Jump to content

2013.02.19 Bayern München H


Hedly

Recommended Posts

arsenal2n.pngvs bayern_munchen.png

Champions League første utslagsrunde

Emirates Stadium, London

Tirsdag 19. Februar 2013, 20:45

Viasat fotball

 

 

 

SIste muligheten for et trofé sesongen 2012/13 for Arsenal. Det siste lille halmstrået av håp Gooners fester seg til for øyeblikket. Denne kampen og returoppgjøret kan gi sesongen vår ny giv, eller mørklegge den fullstendig. Situasjonen i München er derimot en helt annen. Bayern ser ut til å cruise inn mot et historisk 23. seriemesterskap. Men den tyske giganten vil neppe nøye seg med bare det denne sesongen. Dette blir nemlig deres manager Jupp Heynckes sin siste sesong som manager for Bayern. Mannen som har vært manager i klubben i 3 forskjellige perioder. Det er liten tvil på at klubben ønsker å avslutte den siste Heynckes epoken med en Champions League pokal før Guardiola tar over klubben.

 

I ligaen har Bayern München bare sluppet inn 7 mål i år, og har bare gått på 1 tap gjennom hele Bundesligasesongen. Arsenal derimot har ikke vært like heldig i sin sesong i Premier League. 5. plass og 21 poeng opp til Manchester United. Dermed må Bayern München ses på som favoritter foran dette oppgjøret, noe som er sjeldent kost for Arsenal på sin egen hjemmebane.

 

Historisk sett har Bayern München en god del mer å farte med i Europas gjeveste turnering enn Arsenal. De tre siste sesongene har Bayern deltatt i 2 finaler, hvor de tapte begge mot henholdsvis Inter Milan og Chelsea. De står likevel med fire Champions League seire gjennom tidene. Storhetstiden på 70-tallet ga dem tre titler på rad fra 1974 til 1976, mens deres siste kom i 2001 da de slo Valencia på straffesparkkonkurranse etter å ha spilt 1-1 til full tid. Sist og eneste gangen Arsenal har deltatt i en Champions League finale var i 2006 da vi tapte 2-1 mot Barcelona.

 

Forrige gang disse lagene møttes i London endte oppgjøret 1-0 til Arsenal. Dette var i 2005, og Bayern München maktet å slå oss ut den gangen etter å ha vunnet 3-1 på deres hjemmebane. En gang tidligere har Bayern München gjestet Highbury, også da slo Bayern Arsenal ut av turneringen i 2001, året Bayern gikk helt til topps.

 

Skader/suspensjoner Bayern München:

- Holger Badstuber, skadet

- Javi Martinez, skade, usikker

- Claudi Pizarro, sykdom, usikker

- Jerome Boateng, suspendert

 

Skader/suspensjoner Arsenal:

- Kieran Gibbs, skadet

- Nacho Monreal, utilgjenglig

 

 

Sannsynlige lagoppstillinger:

 

Arsenal:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Vermaelen

Arteta - Wilshere

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

 

 

 

Bayern München:

Neuer

Lahm - Van Buyten - Dante - Alaba

Gustavo - Schweinsteiger

Robben - Müller - Ribery

Mandzukic

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

Veldig fin kamptråd, Hedly! Tror og håper på den lagoppstillingen du setter opp, men frykter forsvaret vårt i denne kampen her... Nøkkelen blir å holde nullen eller slippe inn maksimalt ett mål, så lenge vi greier det har vi en reel sjanse i Munchen! Vår farligste motstander er oss selv, hodet og konsentrasjonen foran eget mål! Merker jeg gleder meg enormt til denne kampen, tror vi revansjerer oss for tapet i går...

Link to comment
Share on other sites

Håper og tror på en skikkelig reaksjon etter gårsdagens fadese. Gud som denne klubben trenger en skikkelig opptur, og et avansement mot Bayern ville definitivt sørget for det. I likhet med andfje er det forsvaret vårt jeg bekymrer meg mest over. Spesielt på høyresiden. Walcott sviktet totalt i den defensive jobben i går, og hvis han ikke skjerper seg 100 % på trisdag, så kommer Alaba og Ribery til å voldta Sagna som alt for ofte har blitt for ensom på siden sin denne sesongen.

 

Tror ikke vi taper kampen, men er ganske sikker på at vi slipper inn mål.

Link to comment
Share on other sites

Håper og tror på en skikkelig reaksjon etter gårsdagens fadese. Gud som denne klubben trenger en skikkelig opptur, og et avansement mot Bayern ville definitivt sørget for det. I likhet med andfje er det forsvaret vårt jeg bekymrer meg mest over. Spesielt på høyresiden. Walcott sviktet totalt i den defensive jobben i går, og hvis han ikke skjerper seg 100 % på trisdag, så kommer Alaba og Ribery til å voldta Sagna som alt for ofte har blitt for ensom på siden sin denne sesongen.

