sommerfugler her, men blir en tur på treningsstudioet for å trene vekk litt stress før kampen..

Føler at dette er sesongen hvor folk forventer at vi skal klare CL til slutt fordi vi vanligvis greier det til slutt og folk forventer at Wigan blir oppe fordi de redder seg til slutt. Har på følelsen at begge delene kommer til å ta slutt i år..

Link to comment
Share on other sites

Er forberedt på sesongens hittil største nedtur. Bradford, Blackburn eller Bayern blir ingenting mot den neste nedtur mot et "B" lag -> Bale Hotspur. Blir et fortjent tap, og starten på en sesonavslutning der vi havner på 6-8 plass. Ser at det er lite aktivtet her inne, med en side på tråden 1 time før kampstart. Regner med vi er alle forberedt på det som vil komme. Resignasjonen har iallefal slått til hos meg og kan ikke se for meg St. Totteringhams day i år, og det er nesten det verste med årets sesong.

Link to comment
Share on other sites

Nå får vi la de få en sjanse før vi dømmer her. Ingen ting gleder oss supportere mer enn St. Totteringhams days osv.

Det skummle er jo at våre store spillere er vekk, så nå er det de "nye" som må bryne seg på dette. Håper de har fått foredrag i hvor viktig det er å slå tottene.

 

Jeg håper og tror!

 

Skulle vi gå på ett SKIKKELIG tap her så ryker nok Wenger i sommer. så kanskje vinn-vinn oppi det hele. ( i mitt hode)

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at det er ingen som aner hvilket Arsenal vi får se idag. Vi kan fort få se et lag som rundspiller tottenham og vinner 0-4 etter å ha eliminert Bale i 90 min, eller vi kan få se et Arsenallag som skaper sjanser for tottenham og taper fortjent 4-0. Har sett noen tottenhamkamper i det siste og de har absolutt ikke imponert, det eneste vi må gjøre for å vinne kampen er å sørge for at vi presser Bale over på sin høyrefot. Men kjenner jeg Wenger rett har han absolutt null plan for hvordan Bale skal stoppes og derfor får han gjøre som han vil. Tipper at vi taper ganske fortjent 3-1.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal.com@Arsenal

ARSENAL TEAM: Szczesny, Jenkinson, Mertesacker, Vermaelen, Monreal, Ramsey, Arteta, Wilshere, Cazorla, Walcott, Giroud #THFCvAFC

 

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Monreal

Ramsey - Arteta

Walcott - Wilshere - Cazorla

Giroud

 

-------------

 

Ingen Rosicky eller Podolski fra start nå heller.

 

Arsenal.com@Arsenal

ARSENAL SUBS: Koscielny, Rosicky, Podolski, Oxlade-Chamberlain, Coquelin, Mannone, Gervinho #THFCvAFC

Link to comment
Share on other sites

Fy fader. Hvis ikke podolski kan spille disse kampene her så forstår jeg ingen ting. Møkkalag av wenger igjen.

Per kommer til å bli fraløpt bak der også. Huff, nå sank hele forventningen flere hakk.

 

Hvor mange storsjanser misser Giroud idag?? (håper jeg jinxer til det positive med denne men tviler sterkt)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...