Jump to content

2013.02.19 Bayern München H


Hedly

Recommended Posts

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

Der tør eg påstå at Podolski hadde scora..

Jeg tør påstå at han neppe ville truffet ballen, høyrefoten til podolski er totalt ubrukelig. Han kan verken drible eller sentre med den, så hva får deg til å tro at han hadde scoret på volley med den?

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke forventet annet. Hadde vel tippet på 0-4, så dette var en ok kveld. Men du store min for en flau forestilling. Den er på nivå med laguttaket til Wenger. Hva er det Ramsey gjør på trening, som gjør at han kan forsvare en plass i startoppstillingen på bekostning av Rosicky? Podolski er god i 2. omgang, men blir selvsagt byttet ut etter 73 min. Tåpelig. Tenker med glede på hva han kunne fått til med Rosicky som pasningslegger bak seg. Er vel bare å innse at Wenger har forspilt sin rolle i Arsenal...

 

Men med 70 millioner pund disponibelt til sommeren, fortsetter vi vel å ha troen. Men Wenger synes ikke det er noe lurt å handle med så lite penger disponibelt...

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke forventet annet. Hadde vel tippet på 0-4, så dette var en ok kveld. Men du store min for en flau forestilling. Den er på nivå med laguttaket til Wenger. Hva er det Ramsey gjør på trening, som gjør at han kan forsvare en plass i startoppstillingen på bekostning av Rosicky? Podolski er god i 2. omgang, men blir selvsagt byttet ut etter 73 min. Tåpelig. Tenker med glede på hva han kunne fått til med Rosicky som pasningslegger bak seg. Er vel bare å innse at Wenger har forspilt sin rolle i Arsenal...

 

Men med 70 millioner pund disponibelt til sommeren, fortsetter vi vel å ha troen. Men Wenger synes ikke det er noe lurt å handle med så lite penger disponibelt...

 

Er vel at han spiller en defensiv rolle. Men egentlig helt enig. Syns Ramsey ikke er god nok for Arsenal.

 

Flere som ikke er det for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Folk roper efter Podolski sentralt. De samme menneskene som ropte efter å få Walcott sentralt. Spørsmål: Hvor mange avslutninger kom egentlig Walcott til i kveld? Ja, for han spilte jo faktisk spiss! Det er jaggu ikke sikkert at Podolski ville kommet til flere sjanser hvis han fikk den sentrale plassen! Og tyskeren var, når sant skal sies, ikke spesielt imponerende da han fikk sjansen der i sesonginnledningen!

 

Vel vel. Nok om det.

 

I kveld: Klasseforskjell fra ende til annen. Bayern er superimponerende, og er egentlig ingen målestokk for dagens Arsenal. Arteta burde vært utvist. Corneren vi scorer fra er en ren gavepakke fra dommer Moen. Og derefter fra Neuer. Nei, dette var reality check deluxe! Eller hva sier du, Arsene?

 

Vi får se hvordan Arsenal klarer seg i de resterende PL-kampene. Efter kampen i Munchen, er det tross alt bare det som står igjen på kalenderen.

 

... og var det en tåre i øyekroken til Wenger jeg så da Bayern satte inn 1-3? Jeg synes hele situasjonen først og fremst er veldig, veldig trist!

Link to comment
Share on other sites

Folk roper efter Podolski sentralt. De samme menneskene som ropte efter å få Walcott sentralt. Spørsmål: Hvor mange avslutninger kom egentlig Walcott til i kveld? Ja, for han spilte jo faktisk spiss! Det er jaggu ikke sikkert at Podolski ville kommet til flere sjanser hvis han fikk den sentrale plassen! Og tyskeren var, når sant skal sies, ikke spesielt imponerende da han fikk sjansen der i sesonginnledningen!

 

Vel vel. Nok om det.

 

I kveld: Klasseforskjell fra ende til annen. Bayern er superimponerende, og er egentlig ingen målestokk for dagens Arsenal. Arteta burde vært utvist. Corneren vi scorer fra er en ren gavepakke fra dommer Moen. Reality check deluxe! Eller hva sier du, Arsene?

 

Vi får se hvordan Arsenal klarer seg i de resterende PL-kampene. Efter kampen i Munchen, er det tross alt bare det som står igjen på kalenderen.

 

... og var det en tåre i øyekroken til Wenger jeg så da Bayern satte inn 1-3? Jeg synes hele situasjonen først og fremst er veldig, veldig trist!

 

Jeg skjønner ikke hvorfor noen klager på spissene våre, grunnen til at de ikke kommer til avslutninger er det forferdelig dårlige oppbyggende spillet som vanligvis leder til absolutt ingenting. Walcott er jo helt mutters alene på topp og Arsenal velger faktisk å slå langt å høyt på han, totalt ubrukelig. Men det skal sies at Bayern er svært solide bakover.

Link to comment
Share on other sites

Flaut igjen! Skuffende fra A til Å.

