Jump to content

2012.12.1 Swansea H


Mikl02

Recommended Posts

For så vidt jeg har forstått, så setter bare styret opp rammevilkårene og resten av fordelingene hva midler til lønn og spillerkjøp kommer, er det Wenger som har et par fingre med på hendelsene.

 

2003-04 sesongen tapte vi ikke en eneste ligakamp, en stor kontrast til spillermaterialet vi disponerer i dag. Wenger har vel ikke vunnet en drit etter arven fra George Graham forsvant. Man kan jo si at Keown spilte mange kamper, men man skal ikke undervurdere betydningen av å ha vinnerskaller i systemet, de bidrar på treninger og har sikkert stor respekt i gardroben, og garantert i spillergruppen generelt.

 

Patrik Vieira var vel den første vinnerskallen som forsvant, hva ble han erstattet med??

Og så gikk det vel mer eller mindre slag i slag, stjerner ut og talenter\middelmådigheter inn. Alle kortene ble spilt på spillerutvikling, men der har vi vel egentlig spilt oss selv litt sjakk matt. Det beste er vel at vi rett og slett kjøper opp Southampton og forsyner oss av talentjobben de gjør der. Vi får det ikke helt til her.

 

Tror vi må skaffe oss en midtbanespiller med defensive fibrer og fandenivoldsk innstilling når det gjelder taklinger, trenger ikke de aller beste tekniske ferdigheter, men en som skaper litt frykt hos motstander, for i dag så løper alle bare rett over oss!! Kanskje like godt vært Joey Barton, en idiot av en spiller, men alle andre skjelver i buksene når han kommer gampende.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

For så vidt jeg har forstått, så setter bare styret opp rammevilkårene og resten av fordelingene hva midler til lønn og spillerkjøp kommer, er det Wenger som har et par fingre med på hendelsene.

 

2003-04 sesongen tapte vi ikke en eneste ligakamp, en stor kontrast til spillermaterialet vi disponerer i dag. Wenger har vel ikke vunnet en drit etter arven fra George Graham forsvant. Man kan jo si at Keown spilte mange kamper, men man skal ikke undervurdere betydningen av å ha vinnerskaller i systemet, de bidrar på treninger og har sikkert stor respekt i gardroben, og garantert i spillergruppen generelt.

 

Patrik Vieira var vel den første vinnerskallen som forsvant, hva ble han erstattet med??

Og så gikk det vel mer eller mindre slag i slag, stjerner ut og talenter\middelmådigheter inn. Alle kortene ble spilt på spillerutvikling, men der har vi vel egentlig spilt oss selv litt sjakk matt. Det beste er vel at vi rett og slett kjøper opp Southampton og forsyner oss av talentjobben de gjør der. Vi får det ikke helt til her.

 

Tror vi må skaffe oss en midtbanespiller med defensive fibrer og fandenivoldsk innstilling når det gjelder taklinger, trenger ikke de aller beste tekniske ferdigheter, men en som skaper litt frykt hos motstander, for i dag så løper alle bare rett over oss!! Kanskje like godt vært Joey Barton, en idiot av en spiller, men alle andre skjelver i buksene når han kommer gampende.

 

Barton?

For helvete kjære medgooner. Prøv å begrense hasjrøukinga. Barton er en fitte av dimensjoner og hører ikke hjemme i en Arsenal drakt (eller fotball drakt generelt). Heller medel svensson klubb enn en klubb med Barton (og tilsvarende idioter)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Barton? Nei fy f, det er ikke redninga. Det må inn noen som kan motivere. Er møkk lei unnskyldninga med mange kamper og sliterne spillere hver bidige gang. Se på United, spiller like mye men mobiliserer alltid. Vi har tydeligvis ikke tropp god nok, og dette er wengers problem. Vi er 15! poeng bak toppen. Det er ikke Arsenal verdig det som nå skjer. Er det Wenger FC eller Arsenal FC vi holder med? Alt har sin tid, den tiden har nå kommet.

