Jump to content

2012.10.27 Queens Park Rangers H


49 unbeaten

Recommended Posts

Vi er grise heldige som vinner denne kampen etter en latterlig forestilling...

 

Tusen takk for alt du har gjort for klubben Arshavin, jeg håper virkelig du finner en klubb som gir deg den plassen du virkelig fortjener! For jeg ville GJERNE sett deg der du skal være.

Enig med deg. Her ser vi hva vi mangler. Offensive spillere som spiller direkte. Da Walcott og ikke minst Arsha kom inn kom vi til langt flere innlegg. Og mye bedre innlegg, samt at vi hadde flere spillere i boksen. Gervinho og Cazorla, når de er ute på kantene tar de ofte to-tre touch for mange før de får slått inn, og da er bevegelsene inne i feltet allerede utført, og innleggene blir slått på stillestående spillere. Gibbs er blitt veldig god til å komme seg fri langs dødlinja og slår knallharde innlegg langs bakken. Det har gitt oss mål tidligere i år, hvorfor ikke fortsette med slikt?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Deilig med seier og tre poeng i en periode hvor vi ikke klarer og utnytte det enorme ballinnehavet - 67 % for å være nøyaktig. Også i dag har vi dobbelt så mange pasninger enn motstanderen, 599 mot 294. Likevel blir det en heldig scoring som gir oss de 3 poengene siden Arteta stod i offside, og Ramsey, Giroud og Podolski skapte ingenting på topp. Hvorfor starte med en spiller som har sin styrke på hodet når alle innlegg (så mange som det er) slås langs bakken eller foran forsvarsrekken?

 

Friskmelder så absolutt ikke laget, og jeg frykter neste helgs kamp hvis vi fortsetter på dette nivået.

Link to comment
Share on other sites

Dårlig kamp, men tre poeng til slutt. Forhåpentligvis vil dette ha en god effekt, laget trengte dette. Tung og vanskelig match som vanlig når vi møter Mark Hughes-lag, derfor smaker det ekstra godt å vinne på offsidemål og mot 10 mann.

 

Positive ting: Sagna, Wilshere og Arshavin.

 

Negative ting: Det meste. Tannløst fremover, Giroud er fryktelig isolert og hverken kantene eller midtbanen skaper noe som helst eller viser noe iniativ. De løpene Arshavin og Walcott tok da de kom innpå var det ingen andre som tok.

 

Mot United vil jeg se Poldi i midten og Arshavin og Walcott på hver sin kamp. Ramsey var mye bedre da han tok plassen til Wilshere, eksperimentet med han på høyrekanten bør ta slutt.

Link to comment
Share on other sites

Om ikke Gibbs blir klar til United neste helg, så må vi flytte Sagna eller Jenko over på venstre. Santos virker veldig ukonsentrert, og er litt for høy på pæra i pasningspillet. Virker ikke i kampform i det hele tatt. Valencia og Rafael kommer til å spise han opp.

 

Når det gjelder kampen så tror jeg alle ser hva som er problemet her. Vi skaper ingen verdens ting med det spillet vi har på tvers. Det må gå mye raskere om vi spiller på tvers for å få QPR til å flytte laget sidelengs. Før Gervinho og senere Arshavin kom inn hadde vi 5 like typer på midtbanen. Alle foretrakk korte pasninger, og det var få som gikk rett på backfireren. Med Gervinho fikk vi en annen dimensjon, selvom han ikke lykkes så veldig godt. Arshavin kommer inn og legger press på dem alene, og får en velfortjent "assist".

Link to comment
Share on other sites

Arshavin banens beste, jobber faktisk bakover også,. i tillegg til å skape mer på 10 minutter, enn resten av spillerene på 90 minutter...

 

Synes også Walcott gjør et godt innhopp. Ramsey bør enten benkes, eller spille der han ble bytta til når Wilshere gikk ut. Funker ikke med han som ving.

Link to comment
Share on other sites

Det som berger 3 poeng i dag, er at Gervinho blir skadet. Han ville aldri klart å legge inn på det viset Arshavin gjorde. Han ville derimot prøvd seg på sin berømte tofotsfinte, som ender med at motstander får ballen i beina. God kamp av Sagna og Giroud. Ok av Wilshere og Cazorla. Arteta leverer alltid. Ramsey og Santos er ikke gode nok. Nok en trist kamp av Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

For mye balltrilling sidelengs og bakover, altfor passivt fremover. Syns Cazorla var veldig skuffende og anynom i dag igjen. Veldig urovekkende at en kreativ dynamo som han ikke evner å skape noe fremover på banen. Når QPR da forsvarer seg som de gjør får Hughes kampen sånn som han vil ha den.

