Jump to content

12.03.12 Newcastle United (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 204
  • Created
  • Last Reply

Patric valgte feil. Fikk tilbud fra oss men valgte shitty

 

Jepp. Trives godt i City Patrick.

 

 

Ellers er det gledelig å ENDELIG se denne "mental strength"-en til gutta. Av de 4 siste kampene i Premier League så har vi kommet tilbake etter å ha ligget under. Sunderland 1-0 til 1-2. Tottenham 0-2 til 5-2. Liverpool 1-0 til 1-2 og til slutt Newcastle 0-1 til 2-1.

 

Rett og slett fantastisk, men man må undre: Hvor var denne innsatsen og viljen i perioder av denne sesongen? Én ting er hvertfall sikkert og det er at det er forbanna deilig å være Arsenal supporter i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk scoring av Vermaelen, og han er nesten bedre fremover enn han er i forsvar.

 

Et ikke ukjent Arsenal-fenomen under Wenger. Per Mertesacker er antagelig den eneste i dagens stall som ikke aller helst vil spile spiss. Den eneste med ekte forsvarsgener. Derfor rangerer jeg ham så høyt.

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett fantastisk, men man må undre: Hvor var denne innsatsen og viljen i perioder av denne sesongen? Én ting er hvertfall sikkert og det er at det er forbanna deilig å være Arsenal supporter i kveld.

 

Tror Alexander Schau var inne på noe i PL-studio da han sa spillerne har samlet seg bak Wenger etter den massive kritikken som stort sett bare har gått på han hele sesongen. Livet etter Cesc kom til å bli vanskelig å justere seg til, og spesielt etter 8-2 tidlig i sesongen. Nå begynner laget derimot å finne seg selv igjen, i grevens tid!

Link to comment
Share on other sites

Jeg satt rett i forkant av vinnermålet og tenkte at jeg savnet en god, gammel Arsenal-kontring - og så kom den. Rett og slett klasse. Det meste var i bunn og grunn bra i dag og vi møtte god motstand. Å få et mål når Newcastle begynte å trekke seg bakover var ikke akkurat lett. Men vi var nære flere ganger!

Link to comment
Share on other sites

 

Tror Alexander Schau var inne på noe i PL-studio da han sa spillerne har samlet seg bak Wenger etter den massive kritikken som stort sett bare har gått på han hele sesongen. Livet etter Cesc kom til å bli vanskelig å justere seg til, og spesielt etter 8-2 tidlig i sesongen. Nå begynner laget derimot å finne seg selv igjen, i grevens tid!

Det er nok umulig. Kritikk vil aldri fungere. Det er nok mye bønn, omskjæring og undertrykking av seksuelle lyster som er årsaken til at innsats og vilje er tilbake

Link to comment
Share on other sites

WE GOT OUR ARSENAL BACK!<3

 

Tok en titt på kampprogrammet til Spurs og sammenlignet. Vi har lettere bortekamper og jeg tror faktisk vi slår Stoke borte. Everton slår vi jo alltid. Det er nok hjemmekampene mot Chelsea og Man City som blir avgjørende.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor har vi ikke kamp før den 21? Betyr at jeg må gå en til helg uten å få se Arsenal spille, syns det var ganske vanskelig å gjøre det :(

 

Det er obligatorisk med pause når Arsenal er i god form. Det kan i hvert fall virke slik. 5 strake seire i serien! Dårlig timing med pause nå.

Link to comment
Share on other sites

Pardew: "We deserved a point"

 

hehe...kanskje den dummeste kommentaren i kveld?

Konstant uthaling av tid av et lag som sier de vil kjempe om topp 4. Var vel det mest destruktive laget vi har møtt på Emirates på lenge.

Totalt overkjørt flere perioder i kampen og spesielt på slutten så de fortjente ikke noen verdens ting selv om de var kompakt og gjorde det vanskelig for oss.

 

Veldig fortjent seier og nok en strålende innsats av gutta som nå får seg en velfortjent pause.

Theo banens beste i mine øyne tett fulgt av Sagna og Rosicky.

