Jump to content

2012.12.1 Swansea H


Mikl02

Recommended Posts

Arsenal v Swansea

The Gunners v The Swans

BARCLAYS PREMIER LEAGUE

KICKOFF @ 16:00

TV2PL3

1.12.2012

Fyrer bare en kamptråd opp i hui og hast mtp at kampen er i morgen. Arsenal trenger en seier her nå etter to uavgjortresultater mot Villa og Everton. Swansea kommer fra en sterk 3-1 seier hjemme over formlaget West Brom. Sagna er en 'big doubt' før morgendagens kamp, men utenom dette er det ingen store nyheter på skadefronten etter hva jeg har fått med meg, med unntak av Koscielny som er ute i minst 3 uker etter skaden han pådro i seg i det 4. minutt på Goodison Park. Oppgjøret i fjor på Emirates endte 1-0 etter en tabbe av Vorm, mens vi tapte 3-2 når vi spilte i Wales. Szszesny har uttalt at han er imponert over Swansea denne sesongen, men at Arsenal skal slå et lag som dette på hjemmebane. Jeg gleder meg uansett til kamp, måtte det bli en god en. Come on you Gunners!

 

Mulig lagoppstilling:

Szszesny

Jenkinson-Per-Verm-Gibbo

Arteta-Wilshere

Walcott-Cazorla-Podolski

Giroud

 

 

 

Tippekonk: http://gunners.ipbhost.com/index.php?/topic/3186-tippekonkurransen/page__st__4240

Spillerbørs: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aol4RnjAKUe8dFY3ZjlmM2E2Y19jeXNpTUpMT2lJWmc#gid=0

 

 

 

Kjør debatt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Tipper også at laget du har satt opp MikL02.

 

Ønsker derimot:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Arshavin - Coquelin - Wilshere - Chamberlain/Cazorla

Walcott - Podolski

 

 

Enig i spillerne, men siden man snart skal gå til drømmeverdenen (senga) så ville det vært enda mer moro å sett dem i en 4-4-2 formasjon med Arshavin og Chamberlain/Cazorla på kantene, Wilshere og Coquelin med klar arbeidsfordeling i midten og Podolski på topp sammen med en målkåt Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Er dere ikke fornøyde med Arteta altså?

 

Selv om han kanskje iblant blir avslørt på tempo, er han fortsatt en av de første jeg ville satt opp

på min lagoppstilling. Spesielt når Wilshere er makker. Da trenger vi den defensive klokskapen til spanjakken.

I mine øyne er han med god margin en bedre spiller enn Le Coq. Her må jeg skynde meg å legge til at jeg tror sistnevnte

kan bli en meget bra spiller, men da trenger han mer selvtilitt for å stabilisere spillet sitt på et høyere nivå. Og da er spilletid

naturligvis helt vesentlig. Lån ham ut i januar og kjøp noe krutt ! Håper egentlig ikke Diaby selges på grunn av de kvalitetene han

besitter, men hvis han står i veien for en ny spiller inn, så ønsker jeg han bort.

 

I likhet med dere ønsker jeg å se Arshavin fra start imorgen. Podolski ut.

Link to comment
Share on other sites

 

Enig i spillerne, men siden man snart skal gå til drømmeverdenen (senga) så ville det vært enda mer moro å sett dem i en 4-4-2 formasjon med Arshavin og Chamberlain/Cazorla på kantene, Wilshere og Coquelin med klar arbeidsfordeling i midten og Podolski på topp sammen med en målkåt Walcott.

 

Helt enig. Hadde vært virkelig artig å se de i 4-4-2 eller 4-4-1-1. Tror Walcott og Podolski ville herjet.

 

Er dere ikke fornøyde med Arteta altså?

 

Elsker Arteta, men du burde sjekke hva jeg har skrevet i Coquelin tråden. Grunnen til at jeg ikke vil se han i denne kampen her er fordi jeg syntes han trenger litt hvile. Spilt 90 minutter i alle kamper han har vært involvert i denne sesongen (som Cazorla omtrent).

 

Edit:

 

Går forresten rykter om at Gervinho starter. Ikke at jeg skjønner hva han har gjort som gjør at han har gjort seg fortjent til det. Rett og slett skammelig hvordan klubben oppfører seg rundt Arshavin syntes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Enig. At han kommer til å dra i januar er det vel ikke stor tvil om lenger, men hvorfor ikke nytte oss av kvalitetene hans fram til det? Var ikke engang på benken mot Everton, og jeg syns han har vært god de få minuttene han har fått så langt i sesongen, blant annet med 'assist' til Arteta mot QPR og skaffet straffe som gjorde at vi kunne vunnet kampen mot Fulham. Syns også han var pretty fresh mot Villa. Også bruker vi en Gervinho som ikke har bevist noen ting samtidig som han har vært skadet. Arshavin har jo vært klar lenge!! Merkelig og utrolig irriterende! :mmkay:

Link to comment
Share on other sites

I tillegg til at han leverte en god søknad i kampen mot Reading. Var i den kampen den direkte playmakeren vi så sårt trenger for å opprettholde tempoet i spillet. For all del så er Cazorla en glitrende god spiller, men er ikke like direkte i spillestilen sin som det Arshavin i form er.

Link to comment
Share on other sites

Håper på se noe som dette:

Woijech

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Wilshere - Le Coq

Walcott - Arshavin/Podolski - Arshavin/Cazorla

Giroud/Podolski

 

 

 

Hadde vært morsomt å få se Podolski rett bak, eller rundt Giroud. Da hadde vi fått skikkelig krutt på topp.