 

Tror ikke vi taper kampen, men er ganske sikker på at vi slipper inn mål.

 

Amen. Walcott er ofte forferdelig lat bortsett fra når han har ballen, mot Bayern må han jobbe slik som Podolski gjør på venstresiden.

Link to comment
Share on other sites

Ser for meg at vi starter med dette laget med tanke på hvordan vi stilte mot Blackburn:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Vermaelen

Wilshere - Arteta

Ramsey - Cazorla - Podolski

Walcott

Giroud spilte samtlige minutter mot Blackburn og kommer neppe til å starte denne kampen. Ramsey har startet i de fleste store kampene de siste par årene og vil mest sannsynlig gjøre det igjen for og skape bedre balanse på midtbanen og gi Sagna litt ekstra støtte mot raidene til Ribery.

Link to comment
Share on other sites

Bayern må sies å være store favoritter her, men kanskje dette er noe som vil passe oss? Jeg har trua på seier og avansement, men da kan vi ikke holde på slik som mot Blackburn. Vi må være effektive og stenge igjen bak. Frykter det samme som Wilshere, at vi slipper inn mål, og det kan være svært avgjørende. Klarer vi derimot og stenge igjen bak og score et par mål så har vi plutselig kjempestore muligheter. Håper Giroud benkes og at Walcott spiller spiss fra start, i disse kampene må vi sette sjansene våre og jeg føler at Walcott er en mye bedre avslutter enn franskmannen. Ikke imponerte han mot Blackburn heller.

 

Det aller viktigste blir uansett knallhard jobbing og jeg håper gutta fatter alvoret i denne kampen og gir absolutt alt. Mister vi ballen skal vi faen i meg ha den tilbake fort som fy!

Link to comment
Share on other sites

Tipper vi får se dette laget:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Vermaelen

Arteta - Wilshere

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

-------------------------------------

Tipper vi får en leksjon i fotball og "mental strength" av Bayern. Klarer ikke å se for meg noe annet enn at vi er ute av Champions League etter disse to kampene mot Bayern er over.

Link to comment
Share on other sites

Gomez vs Giroud. Blir som katt og mus. Her har vi litt av problemet, de har en av de beste spissene i verden, vi har en som alltid vil være lenger bak i rekkene.

Tipper vi får se denne forskjellen over de to kommende kampene. Der Giroud trenger 3-4 muligheter før han setter'n trenger Gomez 1-2.

 

En sjelden gang klarer musa seg, kanskje det skjer denne gangen? Men i det lange løp vinner katta.

Link to comment
Share on other sites

Gomez vs Giroud. Blir som katt og mus. Her har vi litt av problemet, de har en av de beste spissene i verden, vi har en som alltid vil være lenger bak i rekkene.

Tipper vi får se denne forskjellen over de to kommende kampene. Der Giroud trenger 3-4 muligheter før han setter'n trenger Gomez 1-2.

 

En sjelden gang klarer musa seg, kanskje det skjer denne gangen? Men i det lange løp vinner katta.

Tror du kan beholde fornavnet, men bytt etternavn. Mandzucic er den store spissen for Bayern denne sesongen...

Link to comment
Share on other sites

Tror du kan beholde fornavnet, men bytt etternavn. Mandzucic er den store spissen for Bayern denne sesongen...

 

Mulig det, setter uansett Gomez frem som en av de beste spissene i verden. Hvis han spiller annenfiolin så bør evt Arsenal kjenne sin besøkelsestid :)

Link to comment
Share on other sites

Eg trur dessverre at Arsenal må skåre minimum 3 mål over to kampar for å komme videre til neste runde i CL. Det i seg sjølv blir svært vanskeleg i og med at Bayern laget er svært gjerrige bakover.

 

Eg var sjølv på Highbury sist laga møttest i CL, Henry sitt eine mål var ikkje nok til å gå videre, Måtte det gå betre denne gongen, det har alle som støttar klubben fortjent.

Link to comment
Share on other sites

Tror også Ramsey starter, og det er ikke nødvendigvis så gale mtp gode kamper defensivt på midten i det siste. Men det kan ikke skje at han plasseres på en kant, da er vi dødens.

Liker også bedre Wilshere offensivt, enn å ha defensivt ansvar. Cazorla kan godt spille en beveglig kant og podi bør her få sjansen. Gjerne kunne han og Walcott byttet litt på der øverst på topp.

Giroud får heller komme innpå om vi trenger han.

 

Uansett lag tror jeg vi må spille årets desidert beste kamp i alle ledd for å få med oss ett resultat her. Dessuten må polakken bak levere laaangt over evne. Kan skje, men ikke særlig sannsynlig.

