Jump to content

2013.02.19 Bayern München H


Hedly

Recommended Posts

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

Sjefen er visst i et elendig humør for tiden.

 

Jacqui Oatley ‏@JacquiOatley

I've never seen Arsene Wenger as angry as he is during this press conference.

Daniel Taylor ‏@DTguardian

Arsene Wenger unusually grumpy in press conference. Five mins in and already snapped at three different reporters

Daniel Taylor ‏@DTguardian

Wenger: "I've been accused of not taking FA Cup seriously. I've won the FA Cup four times. Who has won it more? Give me one name."

Link to comment
Share on other sites

Bedre å flippe på journalister tydeligvis enn å gå i seg selv og se at han selv er en stor del av problemet og grunnen til at han er i et elendig humør.

 

Begynner å bli et par ganger denne sesonen at Wenger har vært rimelig krass mot journalister. Merker presset muligens?

Link to comment
Share on other sites

Er bare å se Facupfinalen hvor vi sist vant et trofe. Var nesten ene og alene Lehmann sin bragd. Det var nesten ikke bare

en helt annen type klassespillere før. De var vinnerskaller med en mentalitet som dette laget tydeligvis mangler.

Frykter Bayern kampen kan bli en jævli affære for oss.

Link to comment
Share on other sites

Og selv om det som du skriver er mulig å mobilisere så mye at man kan kjøre Bayern i senk; det tror jeg dessverre ikke Arsenal evner...

 

Jeg synes dere legger lista høyt når dere skriver at det er fullt mulig å kjøre Bayern i senk. For meg vil noe slikt representere en solid overprestasjon. Nesten et mirakel.

 

Spiller for spiller vurderer jeg Bayern til å være bedre i samtlige posisjoner. Dessuten har de bedre spillere på benken, for eksempel en Mario Gomez... Og sist, men ikke minst, så har de et drillet og vinnervant kollektiv. 57-7 i målforskjell på 22 bundesligakamper!

 

Nei, her i huset senkes forventningene til et minimum, gitt!

Link to comment
Share on other sites

CastrolEDGEfootball@castrolfootball

Bayern Munich have not conceded a goal in over 10 hours (609 minutes) of football

 

Ifølge James Horncastle gikk også Bayern München hele 4 timer og 28 minutter uten å tillate et skudd mot eget mål før i helga nå.

 

For å si det slik: Jeg er ikke mindre pessimistisk akkurat nå, men forhåpentligvis viser de en helt annen form i Europa enn det de gjør i Bundesligaen..

Link to comment
Share on other sites

For meg vil noe slikt representere en solid overprestasjon.

 

For meg også egentlig, men på Emirates har vi slått Barcelona og gruset AC Milan. Vi har det også i oss til å slå Bayern med et par-tre mål.

Desverre inntreffer slike prestasjoner sjeldnere og sjeldnere og deri ligger vårt problem......

Link to comment
Share on other sites

Skal vi klare å vinne over Bayern over to kamper, må det presteres to topp kamper, det er helt sikkert. I tillegg må forsvaret og keeper spille optimalt, for vi har ikke råd til å slippe inn noe særlig med mål. Som flere har påvist har Bayern nesten ikke sluppet inn mål i år, og det forteller oss at de er meget trygge defensivt, vet ikke helt hvordan vi skal klare å komme oss gjennom dette Bayern-forsvaret, men vi får bare håpe at innleggene sitter, at Giroud spiller toppkamp og at farten til Walcott gjør at vi klarer å tre oss gjennom. På ingen måte umulig å slå Bayern hjemme, det viktigste blir nesten å ikke slippe inn mål. 1-0 er for meg et perfekt resultat, 2-0 enda bedre. Med engang vi slipper inn mål tror jeg det blir vanskelig. Vinner vi 3-1, er Bayern videre med 2-0 hjemme, det er noe som fort kan skje. Det blir viktig at midtbanen klarer å stoppe Ribery og Walcott, og at vingene følgere disse spillerne, slik at det blir lettere for forsvaret. Vi må i det minste være aggressive fremover, slik som mot Milan hjemme ifjor. Jeg er veldig spent på denne kampen, la oss håpe at det blir en seier, det hadde vært stort!

