Jump to content

2012.12.1 Swansea H


Mikl02

Recommended Posts

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Ja man har lov til å si stort sett hva man vil - men å ønske sykdom og smerte over andre mennesker er det ultimate lavmål. Jeg personlig har rapportert deg til moderatorene, og jeg håper resultatet blir en pause for deg på dette forumet.

Link to comment
Share on other sites

Elendig og trist. Swansea går forbi og vi befinner oss på 10.Plass. Aldri i verden om vi klarer CL-plass med dette laget. Her trengs det forsterkninger, og laget viser at de var totalt avhengige av Robin ifjor.

Får håpe vi handler litt i januarvinduet, eller at laget tar seg sammen og vinner resten av kampene i desember, etter dagens forestilling er det ganske sikkert at vi ikke gjør. Hjemme mot Swansea SKAL vi dominere og vi SKAL vinne,

Link to comment
Share on other sites

Dette var svakt... Er ikke mye plan på spillet framover! Synes midtbanen er spesielt svak om dagen! På papiret har vi mye bra framover på banen, men det er ikke noe som stemmer i det offensive spillet. Jeg regner ikke med at Wenger sparkes i vinter, men nå har det ikke skjedd noe positiv de siste årene! Vi er ikke i nærheten av å vinne noe som helst!

Link to comment
Share on other sites

Steiki for en kollaps...

Viser vel at det er på tide med endringer.

Manager, spillestil, innstilling hos spillerne.....samme hva...et eller annet må skje for dette er bare trist å se på.

Kan ikke huske å ha sett Arsenal så dårlig og skape så lite på 18-20 år.

 

Gutta virker for det første svært sliten...flere spillere er i ustabil form. Blir jo til tider overkjørt av Swansea og løpskapasiteten er helt borte i lengre perioder.

Baklengsmålene kommer naturligvis på det vi kan aller dårligst. Kommunikasjon i forsvar svak og begge stopperne presser opp når pasningen spilles igjennom.

Hurtig spill langs bakken og Mertesacker blir en telefonstolpe. Vermaelen ruser som vanlig inn i duellene.

Hadde blitt enda styggere siffer uten en god Szczesny.

 

Tror vi takket for laget i CL-sammenheng i dag. Vi er ikke bedre og den 4. plassen kan vi se langt etter.

Link to comment
Share on other sites

Wenger burde være såpass glad i denne klubben og respektere oss supportere at han enten går av som manager eller gjør noen ekstremt drastiske endringer i januar. Dette er utrolig bekymringsverdig. Greit nok at vi taper 2-0 mot et meget bra Swansea-lag, men måten vi taper på og har tapt/mistet poeng på de siste ukene har vært sjokkerende.

 

Det virker som om spillerne ikke kommuniserer i det hele tatt og alle spiller for seg selv. Det virker rett og slett som om alle har gitt opp. Og hva er egentlig Steve Bould sin rolle? Kan ikke huske at han vært oppe på bena til nå, ingen instrukser fra han eller Wenger. De eneste gangene Wenger reiser seg er for å klage på dommeren!

 

Jeg tror seriøst at vi har godt av å komme på 10-11 plass i år og bygge opp dette laget fra grunnen, for vi har ekstremt mye dritt i stallen.

Link to comment
Share on other sites

Wenger burde være såpass glad i denne klubben og respektere oss supportere at han enten går av som manager eller gjør noen ekstremt drastiske endringer i januar. Dette er utrolig bekymringsverdig.

 

Han er nok mer en egoistisk og arrogant franskmann, som tenker mye på seg selv og sitt.

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har lest artikklene om Arsenal styret og Usmanov?! Det er fyrst å fremst Styret, som har som mål og ha profitt framfor ambisjonar, som må vekk! Få inn Usmanov som har penger og ambisjonar og som er gira på å få ein forandring i Arsenal som må inn. Det er jo for faen ikkje Wenger sitt hovud som skal gå direkte til hoggestabben!

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har lest artikklene om Arsenal styret og Usmanov?! Det er fyrst å fremst Styret, som har som mål og ha profitt framfor ambisjonar, som må vekk! Få inn Usmanov som har penger og ambisjonar og som er gira på å få ein forandring i Arsenal som må inn. Det er jo for faen ikkje Wenger sitt hovud som skal gå direkte til hoggestabben!

Wenger har det sportslige ansvaret. Wenger er ansvarlig for kjøpene som blir gjort. Når Wenger selv ikke ønsker å bruke tilgjengelige midler til å forsterke laget så er det hans ansvar. Wenger har ansvaret for disposisjonen av det materiellet han har tilgjengelig og den taktikk som laget skal spille etter. Jeg har ingen høye tanker om hverken administrasjon, styre eller "Silent-Stan", men dessverre så tviler jeg på at Usmanov er løsningen heller.

