Jump to content

2012.10.27 Queens Park Rangers H


49 unbeaten

Recommended Posts

Arsenal v Queens Park Rangers

Premier League, Emirates Stadium

Saturday, October 27, 2012, 16:00

Kampen sendes på TV2 PL HD1

 

 

Etter to svake kamper på rad, der stort ballinnehav og til sammen over 1200 pasninger har resultert i 2 avslutninger på mål (Cazorla mot Norwich og Gnabry mot Schalke 04). Før denne kampen gikk Vermaelen ut på arsenal.com og sa "you don't lose quality in a week". Da er denne kampen det første steget til å motbevise trenden. Queens Park Rangers på sin side har hatt en katastrofal dårlig start på sesongen, spesielt med tanke på den aktiviteten Hughes stod bak i sommeren overgangsvindu. For med usle 3 poenger etter 8 kamper er de sammen med Reading, som har en kamp mindre spilt, er de desidert sist på tabellen. Ryktene skal ha startet rundt hvor lenge eierne vil ha tålmodighet med prosjektet til Hughes, samtidig som det samme skjer delvis i Arsenal og den formsvikten som mange mener er Wengers ansvar ene og alene.

 

Skader:

- Rosicky

- Szczesny

- Fabianski

- Gibbs

- Diaby

- Walcott

- Oxlade-Chamberlain

 

Som dere ser så har skadelisten vår igjen blitt lang, og flere nøkkelspillere er nå utilgjengelige eller ute av kampform. Sagna og Wilshere skal være med i troppen igjen, mens Walcott, Chamberlain og Gibbs har en liten sjanse for å bli kampklare til i morgen.

 

Link til tippetråden

Spillerbørs til etter kampen

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Martinez

Jenkinson-Mertesacker-Vermaelen-Coquelin

Gnabry-Arteta

Arshavin-Cazorla-Podolski

Giroud

 

Hadde ikke gjort meg noe. Skulle nesten bytta ut enda flere etter to latterlige og begredelige kamper. I mangel på alternativer ble dette laget mitt. Nesten så jeg satte inn Chamakh også.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg helst vil se er at Arshavin starter fremover Gervinho. Mannen trenger å bli minnet på at han må levere igjen, Arshavin har vært positiv når han har kommet inn, og jeg tror uansett dette vil være en kamp som passer han. Nå trenger jeg virkelig en seier.

Link to comment
Share on other sites

Spent på om Wilshere får spilletid i morgen. Har tross alt kommet seg gjennom 2 x 90 minutter nå, selv om tempoet og intensiteten i PL er noe helt annet enn i U21. Kan det gå mot en "sjokkstart"?

 

Vi trenger en god prestasjon nå, men jeg er superpessimist etter de to siste. Kjenner at jeg ikke gleder meg særlig mye til kampen. Det blir fort dårlig stemning på Emirates i morgen og Mark Hughes er vanskelig å slå. Vi trenger en pangstart og helst en scoring før 20 min er gått.

 

Dette kan fort ende opp som en sliteseier hjemme, noe ala det vi hadde mot Swansea og Sunderland forrige sesong. Ideelt sett spiller vi en kjempekamp, skaper masse sjanser og vinner med klar margin, men for øyeblikket er vi ikke i stand til det.

 

1-0 eller uavgjort, tipper jeg.

Link to comment
Share on other sites

Personlig ønsker jeg at vi prøver ut noe nytt i denne kampen siden vi har kjørt oss inn på en blindvei og glemt av kartet over veien tilbake. QPR har sett hvordan Norwich og Schalke klarte og seire mot oss ved å bygge på defensiv kontroll og helhjertede kontringer. Nå har vi noe reduserte ressurser fremover på banen, men å bytte rundt det laget som sist startet synes jeg er nødvendig for å gi et bilde på hva man forventer av spillerne. Gervinho har regelrett vært "rævva" de to siste kampene, og Santos er riktignok ute av form, men har likevel ikke prestert godt nok til ny sjanse. Samtidig er det evinnelige spørsmålet rundt keeperplassen forsterket etter Mannones to siste kamper med små blundere, og Martinez kan godt få sjansen til å vise seg frem.

Mitt ønskede lag:

Martinez

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Coquelin

Arteta

Arshavin - Cazorla

Podolski

Giroud - Gnabry

I tillegg så synes jeg Wenger & co bør se på mulighetene for å hente tilbake Ryo fra utlånet i Wigan. Slik skadesituasjonen er for tiden, og det faktum at han ikke får spilletid der han er, så vil han få mer spilletid hos oss og muligheter til å utvikle seg videre.

Link to comment
Share on other sites

Spent på om Wilshere får spilletid i morgen. Har tross alt kommet seg gjennom 2 x 90 minutter nå, selv om tempoet og intensiteten i PL er noe helt annet enn i U21. Kan det gå mot en "sjokkstart"?

