Jump to content

2012.10.27 Queens Park Rangers H


49 unbeaten

Recommended Posts

Det virker som om en del har alt for høye forventninger til enkeltspillere og laget. Forventninger som ikke er realistiske.

 

mulig mange har urealistiske forventninger, men i så fall må man også stille spørsmålet om hvilke ambisjoner klubben har. Ut fra det vi nå ser er det et ENORMT gap mellom de ambisjoner Wenger & co sier de har - at laget skal være med å kjempe om titler - og det de faktisk presterer og oppnår av resultater. Og på det grunnlaget er det helt forståelig at supporterne blir frustrerte og skuffet, selv om en del av kritikken er urimelig og tendensiøs. Men istedenfor å henge oss for mye opp i dette - la folk få utløp for sine frustrasjoner - burde vi kanskje heller bekymre oss mer over hva laget faktisk presterer?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Et par observasjoner:

 

1) Ramsey er ingen kantspiller og minus et fint mål mot Olympiakos og en god opptreden mot City har han ikke vært så imponerende, men allikevel virker han i år (som i fjor) å være en av Wengers favoritter uten at jeg klarer å forstå hvorfor. Er mer en hindring for laget enn han er til hjelp store deler av kampen.

 

2) Arsenal er allerede avhengige av Cazorla. Har Cazorla en dårlig kamp så har Arsenal en dårlig kamp. På tide å gi spanjolen en liten pust i bakken og endre litt på formasjonen eller la Arshavin få spilletid sammen med Cazorla slik at de kan dele litt kreativt ansvar.

 

3) Giroud er stor, tung og treg. Og passer ikke inn i Arsenal sin filosofi.

 

4) Podolski som jeg spådde blir mer og mer usynlig ute på kanten. Laget skriker etter en spiss og her har vi en som råtner ute på kanten istedet. Skal han fortsette der ute og floppe eller skal han få en sjanse sentralt?

 

5) Walcott og Arshavin viser at de er et par hoder over Podolski og Ramsey når det kommer til kantspill og det å være direkte og skape målsjanser. Håper begge to blir å finne fra start mot United.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på hva du sikter til, som du blir så flau av?

Innlegg som antyder at vi var vesentlig dårligere enn QPR gjør meg litt flau. Når jeg leser igjennom kamptråden får jeg inntrykk av at vi har tapt kampen.

Nesten ingen gledesytringer, og det er ganske utrolig når vi endelig vant igjen.

Link to comment
Share on other sites

Syns vi var bedre enn det to foregående kampene og fortjente kampen. Syns Giroud jobber som en helt, men det funker som sagt ikke å ha han som midtspiss når vi spiller med kanter som egentlig ikke er kanter eller passer som det. Herlig å se Arshavin leike litt på kant i dag, hvorfor får ikke han starte? Ramsey og Podolski har jo skuffa i flere kamper på rad. Nei, ut med begge disse og inn med Walcott og Arshavin mot United, det fortjener de begge.

Link to comment
Share on other sites

Syns vi var bedre enn det to foregående kampene og fortjente kampen. Syns Giroud jobber som en helt, men det funker som sagt ikke å ha han som midtspiss når vi spiller med kanter som egentlig ikke er kanter eller passer som det. Herlig å se Arshavin leike litt på kant i dag, hvorfor får ikke han starte? Ramsey og Podolski har jo skuffa i flere kamper på rad. Nei, ut med begge disse og inn med Walcott og Arshavin mot United, det fortjener de begge.

 

Amen. Men, usikker på om jeg ville droppet Podolski. Fyren er langt mer farlig som spiss i vårt system og spillestil fremfor Giroud og attpåtil har han scoret langt flere mål på færre sjanser enn hva Giroud har gjort. Og det i en posisjon ute på kanten!

 

Mot United så er dette laget jeg vil se:

Mannone (Szczesny)

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Sagna

Arteta - Wilshere

Walcott - Arshavin - Cazorla

Podolski

 

Cazorla ute på kanten er vel hipp som happ mtp. at han presterer fantastisk ute på kantene og sentralt. Arshavin derimot er milevis bedre sentralt enn han er ute på kanten og med begge disse to ute på kanten så burde det bli langt mer kreativitet og uforutsigbarhet mtp. bakromsløpene fra Walcott og forhåpentligvis Podolski.

Link to comment
Share on other sites

Enn om Wenger hadde vært enig med oss Stefan B? Det ville vært en gledens dag om Arsenal mønstret det mannskapet i neste kamp. Dette er et meget sterkt lag, og den eneste klare svakheten, er keeperen. Jeg håper innstendig at det i tillegg til en spiss, blir hentet inn en rutinert keeper 1. januar. Det er noe laget trenger. Bould har nok fått bedre skikk på forsvaret, men jeg er overbevist om at de bakre rekka ville fungert vesentlig mye bedre med en keeper som gjorde det de andre forventet.