Link to comment
Share on other sites

Barton?

For helvete kjære medgooner. Prøv å begrense hasjrøukinga. Barton er en fitte av dimensjoner og hører ikke hjemme i en Arsenal drakt (eller fotball drakt generelt). Heller medel svensson klubb enn en klubb med Barton (og tilsvarende idioter)

 

BE

 

Apropos språkbruk, går an å begrense seg her også. Forøvrig vil jeg si at det er en fornærmelse mot kvinnelige kjønn (i dobbel forstand) å sammenligne dette med Barton :shades:

Link to comment
Share on other sites

^^@ Poljen.

 

Om det er styret som holder tilbake på midler og "tvinger" frem salg av spillere, eller om det er Wenger som ikke ønsker å bruke de midlene han har tilgjengelig er en forvirende og frustrerende situasjon! Jeg tror at det er en kombinasjon sett utifra hvilke tidspunkt disse spørsmålene blir stilt.

Jeg tror Wenger har holdt tilbake når han har følt at laget er godt nok, samtidig som han har ønsket og "beskytte" de unge spillerne's karierer. Jeg tror også styret har snakket sant når de sier det er midler tilgjengelig, men vi blir aldri fortalt hvor mye!

 

De er uansett alle klare på en ting, og det er at vi ikke skal gå med tap i et overgangsvindu. Det som blir spenende å se nå hvis denne trenden fortsetter, er hvilke tiltak som blir gjort.. Jeg ser ikke frem til dette m.t.p at manageren ikke evner lenger, og styret mangler ambisjoner og kunnskapen.

 

Dette lover Ikke bra for mitt gamle magesår!

Jeg ble litt usikker siden du "henviser" til undertegnede øverst i posten som er quotet og hvis jeg har gitt noen kommentarer som skulle si at styret har en skjult agenda var det ikke min mening.

 

Det jeg kommenterte var mitt inntrykk (vil presisere inntrykk) av at Wenger ikke har funnet det nødvendig å bruke alle de midlene som tross er stilt til rådighet til spillerkjøp. Det har rundt overgangsvinduene blitt skrevet artikler som har gitt meg inntrykk av at han ikke har følt et stort behov for å forsterke troppen noe særlig, siden troppen er god nok og han allerede har fått "nye" spillere (d.v.s. spillere som er blitt skadefrie).

Akkurat dette inntrykket (jeg kan selvsagt ha oppfattet det feil) gjør at jeg ikke ser at en ny eier som frigir midler ville hjulpet oss noe med Wenger ved roret.

 

Om styret (eier) har en skjult agenda der de tilbakeholder midler og som fremtvinger salg av spillere har jeg hverken kunnskap om eller for den saks skyld mening om.

Link to comment
Share on other sites

For så vidt jeg har forstått, så setter bare styret opp rammevilkårene og resten av fordelingene hva midler til lønn og spillerkjøp kommer, er det Wenger som har et par fingre med på hendelsene.

 

2003-04 sesongen tapte vi ikke en eneste ligakamp, en stor kontrast til spillermaterialet vi disponerer i dag. Wenger har vel ikke vunnet en drit etter arven fra George Graham forsvant. Man kan jo si at Keown spilte mange kamper, men man skal ikke undervurdere betydningen av å ha vinnerskaller i systemet, de bidrar på treninger og har sikkert stor respekt i gardroben, og garantert i spillergruppen generelt.

 

Patrik Vieira var vel den første vinnerskallen som forsvant, hva ble han erstattet med??

Og så gikk det vel mer eller mindre slag i slag, stjerner ut og talenter\middelmådigheter inn. Alle kortene ble spilt på spillerutvikling, men der har vi vel egentlig spilt oss selv litt sjakk matt. Det beste er vel at vi rett og slett kjøper opp Southampton og forsyner oss av talentjobben de gjør der. Vi får det ikke helt til her.