 

Mye må skje i hodene til disse spillerne frem til neste helg, jeg frykter nok en grusom match på Old Trafford.

Link to comment
Share on other sites

Laget mot Manu: Forsvaret/ keeper sier seg (dessverre er Gibbs borte):

Midtbane: Walcott - Wilshere - Arteta - Cazorla - Arshavin. Spiss: Gervinho.

Subs: Martinez, Jenkinson, Koscielny, Ramsey, Coquelin, Chamakh, Gnabry. Giroud og Podolski kan godt levere inn transfer request. De er bomkjøp begge to!

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke sammenligne hjemme mot QPR med borte mot Manure. Helt sikkert totalt forskjellig kampbilde og med topp innsats av Wilshere og Arteta på midten bør Cazorla kunne få mer rom. Men er enig i at Cazorla har vært svak de siste kampene, og Podolski har stort sett ikke vært involvert i spillet i det hele tatt de siste kampene. Synes egentlig at Arshavin fortjener å få starte i stedet for Podolski i et par kamper nå, men tviler på at det skjer og spesielt borte mot Manure. Tenningen bør være helt på topp neste helg og frykter ikke noen ny grusom match mot dem.

 

Forvørig synes jeg ikke kampen i dag er så ille som mange her skal ha det til. Det er alltid tøft å møte bunnlag da de kjemper hardt, men i dag klarer vi i perioder å skape mer trøkk fremover enn det vi har gjort i det siste. Julio Cesar har også et par virkelig gode redninger. Forsatt har vi mye å gå på, men selv er jeg veldig positiv til kampen for Sagna og Wilshere. Synes begge de to bidro med mye og vil forhåpentligvis bli enda bedre om en uke.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho har ingenting på spissplass å gjøre, spesielt ikke mot topplag. La Giroud fortsette, var positiv i dag og kun en glimrende Julio Cesar hindret ham vinnermålet.

Når?

Han var ekstremt svak i dag. Vinner ikke dueller og er ikke i boksen når innleggene kommer. Har en avslutning fra spissen av 16 i første som alle keepere tar. Hva mer har han?

Link to comment
Share on other sites

Når?

Han var ekstremt svak i dag. Vinner ikke dueller og er ikke i boksen når innleggene kommer. Har en avslutning fra spissen av 16 i første som alle keepere tar. Hva mer har han?

Ekstremt svak? syntes det va flere positive aspekter med spillet hans i dag, jobber som en slave og lager uro i forsvaret med alle spillerne som går i dueller med ham.

Gervinho blir bare for svak for å være spiss, fyren har jo fysikk som en kid nesten.

Link to comment
Share on other sites

Ekstremt svak? syntes det va flere positive aspekter med spillet hans i dag, jobber som en slave og lager uro i forsvaret med alle spillerne som går i dueller med ham.

Gervinho blir bare for svak for å være spiss, fyren har jo fysikk som en kid nesten.

Selvsagt er det ren idioti å starte med Giroud på topp i årets vanskeligste kamp, ganske enkelt fordi at det nok er på kontringer Arsenal må gjøre det. Da funker det ikke med en av de tregeste spillerne i ligaen som spiss...

Link to comment
Share on other sites

Både Giroud og Podolski er viktige spillere for laget. Giroud jobber godt, men Podolski brukes i alt for liten grad. Han må ta svært mye defansivt ansvar da lagets venstrebacker ikke er gode i posisjoneringen. Hadde håpet på mer rotasjon på de fremste spillerne, slik at også Lukas fikk være spiss innimellom. Men Arshavin bør så absolutt spille!

Link to comment
Share on other sites

Det som plager meg med spillet til Arsenal er at vi virker blottet for bra vingspill,og for min del så er det en sinnsykt viktig brikke i å få god angrepsfotball.

Og når Wenger starter med Ramsey på høyre kant så er det jo tydelig at han ikke er enig med meg der.

Synes synd i en spiller som Giroud,og det samme gjorde jeg når det gjaldt Chamakh,føler begge disse spillerene ville gjort det mye bedre i feks en klubb som united.

Hvorfor kan vi nesten aldrig få ballen kjapt ut på kant for så å slå et hardt å presist innlegg etterpå? Vi fyller også sjelden opp i boksen med folk når muligheten byr seg.

Noen som så 3-2 målet til united i championsleague,de hadde vel flere folk inne i 16 meteren enn motstanderen.

