Jump to content

2013.01.26 Brighton B


Stefanb

Recommended Posts

gun__1358417622_swansea_wilshere_fac2.jpg

Brighton v Arsenal

The FA Cup, Amex Stadium

Lørdag, 26 januar, 2013, 16:00

Kampen sendes på TV2 Sport Xtra

Følgende spillere er utilgjengelige for Arsenal: Fabianski, Vermaelen, Arteta og Coquelin. Diaby og Rosicky er tilbake i troppen.

 

Tipper følgende lag:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Diaby - Wilshere

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

Håper derimot på følgende lag:

 

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Diaby

Walcott - Wilshere - Cazorla

Podolski

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Ønsker dette laget:

 

Szszesny

Jenkinson-Per-Kos-Santos

Ramsey-Wilshere

Walcott-Rosicky-Podolski

Giroud

 

Syns begge backene våre bør hvile. Vi blir ikke særlig svekket på høyrebacken, men selvfølgelig på venstre. Syns dog at Gibbs burde få en liten pause, redd for at han blir skadet igjen, da er det krise. Ramsey bør få fortsette som defensiv midtbane da han hadde en knallkamp der sist. Ellers vil jeg hvile Cazorla og erstatte han med Rosicky - ikke noen stor svekkelse om Rosicky er 'up for it'. Giroud bør naturligvis få fortsette på topp etter den solide kampen sist. Samme med Poldi og Walcott. En dødelig angrepsrekke!! :) Føler dette laget er mer enn sterkt nok til å slå Brighton.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker dette laget:

 

Szszesny

Jenkinson-Per-Kos-Santos

Ramsey-Wilshere

Walcott-Rosicky-Podolski

Giroud

 

Syns begge backene våre bør hvile. Vi blir ikke særlig svekket på høyrebacken, men selvfølgelig på venstre. Syns dog at Gibbs burde få en liten pause, redd for at han blir skadet igjen, da er det krise. Ramsey bør få fortsette som defensiv midtbane da han hadde en knallkamp der sist. Ellers vil jeg hvile Cazorla og erstatte han med Rosicky - ikke noen stor svekkelse om Rosicky er 'up for it'. Giroud bør naturligvis få fortsette på topp etter den solide kampen sist. Samme med Poldi og Walcott. En dødelig angrepsrekke!! :) Føler dette laget er mer enn sterkt nok til å slå Brighton.

Helt enig. Litt usikker på Rosicky riktignok siden han ikke har trent så mange dagene etter han var tilbake etter skade.

Håper også at 1-2 unggutter får lov til å sitte på benken og kan få noen minutter på banen dersom vi leder med 2 mål eller mer på slutten. Eisfeld, Gnabry og Yennaris er vel de mest aktuelle.

Link to comment
Share on other sites

Tips til Ipad og Iphone brukere.

 

Man kan streame på Ipad/Iphone ved å laste ned appen skyfire (35 spenn i sta). Ved den får man streamet flash videoer og det skal visstnok fungere bra. Man finner linker på thefirstrow.eu

 

Fikk tipset av en venn. Har ikke prøvd det selv, men tenkte å prøve i morgen

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Vi burde vel klare å slå Brighton selv om vi bruker noen squadspillere. Bradfordkampen viste at førsteelleveren ikke nødvendigvis garanterer suksess.

 

Jeg ønsker å se Jenkinson og Santos i startelleveren. Håper også at Ox, Rosicky, Arshavin og muligens Eisfeld får litt spilletid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper faktisk vi stiller toppet mannskap i dag. Ikke at det garanterer noe større sjanse for seier enn om vi stiller et b-preget mannskap, men det handler om signalene man sender. Stiller man toppet lag, sender man et signal om at man tar denne turneringen på alvor. Det tror jeg er viktig ovenfor supporterne. I tillegg gir man Brighton en unødvendig positiv feeling ved å stille et b-preget mannskap.

 

Slik jeg ser det, er FA-cupen vår eneste sjanse til pokal denne sesongen. Ja, vi er også videre i CL, men realistisk sett er sjansene våre der rimelig små

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper faktisk vi stiller toppet mannskap i dag. Ikke at det garanterer noe større sjanse for seier enn om vi stiller et b-preget mannskap, men det handler om signalene man sender. Stiller man toppet lag, sender man et signal om at man tar denne turneringen på alvor. Det tror jeg er viktig ovenfor supporterne. I tillegg gir man Brighton en unødvendig positiv feeling ved å stille et b-preget mannskap.