 

Vi trenger en god prestasjon nå, men jeg er superpessimist etter de to siste. Kjenner at jeg ikke gleder meg særlig mye til kampen. Det blir fort dårlig stemning på Emirates i morgen og Mark Hughes er vanskelig å slå. Vi trenger en pangstart og helst en scoring før 20 min er gått.

 

Dette kan fort ende opp som en sliteseier hjemme, noe ala det vi hadde mot Swansea og Sunderland forrige sesong. Ideelt sett spiller vi en kjempekamp, skaper masse sjanser og vinner med klar margin, men for øyeblikket er vi ikke i stand til det.

 

1-0 eller uavgjort, tipper jeg.

 

Wilshere får spilletid. Det er jeg sikker på.

Bare det øyeblikket han vil komme inn vil løfte laget.

Og det må skje på hjemmebane, Det kortet ønsker Wenger å bruke.

Dette er en kamp vi må vinne. Sjeldent man hevder det så tidlig på sesongen, men denne må vi faktisk vinne.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir faktisk kampen spillerne og Wenger må bevise at de ennå har det.

En god overbevisende kamp er det som trengs for å få selvtillitten og troen tilbake.

Da tror jeg jeg ville prøvd dette.

 

Mannone

 

Jenkinson Per Vermaelan Coq

 

Wilshere Arteta

 

Chamberlain Cazorla Gnabry

 

Podolski

 

Blir spennende å se hva Wenger setter isammen idag.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Starter ramsey denne kampen tror jeg ikke jeg makter å se den og hiver inn DVDen jeg har med akvarium på TV, mer unnerholdende det. Har satt 300 på QPR seier og 300 på uavgjort. Vinner vi denne kampen er dette 600 vel anvendte penger, taper vi så drikker jeg meg full... Vinn vinn situasjon for meg.

Link to comment
Share on other sites

Får håpe det lønser litt fremover idag, om vi har en plan fremover vinner vi, finner vi ikke veien til nettmaskene tipper jeg rett og slett vi taper. Arsenal og Mannone slepper garantert inn et mål, så regnestykket er enkelt, vi må ha minst to, to mål med de to siste kampene i bakhode, blir faktisk vanskelig, men la oss håpe det snur litt.

Link to comment
Share on other sites

Sagna spiller trolig på venstrebacken hvis jeg skal gjette..

 

Edit: Nei tydeligvis ikke. Jenkinson er droppet mens Santos fortsetter på venstrebacken. Wtf?

 

Ellers spiller også Ramsey igjen.. gutten der er tydeligvis en av Wengers favoritter.

 

Arsenal.com@Arsenal

Arsenal: Mannone, Sagna, Vermaelen, Mertesacker, Santos, Arteta, Wilshere, Ramsey, Cazorla, Podolski, Giroud

 

Arsenal.com@Arsenal

Substitutes: Martinez, Koscielny, Jenkinson, Coquelin, Walcott, Arshavin, Gervinho

Link to comment
Share on other sites

Dessverre Stefan, så er det Jenkinson ut og Sagna inn. Santos fortsetter på venstre...

 

Redigerte posten min.

 

Noen ganger så skjønner jeg virkelig ikke Wenger. Hvordan Santos beholder plassen sin og Jenkinson blir droppet fremfor han er vanskelig å forstå, men Wenger håper vel på å få Santos tilbake i form. Muligens Gibbs er ute lenger enn hva klubben trodde?

 

Dog er fortsatt Ramsey på kant det rareste valget i min bok.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje Cazorla på høyre og Ramsey i midten? Tiden vil vise.

 

Slik Arsenal.com annonserte laget så er det nok hvertfall i utgangspunktet Ramsey på kant igjen dessverre, men Ramsey har jo godt av spilletiden og Gnabry er virkelig ikke god nok til å starte ennå. Samtidig er det spørsmålstegn rundt Walcott sin form og mtp. at både Sagna og Wilshere er i laget så kan man ikke gamble på at nok en spiller vil holde kampen ut. Så det var enten Ramsey på kant eller Coquelin inn for Ramsey og Cazorla på kant med Wilshere sentralt. Tror dessverre det blir feil valg mtp. at Cazorla på kanten ville gjort oss hakket mer uforutsigbare, men med Wilshere på banen så er jo alt mulig.. :P

Link to comment
Share on other sites

Frykter at vi blir stangende mot et kompakt QPR forsvar. Jeg mener vi har for lite bredde og fart i angrepet vårt med denne lagoppstillingen. Mye av dette skyldes at Santos ALDRI kommer på overlapp, men heller velge å løpe innover i banen, hvor det allerede er trangt fra før av. Men får håpe at Wenger vet bedre enn meg igjen! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...