Uansett hva jeg mener om styret og eier, så går det ikke an å frita Wenger for det ansvaret han har!

Link to comment
Share on other sites

Er det noe med sesongopplegget vårt også som kan være feil? Vi er som oftest brukbare i starten av sesongen, noen unntak er det, og så får vi en kollaps i november for så å klatre litt mot slutten av sesongen, dette gjentar seg jo hvert år, kanskje en ide å gjøre noe annerledes?

 

Det kom når vi droppa Østerrike til fordel for rundreise i Asia det.

Link to comment
Share on other sites

Vi er blitt dårligere og dårligere for hver sesong nå en stund. Wenger har vært både dyktig og heldig som har klart å holde oss innenfor topp 4. Men om han ikke åpner pengesekken i januar tror jeg vi veldig fort kan finne oss godt utenfor topp 4 i år. Vi trenger en frisk signering, slik som Arshavin var da han først kom. Og jeg håper så inderlig at det skjer en skikkelig opprydning i stallen snart. Avbryte kontrakter med mediokre spillere som ikke har noe å gjøre på et topp 4 lag, samt at det kommer inn noen virkelig klassespillere... I tillegg forventer jeg at det gjøres grep med taktikk og innfallsvinkel til kamper. Dessverre er nok mulighetene for dette fryktelig liten...

Link to comment
Share on other sites

Spillere og fans har helt mistet troen på laget. Manager er helt i villrede og evner ikke å endre på noe som helst. Vi har problemer, og Wenger er per dags dato den eneste som kan redde oss. Dette er virkelig skremmende. Tiden er kommet for å prøve noe nytt, mulig det kan endre litt i dagens lag. Vi er Arsenal FC, ikke Wenger FC.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har det sportslige ansvaret. Wenger er ansvarlig for kjøpene som blir gjort. Når Wenger selv ikke ønsker å bruke tilgjengelige midler til å forsterke laget så er det hans ansvar. Wenger har ansvaret for disposisjonen av det materiellet han har tilgjengelig og den taktikk som laget skal spille etter. Jeg har ingen høye tanker om hverken administrasjon, styre eller "Silent-Stan", men dessverre så tviler jeg på at Usmanov er løsningen heller.

Uansett hva jeg mener om styret og eier, så går det ikke an å frita Wenger for det ansvaret han har!

 

Argumentet for Usmanov og fortsette med Wenger er at det muligens vil gi resultater når man får en eier som stiller sportslig krav til Wenger fremfor det vi har i dag.

 

Men slik det ser ut nå, så er det vanskelig å se en fremtid med Wenger i klubben like så.

Link to comment
Share on other sites

Nedturen begynte med salget av Vieira. Lær av Monaco, de sparka han når han begynte med det tulleprosjektet sitt der. Silent Stan kommer aldri i verden til å gå inn for oppsigelse, det koster for mye. Jeg skjønner det bare ikke...de som han fikk kjøpt aksjer av, eide de ikke følelse for klubben? Hvorfor selge til noen du vet kommer til å svekke ambisjonene? Synd det ikke er en ala Roman, som har et makbehov for å få trofeer. Sirkuset i Chelsea er ikke stort større enn på Emirates. Det foregår bare ikke like åpentlyst her...Dette viser bare hvor god fuckface var i fjor, når han kunne bære dette laget inn til tredje. Wenger har skusla bort sin udødlighet på Emirates, han har den på Highbury, men du verden hvor katastrofalt dette laget har utviklet seg etter flyttinga. Som jeg savner de dagene...

 

Bare se på saf nå, bytter etter 30 min når han ser at det ikke funker...Har wenger noensinne gjort et grep som ikke er planlagt? Han er mer utdatert en drillo, makan til antifotball som det vi driver med nå tror jeg ikke jeg har sett på veldig lenge, Hellas i em? De spilte i hvert fall på det de var gode på, vi eier ikke plan bak det vi gjør...

Link to comment
Share on other sites

Argumentet for Usmanov og fortsette med Wenger er at det muligens vil gi resultater når man får en eier som stiller sportslig krav til Wenger fremfor det vi har i dag.

Akkurat det er et av punktene mine mot at det ville bli bedre med Usmanov.

 

Nå er jeg klar over at jeg kan ha misforstått Umansov, men slik jeg har oppfattet det så vil han (hvis i maktposisjon) sørge for at manageren (klubben) får flere midler til rådighet for å forsterke laget. Problemet er da at slik jeg har oppfattet Wenger så har han ikke funnet grunn til å benytte seg av alle de midlene som han har fått til disposisjon, derfor så ser jeg ikke noe bedre potensiale med kombinasjonen Usmanov/Wenger.

