Jump to content

2012.12.1 Swansea H


Mikl02

Recommended Posts

Balltempo og bevegelse er tydeligvis et fremmedord. Artig å se Wenger trampe med bena som en unge i trassalderen i stedet for å gi et par instrukser.

 

Ufattelig labert ja, men slik syntes jeg vi har fremstått hele sesongen og i fjorårets sesong. Da var det kun gode bevegelser fra van Persie et himmelskt venstrebein og pasningsfoten til Song som reddet oss. De kvittet Wenger "heldigvis" seg med i sommer.

 

Pdd. så er dette laget langt ifra godt nok. Mye av manglene kommer i form av ting som skjer på treningsfeltet naturlig nok når det er snakk om bevegelse og pasningsspill. Mye av grunnen til at jeg vil ha Wenger vekk er nettopp dette.

 

Ellers starter Arteta og Cazorla nok en gang til tross for at hvertfall sistnevnte er dødssliten. At Gervinho startet på topp fra start er vel bare nok et hån fra Wenger til Walcott. "Haha. Se hvem som får starte på topp fremfor deg!". Kan ikke se for meg at Walcott kommer til å signere ny kontrakt i mine villeste drømmer.

 

Cazorla burde blitt erstattet av Arshavin. Bare et problem: Og det er at en ikke matchfit Rosicky sitter på benken fremfor russeren. Chamberlain burde også komme inn for Gervinho til tross for at han selv ikke er i gnistrende form.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Dette blir bare værre og værre år for år, kamp for kamp ....... dette er knapt mid table nivå, og skjer ikke et eller annet innen ganske kort tid er det der vi havner. På tide å ta av skylapper, distansere seg fra gamle minner og kalle en spade for en spade.

 

Nå forventer jeg at laget kommer ut på banen, tar tak og vinner denne kampen!! Det finnes ingen unnskyldinger.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, hvem trenger Song?

Vi har ikke en som kan takle på banen, ikke en. Aldri noen sinne sett et lag som er dårligere en mot en defensivt og i kollektivt press. Dette er skammelig.

 

Nei nettopp.

 

Det kollektive presset i Arsenal er så latterlig dårlig at det ikke finnes ord for det. Wenger derimot fikser dette ved å trampe med beina og kjefte på 4. dommeren. Det er ikke han sin skyld at dette ikke er noe som funker.

 

 

En annen ting: Hvorfor skal Wenger insistere på å spille "Barcelona"-fotball når han selv kjøper spillere som ikke passer til denne fotballen? Gervinho, Podolski og Giroud passer ikke i et lag hvor ballen spilles på fot og ballen skal flyttes raskt. Og ikke nok med det: Hvis man skal spille slik fotball burde ikke bevegelse være et stort stort fokus? Hvorfor står samtlige 9 av de der ute stille nesten konstant når ballfører leter etter pasningsalternativer?

Link to comment
Share on other sites

Er det lov å håpe på at Wenger gjør et bytte i pausen og lar Gervinho sitte igjen der til overgangsvinduet åpner? Er helt latterlig hvor ineffektiv en spiller kan være, og hvor lite han faktisk klarer å utrette når han har ballen. Skulle tro at en spillertype som han, med den farten han har, ville truet bakrommet og løpt der det var ledig rom. Men neida, han skal være inne i midtsirkelen og leke seg med resten av klynga. Samtidig viser denne kampen at Arteta ikke har tempo i føttene og blir hengende bakpå hver gang, og viste dette ved å gi Michu frispark rett utenfor egen boks.

 

Rosicky inn for Gervinho og Coquelin inn for Arteta, gi Wilshere friere tøyler offensivt sammen med Rosicky og bruk Cazorla på kant.

 

Støtter den. Må snart finne en kombinasjon som fungerer offensivt!

 

Coquelin - - -Wilshere

- - - - -Rosicky - - - -

Cazorla - - - - -Walcott

- - - - - Podolski - - - -

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...