 

Tørr ikke engang å tenke på borteoppgjøret. Kommer til å bli rævkjørt i 90 minutter.

 

Ellers hører jeg på Jan Åge som gir Arsenal-forsvaret det glatte lag. Ikke ofte jeg er enig den karen, men her har han jaggu helt rett.

Mye av problemene til forsvaret kommer fra det faktum at vi forsvarer oss dårlig som lag. Omstilling fra angrep til forsvar tar for lang tid. Barcelona og Bayern er ekstremt gode på akkurat det. Når vi mister ballen stopper flere av spilleren opp. bayern og Barca omstiller seg med en gang og legger press på ballfører samt følger løp

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at spissene ikke har bevegelses mønster. Sjeldent spiller vi i bakrom, det går igjennom uendelige trekk før ballen skal til spissen.

 

Og hvorfor er sagna med opp i angrep? Tilfører ingen ting. Ikke ett innlegg som ikke går i første forsvarer. Se lahm på Bayern, han går utenpå sagna

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at spissene ikke har bevegelses mønster. Sjeldent spiller vi i bakrom, det går igjennom uendelige trekk før ballen skal til spissen.

 

Og hvorfor er sagna med opp i angrep? Tilfører ingen ting. Ikke ett innlegg som ikke går i første forsvarer. Se lahm på Bayern, han går utenpå sagna

 

Selv om jeg er helt enig i at han ikke tilfører noe fremover så skal det sies at han ofte er alene der mot gjerne 2 eller 3 Bayern spillere.

Link to comment
Share on other sites

Lahm er verdens beste back. Sagna er ikke blant de ti beste i PL, så han burde vel strengt tatt bare konsentrert seg om det defansive når han spiller ja. 4-4-2 hadde vært godt å få oppleve igjen...

Sagna er absolutt en back av høy kvalitet, men når han må gjøre all jobben alene blir han selvfølgelig overkjørt. Hadde Lahm vært alene mot 2-3 spillere i hvert eneste angrep, hadde han da vært en av verdens beste backer? Sagna har bevist i flere sesonger at han er en fantastisk back!

Link to comment
Share on other sites

 

Mye av problemene til forsvaret kommer fra det faktum at vi forsvarer oss dårlig som lag. Omstilling fra angrep til forsvar tar for lang tid. Barcelona og Bayern er ekstremt gode på akkurat det. Når vi mister ballen stopper flere av spilleren opp. bayern og Barca omstiller seg med en gang og legger press på ballfører samt følger løp

 

Savnet av Song er ekstremt stort, men det kommer du aldri til å innrømme for du argumenterte jo sterkt for at Arsenal ble styrket av å selge ham. Håpløst!

 

BE

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg tør påstå at han neppe ville truffet ballen, høyrefoten til podolski er totalt ubrukelig. Han kan verken drible eller sentre med den, så hva får deg til å tro at han hadde scoret på volley med den?

At han har fire mål på fire skot i CL til no, utan å vere midtspiss..?

Link to comment
Share on other sites

At han har fire mål på fire skot i CL til no, utan å vere midtspiss..?

Uten å huske alle 4 så går jeg sterkt ut i fra at det var med hans venstre fot, som uten tvil er en av de beste i verden.

Så hva får deg til å tro at han ville scoret på volley med sin høyre fot som ingen sannsynligvis har sett han gjøre noe som helst annet enn å stå på?

Link to comment
Share on other sites

At han har fire mål på fire skot i CL til no, utan å vere midtspiss..?

Hvem vet om han hadde scoret, blir bare spekulasjoner.

Det jeg tror er at hvis Giroud hadde startet så hadde vi fått en bedre rytme i angrepet, og dermed flere sjanser. Samarbeidet Podolski/Giroud har tidvis vært gnistrende.

Men Walcott har absolutt ingenting på topp å gjøre iallefall, ikke mot slike lag. Mot Southampton og Wigan kan han funke som spiss muligens, til nød.

Link to comment
Share on other sites

Etter denne kampen dukker noen linjer fra Martin Taylor opp: That sums it all up! Denne gang med et noe motsatt bakteppe enn Adams` volly i 98. Men det er vitterlig det denne kampen gjør, alt som er galt på Emirates vises fra pressekonferansen i går til 90 minutter er spilt i dag, jeg har ikke sett noe post match av Wenger, men har en anelse om hva som kom, var det en tåre på slutten der?

 

Akkurat nå er det bare trist, trist, trist. Jeg tror vi så vinneren av Champions Leauge i kveld, og jeg tror ikke på en fotballbombe av dimensjoner om et par uker, det er selvsagt Bayern jeg tenker på. For et maskineri, tenk å kunne sette innpå Robben og Gomez på slutten...Van Buyten er egentlig back up. Alle de tre hadde gått inn å vært de tre beste på vårt lag, på toppen av det så jeg en skrive at de har lavere lønnsbudsjett enn oss...(?) Er dette tilfelle er det alvorlig grunn til bekymring.

