Jump to content

2013.02.19 Bayern München H


Hedly

Recommended Posts

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

Nei, dette var reality check deluxe! Eller hva sier du, Arsene?

 

Enda en. Jeg lurer på hvor mange slag i trynet denne klubben trenger før noen agerer.

Nei, gooners, vi får drikke oss fulle og vente på at hodene skal begynne rulle. Jeg gleder meg virkelig til det.

 

Kveldens kamp viser hvor langt unna vi er nivået som kreves. Jeg forventet nivåforskjell, men trodde virkelig ikke det var så ille. Dette er vel konsekvensen av at vi i en årrekke har byttet ut ferrarier med fiater, og mercedeser med skodaer. Wenger sier fotball ikke er matematisk, men i denne sammenhengen blir to pluss to sjelden fem.

 

I want my Arsenal back!

Link to comment
Share on other sites

Driter i hva han ble nominert som i Spania. I Arsenaldrakta var han stort sett alltid fantastisk.

 

BE

Nei, han var fantastisk da han var ett rent midtbaneanker. Forrige sesong hadde han en helt annen rolle, som resulterte i mange assist, men også i at det ble en autostrada for motstanderne gjennom midten.

Link to comment
Share on other sites

Vi trengte kanskje denne kampen for å få den endelige bekreftelsen; Arsenal er et middels lag i CL.

 

Ingen av lagdelene var gode:

Forsvaret er rene skjære klovneriet. Hvordan Wenger kunne kjøpe Mertesacker er en gåte. (Likeså å betale 100 mill for en middels venstreback som Monreal, og som i tillegg ikke kunne spille CL......). Sagna og Vermaelen var skrale. Vermaelen framstår som en hodeløs kylling.

 

Hvordan kan Wenger finne på å plassere Ramsey som flankespiller mot Bayern; når han ikke mestrer oppgaven mot middelmådigheter i PL.

Og gjemme bort Walcott som enslig spiss mot pansertyskere, Wenger må leve i drømmeland.

 

Kun Wilshere får godkjent, og fortsetter Wenger, så spår jeg Wilshere i United-trøya innen 2 år.

Link to comment
Share on other sites

Vi trengte kanskje denne kampen for å få den endelige bekreftelsen; Arsenal er et middels lag i CL.

 

Ingen av lagdelene var gode:

Forsvaret er rene skjære klovneriet. Hvordan Wenger kunne kjøpe Mertesacker er en gåte. (Likeså å betale 100 mill for en middels venstreback som Monreal, og som i tillegg ikke kunne spille CL......). Sagna og Vermaelen var skrale. Vermaelen framstår som en hodeløs kylling.

 

Hvordan kan Wenger finne på å plassere Ramsey som flankespiller mot Bayern; når han ikke mestrer oppgaven mot middelmådigheter i PL.

Og gjemme bort Walcott som enslig spiss mot pansertyskere, Wenger må leve i drømmeland.

 

Kun Wilshere får godkjent, og fortsetter Wenger, så spår jeg Wilshere i United-trøya innen 2 år.

Tror ikke dette handler om enkeltspillere. Dette er et lagproblem.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan jo bare drømme om hvordan kampene hadde blitt hadde vi spilt to andre omganger.... Fyfaen så bra vi spilte i andre omgang i forhold til første,, er helt tragisk at det skjer gang på gang!

Link to comment
Share on other sites

Mange som var under pari i går og jeg syns de største stjernene svikter mest.

Cazorla er helt borte hele kampen og gjør veldig lite begge veier.

Mertesacker har panikk.

Arteta klarer ikke å dekke rom.

Wilshere ok, men jukser så ekstremt bakover.

Podolski bidrar lite begge veier.

Men, det er en mann som slipper alt for lett unna her: Vermaelen... Hans opptreden på alle tre målene er så elendig at det ikke kan beskrives. Han gjør stort sett avgjørende feil i alle toppkamper. Vi har per i dag en kaptein som ikke er i stand til å styre tenningsnivået sitt og det er ekstremt svakt. Ta fra ham bindet og sett ham på benken. At Santos ikke fikk fortsette når vi i realiteten er uten venstre back er merkelig, han er kanskje like håpløs bakover i perioder, men han utgjør hvertfall en ballspiller fremover. Vermaelen er dessverre helt bort begge veier når han spiller på backen. Tror vi kunne kjørt Jenkinson på høyre og Sagna på venstre med langt mer hell enn det som ble vist i går.