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at vi får se det laget der for å si det slik. Det blir nok garantert Podolski på venstrekant og Giroud på topp, men med Walcott på høyrekant som eneste endring. Usikker på om Wilshere starter mtp. at han muligens blir brukt i Capital One Cup kampen mot Reading for å komme enda nærmere skikkelig matchfitness, men i mine øyne vil det være en stor stor feilvurdering av Wenger.

 

Slik jeg ser det er det laget ovenfor trolig vårt aller beste lag pdd., men som du sier er keeperen den største svakheten. Dette vil bli betydelig bedre når Szczesny er tilbake, men slik jeg ser det er et kjøp av en keeper noe klubben virkelig burde ha i tankegangen sin sammen med et kjøp av en spiss og en kantspiller (eller to hvis Walcott forsvinner).

Link to comment
Share on other sites

Innlegg som antyder at vi var vesentlig dårligere enn QPR gjør meg litt flau. Når jeg leser igjennom kamptråden får jeg inntrykk av at vi har tapt kampen.

Nesten ingen gledesytringer, og det er ganske utrolig når vi endelig vant igjen.

Jeg har tidligere - litt flåsete javel - betegnet vårt forum som depresjonens forum. Vi hvirvler oss fort inn i mørke tanker. Greit nok at vi skal si hva vi mener,men vårt fokus må også være på lyspunktene og det positive. Det er ikke bare bare å gjenskape tiden fra de uovervinnelige. Saklighet er bra for et forum som vårt. Det er alltid best å lese innlegg som har vært innom hjerte og hode og ikke kommer i direktelinje fra magen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere - litt flåsete javel - betegnet vårt forum som depresjonens forum. Vi hvirvler oss fort inn i mørke tanker. Greit nok at vi skal si hva vi mener,men vårt fokus må også være på lyspunktene og det positive. Det er ikke bare bare å gjenskape tiden fra de uovervinnelige. Saklighet er bra for et forum som vårt. Det er alltid best å lese innlegg som har vært innom hjerte og hode og ikke kommer i direktelinje fra magen.

 

Men vi er jo ikke mørke til sinns uten grunn. Og vi setter jo pris på oppturene. Problemet er at disse er alt for sjeldne til at Arsenal fremstår som en troverdig kandidat til å vinne trofeer, vi ser ingen langsiktig positiv trend. Oppturene er sånn sett en mager trøst, og det fremstår derfor som nokså naivt å ensidig fokusere på disse lyspunktene. Da lurer man egentlig bare seg selv. Og det gjør man også dersom man bare ser på resultatene, men ikke evner å se bak dem. Selv i seierens rus må man ta med både plussene og minusene. Og selv om Arsenal vant helt fortjent i går, var det MYE å sette fingeren på; effektiviteten, tempoet, samhandlingen, planen i det offensive spillet, evnen til å drepe kamper, de store variasjonene i individuelle prestasjoner, mangel på fandenivoldskhet. Ingenting av dette er nytt. Vi har sett det alt for mange ganger de senere årene. Og det er fryktelig frustrerende å være vitne til, selv om laget vinner til slutt. Man blir mer lettet enn glad. Og i går fremsto laget som kjedelig i tillegg. Man liknet mistenkelig mye på Liverpool! :shy:

 

Og for å snakke for meg selv, jeg er mørk til sinns overfor Arsenal fordi jeg synes det er så deprimerende å se at noen så til de grader skusler bort sine muligheter og sitt talent. Dette har jeg skrevet om tidligere. Og det er ekstra deprimerende når det skjer med favorittlaget. Det er vel og bra at klubben forvalter økonomien forsvarlig, og KANSKJE dette betaler seg på sikt. Men dette kan knapt brukes som en unnskyldning for at man ikke leverer NÅ. Dette kjøper jeg ikke. Jeg mener at Arsenal ved enkle grep kunne ha oppnådd mye mer med det materiellet de har rådd over, og jeg er helt overbevist om at mange av de stjernespillerne som har forlatt klubben hadde blitt hvis slike grep hadde blitt tatt. Klubben har rett og slett sviktet seg selv og rotet seg inn i en ond sirkel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir faktisk mer flau av å lese flere av kommentarene i denne tråden, enn jeg blir av det laget presterer på banen i dag

Jeg forventer kanskje for mye av dette laget. Jeg hadde senket forhåpningene til sesongen, men det spørs om det var langt nok. Jeg vet ikke hva du mener om de siste prestasjonene Kim, men hvis du klarer å være positiv så imponerer du meg.

Det vi har sett inntil de siste 10 i går er meget meget svakt. Det er ikke bare vi som sier det, men Wenger har for en gangs skyld sagt det samme selv. Vi var "way below par" mot Norwich og Schalke. Det har ikke vært bortforklaringer eller forsøk på å skylde på andre, men en ren innrømmelse fra Wengers side. Det er noe nytt og det er i mine øyne en milepæl i Wengeræraen. Når har det skjedd før?

