Jump to content

Sesongen 2011/12; highs and lows


Chaz

Recommended Posts

Sesongen 2011/2012 er over. Det har vært både opp og nedturer for oss Goonere. To øyeblikk står "head and shoulders" over alt annet; Thierry Henrys homecoming med dertil tilhørende vinnermål mot Leeds, og selvsagt hjemmekampen mot lillebror. Å gå fra 0-2 til 5-2 i løpet av no time. Episke og utenpå-kroppen opplevelser begge to. Ståpels, ganske enkelt. Delt førsteplass! :D

 

The lows? Det er noen, det skal innrømmes, men den verste kom i dag, faktisk. Pat Rice, en Arsenal legende if ever there was one, ble pensjonist etter en nesten 50 årig fantastisk karriere i verdens flotteste klubb. HELDIGVIS, endte kampen og karrieren på den best tenkelige måten, St. Totteringhams day og CL neste sesong. Takk for ALT Pat, du har vært en enestående og fantastisk Gooner. Enjoy your retirement. :D

Link to comment
Share on other sites

Highs and lows, har det vært mange av. Litt for mange "lows" og litt for få "highs".

 

De to store "highs" for meg er selvsagt Tottenhamkampen du nevner, men den store "high'en" for meg er vel bortekampen mot Chelsea, der vi fikk ett visst vendepunkt etter en katastrofal start på sesongen.

Når det gjelder "Lows", så er det ikke like lett å plukke de "beste" kandidatene. Nedsablingen på Old Trafford er ett, men for meg så er sesongavslutningen ( de siste ukene) på mange måter en sammenhengende "Low".

TH's tilbakekomst var også ett kort men hyggelig "high".

 

Pat Rice fortjener all honnør og det er flott at han kan avslutte karriereren med et godt resultat og en bra ligaplassering.Og Chaz jeg forstår dine følelser for Pat, men det er på tide med en viss fornying i trenerteamet og dette er et nødvendig men kanskje lite hyggelig steg i den retningen.

Link to comment
Share on other sites

Har allerede glemt alle lows, høydepunktene derimot sitter godt i hodet enda, seier over Man City i innspurten, snuoperasjon mot Spurs, knusing av Chelsea og en hel gjeng med utenomjordiske van Persie-mål.

Helt klart en stor opplevelse når big-daddy kom hjem og pyntet på sin scorings-statistikk.

Hjemmekampen mot Milan var uhyggelig bra, likeså seieren over Newcastle som avgjorde CL-billetten vår i praksis.

At vi ikke fikk se Wilshere hele sesongen var den største nedturen for meg.

Link to comment
Share on other sites

Berg-og-dalbane. Himmel og helvete. Mange måter å beskrive denne sesongen, kjedelig har den derimot aldri vært. 5-2 mot Spurs og Thierry Henry mot Leeds var de største øyeblikkene for meg, sammen med 5-3 mot Chelsea. Milan i CL, Sunderland i FA-cupen og Wigan/QPR/Norwich var lavpunktene.

 

8-2 mot United var ikke noe særlig heller, men det var ikke spesielt uventet. Vi spilte med et helt håpløst lag ribbet for spillere, jeg brydde meg ikke så altfor mye om resultatet da og det er bare en parantes nå.

Link to comment
Share on other sites

Har allerede glemt alle lows

Vel, det forundrer vel ingen her inne! ;)

 

Btw, mens så mange snakker om tidenes serieavslutning i engelsk fotball, spør jeg: vil det noen gang bli laget både bok og film om dagens City-seier? Meget tvilsomt! :)

Link to comment
Share on other sites

High: Thierry Henry, King of kings returns! Målene mot Leeds og ikke minst det som viste seg meget viktig mot Sunderland, siste spark? på engelsk jord i mål.

0-2 til 5-2, forever in our shadows.

3-5 på brua.

