Jump to content

2013.02.19 Bayern München H


Hedly

Recommended Posts

Bekreftelse på det åpenbare: laget som helhet er en katastrofe i det defensive arbeidet! De to spillerne som skal fremstå som sikkerheten selv i form av Arteta og Mertesacker, og som mange roser for deres spilleforståelse og rutine er i mine øyne gedigne skuffelser så langt i sesongen. Spanjolen spiller i en rolle hvor han skal dekke rommet foran midtstopperne og ta ut løpene inn i boksen. Han er ikke i nærheten av å gjennomføre arbeidsoppgavene! Ikke har han farten til å holde følge med motstanderne, ikke har han fysikken til å ta dem ut av kampen og sjelden klarer han å lese spillet og nekte motstanderen spillalternativer. Når det kommer til tyskeren har jeg siden vi signerte han vært skeptisk pga. hans tempoproblemer og ferdigheter med ballen i beina. Han er ganske enkelt en løs kanon på dekk. Man kan aldri være sikker på hva han foretar seg, og kan plutselig helt upresset slå en pasning rett i beina på motstanderen 5 meter foran seg. I posisjoneringsspillet synes jeg han er særdeles svak med tanke på alle kampene for maskineriet som det tyske landslaget er og kampene i Bundesligaen. Han er ofte feig og trekker seg inn i situasjoner som han ikke har noe å gjøre, nesten i frykt for at han skal være "syndebukk" og tape en duell.

 

Når dette skal være to kjernespillere i laget vårt er det ikke rart at vi sliter - uten at jeg legger all skyld for årets skuffelse på dem alene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

1 omgang:

 

"småpene" angrep de første par minuttene. Så ut som man var klare for kamp. Så kommer det to innlegg hvor man står å sover. Bang 0-1 på første sjanse.

Etter dette blir vi rundspillt, bayern leker med oss. Rett og slett kattens lek med musa.

 

Vi har 0 skudd på mål. Ikke en eneste sjanse. Bayern vinner på krabbegir. Wenger sitter å surmuler. Stakkars journalister etter kampen!

Link to comment
Share on other sites

Stakkars journalister etter kampen!

Det blir ingen stakkars journalister, når Wenger kommer med sine bortforklaringer og skylder på alt og alle, så får journalistene det de er ute etter og får ammunisjon til sine spalter.

Link to comment
Share on other sites

Det blir ingen stakkars journalister, når Wenger kommer med sine bortforklaringer og skylder på alt og alle, så får journalistene det de er ute etter og får ammunisjon til sine spalter.

 

All hans frustrasjon kommer til å gå på dem. Med sine samme usaklige bortforklaringer på hvorfor tingenes tilstand er som de er.

Link to comment
Share on other sites

A game of two halves... Litt ære bør det i hvert fall være mulig å gjenopprette i andreomgang. For den første er dessverre alt for enkel å oppsummere: Klasseforskjell i alle posisjoner og i alle spillets faser. Virkelig et imponerende Bayern-lag! Og ditto svakt Arsenal.

Vi er heldige som ikke ligger under med flere mål - og griseheldige som ikke får Arteta utvist efter noen-og-tyve minutter! Det er sjelden jeg roper såpass mot tv'en som jeg gjorde da jeg så ham sette to strake bein inn i den taklinga.

Link to comment
Share on other sites

A game of two halves... Litt ære bør det i hvert fall være mulig å gjenopprette i andreomgang. For den første er dessverre alt for enkel å oppsummere: Klasseforskjell i alle posisjoner og i alle spillets faser. Virkelig et imponerende Bayern-lag! Og ditto svakt Arsenal.

Vi er heldige som ikke ligger under med flere mål - og griseheldige som ikke får Arteta utvist efter noen-og-tyve minutter! Det er sjelden jeg roper såpass mot tv'en som jeg gjorde da jeg så ham sette to strake bein inn i den taklinga.

 

Da per står ser på når BM måker ballen i mål er like ille,se i andre enden av banen. Der kaster man seg inn å blokkerer alle skuddforsøk.

Vi møter opp og tror vi kan trille ball bak i eget forsvar under press mot BM,da viser det hvor ille det står til.

Link to comment
Share on other sites

Interessant statistikk frå første omgong.

5 av 7 spelarar som har løpt mest, er frå Bayern.. Einaste lyspunktet er Ramsey som toppar lista..

Tror nok jeg kunne toppet den listen der, ettersom jeg kan løpe ganske bra! Nå har det seg slik at man ikke bare skal løpe der. Man skal gjøre ting med en ball også...

Link to comment
Share on other sites

Spillerene gav mentalt opp på 0-1. Siden ble det en og en. Arteta forsøker å vise vei, men kunne fort funnet veien ut av banen. Cazorla forsøker faktisk å dra igang noe innimellom. Han løper, finner posisjoner og forsøker å dra opp ting, men det er fullstendig dødt rundt han. Duoen Wilshere/Walcott har glimt, men igjen er det som en og en og ikke som et lag.

 

Til pause: Are you watching, Arsene?

Link to comment
Share on other sites

Det første målet er vanskelig.. Det er forsvarstabber å ikke få klarert den ballen, eller kaste seg i blokka. Bayern spilleren får også gå altfor upresset på skudd.

2dre målet er også vanskelig.

 

Mao: En topp keeper med virkelig dagen kunne tatt begge. Men vi har værken en topp keeper eller en med dagen.

Link to comment
Share on other sites

Burde Twitter Boy tatt det første målet?

 

Hvem er twitter boy? Såvidt jeg vet er verken Szczesny, Mertesacker eller Wilshere på twitter.

 

At keeper ikke tar det skuddet er ikke forventet, men jeg vedder på at Neuer hadde tatt det skuddet i andre enden. Forskjellen på en klassekeeper og en god keeper er dessverre temmelig stor. Det jeg dog forventer er at Mertesacker kaster seg inn for å blokkere det skuddet som det Bayern spillerene gjorde når samme mannen selv hadde en brukbar sjanse etter 34 minutter. I stedet kastet han seg til bakken som en skikkelig kujon.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...