Vi var på vei mot det samme i går; tregt, tungt, tannløst og helt ufarlig.

Jeg har vært skeptisk til flere av de nye, Giroud spesielt, men også gitt ros når de fortjener det.

I går ser vi de samme prestasjonene fra de samme spillerne og jeg mener vi må kunne kreve mer fra spillere til den prisen. Jeg forventer at en toppspiss skal kunne klare mer enn en heading og et skudd fra spissen av 16 i en slik kamp. At det er mer i spillet hans enn å ta i mot lange utspill eller kjempe i dueller. Gode løp i boksen ja, men uten kommunikasjon med ballfører eller i posisjoner hvor kun Bergkamp kunne tredd passet. Cazorla har det i seg, men har heller ikke vært like god de siste kampene. Min mening er at dette ikke er en type spiss vi trenger i Arsenal. Giroud er en god fotballspiller når han spilles god. Slik det er nå så lider både han og laget av mismatch mellom spillertype og spillestil. De gjør hverandre dårlige i stedet for å gjøre hverandre gode.

 

Jeg syns det er oppriktig leit og vondt å se utviklingen i klubben de siste årene. Jeg har klamret meg til håpet om at lojalitet vil sikre oss stabilitet blandt de beste spillerne, men blitt skuffet gang på gang. Nå klarer jeg ikke håpe lengre. Det skyldes kanskje ikke så mye vP sagaen siden han var lost case, men mer salget av Song som fremstår mer og mer uforståelig. Det var for meg dråpen som fikk begeret til å renne over. 3 år igjen på kontrakten, selv ingen ønske om å flytte på seg, vår nest beste spiller de to siste årene og 25 år. Så skal man etterpå snakke om ambisjoner og ligagull? 9 kamper ut i sesongen så sliter vi med skadeproblemer og den eneste som aldri var skadet er solgt. Det henger ikke på greip, det er noe som ikke går opp i en slik ligning. Jeg skjønner det bare ikke og da kommer tungsinnet. Jeg klarer dessverre ikke å se lyspunktene eller hvordan dette laget skal klare å spille jevnt med de beste med dagens mannskap. Det er for store mangler og det er en kvalitetsnedgang fra i fjor som er helt selvforskyldt. Det er vanskelig å akseptere og det er enda vanskeligere å tro på styrets kommentarer om ambisjoner etc når det som presteres er på det nivået vi har sett de siste ukene.

 

Beklager at jeg plager deg Kim med mitt tunge sinn, jeg håper jeg snart igjen kan skrive noe positivt om klubben. Ingenting hadde gjort meg mer glad. Jeg håper som alle andre at det snart snur og at Giroud, Podolski og alle de andre banker inn mål på mål og igjen beviser at Wenger gjorde rett i å hente dem.

Link to comment
Share on other sites

(...) De gjør hverandre dårlige i stedet for å gjøre hverandre gode.

(...) Jeg syns det er oppriktig leit og vondt å se utviklingen i klubben de siste årene.

(...) Jeg klarer dessverre ikke å se lyspunktene eller hvordan dette laget skal klare å spille jevnt med de beste med dagens mannskap. Det er for store mangler og det er en kvalitetsnedgang fra i fjor som er helt selvforskyldt. Det er vanskelig å akseptere og det er enda vanskeligere å tro på styrets kommentarer om ambisjoner etc når det som presteres er på det nivået vi har sett de siste ukene.

(...) jeg håper jeg snart igjen kan skrive noe positivt om klubben. Ingenting hadde gjort meg mer glad.

 

At spillerne gjør hverandre dårlige istedenfor gode er et godt bilde på ståa i klubben, og hva som "lett" kunne vært gjort noe med. Og ja, at man er tung til sinns skyldes jo nettopp det at man synes det er leit og vondt å se klubbens utvikling. Man er ikke negativ for negativitetens egen skyld. Man er negativ fordi alle "fakta" ikke tilsier at det er grunn til noe annet. Det er for stor avstand mellom uttalte ambisjoner og det som faktisk presteres. Og ja, naturligvis håper vi at vår pessimisme blir gjort til skamme, så fort som mulig. Men hvor realistisk er dette?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hva du mener om de siste prestasjonene Kim, men hvis du klarer å være positiv så imponerer du meg.

 

Prestasjonene de siste 3 kampene har ikke vært allverden. Men istedet for å legge med ned for å dø som det virker som enkelte her inne er klare for, så velger jeg heller å være glad for 3 poeng i går.

 

Når jeg leser gjennom kamptråden, er det skremmende å lese enkelte av karakteristikkene som benyttes i beskrivelsen av spillerne på banen. Og når folk presterer å påstå at vi ikke vant i fortjent, blir hele greia rett og slett for dumt. Å påstå noe annet enn at vi vant fortjent i går, er rett og slett latterlig. Nei, vi spilte ingen god kamp i går, men vi vant likevel fortjent. Og nei, jeg kjøper ikke lenger argumentet med at det var beskrivelser som ble slengt ut i kampens hete.