Men som alle andre er inne på. Tviler sterkt på at vi får se noe nytt i dag. Blir vel både Arteta, Cazorla og Podolski i sine vanlige posisjoner fra start.

 

I dag kan, som alltid egentlig, bli en viktig kamp om tredje-/fjerdeplassen. Everton har en vanskelig kamp borte mot City, og det er vel like greit at City tar den seieren. Vi henter nok ikke de uansett. Samtidig skal Tottenham spille borte mot et Fulham som klarte uavgjort mot Chelsea forrige runde, og West Bromwich skal ut mot Stoke som er inne i en rytme med 3 seiere og 1 uavgjort på de 4 siste.

 

Gleder meg som alltid til kamp! Blir vanvittig moro! :D

Link to comment
Share on other sites

Er så morsomt å se hvordan folk nærmest er desperate etter å se Arshavin. Vet ikke hvor jeg skal begynne med Gervinho, han kommer inn mot Everton, jogger bak ballfører med 5 minutter igjen. Da klikka det for meg, du skal jo klare å sette fart og skape noe når du er angrepsspiller og kommer inn de siste 10 minuttene? Gleder meg til at han drar til ACN.

 

Ellers håper jeg vi overbefolker midtbanen og passer på Michu, da skal vi være bedre enn Swansea. Trodde vi skulle slå tilbake mot Everton, men i dag blir det brakseier 5-1.

Link to comment
Share on other sites

I dag kan, som alltid egentlig, bli en viktig kamp om tredje-/fjerdeplassen. Everton har en vanskelig kamp borte mot City, og det er vel like greit at City tar den seieren. Vi henter nok ikke de uansett. Samtidig skal Tottenham spille borte mot et Fulham som klarte uavgjort mot Chelsea forrige runde, og West Bromwich skal mot Stoke som er inne i en rytme med 3 seiere og 1 uavgjort på de 4 siste.

Alt dette taler for at vi driter på draget nok en gang.

Link to comment
Share on other sites

I dag kan, som alltid egentlig, bli en viktig kamp om tredje-/fjerdeplassen. Everton har en vanskelig kamp borte mot City, og det er vel like greit at City tar den seieren. Vi henter nok ikke de uansett. Samtidig skal Tottenham spille borte mot et Fulham som klarte uavgjort mot Chelsea forrige runde, og West Bromwich skal ut mot Stoke som er inne i en rytme med 3 seiere og 1 uavgjort på de 4 siste.

I tillegg skal Chelsea opp mot Fat Sam, og en Andy Caroll i storform. For en helg det kan bli!

Link to comment
Share on other sites

Arsjawin starter neppe. Wenger sa her for en tid tilbake at han hadde gjort seg fortjent til en start, men det skjedde aldri. Synd at han ikke kan bruke spillerne som er i form!

Uansett lag idag, så skal Swansea slås hjemme. Noe annet er forferdelig, og jeg har ikke trua på at vi roter det til idag på hjemmebane!

Link to comment
Share on other sites

Arshavin er en brukbar "impact sub", men han kommer aldri til å bli en regular for oss igjen. Han er ikke god nok til å starte kamper. Hvor mange kamper startet han i 10/11 og 11/12? Og hvor mange ganger kastet han bort muligheten? Hvorfor skulle han plutselig blitt kjempegod igjen nå? Problemet er at han ikke bryr seg lengre. Han er godt fornøyd med å sitte på benken og komme inn i en og annen kamp. En meningsløs spiller.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin er en brukbar "impact sub", men han kommer aldri til å bli en regular for oss igjen. Han er ikke god nok til å starte kamper. Hvor mange kamper startet han i 10/11 og 11/12? Og hvor mange ganger kastet han bort muligheten? Hvorfor skulle han plutselig blitt kjempegod igjen nå? Problemet er at han ikke bryr seg lengre. Han er godt fornøyd med å sitte på benken og komme inn i en og annen kamp. En meningsløs spiller.

Han har fått prøvd seg sentralt på midten 3 ganger i Arsenal. Alle gangene i ligagupen. Det har endt med 2 mål og 6 assist.

Link to comment
Share on other sites

Han har nå vunnet flere poeng for oss denne sessongen enn enkelte andre regelmessige midtbanespillere for å si det sånn. Problemet med arsjawin er at han blir brukt på kanten, en possisjon han aldri har vært komfortabel i. Han har aldri vært noe rivjern bakover på banen, det er fremover han er den geniale spilleren. Hvorfor ikke prøve han som offensiv midtbane ett par kamper er helt uforstålig for meg. Uansett hva dere måtte mene om at han er ferdig, giddalaus ect. Tror ikke vi hadde levert noe dårligere kamper enn de siste vi har spillt om det hadde blitt gjort...

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i at han ikke kommer til å bli noen regular igjen, men mot et toppet ganske toppet Readinglag i ligacupen spilte han godt, fra start! Det samme mot Coventry (ingen målestokk, jeg veit.) Men sånn som det offensive spillet vårt har sett ut i det siste fatter jeg ikke at han i det minste ikke får muligheten, når laget skriker etter noe som kan skape noe. Hvorfor ikke gi det en sjanse? Ramsey på venstrekant blir også en "meningsløs spiller", og Arshavin får aldri spille i posisjonen han mestrer best.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal: Szczesny, Jenkinson, Mertesacker, Vermaelen, Gibbs, Arteta, Wilshere, Cazorla, Walcott, Podolski, Gervinho.

 

Skjønner ikke at Gerv skal være vår spiss, men meg om det. Ingen store overraskelser på laget. Som sagt tidligere, skal denne vinnes uansett lag. Håper podolski, walcott og gerv bytter mye på, så podi/walcott kan spille litt på topp

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...