 

Mål nr 1: Kontroll på midten. Mister ballen, sklir når han skal tackle og kommer helt ut av det. Stormer hodeløst hjemover og mot midten. Setter Arteta i en vanskelig situasjon 2 mot 1 på kant (som han ikke mestrer i det hele tatt..) og når han endelig kommer seg tilbake så tar han ikke ut den eneste spilleren som står umarkert. Håpløst fra første til siste sekund. Szcz må kunne skjønne at skuddet kun kan komme i det hjørnet, men velger likevel å ta et steg mot sin høyre. Da rekker han ikke tilbake. Dårlig blokk av Mertesacker ja, men han låser skuddmuligheten til nærmeste hjørnet og det skal en god keeper forstå. Uansett er dette Vermaelen sin tabbe.

 

Mål nr 2: Helt ute av posisjon og han klarerer ett innlegg fra sin side til corner fra midten.. Han har ingen ting i midten å gjøre, der skulle han holdt seg ute på siden og forhindret innlegg. Var en motorvei for tyskerne langs kanten hele veien.

Selve corneren er det flere som ikke gjør jobben på. Keeper må likevel kunne unngå å dempe ballen for Muller... At vi stiller med sonespillere på cornere er ikke problemet, at de ikke tar ut sonene sine er derimot et stort problem. De spillerne som skal bremse innløpene gjør heller ingen forsøk på å stanse van Buyten. Feil på feil på feil fører til mål.

 

Mål nr 3: Står 5 meter unna en Robben som venter på passet. Er deretter rundingsbøye og rygger inn på 16 meter før overlappen kommer. Helt håløst svakt en mot en og fullstendig feilposisjonert i forhold til Robben.

 

Har sagt det i mange år: Vermaelen scorer noen mål og spiller på innsats. Forøvrig er det lite substans i det meste han gjør. Jeg syns han per i dag er vår svakeste forsvarer totalt sett.

Link to comment
Share on other sites

Mange som var under pari i går og jeg syns de største stjernene svikter mest.

Cazorla er helt borte hele kampen og gjør veldig lite begge veier.

Mertesacker har panikk.

Arteta klarer ikke å dekke rom.

Wilshere ok, men jukser så ekstremt bakover.

Podolski bidrar lite begge veier.

Men, det er en mann som slipper alt for lett unna her: Vermaelen... Hans opptreden på alle tre målene er så elendig at det ikke kan beskrives. Han gjør stort sett avgjørende feil i alle toppkamper. Vi har per i dag en kaptein som ikke er i stand til å styre tenningsnivået sitt og det er ekstremt svakt. Ta fra ham bindet og sett ham på benken. At Santos ikke fikk fortsette når vi i realiteten er uten venstre back er merkelig, han er kanskje like håpløs bakover i perioder, men han utgjør hvertfall en ballspiller fremover. Vermaelen er dessverre helt bort begge veier når han spiller på backen. Tror vi kunne kjørt Jenkinson på høyre og Sagna på venstre med langt mer hell enn det som ble vist i går.

 

Mål nr 1: Kontroll på midten. Mister ballen, sklir når han skal tackle og kommer helt ut av det. Stormer hodeløst hjemover og mot midten. Setter Arteta i en vanskelig situasjon 2 mot 1 på kant (som han ikke mestrer i det hele tatt..) og når han endelig kommer seg tilbake så tar han ikke ut den eneste spilleren som står umarkert. Håpløst fra første til siste sekund. Szcz må kunne skjønne at skuddet kun kan komme i det hjørnet, men velger likevel å ta et steg mot sin høyre. Da rekker han ikke tilbake. Dårlig blokk av Mertesacker ja, men han låser skuddmuligheten til nærmeste hjørnet og det skal en god keeper forstå. Uansett er dette Vermaelen sin tabbe.

 

Mål nr 2: Helt ute av posisjon og han klarerer ett innlegg fra sin side til corner fra midten.. Han har ingen ting i midten å gjøre, der skulle han holdt seg ute på siden og forhindret innlegg. Var en motorvei for tyskerne langs kanten hele veien.

Selve corneren er det flere som ikke gjør jobben på. Keeper må likevel kunne unngå å dempe ballen for Muller... At vi stiller med sonespillere på cornere er ikke problemet, at de ikke tar ut sonene sine er derimot et stort problem. De spillerne som skal bremse innløpene gjør heller ingen forsøk på å stanse van Buyten. Feil på feil på feil fører til mål.