Link to comment
Share on other sites

Vi må vel ha rekorder i england, hva angår "trofeløse" rekorder. Flest kamper uten tap, flest scora på rad, i dag flest comback med seier på rad. Listen er sikkert lenger, men føler jeg har hørt utallige ganger på diverse season review filmer at nok en rekord er satt. Noen som har peiling?

 

BTw, er det forresten noen som vet om det utartet seg veldig etter kampen? Og hvordan det ligger an med karantene mtp det gule kortet?

 

Måtte ha ett par pils for å kulan ned etter kampen i dag, tror jeg sliter med å legge meg nå...

Link to comment
Share on other sites

Idag vinn vi på pur innsatsvilje.. Newcastle går ut defensivt, og lukkast vesentleg betre enn mot Tottenham.. Vi skal prise oss lykkeleg for at vi klarte mål-etter-mål på 1-1, ellers hadde dette blitt SVÆRT vanskeleg..

Rosicky er fantastisk, og vi skal vere litt forsiktige med å kritisere byttet.. Han kunne hatt ei kjenning på skaden som satte han ut tidlegare, og eg syns dessuten ikkje at Ramsey gjorde seg bort! Aktiv og involvert!

Gervinho var ikkje svakare enn Ox! Skulle gjerne sett tal på det, men trur ikkje han hadde veldig mange færre ballberøringar enn vår unge juvel.. Eg støttar difor Wenger sine bytter! Det er heilt normalt at spelarar har ein formdupp rett etter eit meisterskap, det har vi sett gong på gong, og vi skal vere glade for at vi etterkvart har ein benk med folk som kan kome inn og gjere ein forskjell!

Link to comment
Share on other sites

Vi må vel ha rekorder i england, hva angår "trofeløse" rekorder. Flest kamper uten tap, flest scora på rad, i dag flest comback med seier på rad. Listen er sikkert lenger, men føler jeg har hørt utallige ganger på diverse season review filmer at nok en rekord er satt. Noen som har peiling?

 

BTw, er det forresten noen som vet om det utartet seg veldig etter kampen? Og hvordan det ligger an med karantene mtp det gule kortet?

 

Måtte ha ett par pils for å kulan ned etter kampen i dag, tror jeg sliter med å legge meg nå...

Det er vel fordi vi gjerne kombinerer våre gode rekorder med "Surrendering biggest advantage"? :)

Link to comment
Share on other sites

Herregud så DEEEEILIIIG!!!!

Det oser vinnervilje av laget,tross sjansesløsing og feigt spill av et latterlig kvalmt lag, Krul kan dra til helvette med sin patetiske oppførsel gjennom kampen,må bare elske Robin for måten han feirer målet på!

Jeg var på nippet til nervesammenbrudd på slutten,men rettferdigheten seiret tilslutt, Pardew som mente de fortjente et poeng beviser med det for en latterlig fyr det er.

Og Rosicky...jeg har ikke ord,var OVERALT idag!

 

We love you Arsenal we do,ooooooooooooooh Arsenal we love you!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble også skuffet av Oxlade Chamberlain, syns han fikk til lite. Newcastle var derimot veldig kompakte og ga han lite rom. Han er derimot flink til å spille fra seg ballen når han vet han ikke får til noe. Gervinho prøver uansett. Av og til funker det, mesteparten av tiden funker det ikke, og da ser han ekstra dum ut. Jeg har sansen for Gervinho men den endeløse sjansesløsingen og de mildt sagt håpløse valgene han tar av og til er veldig frustrerende. Jeg har derimot fortsatt trua, når Gervinho er i form kan han skape trøbbel for hvem som helst.

Link to comment
Share on other sites

God kamp i kveld, gutta viser en enorm vilje til å vinne. 2 og en halv time etter kampslutt er det fortsatt umulig å sove for meg.. Fant et fantastisk bilde på twitter som jeg vil dele :)

Wow! Noen som kan skaffe dette bildet i wallpaper size???

Link to comment
Share on other sites

Jeg er litt uenig med børsen på Gunners.no.