 

Tror vi må skaffe oss en midtbanespiller med defensive fibrer og fandenivoldsk innstilling når det gjelder taklinger, trenger ikke de aller beste tekniske ferdigheter, men en som skaper litt frykt hos motstander, for i dag så løper alle bare rett over oss!! Kanskje like godt vært Joey Barton, en idiot av en spiller, men alle andre skjelver i buksene når han kommer gampende.

 

Graham har fint lite med 04 laget til Wenger! Gud bedre, det laget var faktisk nesten et 10 år etter han ble sparket i Arsenal! Alle titlene Wenger har vunnet med Arsenal, er pga av han, og ikke Graham! Før man begynner å prate om forsvaret, så husk at det var en mann som sørget for at de spillerne klarte å fortsette sine karierer nettopp i Arsenal.

 

Vieira var starten på slutten ja. En stor tabbe av Wenger å selge kapteinen selv om hans form begynte å variere og skadene kom oftere. Riktig nok sto Fabregas frem som arvtageren. Noe som de fleste så som en grei avgjørelse etter en kveld mot Juventus. Ønsket var vel heller at de skulle spille sammen og heller finne en kombinasjon med Gilberto og Edu. Vieira kunne også vært en god læremester for Fabregas, og senere med spillere som Diaby.

 

Det er mange faktorer som spiller inn med at Arsenal sluttet å vinne titler. Manglende satsning på spiller kjøp, skader, Flytting til Emirates, misfornøyde spillere og krangling på styrerommet som resulterte i avskjeden med David Dein.

Så har vi ungdoms prosjektet, mere skader, noe uflaks og enda mindre satsning på spiller kjøp.

Nå fortsetter vi med salg av de beste spillere, Stan Kroenke, manglende ambisjoner, taktiske og tydeligvis motivasjons problemer etc.

 

Barton? Arsenal 'back in the days' var mer fysiske ja, men lag fryktet oss først og fremst forde vi vant kamper!

Hvis vi ønsker at lag skal frykte oss igjen, ja da må man begynne å vinne kamper igjen!

 

Edit: @Poljen. Jeg er på samme linje som deg.

Link to comment
Share on other sites

Ikke at jeg er spesielt skinnhellig, men nå har vel dette forumet helt siden en del av oss var veldig aktive 2001-2004 vært opptatt av god takhøyde samtidig som vi er gooners og ikke spurver...

 

Spørsmålet er vel om det tilfører debatten om Barton noe som helst ekstra å kalle han ved det ordet fremfor idiot, tulling osv ;D

Link to comment
Share on other sites

Det er kun 5 poeng opp, men med det som vises nå virker det nesten et uoverkommelig gap.

 

For å quote meg selv fra Wenger-tråden:

 

Det er fortsatt så tett på øvre halvdel av tabellen at vi har mulighet til å klare CL. Alle tar poeng fra alle og det kommer til å bli uhyre jevnt hele veien inn. De to Manchesterlagene kommer til å kjempe om gullet

Hovedproblemet slik jeg opplever det som supporter er at vi fremstår som alt annet enn et lag, ingen har troen på det de driver med og det virker å være helt uten noe form eller system. Som Wenger bemerket etter kampen, han var mest bekymret over at vi skaper så få sjanser.

 

Vel, så gjør noe med det! Om det er nye spillere, spillere brukt i rett posisjon, ny spillestil, ny eierstruktur eller ny manager spiller ingen rolle. Folk må ha troen på det de driver med, hvis ikke hjelper ikke all verdens talent

 

Og dessverre minner våre 3-4 siste år om Wenger sine 2 siste år i Monaco

Link to comment
Share on other sites

Ikke at jeg er spesielt skinnhellig, men nå har vel dette forumet helt siden en del av oss var veldig aktive 2001-2004 vært opptatt av god takhøyde samtidig som vi er gooners og ikke spurver...

 

Spørsmålet er vel om det tilfører debatten om Barton noe som helst ekstra å kalle han ved det ordet fremfor idiot, tulling osv ;D

Jeg er heller ikke skinnhellig.