 

Første omgang vet jeg nesten ikke om det er nødvendig å kommentere, vi møtte ikke opp. Det var det innlegget fra Cazorla etter to minutter som var beholdningen. Etter det var det natta for de resterende 43+. Hvordan Merte kan kalle seg stopper, er det tredje(?) gang påå under en mnd han trekker seg og er direkte skyld i en baklengs? Han rakk riktignok ikke å snu røven til, men var godt på vei. Skal ikke klandre WS for den, men en topp topp keeper hadde stoppet den. Og hva med mål nummer to, hva er dette sonemarkeringsgreiene vi driver med? Skal det funke må vi være på, feil på feil på feil der. Først Ramsey som er for treg, så WS som, vet ikke hva det var forsøk på, men som keeper løfter du ikke hendene på den måten mot en slik ball, og til slutt Arteta som ikke følger løpet til Müller. Tre feil på mål to og en på nummer en. Vi var heldige som ikke lå under mer etter første omgang, kan ikke huske siste jeg så slik klasseforskjell på Arsenals hjemmebane med fordel bortelaget.

 

Andre omgang, vi vet hva som kommer, vi vet at laget kommer til å heve seg noe...og de gjør det, men dette er blitt så vanlig nå, jeg vet ikke om de fortjener ros for det lenger. Hvor mange ganger i år,og de siste sesongene, har vi sett en ræva første og en mye bedre andre. Vi får målet etter dommer- og keepertabber. Vi har momentet ei stund, men hva skjer...Etter 70 minutter og 57 sekunder kommer det vante bytte. Jeg sa det til en kompis av meg i pausen, som btw er Bayern og Barca fan...snakk om å velge lagene sine..., at Poldi kom til å bli byttet ut i det 70 minutt, uavhengig av hva som hadde skjedd. Jammen kjenner jeg Wenger litt etter 16 år. Første som skjer er en nydelig ball av Rocky og ditto legg av Theo, men en Giroud som ikke evner å sette en 110% sjangse. Folk snakker om Poldi her, jeg sier van Persie. Vi hadde ikke trengt å gi manure trofeet, han kunne spilt for oss i dag, og da hadde det stått 2-2 der. Men neida, i stedet er det Bayern som setter inn den tredje, og la oss være ærlige...vi så den komme, og 90 min under ett, det var ikke et mål for lite.

 

Desverre så var det juniorfotball mot mesterlag i dag. Bayern er bedre enn oss i alle ledd og faser av spillet. Vi har vår vante periode i andre omgang, men hvordan i alle dager er det mulig å ikke være med fra start. Det mentale hos oss må være det skrøpligste i fotballeuropa, ansiktene deres etter 1- og 2-0 er så klare. Det er trist, trist, trist...

 

Som Sir J sa i en annen tråd, Wenger etterlater seg, forhåpentligvis at han går, en klubb med fantastisk infrastruktur, men jeg vil sette det enda lenger, et mye dårligere utgangspunkt enn han tok over. Arsenal anno 1996 står ikke tilbake for Arsenal anno 2013 på noen plasser:

 

Seaman-Dixon-Adams-Keown-Winterburn-Parlour-Platt-Vieira-Merson-Wright-Bergkamp +++subs

 

WS-Sagna-Merte-Verm-Nacho-Poldi-Arteta-Wilshere-Cazorla-Ramsey-Walcott +++subs

 

Ville valgt 96 stammen over dagens any day. Bedre i 10 av 11 ledd. Eneste som kanskje kommer inn er Wilshere, og det tror jeg mest er av romantiske grunner.

 

Med andre ord, en fantastisk reise, men vi er vel kanskje tilbake til start? Europa Leauge neste år, det er vel som UEFA cupen i 97/98...hvor PAOK ble for sterke...

 

Jeg er ikke forbannet i dag, det var på mange måter forventet, men trist, oppgitt og frustrert. Og deprimert på vegne av Wenger, du skulle ha gitt deg mens leken var god, det som var et fantastisk eventyr 7-8 år har nå blitt en liten tragedie etter de siste sesongene. Wenger er kanskje den mest suksessrike manageren vi har, men samtidig er han den lengstsittende uten trofe...Er det et paradoks, eller ironi det kalles?

 

Beklager for eventuelle skrivefeil her, men etter en liten mengde CB og en labbetur er nok korrekturen på et laber nivå, men det står vel i stil med det omtalte...

 

COME ON ARSENAL!

Link to comment
Share on other sites

Rvp solgt i sommer. Giroud hentet inn. Han starter ikke engang vår viktigste kamp for året. Hva sier det oss egentlig?

Gervinho var heldigvis ikke i troppen engang, men for en ukes tid siden sa wenger han ikke trengte forsterkninger fremme, vi hadde afrikamesterskapets beste spiller i troppen..

 

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva den mannen der vil oppnå. Han bør klive av sin høye hest og la stafettpinnen få videre, for slik han holder på nå er bare til skade for han selv. Han må gjerne ta med seg ett par av de evneveike gubbene i styret også.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...