 

At Usmanov kunne vært en bedre eier enn "silent-stan" når det gjelder den sportslige driften av klubben vil jeg på ingen måte utelukke, jeg er bare generelt sett noe skeptisk til Oliarker, sjeiker og for den saks skyld Cowboyer.

Når jeg den gang "støttet" "Silent-Stan" så har det vært fordi jeg anså han som et mindre "potensielt" onde. Men jeg er på ingen måte overbevist om at jeg valgt rett.

Men prinsipielt sett så ønsker jeg flere eiere, der ingen har majoritet.

Link to comment
Share on other sites

Om det ikkje blir 3 poeng neste runde og Arsenal spelar fremdeles den elendige fotballen, så må drastiske tiltak iverksettes. Men problemet er at styret har altfor god tillit til Wenger.

 

Det Wenger kan gjøre no, er å finne på ein annen spelestil. Den samme stilen Arsenal spelar no er gjennomskuet av alle PL lagene, og er god å forsvare seg mot. Skaffe seg større rom i midten er eit nøkkelord!

Link to comment
Share on other sites

^^@ Poljen.

 

Om det er styret som holder tilbake på midler og "tvinger" frem salg av spillere, eller om det er Wenger som ikke ønsker å bruke de midlene han har tilgjengelig er en forvirende og frustrerende situasjon! Jeg tror at det er en kombinasjon sett utifra hvilke tidspunkt disse spørsmålene blir stilt.

Jeg tror Wenger har holdt tilbake når han har følt at laget er godt nok, samtidig som han har ønsket og "beskytte" de unge spillerne's karierer. Jeg tror også styret har snakket sant når de sier det er midler tilgjengelig, men vi blir aldri fortalt hvor mye!

 

De er uansett alle klare på en ting, og det er at vi ikke skal gå med tap i et overgangsvindu. Det som blir spenende å se nå hvis denne trenden fortsetter, er hvilke tiltak som blir gjort.. Jeg ser ikke frem til dette m.t.p at manageren ikke evner lenger, og styret mangler ambisjoner og kunnskapen.

 

Dette lover Ikke bra for mitt gamle magesår!

Link to comment
Share on other sites

^^@ Poljen.

 

Om det er styret som holder tilbake på midler og "tvinger" frem salg av spillere, eller om det er Wenger som ikke ønsker å bruke de midlene han har tilgjengelig er en forvirende og frustrerende situasjon! Jeg tror at det er en kombinasjon sett utifra hvilke tidspunkt disse spørsmålene blir stilt.

Jeg tror Wenger har holdt tilbake når han har følt at laget er godt nok, samtidig som han har ønsket og "beskytte" de unge spillerne's karierer. Jeg tror også styret har snakket sant når de sier det er midler tilgjengelig, men vi blir aldri fortalt hvor mye!

 

De er uansett alle klare på en ting, og det er at vi ikke skal gå med tap i et overgangsvindu. Det som blir spenende å se nå hvis denne trenden fortsetter, er hvilke tiltak som blir gjort.. Jeg ser ikke frem til dette m.t.p at manageren ikke evner lenger, og styret mangler ambisjoner og kunnskapen.

 

Dette lover Ikke bra for mitt gamle magesår!

 

Hvis dette er tilfelle, så har Arsenal kapitulert som fotballklubb. Da er det gitt at vi aldri kan blir bedre, vi vil jo i teorien aldri bli forsterket. Jeg sier det igjen, etter Vieira gikk så har, inkludert han, alle stjernene som har gått blitt erstattet av noe svakere eller ikke i det hele tatt.

 

Av unge talenter som har vært i klubben på 00 tallet, er det særdeles få som har blitt noe stort, og av de som har blitt noe stort er det kun Cesc og vP som vi har hatt noe glede av, de andre forsvinner så fort de slår igjennom. At vi alltid lar kontraktr løpe ut sier også noe om mentaliteten til de som styrer showet.

 

Vi er ingen storklubb lenger, vi er en stor klubb, med historie. Tabellen lyver ikke, og jeg tror vi havner 8-12 i mai, kanskje det er det vi trenger, på den andre siden så har vi landa en sponserkontrakt nå som sikkert kompenserer for den stumme mannen. Leste noen som skrev noe her på forumet for en stund siden, om at han i 2014 eller 16 eller noe kunne "tømme klubben å forsvinne". Slik det fremstår for tiden har Arsenal mistet noe av sin sjel. På den værste tiden på 90-tallet var det i det minste en plan med spillet...

 

 

Skriver sikkert mye svada her, men det står i såfall i sti til det gutta viser på banen for tiden...er bare så uendelig trist det som skjer med klubben vår for tiden...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...