 

Jeg skulle gjerne ha kalt Barton verre ting en en fitte, men jeg velger å holde meg innenfor retnigslinjene.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Såg heldigvis ikkje kampen då eg er på hyttetur utan PL kanaler tilgjengelig.

Spelar for spelar så har me eit betre lag enn Swansea, men me brukar truleg våre spelarar i feil posisjonar. Med 5 engelskmenn på bana samtidig skulle ein også tru at innsatsen var 110 %, heller ikkje denne teorien stemte.

 

Wenger har ei stor utfordring, lykke til.

Link to comment
Share on other sites

hasjrøkingen får du stå for selv BE, og nei jeg mener ikke direkte at Barton er spilleren for oss, men mer type spiller vi kanskje trenger (som gir litt juling).

Forstår godt hva du mener,slik spiller trenger vi :) (ikke Barton for all del) Men en bryter eller to av en Engelskmann som kan takle og vinne ball på midten,sitte raskt i gang i lengderetningen og fike opp Arteta og Carzorla når de holder for lenge i ballen eller spiller for mange pasninger bakover.

Link to comment
Share on other sites

(iflg artikkel på gunners.no).

 

Slitne spillere og tett kampprogram får skylden for de svake resultatene.

....... er Wengers unnskylding for gårsdagens oppvisning

Greit nok det, men i såfall så må det være noe ekstra gæli i klubben, for da har spillerne vært slitne lenge.

 

Vi var ikke kreative nok, heller ikke skarpe nok.

..... sier Wenger.

Igjen det er ikke noe nytt som først har skjedd i denne kampen.

 

Wenger .....

Bekrefter at han har støtte fra styret om pengebruk i Januar.

men vil han gå offensivt ut i dette markedet og handle ut fra en plan som vil styrke laget, eller få vi nok en gang noen "panikkjøp" siste timen av overgangsvinduet 31. januar.

Link to comment
Share on other sites

 

Forstår godt hva du mener,slik spiller trenger vi :) (ikke Barton for all del) Men en bryter eller to av en Engelskmann som kan takle og vinne ball på midten,sitte raskt i gang i lengderetningen og fike opp Arteta og Carzorla når de holder for lenge i ballen eller spiller for mange pasninger bakover.

 

Kan dere være så vennlig å slutte med engelskmanngnålet. I går spilte vi mer tannløst enn noensinne og vi spilte med flere briter enn på svært lenge.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

men vil han gå offensivt ut i dette markedet og handle ut fra en plan som vil styrke laget, eller få vi nok en gang noen "panikkjøp" siste timen av overgangsvinduet 31. januar.

 

Wenger style så venter han til 31. januar for å enten spare et par millioner pund til tross for at en ny spiller eller to muligens ville gitt oss alt fra 2-9 ekstra poeng i løpet av januar. Eller så venter han til 31. januar før han sier "we will be getting Gervinho and Chamakh back from the ACN which is basically like two new signings".

 

Lar man Wenger sitte ut januar så må han sitte til sommeren. Når sommeren kommer så får vi masse lovord og håp før alt igjen går i dass og vi ønsker han ut igjen. Wenger lover ditto det samme i januar som han gjorde i løpet av sommeren, men igjen skjer nada i januar og visa repeterer seg selv..

Link to comment
Share on other sites

Kan dere være så vennlig å slutte med engelskmanngnålet. I går spilte vi mer tannløst enn noensinne og vi spilte med flere briter enn på svært lenge.

 

BE

 

Ditto! Nasjonalitet spiller ingen rolle, det handler om en taklingssterk, fotrapp, teknisk smart spiller som gårforan med et godt eksempel/går i krigen og som evner å bryte spillet/beskytte de 4 bak. Det finnes ikke mange av disse (finnes det egentlig noen britiske i det hele tatt?) så nasjonalitet er underordnet. Jeg husker godt tiden med bare britiske spillere på midten (midt 80 til midt 90-tallet), var ikke bare glede det heller!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...