 

Lows: Nasri cunta løfta trofeet. tottene muligens i CL, 2-8, 0-4. ++++wigan, qpr, blackburn, swansea, POOL HJEMME!!!

 

Mye som kan rettes på mtp neste sesong, men tredje plass med de forutsetningene vi hadde og den starten, så må man vel si seg fornøyd alt i alt, mer enn forventet. Selv om man forventer ligagull bare det står Arsenal på brystet, burde være mer enn nok til å gjøre alle og enhver til supermann...Håper på sesongens største high, RVP penner papiret....

Link to comment
Share on other sites

Nedturene er nok i flertall, men lister opp fem av hver:

 

Oppturer

 

5-2 mot Tottenham

Snyte Spudz for tredjeplassen

5-3 mot Chelsea

Henry mot Leeds

To stykk mål av van Perise mot Pool

 

Nedturer:

 

Katastofen på teateret

0-4 mot Milan

Cuptapet mot Sunderland

3-3 mot Norwich

3-4 mot Blackburn

Link to comment
Share on other sites

Oppturer:

- 5-2 hjemme mot Spurs

- 3-5 borte mot Chelsea

- Henrys comeback

- Bortekampen mot Udinese som gav oss CL

- Vermaelens mål mot Newcastle

 

 

Nedturer:

- 2-8.....

- 4-0 mot AC Milan

- 4-3 borte mot Blackburn

- 0-2 hjemme mot Liverpool

- 2-1 tap borte mot Fulham

Link to comment
Share on other sites

Highs:

 

1. Henry`s scoring mot Leeds.

 

Gåsehud og følelser jeg ikke tror jeg vil oppleve igjen for en fotballspiller . Har aldri jublet mer for en scoring.

Takk for de magiske øyeblikkene........

 

2. Hjemme mot Tottenham. Ubeskrivelig deilig.

 

3. Borte mot United 2-8. I all hatet og frustrasjonen jeg følte på den dagen gjorde likevel bortesupporterne meg stolt. Leverte en fantastisk støtte til laget. Husker jeg tenkte at om Arsenal rykker ned til Championship vil lidenskapen min for klubben være den samme. Arsenal er noe som følger meg til den dagen jeg dør.

 

VCC!

 

Lows: En del som jeg ikke orker å tenke på nå.

Link to comment
Share on other sites

Highs

 

1. Henrys comeback- Ekkoet fra fortiden, delerium, transe og ekstase.

2. Statueavduking på Emirates- 20 cm fra Henry, samt avbildet sammen med kongen. Ikke et tørt øye i forsamlingen

3. Tottenham hjemme- nuff said

4. Udinese borte- Sesongens viktigste kamp endte med kaffe og kringle...

5. Chelsea borte- Fem mål på brua. Sinnsykt!

 

Lows

 

1. 3-3 Norwich. Denne prestasjonen sendte meg på resignasjonens sti. Heldigvis ble det servert lasagne til Fulop før avspark mot WBA...

2. Old Trafford-massakren- Blir det nedrykk?

3. Januarvinduet stenger, og Robins erstattere ved evt skadeavbrekk heter Chamakh og Park

4. 2-3 Swansea- Januarkrisen ville ingen ende ta

5. 0-2 Liverpool. Skal vi sparke Wenger nå eller vente til jul? Det var det nok mange som tenkte da. Det Liverpool-laget hadde slitt med å slå Kamma på Briskeby...

Link to comment
Share on other sites

Highs:

-Spurs hjemme; en følelsesmessig berg og dalbane som jeg aldri har opplevd før

-Milan hjemme; da håpet igjen ble tent på 2-0 og deretter de marerittaktige minuttene av andre omgang hvor håpet igjen langsomt forsvant da spillerne var fullstendig utslitte

-vP vanvittige volley mot Everton; det er til dags dato det mest perfekt utførte skudd jeg har sett. Hvordan han låser armene inn til kroppen og bretter seg rundt ballen for å hindre at den går opp er uforståelig at han klarer i den farten og med en ball som kommer fra feil side for en venstrefot

 

Lows:

Milan borte; fullstendig natta for alle

Norwich hjemme; det er så urutinert og naivt.. Når skal de lære?