 

Kritikken som Giroud får gjør meg rett og slett rasende. Jeg husker godt hvordan du i likhet med meg reagerte på all den ufortjente kritikken som Denilson ble ilagt. Giroud jobber og sliter rævva av seg, men får minimalt å jobbe med. Det er faktisk ikke Giroud sin feil at Wenger ikke spiller med kantspillere som kan slå et jævla innlegg som han kan bryne seg på. Du har forsøkt å sammenligne Giroud med Chamack, og dra frem at Chamack hadde en bedre start på sin karriere enn hva Giourd har hatt. Man glemmer at Chamack hadde et helt annet lag rundt seg. Det var mindre uro innad i klubben, som gjorde det lettere å prestere fra første stund. Grunnen til at Chamack har havnet i unåde hos Wenger tror jeg har med dårlige holdninger å gjøre. Giroud på sin side fremstår som profesjonell til fingerspissene. Min påstand er at så lenge Giroud fortsetter å jobbe så hardt som han gjør, så vil det snart løsne for han. Det virker for meg som du er så oppsatt på å ha rett i dine påstander om han, at du ikke evner å se den jobben han legger ned. På samme måte som de som kritiserte Denilson i sin tid ikke evnet å se den jobben han gjorde

Link to comment
Share on other sites

 

Prestasjonene de siste 3 kampene har ikke vært allverden. Men istedet for å legge med ned for å dø som det virker som enkelte her inne er klare for, så velger jeg heller å være glad for 3 poeng i går.

 

Når jeg leser gjennom kamptråden, er det skremmende å lese enkelte av karakteristikkene som benyttes i beskrivelsen av spillerne på banen. Og når folk presterer å påstå at vi ikke vant i fortjent, blir hele greia rett og slett for dumt. Å påstå noe annet enn at vi vant fortjent i går, er rett og slett latterlig. Nei, vi spilte ingen god kamp i går, men vi vant likevel fortjent. Og nei, jeg kjøper ikke lenger argumentet med at det var beskrivelser som ble slengt ut i kampens hete.

 

Kritikken som Giroud får gjør meg rett og slett rasende. Jeg husker godt hvordan du i likhet med meg reagerte på all den ufortjente kritikken som Denilson ble ilagt. Giroud jobber og sliter rævva av seg, men får minimalt å jobbe med. Det er faktisk ikke Giroud sin feil at Wenger ikke spiller med kantspillere som kan slå et jævla innlegg som han kan bryne seg på. Du har forsøkt å sammenligne Giroud med Chamack, og dra frem at Chamack hadde en bedre start på sin karriere enn hva Giourd har hatt. Man glemmer at Chamack hadde et helt annet lag rundt seg. Det var mindre uro innad i klubben, som gjorde det lettere å prestere fra første stund. Grunnen til at Chamack har havnet i unåde hos Wenger tror jeg har med dårlige holdninger å gjøre. Giroud på sin side fremstår som profesjonell til fingerspissene. Min påstand er at så lenge Giroud fortsetter å jobbe så hardt som han gjør, så vil det snart løsne for han. Det virker for meg som du er så oppsatt på å ha rett i dine påstander om han, at du ikke evner å se den jobben han legger ned. På samme måte som de som kritiserte Denilson i sin tid ikke evnet å se den jobben han gjorde

 

jo da, seieren i går var fortjent, og ja det er ingen grunn til å henge ut enkeltspillere. Og som du skriver, det er en årsak til at Giroud ikke presterer, som RP7 skrev, ser det ut som spillerne gjør hverandre dårlige heller enn gode. Supporterklubben burde kanskje sende en kopi av Nils Arne Eggens "Godfotteori" til Wenger i julepresang? Selv om laget vant i går, er det all grunn til å være bekymret, selv om man kan diskutere måten enkelte ytrer sin bekymring på..

Link to comment
Share on other sites

Kim:

 

Jeg er slett ikke opptatt av å ha rett ang Giroud, men per i dag så har han dessverre ikke hatt en god start og jeg syns manglene i spillet hans overgår de gode prestasjonene. Jeg forventer av en spiss i Arsenal innehar flere komponenter av arsenalfotball enn bare kriging og jobbing. Jeg ser jobben han gjør og jeg ser mye av de positive tingene som jeg også har gitt ham skryt for, men er totalen god nok??

 

Når det gjelder Denilson så var kritikken usaklig og gjennomsyret av mangel på respekt. Jeg mener bestemt at jeg har vist respekt for Giroud, men jeg er skeptisk til hans kvaliteter. Jeg har prøvd å begrunne mine innlegg og begrunne hvorfor jeg ikke er helt fornøyd med ham. Jeg skal dog innrømme at jeg i går kom med et utsagn i kampens hete som ikke var veldig gjennomtenkt. Vanligvis skriver jeg aldri under kampene, men alene på kontoret med pcen så ble frustrasjonen stor.