 

Idag så hadde vi det første skikkelig innlegget i det 76 minutt fra Theo,og det ble farlig med en gang.

Like etterpå så slår Arshavin inn,Giroud får brukt en av sine mange styrker inne i boksen å det hele ender med et mål,hvorfor i guds navn kan vi ikke variere spillet oftere.

Når jeg ser hvordan United til tider nesten spiller fotball på hockey vis rundt 16 meteren til motstanderen,for så å fylle på i boksen når innleggene kommer,det er rett å slett veldig vanskelig å forsvare seg mot,derfor ser man også at mange

lag setter ballen i eget mål under slikt press.

Føler bare at vist vi kan variere mere mellom å presse i midten og slå ut på kantene så kan dette bli så veldig mye bedre.

Det er sikkert mye annet som kunne ha vært gjort for å bedre angrepspillet vårt,men føler nu at dette kunne vært en god start.

Link to comment
Share on other sites

Når?

Han var ekstremt svak i dag. Vinner ikke dueller og er ikke i boksen når innleggene kommer. Har en avslutning fra spissen av 16 i første som alle keepere tar. Hva mer har han?

Når? Følte du ikke med eller ;-) Giroud har en god heading som Julio Cesar redder og deretter header Arteta i tverrliggeren før han meier ballen i mål. Altså god heading av Giroud noen få sekunder før vi scorer!!

Ellers er jeg enig i at Giroud ikke hadde noen spesielt god kamp. Han har et bra skudd i første omgang som bør bli enda farligere om bare Ramsey og andre starter løp inn mot må når vi skyter. Det er noe vi snart bør lære oss at når vi skyter fra litt skrått hold så bør ving på motsatt side starte inn mot bakre stolpe da det ofte blir returer i den retningen.

Når det gjelder Giroud så synes jeg ikke bevegelsene hans inne i boksen var så veldig bra i dag. Blir litt for stillestående og vil gjerne se han time noen løp mot fremste stolpe.

Link to comment
Share on other sites

Synes det skrives mye rart her gitt. Selvfølgelig er ikke dette noen god kamp, men det er total slakt, bomkjøp etc etc så skal nevne noen få av mine betraktinger:

 

Podolski er ingen kant spiller

Ramsey er overhodet ingen kantspiller

Det bør være helt opplagt at det som mangler er, spillere som tørr dra av en mann på midten og hurtighet.

Starte med 2 kantspillere med hurtighet som også utfordrer utover.

 

Det er så ufattelig forutsigbart. Pasninger på tvers til nærmeste spiller i slow motion.

 

Giroud synes jeg gjør en godkjent + kamp utifra forutsetningene. Det kommer altså ingen brukbare innlegg. Han er god som targetspiss og meget god på defensiv dødball. Opplagt valg i start 11'eren når Diaby er ute.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir faktisk mer flau av å lese flere av kommentarene i denne tråden, enn jeg blir av det laget presterer på banen i dag

Kunne ikke vært mere enig. Det er lov å komme med konstruktiv kritikk, men nå er det så mye eder og galle her at flere og flere holder seg unna.

Det er jo like mange meninger om hvordan ett forum skal fungere som det er personer som skriver/leser, men ett visst filter bør man kunne forvente.

Link to comment
Share on other sites

Er naturligvis lettet over tre fortjente poeng, selv om målet skulle vært annulert. Men uten å støtte tendensiøs kritikk, er det rimelig åpenbart at det er noe fundamentalt galt med laget. Det er rett og slett frustrerende å se på dem. Og nesten like ille, de er i ferd med å bli kjedelige også. Er det den siste av Wengers "skanser" som er i ferd med å falle? Og hva sitter vi da igjen med? Naturligvis KAN mine spådommer gjøres til skamme, det er fortsatt muligheter, og det er stort potensiale i laget. Men basert på det vi nå ser, og det som har skjedd de siste årene, hvor stor sjanse er det for dette?

Link to comment
Share on other sites

Tre viktige poeng for et lag med mye nytt som skal falle på plass.

Viktig seier som vil roe nerver og gir optimisme.

Vi har det som trengs for å være helt der oppe - det er jeg sikker på. Massevis av gode spillere ogh ferdigheter.

Mannone redder oss med en praktredn ing. Fantastisk å se Wilshere og Sagna igjen. Blkir bra å få igjen Dioaby også.

Positivt også av Arsjavin.

Syntes egentlig nyervervelsene skuffet mest i dag.

Alt i alt: Tre viktige poeng og vi ser potensialet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...