 

Først og fremst syns jeg Koscielny har en mer eller mindre plettfri match. Leser spillet glimrende, snappet opp mange pasninger og knuser Demba Ba i lufta. Vermaelen gjorde litt opp for seg med målet sitt, men jeg syns han var den svakeste spilleren i forsvaret. Gjorde tre store feilpasninger der den ene til slutt resulterte i mål, ikke bra. Konsentrasjonen virker ikke alltid å være helt på topp. Gibbs like så, han gir digre rom til Ben Arfa og blir straffet knallhardt. Szczesney kunne kanskje gjort bedre, men vi ser han går mot lengste hjørnet mens Ben Arfa smeller den i keeperhjørnet. Det der er han god på. Woj kunne gjort bedre, men det blir feil å laste han for det. Situasjonen oppstår av klønete spill fra Vermaelen og Gibbs. Sett bort fra det var de solide. Det samme vil jeg si om Sagna også og måten han lar Walcott få spille seg god på, jeg tror Theo har savnet han.

 

Det jeg derimot er mest uenig i er å gi 4/10 til Arteta og skylde på feilpasninger og sier han får juling av Newcastlestopperne. 94% av pasningene (88 stk.) fant veien til en riktig mottaker, mens han hadde 4 "key passes" og 6 langpasninger som alle kom frem til en Arsenalspiller. Jeg syns Arteta var stort sett bunnsolid. Gjør seg tilgjengelig over hele tiden, tar fighten med Tiote og Cabaye godt (Cabaye ble spilt helt ut av matchen av Song og Arteta) og opptrår klokt. Bra match. Kamper som dette viser hvor viktig han er når vi må holde på ballen og finne en løsning på hvordan et kompakt forsvar skal brytes ned.

 

4/10 til Arteta stusset jeg litt på, men da stusser jeg enda mer på 7/10 til Chamberlain - det syns jeg var ufjortjent høyt. Han er ikke direkte dårlig, men bidro lite. Fikk det tøft mot Simpson og hadde lite rom å boltre seg i. Hadde et par skudd som gikk langt over mål og noen fine driblinger, eller var det langt unna noe som kan rettferdiggjøre en så høy score - og attpåtil samme score som Van Persie.

 

Ellers har jeg ingen protester ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er litt uenig med børsen på Gunners.no.

 

Først og fremst syns jeg Koscielny har en mer eller mindre plettfri match. Leser spillet glimrende, snappet opp mange pasninger og knuser Demba Ba i lufta. Vermaelen gjorde litt opp for seg med målet sitt, men jeg syns han var den svakeste spilleren i forsvaret. Gjorde tre store feilpasninger der den ene til slutt resulterte i mål, ikke bra. Konsentrasjonen virker ikke alltid å være helt på topp. Gibbs like så, han gir digre rom til Ben Arfa og blir straffet knallhardt. Szczesney kunne kanskje gjort bedre, men vi ser han går mot lengste hjørnet mens Ben Arfa smeller den i keeperhjørnet. Det der er han god på. Woj kunne gjort bedre, men det blir feil å laste han for det. Situasjonen oppstår av klønete spill fra Vermaelen og Gibbs. Sett bort fra det var de solide. Det samme vil jeg si om Sagna også og måten han lar Walcott få spille seg god på, jeg tror Theo har savnet han.

 

Det jeg derimot er mest uenig i er å gi 4/10 til Arteta og skylde på feilpasninger og sier han får juling av Newcastlestopperne. 94% av pasningene (88 stk.) fant veien til en riktig mottaker, mens han hadde 4 "key passes" og 6 langpasninger som alle kom frem til en Arsenalspiller. Jeg syns Arteta var stort sett bunnsolid. Gjør seg tilgjengelig over hele tiden, tar fighten med Tiote og Cabaye godt (Cabaye ble spilt helt ut av matchen av Song og Arteta) og opptrår klokt. Bra match. Kamper som dette viser hvor viktig han er når vi må holde på ballen og finne en løsning på hvordan et kompakt forsvar skal brytes ned.