 

Klart Arsenal vant fortjent i går. Klart Arsenal var et langt bedre lag. Men, mangelen på prestasjoner som et lag var slående og trist å se nok en gang dessverre.

 

Av det positive fra i går skal det igjen trekkes frem Per og Bac. De presterte på det nivået man ønsker å se dem på. Første gang på årevis at Zamora ikke fikk terrorisert forsvaret med løp og dueller. Det var veldig godt å se. Kanskje er vi ferdig med den tiden en tung og stor spiss var nok til å sette oss helt ut?

Link to comment
Share on other sites

Selv om laget vant i går, er det all grunn til å være bekymret, selv om man kan diskutere måten enkelte ytrer sin bekymring på..

 

Jeg sier ikke at man ikke skal være bekymret. Men utifra det enkelte skriver, så skulle man tro vi var involvert i nedrykkstriden. Fakta er at dersom Chelsea slår United i dag, så er vi bare 3 poeng bak United. Vinner Liverpool i dag, og Tottenham og West Brom avgir poeng, så beholder vi fjerdeplassen. Så selv om det er grunn til å være bekymret, så er det heller ikke så ille. Ja, vi er muligens 10 poeng bak Chelsea, men vi var 13 poeng bak United i 97/98, men klarte likevel å vinne ligaen. Nå sier jeg ikke at vi er gode nok til å vinne ligaen, for det er vi ikke. Men jeg mener vi er mer enn gode nok til å klare topp 4. Og forhåpentligvis får vi muligheten til å bygge videre på årets lag i tiden fremover, istedet for at det hele tiden skal brytes opp.

Link to comment
Share on other sites

Men, mangelen på prestasjoner som et lag var slående og trist å se nok en gang dessverre.

 

Spillemessig har vi helt klart mye å forbedre fra de siste 3 kampene, og mye å gå på. Men kanskje var 3 poeng i går det som skulle til for å få troen tilbake hos gutta. Og skulle vi mot alle odds klare å få med oss et resultat fra skrekkens teater neste helg, så er vi plutselig med for fullt igjen. Det snur fort i fotball, og marginene er små.

Link to comment
Share on other sites

 

Spillemessig har vi helt klart mye å forbedre fra de siste 3 kampene, og mye å gå på. Men kanskje var 3 poeng i går det som skulle til for å få troen tilbake hos gutta. Og skulle vi mot alle odds klare å få med oss et resultat fra skrekkens teater neste helg, så er vi plutselig med for fullt igjen. Det snur fort i fotball, og marginene er små.

 

Helt klart Kim. Det viktigste var 3 poeng og selvtillit tilbake til gutta. Akkurat den kan gjøre underverker for et lag som sliter.

Få inn noe fart på sidene mot United i Walcott og Chamberlain.....

Link to comment
Share on other sites

 

Men vi er jo ikke mørke til sinns uten grunn. Og vi setter jo pris på oppturene. Problemet er at disse er alt for sjeldne til at Arsenal fremstår som en troverdig kandidat til å vinne trofeer, vi ser ingen langsiktig positiv trend. Oppturene er sånn sett en mager trøst, og det fremstår derfor som nokså naivt å ensidig fokusere på disse lyspunktene. Da lurer man egentlig bare seg selv. Og det gjør man også dersom man bare ser på resultatene, men ikke evner å se bak dem. Selv i seierens rus må man ta med både plussene og minusene. Og selv om Arsenal vant helt fortjent i går, var det MYE å sette fingeren på; effektiviteten, tempoet, samhandlingen, planen i det offensive spillet, evnen til å drepe kamper, de store variasjonene i individuelle prestasjoner, mangel på fandenivoldskhet. Ingenting av dette er nytt. Vi har sett det alt for mange ganger de senere årene. Og det er fryktelig frustrerende å være vitne til, selv om laget vinner til slutt. Man blir mer lettet enn glad. Og i går fremsto laget som kjedelig i tillegg. Man liknet mistenkelig mye på Liverpool! :shy:

 

Og for å snakke for meg selv, jeg er mørk til sinns overfor Arsenal fordi jeg synes det er så deprimerende å se at noen så til de grader skusler bort sine muligheter og sitt talent. Dette har jeg skrevet om tidligere. Og det er ekstra deprimerende når det skjer med favorittlaget. Det er vel og bra at klubben forvalter økonomien forsvarlig, og KANSKJE dette betaler seg på sikt. Men dette kan knapt brukes som en unnskyldning for at man ikke leverer NÅ. Dette kjøper jeg ikke. Jeg mener at Arsenal ved enkle grep kunne ha oppnådd mye mer med det materiellet de har rådd over, og jeg er helt overbevist om at mange av de stjernespillerne som har forlatt klubben hadde blitt hvis slike grep hadde blitt tatt. Klubben har rett og slett sviktet seg selv og rotet seg inn i en ond sirkel.

