Jump to content

2013.01.26 Brighton B


Stefanb

Recommended Posts

Angående TV2 Studio så Schau går Børrestad en høy gang som anker. Det er en forbedring. Det største problemet TV2 har er en kommentator som er i overkant forelsket i sin egen støy. Hos meg blir da mute-knappen aktivert. Lundekvam skal ha respekt for at han er den han er i dag og han skal ha respekt for å være tidenes nordmann i Premier League. Nei, han fikk aldri spille for en toppklubb, men han var fast inventar over en lang, lang periode. Kaptein var han også. Lundekvam er faktisk den "utlending" som har spilt flest kamper i Premier League. Kun slått av den beste av de alle - Dennis Bergkamp.

 

Når det gjelder våre i dag, så begynner jeg med innbyttene. Ja, Wilshere/Walcott gav oss et helt annet trøkk og register, men Gibbs gav oss en helt ny dimensjon. Det var som å gå fra å spille med 10 mann til å få 11. Så angående coaching i verdensklasse. Ja, hvis byttet hadde skjedd i pausen!

 

Forøvrig får vi Szczesny på sitt beste og sitt verste i mål. Vi stiller med en forsvarstreer pluss Santos. Jenkinson er egentlig hverken god eller dårlig. Tar seg opp utover i kampen, men er livsfarlig når han er på vei hjemover med ballen i beina. Mertesacker har hatt bedre dager. Han selger forståelse og plassering. Når det svikter er det lite igjen. Koscielny gjør det ok. Santos tror jeg egentlig ikke hadde lyst til å være på banen i det hele tatt. Det signalet skulle du tatt Arsene!

 

Midtbanen med Diaby, Ramsey og Rosicky var i min bok litt i overkant sjansespill, selv mot Brighton. Vel, det gikk nå på et vis. Rosicky var en friskus med strikkmotor. Diaby var sterk, men bakoverlent. Glimter imidlertid til. Ramsey jobbet som alltid godt, og nå også i lagets tjeneste. Han er hverken en Vieira eller en Petit, hverken en Cesc eller en Flamini. Han er noe midt i mellom og hans fremste egenskap er at han jakter, løper, jobber og sliter. Det er flott, hvis det kommer noe produktivt ut av det til slutt. Det begynner det å gjøre nå. Eller for å si det på en annen måte, feilene er blitt vesentlig færre.

 

Fremst stiller vi med en Podolski som har en bra kamp og en Giroud som vinner kampen for oss. Han jobber, posisjonerer seg, vinner dueller, teknikken satt brukbart og han avsluttet nådeløst. Kunne fort hat et hat-trick i dag. Trioen ble avsluttet med en Ox som ikke er i nærheten av å utfordre gode gamle Wayne Bridge.

 

Alt i alt ble jobben gjort, men vi vet å gjøre vårt ytterste for å spenne fot under oss selv. Vi varierer også i dag fra det briljante til det vanvittige, og andelen av det vanvittige forteller at sansynlighten for sølvtøy i nær fremtid ikke er overvettes. Cupen er vår beste sjanse. Praying and hoping!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Forøvrig får vi Szczesny på sitt beste og sitt verste i mål.

 

Her syntes jeg du er inne på noe jeg merker de siste kampene. Szczesny er så ustabil at jeg får vondt. Han svikter i de avgjørende reddningene gang på gang. Mens når vi kanskje leder med ett par-tre mål kan han varte opp med det utroligste.

Jeg har vært en stor fan av han tidligere, men syntes nesten han er i ferd med å bli nonsjalant bak der. Vi burde hatt inn en god keeper til som kan pushe vår kjære polakk litt mer.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke uten grunn vi har irritert oss på Giroud tidligere, men i dag var han rett og slett god. Mottaket på det andre målet var fantastisk. 4 mål på to kamper er mer enn akseptabelt.

 

At det ble dømt offside når Szczesny gjorde den flotte redningen var nesten synd (bare nesten: for alt vi vet hadde de scoret på påfølgende corner). Det er sjelden å se slikt fra Arsenal-keepere. Antall feberredninger etter Lehmann er virkelig få.

Link to comment
Share on other sites

Oliver er fantastisk når han blir brukt rett. En direkte spillestil med hissigere overganger gjør att han blir giftig! Når vi begynner med småspillet vårt med trilling av ball og støttepassninger får han ikke det rommet han behøver. Håper virkelig Sagna har gjort sitt på backen for en stund. Jenkinson er en helt annen klasse på siste del av banen både med innlegg og løp i rom som igjen vil føre til att vi gjør Oliver enda bedre!

Link to comment
Share on other sites

5 runde. Job well done. Man of the match: Giroud. Santos helfæl. Wenger foretar de rette byttene, akkurat på de rette tidspunktene. Coaching i verdensklasse. Vi strammet opp det meste når Jack og Theo kom innpå.

Det å kalle Claus Lundekvam for narko-hue og kokainhue visualiserer EN av grunnene til at jeg trakk meg fra dette forumet. Den formen for karakteristikk og benevnelse hører ikke hjemme noe sted. I hvertfall ikke her. En enkel jobb for moderatorene å gjøre noe med det. Just do it! Forøvrig så er TV2 studio meget bra for tiden. God peil, lun humor, til og med yiden Alexander Schau kler rollen som anker. Og der var vel United klar for 5 runde. Etter 2 minutter........

Helt enig Chaz. Lundekvam fortjener mer respekt etter at han stod fram og gjorde noe med livet sitt.

Det krever en mann og en sterk rygg.

 

Giroud mom, 2 imponerende mål med fantastisk teknikk. Han beveger seg også utrolig bra inni boksen.

Ramsey er bra. Gibbs viser hvor stor forskjell det er fra han til Santos. Kanskje den plassen hvor vi har svakest back-up.

 

Vi er videre til neste runde. Såvidt....

Link to comment
Share on other sites

Kjemien imellom Poldi og Giroud er fantastisk, de begynner å bli skikkelig varm i trøya nå! Dødelig trio vi har der fremme, hvis Walcott hadde fiksa seg LITT bedre overblikk så blir dette klasse.

Gibbs, Wilshere, Poldi og Giroud har hatt noen herlige kombinasjoner i det siste. Venstresiden vår er bra

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...