Link to comment
Share on other sites

Tippar og fryktar at vi måtte hatt dette laget for å slå ut Bayern:

 

Szczesny

 

Jenks - Sagna - Mertesacker - Kosc - Vermaelen

 

Arteta - Diaby - Ramsey

 

Walcott - Wilshere - Caz

 

Podolski

 

Syns dette laget ser sterkere ut:

 

Szczesny

Jenkinson - Sagna - Mertesacker - Koscielny - Vermaelen

Arteta - Diaby - Ramsey

Walcott - Wilshere - Cazorla

Podolski - Giroud

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper bare at de gir jernet uansett hvem som spiller. Jeg både tror og forventer en helt annen innstilling enn vi fikk se på lørdag. Mer enn en scoring og null baklengs er målet. Det er fullt mulig å mobilisere en enkeltkamp på et nivå som kjører Bayern i senk. Det er mer enn nok ferdigheter i laget til å gjøre det. Så nøkkelordet for Wenger er "urgency" og for spillerene "attitude". Gi gass og lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Hurt Wenger demands response

 

Hva vil være det typiske i denne situasjonen, mon tro? At vi gjør en kjempekamp hjemme, men "bare" vinner en smal seier. 2-1, eller lignende. Og at BM utligner det hele 2 minutter ut i returoppgjøret?!

 

Jeg vet ikke, jeg. Men ballen er rund. Liverpool vant hele skiten med et svært begrenset mannskap i 2005. Og forsvarsrekka som sendte oss til finalen i 2006, var ikke akkurat noen drømmerekke: Almunia, Eboue, Senderos, Toure og Flamini...

 

Uansett. Jeg holder Bayern som store favoritter over to kamper. 80-20, kanskje. Hjemmekampen er vel ca. 50-50. Forhåpentligvis får vi ett og annet å glede oss over!

Link to comment
Share on other sites

ballen er rund. Liverpool vant hele skiten med et svært begrenset mannskap i 2005.

 

så rund er ikke ballen...!

 

selv om Arsenal har et bedre lag rent spillemessig enn Liverpool hadde i 2005, hadde det Liverpool laget noe som Arsenal mangler fullstendig, og som i MYE større grad enn godt spill avgjør kamper; en psyke langt ut over det vanlige (jeg vil nesten hevde at Arsenals psyke er under det vanlige, sånn at de reelt sett stiller med handikap), defensiv struktur, og evnen til å kjenne sin besøkelsestid, og å mobilisere. Hvor er det blitt av "its up for Grabs" som Grahams lag sto for?

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper bare at de gir jernet uansett hvem som spiller. Jeg både tror og forventer en helt annen innstilling enn vi fikk se på lørdag. Mer enn en scoring og null baklengs er målet. Det er fullt mulig å mobilisere en enkeltkamp på et nivå som kjører Bayern i senk. Det er mer enn nok ferdigheter i laget til å gjøre det. Så nøkkelordet for Wenger er "urgency" og for spillerene "attitude". Gi gass og lykke til.

 

ja, det beste jeg tør å håpe på er at de gir full gass. Men jeg tror at de likevel kommer dårlig ut av det resultatmessig. Og selv om det som du skriver er mulig å mobilisere så mye at man kan kjøre Bayern i senk; det tror jeg dessverre ikke Arsenal evner...

Link to comment
Share on other sites

 

ja, det beste jeg tør å håpe på er at de gir full gass. Men jeg tror at de likevel kommer dårlig ut av det resultatmessig. Og selv om det som du skriver er mulig å mobilisere så mye at man kan kjøre Bayern i senk; det tror jeg dessverre ikke Arsenal evner...

Bayern har et helt annet trøkk i lengderetning enn vi har hatt på noen år, så pr. nu kan jeg ikke se at vi skal komme godt ut av to kamper mot BM.

Link to comment
Share on other sites

Hurt Wenger demands response

 

Hva vil være det typiske i denne situasjonen, mon tro? At vi gjør en kjempekamp hjemme, men "bare" vinner en smal seier. 2-1, eller lignende. Og at BM utligner det hele 2 minutter ut i returoppgjøret?!

 

Jeg vet ikke, jeg. Men ballen er rund. Liverpool vant hele skiten med et svært begrenset mannskap i 2005. Og forsvarsrekka som sendte oss til finalen i 2006, var ikke akkurat noen drømmerekke: Almunia, Eboue, Senderos, Toure og Flamini...

 

Uansett. Jeg holder Bayern som store favoritter over to kamper. 80-20, kanskje. Hjemmekampen er vel ca. 50-50. Forhåpentligvis får vi ett og annet å glede oss over!

 

Vel det stemmer ikke helt.. Vi hadde Lehmann baki der. En skikkelig matchvinner.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...