 

Enig i hvert eneste ord, bra skrevet! Som du sier er vi ikke mørke til sinns uten grunn og jeg mener det bør være stor takhøyde for hva som skrives her på forumet sånn som ståa er, og har vært en stund nå. Så lenge det er saklig, viktig å understreke det. Det kommer en del "dritt" som ikke hører hjemme på et forum uansett hvor dårlig vi spiller.

 

Påstand. Det er nok veldig mange goonere som lenge har vært tålmodige hvor det nå så smått begynner å renne litt over. Man har sett the youth project gå ad undas, man har sett klubben lage tradisjon av å selge publikumsfavorittene, stjernene, kapteiner - hvert år. Det meste av penger derfra brukes ikke tilbake på troppen, og erstatterne er langt fra på samme nivå. Vi begynner "på nytt" fremfor å bygge på det vi har hele forbanna tida. -I det minste spiller vi sexy fotball da! Men også den har sakte men sikkert så og si forsvunnet. All denne frustrasjonen ligger innabords og når vi da i tillegg presterer dårlig som det vi har gjort noen kamper nå - ja så gir man utrykk for det. Og for min del går det mest på mangelen på glød, vinnervilje, fandeninnvolskhet! Det er periodevis så grønnjævelig tamt at det ser ut som det ikke betyr en dritt å ha på seg den nydelige drakta vår... Trist og frustrerende å se klubben har viklet seg inn i onde sirkler både på og utenfor banen.

Link to comment
Share on other sites

 

Men vi er jo ikke mørke til sinns uten grunn. Og vi setter jo pris på oppturene. Problemet er at disse er alt for sjeldne til at Arsenal fremstår som en troverdig kandidat til å vinne trofeer, vi ser ingen langsiktig positiv trend. Oppturene er sånn sett en mager trøst, og det fremstår derfor som nokså naivt å ensidig fokusere på disse lyspunktene. Da lurer man egentlig bare seg selv. Og det gjør man også dersom man bare ser på resultatene, men ikke evner å se bak dem. Selv i seierens rus må man ta med både plussene og minusene. Og selv om Arsenal vant helt fortjent i går, var det MYE å sette fingeren på; effektiviteten, tempoet, samhandlingen, planen i det offensive spillet, evnen til å drepe kamper, de store variasjonene i individuelle prestasjoner, mangel på fandenivoldskhet. Ingenting av dette er nytt. Vi har sett det alt for mange ganger de senere årene. Og det er fryktelig frustrerende å være vitne til, selv om laget vinner til slutt. Man blir mer lettet enn glad. Og i går fremsto laget som kjedelig i tillegg. Man liknet mistenkelig mye på Liverpool! :shy:

 

Og for å snakke for meg selv, jeg er mørk til sinns overfor Arsenal fordi jeg synes det er så deprimerende å se at noen så til de grader skusler bort sine muligheter og sitt talent. Dette har jeg skrevet om tidligere. Og det er ekstra deprimerende når det skjer med favorittlaget. Det er vel og bra at klubben forvalter økonomien forsvarlig, og KANSKJE dette betaler seg på sikt. Men dette kan knapt brukes som en unnskyldning for at man ikke leverer NÅ. Dette kjøper jeg ikke. Jeg mener at Arsenal ved enkle grep kunne ha oppnådd mye mer med det materiellet de har rådd over, og jeg er helt overbevist om at mange av de stjernespillerne som har forlatt klubben hadde blitt hvis slike grep hadde blitt tatt. Klubben har rett og slett sviktet seg selv og rotet seg inn i en ond sirkel.

 

Enig i hvert eneste ord, bra skrevet! Som du sier er vi ikke mørke til sinns uten grunn og jeg mener det bør være stor takhøyde for hva som skrives her på forumet sånn som ståa er, og har vært en stund nå. Så lenge det er saklig, viktig å understreke det. Det kommer en del "dritt" som ikke hører hjemme på et forum uansett hvor dårlig vi spiller.

 

Påstand. Det er nok veldig mange goonere som lenge har vært tålmodige hvor det nå så smått begynner å renne litt over. Man har sett the youth project gå ad undas, man har sett klubben lage tradisjon av å selge publikumsfavorittene, stjernene, kapteiner - hvert år. Det meste av penger derfra brukes ikke tilbake på troppen, og erstatterne er langt fra på samme nivå. Vi begynner "på nytt" fremfor å bygge på det vi har hele forbanna tida. -I det minste spiller vi sexy fotball da! Men også den har sakte men sikkert så og si forsvunnet. All denne frustrasjonen ligger innabords og når vi da i tillegg presterer dårlig som det vi har gjort noen kamper nå - ja så gir man utrykk for det. Og for min del går det mest på mangelen på glød, vinnervilje, fandeninnvolskhet! Det er periodevis så grønnjævelig tamt at det ser ut som det ikke betyr en dritt å ha på seg den nydelige drakta vår... Trist og frustrerende å se klubben har viklet seg inn i onde sirkler både på og utenfor banen.