 

Slik jeg ser det, er FA-cupen vår eneste sjanse til pokal denne sesongen. Ja, vi er også videre i CL, men realistisk sett er sjansene våre der rimelig små

 

+1

 

Det er også 4 dager til neste kamp mot Liverpool så det burde gå greit. Hvis ting også går på skinner og vi leder komfortabelt så kan alltids nøkkelspillere som Wilshere og Cazorla bli tatt av tidlig også.

Link to comment
Share on other sites

Siden vi kun spiller bra annenhver kamp for tiden så blir det vel en "rysare" her. Tipper 1-1.

 

Håper å se Jenkinson og Roscicy og la Sagna og Santi kan få hvile. Kanske også la Squilacci få prøve seg ved siden av Per eler Kos. Med Vermaelen ute vil jeg ikke risikere flere skader på stoppere.

Ville sagt annenhver omgang jeg. Her er det bare å kjøre på med alt vi har. Vi trenger gode opplevelser og selvtillit. Ingen lag skal undervurderes av denne gjengen som stadig går i nye feller.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger å hvile spillere også, som alle andre lag gjør. VI kommer til å store variasjoner i prestasjonene om rovdriften fortsetter, og ikke minst skader. Andre lag rullerer og har fremdeles kvalitet i laget. Vi har ikke kvalitet i 2-leddet for tiden. Uansett skal Brighton tas uansett lag, derfor mener jeg man bør spare noen spillere. PL er MYE viktigere enn FA cup'en. Tar top4 any day forran evt FA cup.

 

Edit: Tar selvfølgelig både top4 og fa altså ;)

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger å hvile spillere også, som alle andre lag gjør. VI kommer til å store variasjoner i prestasjonene om rovdriften fortsetter, og ikke minst skader. Andre lag rullerer og har fremdeles kvalitet i laget. Vi har ikke kvalitet i 2-leddet for tiden. Uansett skal Brighton tas uansett lag, derfor mener jeg man bør spare noen spillere. PL er MYE viktigere enn FA cup'en. Tar top4 any day forran evt FA cup.

 

Edit: Tar selvfølgelig både top4 og fa altså ;)

 

Ja, det er viktig å komme inn i topp 4. Men i mine øyne trenger dette laget å oppleve å vinne noe. Det er faktisk viktigere enn topp 4 slik jeg ser det for øyeblikket

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke bare spare spillere på grunn av kommende kamper, for som Stefan sier er det fire dager til neste kamp, som jo er et langt og fint pusterom. Det jeg er redd for, derimot, er slitasje på spillerne som har spilt uke inn og uke ut siden sesongstarten, som Cazorla, Gibbs. Sagna vil jeg bytte fordi jeg vil se Jenkinson. Bytter vi ut Cazorla med Rosicky/Arshavin/Diaby og evt endrer litt på formasjonen samt Santos inn for Gibbs og Jenks inn stiller vi fortsatt et meget sterkt mannskap som absolutt viser intensjoner om å nå langt i turneringen.

Link to comment
Share on other sites

Ian Abrahams@BroadcastMoose

Hearing Jack Wilshere not starting but on the bench today - full team news at 2pm

 

Han trenger jo helt klart en hvil. Er mange store kamper som kommer framover nå, og det har også vært mye belastning de siste ukene. Men er selvsagt synd å bli snytt for å se Capt. Jack lede ut laget for første gang. Kanskje vi får se det nydelige synet på Onsdag istede da?

Link to comment
Share on other sites

 

Han trenger jo helt klart en hvil. Er mange store kamper som kommer framover nå, og det har også vært mye belastning de siste ukene. Men er selvsagt synd å bli snytt for å se Capt. Jack lede ut laget for første gang. Kanskje vi får se det nydelige synet på Onsdag istede da?

 

Jeg har selv sagt at jeg føler han trenger en hvil, men det jeg ikke skjønner er hvorfor han ikke ble tatt av når vi ledet 5-1 tidlig mot West Ham. Mot Brighton så kunne han da ha startet og blitt tatt av når vi forhåpentligvis hadde ledet tidlig. Så er det 4 dagers hvile frem til Liverpool og 3 dager til Stoke. Fra Stoke til Sunderland derimot er det en hel uke..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...