Spurs borte; årets første gode fotballkamp fra Arsenal. Utspiller Spurs i 80 av 90 minutter og taper etter et veldig billig mål.

Supporternes oppførsel mot Wenger og spillerne i januar da laget slet.

Link to comment
Share on other sites

en vanvittig jo-jo sesong. Spurs hjemme og Chelsea på brua var de største oppturene. Henrys come-back også stort, særlig deja vu følelsen da han ble matchvinner mot Leeds. Og han ga jo et avgjørende bidrag til tredjeplassen med sin matchvinnende scoring mot sunderland.

 

Nedturer som 2-8 på OT og pinlige tap mot swansea, fulham, wigan, og håpløse kamper som mot Norwich gjorde vondt, men verst var kanskje 1-2 hjemme mot ManU da man var i ferd med å kjøre over de, og Wenger tok ut Chamberlain og ødela alt momentum, og forærte seieren til ManU på sølvfat. Å ryke ut for Milan i CL var ikke så ille, det som var ille var måten det skjedde på. Har vi ikke sett det før? Arsenal - verst når det gjelder. Og de var egentlig på sitt verste også i går, men da hadde de store mengder flaks - for en gangs skyld.

Link to comment
Share on other sites

Vil dra frem enkeltspillere også litt her...

 

Tommel opp går til følgende spillere:

  • Robin van Persie. Endelig løsnet det for han. En komplett spiss og for første gang hadde han en skadefri sesong og viste hele verden hvor god han egentlig er. Vel verdt det etter mange tålmodige år.
  • Tomas Rosicky. Årets overraskelse? Etter flere år med skader og stagnering hadde jeg gitt opp Rosicky i fjor sommer. Sent i høst begynte det derimot å funke, og han har vært en av våre beste spillere denne sesongen. 3-2 målet mot Spurs var det store høydepunktet.
  • Yossi Benayoun. Yossi fortjener honnør etter en flott sesong. Jeg hadde ikke voldsomme forhåpninger til han og syns det luktet veldig panikk av dette lånet, men heldigvis tok jeg grundig feil. Scoret noen viktige mål og spilte stort sett veldig bra. Lurer på hva Chelsea tenker om dette nå...
  • Mikel Arteta. Som en menneskelig lensepumpe kom mannen med design-øyebryn og playmobil-hår og stabiliserte Arsenalskuta som var i full ferd å hvelve knapt før sesongen hadde kommet i gang. Skremmende å tenke på akkurat hvor viktig han har vært denne sesongen og hvor fort han ble det. Det er noe herlig u-Arsenalsk over han, på tross av at det ser ut som han har spilt for oss i årevis. Tror ikke noen andre i Arsenal ville vært i stand til å klinke den inn fra 25 meter mot City sånn som han gjorde...
  • Theo Walcott. Hans beste sesong for oss så langt. Vanvittig variabel, men produserer mål og assists jevnt og trutt. Begynner vi omsider å se noe av storheten vi har ventet på alle disse årene?
  • Laurent Koscielny. Hevet seg betydelig siden forrige sesong. Man kan bare undre seg over hvor god han kan være i et ordentlig organisert forsvar...

Tommel ned går til...