 

Det er mye fornuftig i det dere to skriver. Det er ikke lenger nok med en opptur i "ny og ne", og ikke minst det som er levert spillemessig i det siste gir en reell grunn til bekymring.

Å tape når en blir rundspilt er en ting, for da ser vi jo en konkret årsak til tapet. Men å tape etter å ha hatt et spillemessig overtak mellom de to sekstenmeterene uten å skape noen mange "farlige" situasjoner, er egentlig ganske uforståelig.

Det er også hyggelig å få tre poeng i en kamp der spillet er begredelig, men selv om poengfangsten kan varme så kan spillet og ineffektiviteten derimot gi grunn til bekymring.

 

Jeg er en av de som har "kjempet" for en forsvarlig økonomisk linje, og set står jeg fremdeles for. Men forsvarlig økonomi betyr ikke bare å spare på utgiftene, inntektene er like viktige.

Det gamle uttrykket "å spare seg til fant" kan fort bli en realitet slik klubben fungerer pr idag. Enda viktigere er det å kunne vise til resultater når flere sponsoravtaler (hvis jeg har forstått det rett) skal reforhandles de kommende årene.

 

Jeg har sagt det tidligere og jeg står for det fremdeles, jeg ønsker ikke at Wenger skal gå men det er på tide at også han tar og evaluerer seg selv og sin arbeidsgiver. Han bør legge bort staheten og gå nærmere inn i problemene med spillerstallen (bruke den rett). Hvis det er styret og administrasjon som holder han tilbake så bør han vise litt "baller" og stille et ultimatum til de styrende organer og eventuelt ta konsekvensen av en manglende tillit. For dagens Wenger er i ferd med å bli en skygge av den store manageren han var.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sagt det tidligere og jeg står for det fremdeles, jeg ønsker ikke at Wenger skal gå men det er på tide at også han tar og evaluerer seg selv og sin arbeidsgiver. Han bør legge bort staheten og gå nærmere inn i problemene med spillerstallen (bruke den rett). Hvis det er styret og administrasjon som holder han tilbake så bør han vise litt "baller" og stille et ultimatum til de styrende organer og eventuelt ta konsekvensen av en manglende tillit. For dagens Wenger er i ferd med å bli en skygge av den store manageren han var.

 

Definitivt.

 

Det er vanskelig å ønske seg en ny manager når en ikke vet hva og hvor styret vil med denne klubben. Når det er sagt :

En ting er mangel på spillerkjøp (som er knyttet til hva styret tillater/ikke tillater), en annen ting er det rent "managerielle".

Dvs oppgaver som utelukkende er Wengers. Sentralt her er spillerstil og lederstil. Det er sent på kvelden så dette blir en kortversjon, men

i mine øyne er det klare og store mangler på begge punkter. Med spillerstilen vår sliter vi stort mot lag som "parkerer bussen" (f.eks QPR) / lag som vet nøyaktig hvordan de skal forsvare seg, for å så å utnytte våre defensive problemer (United er vell her kanskje det beste eksempelet desverre). Vi har ingen plan B, vi fortsetter og fortsetter med det samme gamle og kjører oss fast. Pasning etter pasning men altfor lite sluttprodukt. Wengers ansvar.

 

Videre er innsats, entusiasme og vinnervilje fundamentalt i fotball. Altfor ofte er vi gjennom hele kamper, ja ofte flere på rad, tamme til beinet og vell så det. Et glimrende eksempel her er våre 3 siste matcher. Når vi f.eks går ut til 2 omgang mot Norwich og vi ligger 1-0 bak, hvor er vinnerviljen, hvor er initiativene, hvor er gutsen?? Vi nærmest går fotball de siste 45 også !! Spillerne skal ha ballen i bena, de trekker inn og møter istedenfor å ta helhjertede og samtidige løp som vil åpne opp rom/skape muligheter. Det må ha vært en fryd å være Norwich-forsvarere når det ikke er et eneste initiativ bak ryggen deres/ i rom å bekymre seg over. Alt vi gjør/gjorde var å trille ballen på tvers, tilbake, inn, tilbake, om og OM igjen. Hva har blitt sagt i pausen? En ting hadde vært hvis vi virkelig kjørte på og "gave it our very best", men det var ikke tilfelle i det hele tatt. Wenger sier nesten alltid i sitt post-intervju, at motstanderen forsvarte seg godt og var "comitted" etc, osv, men vi gjør det da fordømt enkelt for dem ! Vi trenger en leder som maner til innsats, en som ikke godtar slappe holdninger, spesielt ikke over flere kamper ! Wengers ansvar