 

4/10 til Arteta stusset jeg litt på, men da stusser jeg enda mer på 7/10 til Chamberlain - det syns jeg var ufjortjent høyt. Han er ikke direkte dårlig, men bidro lite. Fikk det tøft mot Simpson og hadde lite rom å boltre seg i. Hadde et par skudd som gikk langt over mål og noen fine driblinger, eller var det langt unna noe som kan rettferdiggjøre en så høy score - og attpåtil samme score som Van Persie.

 

Ellers har jeg ingen protester ;)

 

Må si meg litt uenig med deg angående Koscielny, Vermaelen og Gibbs. Syntes Gibbs med klar margin var den svakeste forsvarsspilleren vår. Koscielny og Vermaelen var jevne når det kom til forsvarsspill, men Vermaelen har det lille ekstra når det kommer til å kjempe for laget sitt og etter feilpasningen som førte til at Ben Arfa til slutt scoret så tok han seg opp og var meget solid resten av kampen. Tror han er i ferd med å komme tilbake til sitt beste nå. Ellers føler jeg bare for å gi litt ros til Sagna. Herregud for en spiller! Offensivt og defensivt har han stort sett vært fantastisk siden han kom tilbake fra skade.

 

Når det gjelder Arteta så er han som du sier bunnsolid. Det eneste jeg kan utsette på spillet hans er at når vi i går trenger tempo i pasningsspillet vårt for å bryte gjennom Newcastle forsvaret så roer han støtt og stadig ned tempoet vårt med mange ballberøringer før han avleverer ballen. Dog kommer vi allikevel til mange sjanser og burde egentlig vunnet komfortabelt så man kan heller ikke klage så mye på dette da spillestilen fungerer veldig godt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er litt uenig med børsen på Gunners.no.

 

4/10 til Arteta stusset jeg litt på, men da stusser jeg enda mer på 7/10 til Chamberlain - det syns jeg var ufjortjent høyt. Han er ikke direkte dårlig, men bidro lite. Fikk det tøft mot Simpson og hadde lite rom å boltre seg i. Hadde et par skudd som gikk langt over mål og noen fine driblinger, eller var det langt unna noe som kan rettferdiggjøre en så høy score - og attpåtil samme score som Van Persie.

 

Ellers har jeg ingen protester ;)

Walcott, Arteta og Sagna var for meg våre beste menn i går, Arteta går i krigen for oss, dro av en del menn og sendte en bra pasning, få balltap. Sagna og Walcott destruerte en grei Newcastle side, Rosicky og VP også gode. Oxlade, Koscielny og Vermaelen var alle under mine forventninger for denne kampen, selv om det fremdeles er et greit nivå.

Link to comment
Share on other sites

Meget fornøyd med denne kampen! I andre omgangen går vi utpå og tar styring og vi kjører over Newcastle spillemessig! Synes vi minner om Man Utd nå de presser på for scoringer,direkte spillestil og alle bidrar i angrep! Arteta og Song eier midtbanen,jeg er så stolt over Arteta hvordan han har tatt tak å midtbanen denne sesongen,jeg bare digger denne spilleren! Vi burde avgjort kampen etter 60 minutter men i ettertid kunne jeg ikke ønsket meg en annen måte å vinne kampen på,4-5 min på overtid mens Newcastle-supporterne satt å sang dritt gjennom hele andre omgangen :)

Link to comment
Share on other sites

deilig å få en seier på en slik måte! men det var mye frustrasjon fram til målet kom, med diverse brente sjanser og en N'castle-keeper som drøyde tid og spillere som ble liggende nede i en evighet. synes Walcott gjør mye bra, men jaggu mye rart også, får han vurderingsevne og den siste teknikken på plass blir det knallbra, farten hans holder jo i masssevis til å herje! Rosicky er i god form og det trenger vi. Men jeg tror i det lange løp at en midtbane med Song,Arteta og Rosicky/Ramsey ikke kan vinne PL (jeg vet vi har Wilshere på lur, jeg mener vi mangler et par gode mann uansett!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...