  • Aaron Ramsey. Huff huff og atter huff. En vanskelig sesong. Startet greit, men visnet helt mot slutten av høsten. Er han utbrent? Tåler ikke kroppen kampprogrammet vårt? Var det Gary Speeds død som påvirket han? Ble skyggen til Cesc Fabregas for stor? Har han blitt en dårligere spiller etter beinbruddet? Det er mange spørsmålstegn. Håper han hever seg neste sesong.
  • Gervinho. Frisk start. Dasket til Joey Barton, det er alltid et pluss i min bok. Han skulle derimot slått hardere når han først hadde sjansen. Utover det gjorde han mye rart. Veldig mye rart.
  • Maruane Chakamh. Like uinteressert, lat og ineffektiv som vanlig det siste halvannet året. Gjorde et par gode innhopp, men det var det. Håper han tar med seg Shisha-pipen til en annen klubb i sommer.
  • Chu-Young Park. Usikker på om jeg skulle inkludere denne mytiske mannen. Scoret et mål mot Bolton, ble kun observert på benken ved enkelte anledninger ellers. Wengers største bomkjøp i nyere tid?
  • Emmanuel Frimpong. Bør logge seg av twitter og konsentrere seg om fotballen. Gjorde noen ok matcher og virket lovende, men det er så mye tull rundt han ellers. Stor i kjeften, men lite å vise til ellers.
  • Manager- og trenerteamet. Klarer nok en gang ikke luke ut hårreisende feil og dårlige instillinger. Vi slipper inn 49 mål i Premier League og ryker ut relativt tidlig i cupene. Det er altfor dårlig.

 

En ekstra stor tommel opp går til Thierry Henry. Håper på nytt comeback neste år!

Link to comment
Share on other sites

En av de verste sesongene under Wenger. Skader og atter skader, spillere som ikke er nær det som kreves å konkurrere om ligatittelen.

Et forsvarsspill hinsides det vi er vant med.

På plusssiden er Arteta, Van Persie og Sz spesielt.

 

Det vi trenger nå er Usmanov og Dein. Det kan være byggeklosser for å henge med City.

Link to comment
Share on other sites

Høydepunkter:

 

- Deadline day

- Seier på brua

- Seier mot Milan

- 5-2 over lillesøstrene

- Vermaelen mot Newcastle

- Henry

- St.Totteringhamsday

 

"Lavpunkter":

 

- 8-2

- Slakten på San Siro

- Tap mot Blackburn, QPR, Swansea, Wigan, LIVERPOOL osv

- Ramsey, Chamakh, Gervinho, Park

- Diaby's helse

Link to comment
Share on other sites

Vil dra frem enkeltspillere også litt her..

 

Thumbs up: Sagna, Mertesacker, Koscielny, Rosicky, Arteta, van Persie, Song

Thumbs down: Park, Ramsey, Djourou, Jenkinson, Frimpong, Chamakh

 

Edit: +Arshavin (glemte han i farten siden han ikke er her)

Link to comment
Share on other sites

+ Sagna, Koscielny, Rosicky, Arteta, van Persie, Chamberlain, Benayoun, HENRY

- Jenkinson, Djourou, Ramsey, Frimpong, Chamakh, Gervinho, Arshavin

 

for øvrig er det kanskje ikke enkeltspillerne som har vært mest avgjørende for Arsenals prestasjoner, men hvordan de har spilt sammen. Nesten total mangel på kollektivt handlingsmønster særlig bakover, men også offensivt har man i perioder sett dårlig samhandling.

Link to comment
Share on other sites

+Arteta, Robin, Koscielny, Henry, Benayoun, Rosicky, Chambo, Per, Coquelin, Szcz

 

Som forventet og ikke mer: Song, Theo, Vermaelen, Gibbs

 

- Park, Santos, Ramsey, Sqillaci, Djourou, Arshavin, Jenkinson, Frimpong, Gervinho, Chamakh

Link to comment
Share on other sites

Høydepunkter:

5-3 og 5-2. Spesielt arbeidsinnsatsen til Rosicky m.fl på 0-2.

1-0 mot Shitty.

 

Nedturer:

0-2 mot Liverpool.

0-4 mot Milan.

Da AOC ble byttet ut mot United.

At Arsenal fortsetter å gjøre de samme amatørfeilene i sesong etter sesong og at prestasjonene varierer så voldsomt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...