 

Mål nr 3: Står 5 meter unna en Robben som venter på passet. Er deretter rundingsbøye og rygger inn på 16 meter før overlappen kommer. Helt håløst svakt en mot en og fullstendig feilposisjonert i forhold til Robben.

 

Har sagt det i mange år: Vermaelen scorer noen mål og spiller på innsats. Forøvrig er det lite substans i det meste han gjør. Jeg syns han per i dag er vår svakeste forsvarer totalt sett.

 

Amen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Mål nr 3: Står 5 meter unna en Robben som venter på passet. Er deretter rundingsbøye og rygger inn på 16 meter før overlappen kommer. Helt håløst svakt en mot en og fullstendig feilposisjonert i forhold til Robben.

Har sagt det i mange år: Vermaelen scorer noen mål og spiller på innsats. Forøvrig er det lite substans i det meste han gjør. Jeg syns han per i dag er vår svakeste forsvarer totalt sett.

På mål nr 3 kan man også spørre seg hvor det blir av venstrevingen Cazorla. Vermaelen får så og si en umulig oppgave mot Robben og Lahm, selv om han løser den dårlig i tillegg.

 

Ellers helt enig angående Vermaelen. Han har aldri vært god nok for Arsenal. Selv ikke i den berømte 2009/10-sesongen hvor flere mente at han var topp 10-stoppere i PL osv.

Link to comment
Share on other sites

På mål nr 3 kan man også spørre seg hvor det blir av venstrevingen Cazorla. Vermaelen får så og si en umulig oppgave mot Robben og Lahm, selv om han løser den dårlig i tillegg.

 

Ellers helt enig angående Vermaelen. Han har aldri vært god nok for Arsenal. Selv ikke i den berømte 2009/10-sesongen hvor flere mente at han var topp 10-stoppere i PL osv.

Cazorla var dårlig begge veier i går som jeg skrev i første innlegg, unnskylder dog ikke Vermaelens opptreden mot Robben.

Link to comment
Share on other sites

Det skummle er at Vermalen i tilegg er vår kaptein. Arteta er vår visekaptein, og måten ha løp rundt for å kveste noen etter 0-2 igår kan jeg ikke skjønne at han kan være kapteinsmateriale. Snakk om å miste hodet totalt. Var nesten sikker på rødt kort der. Itilegg kjefter han på dommeren etter taklingen. fysj

Link to comment
Share on other sites

Arteta var elendig i går. Akkurat som han har vært i resten av Champions League-kampene han har spilt for oss. Blir rett og slett for treg og svak mot de beste.

 

Dessverre. Hvertfall som anker.

 

For å være ærlig så syntes jeg Ramsey i "Arteta"-rollen har vært bedre enn Arteta de gangene han har spilt der.

Link to comment
Share on other sites

Noen ting er helt riv ruskende galt i Arsenal for tiden, og mye starter med Wenger. Han er nærmest en diktator i klubben og må ta ALT på egen kappe.

 

Walcott er høyreving, en ganske god en. kan klare seg som spiss mot Sandnes Ulf, ikke mot bayern

Sett Podolski som spiss og la han være der, da blir det mål. 100% sikker.

Giroud og Gervinho er for dårlige til å spille for en toppklubb, men er vi det lenger?

Rosicky får for lite spilletid, en spiller hvor du vet hva du får og du får den hver gang.

Arteta er god, men ingen god DM.

lær Cazorla og Wilshere å forsvare da har man klassespillere.

Kast Diaby!

La Sagna stå i forsvar om han skal få NULL hjelp fra vingen vår.

Kjøp gode forsvarspillere som gir 100% for drakta.

Gibbs og Monreal holder mål.

Szezz, Fabianski og Vito er ikke gode nok for å spille for en topp topp klubb. og det tørr jeg påstå at de aldri blir heller.

 

Gode lag kjøper gode spillere og forsterker stallen, vi trapper ned....

 

 

OM noen av dere lurer så blir Wenger kontrakten sin ut, og om han vinner noe (som jeg ikke tror han kommer til å gjøre) så er ikke det godt nok for å rette opp igjen de siste 7 årene. Skal ikke si så mye om styre for der vet vi svært lite om hva som skjer, men at Stan er glad i penger det tror jeg. det kommer ikke Arsenal til gode.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...