 

Nei, som sagt er det vanskelig å ønske seg en ny manager når tingenes tilstand i styret er såpass usikkert. Gresset er ofte ikke grønnere på den andre siden som man sier og Wenger har selvsagt utrolig mange gode kvaliteter

og egenskaper som trener. Men "hele pakka" med spillerkjøp/salg-problematikken, spillerstil-vanskene og nå som

nevnt manglene i forhold til innsats etc.... --> Min tålmodighet begynner å ta slutt. Wenger er ikke uerstattelig og kan ikke leve for evig på gamle meritter. - Vi vil for evig være takknemmelige, det vil vi, men det er en tid for alt. Mer enn alt ønsker jeg å se Wenger ta oss opp igjen, men jeg må innrømme at troen på at det skal skje bare blir mindre og mindre...

Håpet er der (!), vi har en spennende generasjon på gang, men det har gått èn vei de siste årene og troen på at Wenger plutselig skal fornye seg så mye som det kreves, samt klare å hente inn de spillerne som kreves - den er liten.

 

 

Ble visst ikke så kortfattet lell, god natt !

 

Arsenal `til I die

Link to comment
Share on other sites

(..) Wenger sier nesten alltid i sitt post-intervju, at motstanderen forsvarte seg godt og var "comitted" etc, osv, men vi gjør det da fordømt enkelt for dem! (..)

 

nettopp! Det er påfallende at bunnlagene viser tenner og overpresterer mot Arsenal - gang på gang - mens de ser ut som tafatte lilleputter mot ManU og Chelsea. Men tilfeldig? Neppe! Poenget er delvis at de tildels føler at de har tapt på forhånd mot ManU og Chelsea, mens mot Arsenal vet de at de har en sjanse. Og en stor grunn til dette er at Arsenal i en viss forstand er mye enklere å forsvare seg mot. Wenger-koden er knekt for lenge siden, uten at Wenger har evnet å finne på nye trekk for å møte dårlige lag som parkere bussen. For å si det litt tabloid. Når man heller ikke har spillere som individuelt evner å åpne opp motstandernes forsvar, blir det alt for enkelt for dem. Og når de ser at sin enkle oppskrift fungerer, øker deres selvtillit og tro. Det gjør det enda vanskeligere for Arsenal. Nok en ond sirkel med andre ord.

Link to comment
Share on other sites

Wenger sier nesten alltid i sitt post-intervju, at motstanderen forsvarte seg godt og var "comitted" etc, osv, men vi gjør det da fordømt enkelt for dem ! Vi trenger en leder som maner til innsats, en som ikke godtar slappe holdninger, spesielt ikke over flere kamper ! Wengers ansvar

Dette har han faktisk ikke sagt de siste kampene og det gir meg enda en grunn til bekymring. Han har rett og slett forklart tapene med for dårlig spill og dårlige prestasjoner av eget lag. Det betyr at han ser det samme som oss, et lag som ikke er godt nok. Vil han klare å gjøre noe med det allerede i januar eller er denne sesongen kjørt? Det blir spennende å se hva som skjer fremover.

Link to comment
Share on other sites

Dette har han faktisk ikke sagt de siste kampene og det gir meg enda en grunn til bekymring. Han har rett og slett forklart tapene med for dårlig spill og dårlige prestasjoner av eget lag. Det betyr at han ser det samme som oss, et lag som ikke er godt nok. Vil han klare å gjøre noe med det allerede i januar eller er denne sesongen kjørt? Det blir spennende å se hva som skjer fremover.

 

ja, dette er jo nye toner fra Wenger. Og som du skriver, når HAN innser at det har gått SÅ langt, da viser vel det med all tydelighet at det faktisk har gått langt. Samtidig er dette kanskje den øyeåpneren Wenger trenger, selv om mange av oss mener at han burde ha fått mer enn nok av dem de senere årene. Men bedre sent enn aldri. Så gjenstår det å se om Wenger evner å gjøre noe med dette...? Men første steg i å gjøre noe er altså innse at noe er galt. Så det er fortsatt von i hangande snøre? ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette har han faktisk ikke sagt de siste kampene og det gir meg enda en grunn til bekymring. Han har rett og slett forklart tapene med for dårlig spill og dårlige prestasjoner av eget lag. Det betyr at han ser det samme som oss, et lag som ikke er godt nok. Vil han klare å gjøre noe med det allerede i januar eller er denne sesongen kjørt? Det blir spennende å se hva som skjer fremover.

 

Han sa det sist mot Norwich. (Men som du sier så la han til at det var dårlige prestasjoner av eget lag også)

 

Selv er jeg langt ifra sikker på at han ser det samme som oss (et lag som ikke er godt nok). Godt nok for hva egentlig? Hva vil man, hvor sikter man seg inn. - Kjøp/salg i sommer og de seneste årene synes jeg har gitt noen svar på det...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...