Link to comment
Share on other sites

Skal vi klare å vinne over Bayern over to kamper, må det presteres to topp kamper, det er helt sikkert. I tillegg må forsvaret og keeper spille optimalt, for vi har ikke råd til å slippe inn noe særlig med mål. Som flere har påvist har Bayern nesten ikke sluppet inn mål i år, og det forteller oss at de er meget trygge defensivt, vet ikke helt hvordan vi skal klare å komme oss gjennom dette Bayern-forsvaret, men vi får bare håpe at innleggene sitter, at Giroud spiller toppkamp og at farten til Walcott gjør at vi klarer å tre oss gjennom. På ingen måte umulig å slå Bayern hjemme, det viktigste blir nesten å ikke slippe inn mål. 1-0 er for meg et perfekt resultat, 2-0 enda bedre. Med engang vi slipper inn mål tror jeg det blir vanskelig. Vinner vi 3-1, er Bayern videre med 2-0 hjemme og vi videre, det er noe som fort kan skje. Det blir viktig at midtbanen klarer å stoppe Ribery og Walcott, og at vingene følgere disse spillerne, slik at det blir lettere for forsvaret. Vi må i det minste være aggressive fremover, slik som mot Milan hjemme ifjor. Jeg er veldig spent på denne kampen, la oss håpe at det blir en seier, det hadde vært stort!

 

Håper ikke de stopper sistnevnte, men det klarer han ofte selv med dårlig ballbehandling og lite aggressiv tilnærming.

Ellers, enig i det du sier!

Link to comment
Share on other sites

Redd for at det blir som den Barcakampen vi vant 2-1 hjemme. En helt fantastisk følelse når Arshavin banka inn 2-1, men det var likevel ikke et godt nok utgangspunkt til returkampen.

 

Alltid uhyre moro med Champions League, gleder meg vanvittig.

Link to comment
Share on other sites

Ja det var jo en passende og riktig kritikk av denne sesongens Walcott

Walcott har vært god i år, men er fremdeles litt ujevn. Men det har bedret seg betraktelig.

Men når det gjelder aggressiviteten, defensiv jobbing og gjennvinning av baller han og andre har tapt har han enda et stykke å gå på.

Link to comment
Share on other sites

Shit kicking! Nå er det oss mot røkla. Her har vi ingenting å tape. Vi sloss med ryggen mot veggen så i morgen gjelder det å brette opp ermene og trøkke til alá bortekampene mot Real i 2006, AC Milan i 2008 og Barca hjemme 2011. Bayern er store favoritter så det eneste jeg forventer er knallhard innsats og lidenskap. Så får vi se hvordan det går....

Link to comment
Share on other sites

Endelig en skikkelig storkamp igjen. Forventer god gammeldags kveldsstemning, altså skikkelig trøkk.

Og forlanger at the gunners gir jernet, og gir tyskerne ordentlig juling. La spillerne varme opp med video av Anderlecht-kampen i 1970.

Vi trenger en storkamp nå, som gir oss troen på laget.

3-1.

Link to comment
Share on other sites

Det var det første signalet jeg oppfattet på at nå skjer det noe merkelig her. Vel mulig Lehmann nærmet seg slutten og vel var Patrick Vieira blitt erstattet av den fremadstormende Cesc Fabregas tidligere, men Manuel Almunia er for meg selve symbolet på starten av å erstatte en nøkkelspiller med en dårligere spiller. Det var så opplagt, og skapte likevel nesten krig blandt oss fans.

Link to comment
Share on other sites

Klarer vi å score noen mål og sette en støkk i et seiersvant Bayern, eller gjør vi de sedvanlige feilene som sender oss på defensiven før kampen er ordentlig i gang.

Wengers pressekonferanse gjorde meg litt betenkt, for Wenger sier : "We must not rush our game" og "0-0 at home is not a disaster". Det kan jo selvsagt være skyggeboksing.

Jeg tror det er en oppskrift der utfallet er gitt. Jeg tror ikke dette laget slik det fremstår for tiden er godt nok til å "lock horns" med Bayern over 180 minutter og gå seirende ut.

Jeg tror vår sjanse ligger i å jage Bayern på defensiven og forhåpentligvis få uttelling. Full mobilisering og Blitz Krieg!! Slik vi gjorde da vi nærmest demonterte AC Milan.

 

Vel, vi får se. Dette blir en veldig spennende kveld og jeg gleder meg rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...