Jump to content

12.03.12 Newcastle United (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

arsenal-v-newcastle-mb.png

Premier League

12.03.2012 - kl. 21.00

Emirates Stadium, London

Kampen vises på TV2 PL HD1

 

Da er det igjen klart for Premier League etter at laget røk ut av Champions League til tross for et realt forsøk på å gjøre det umulige mulig mot AC Milan tirsdags kveld. Førsteomgangen var noe helt annet enn hva vi fikk se i det første oppgjøret i Milano, og resultatet og måten det kom på etter de solide seirene mot Tottenham og Liverpool bør ha gitt troppen et løft til denne viktige kampen - kampen om Champions League spill!

 

På skadefronten har Santos endelig returnert til full trening sammen med resten av troppen etter 3 måneder på sidelinjen med skade, samtidig som Arteta har fått hvilt seg etter hjernerystelsen han pådro seg mot Liverpool i sammenstøtet med Jordan Henderson. Også Ramsey er spilleklar igjen etter å ha stått over de siste 3 kampene, mens Benayoun blir testet søndag etter å ha stått over grunnet en eller annen sykdom. Diaby er ikke klar enda (sjokk) etter å ha fått en føling i hamstringen like før slutt i kampen på Anfield, men skal ikke være ute så alt for lenge. Resten av spillerne kom seg gjennom tirsdagens kamp uten å plukke opp noen alvorlige skader og er spilleklare igjen mandag.

.

Forventet lagoppstilling:

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Song - Arteta

Walcott - Rosicky - Oxlade-Chamberlain

van Persie

 

Start diskusjonen og fyr opp stemningen på forumet frem mot kampen som kommer mandag, så får vi se om resultatene i helgen går vår vei.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 204
  • Created
  • Last Reply

Definitivt et potensielt bananskall, denne. Vi spiller etter alle de andre lagene, og om Chelsea, Liverpool og/eller Tottenham skulle snuble, hadde det vært typisk oss å gjøre det samme. Jeg frykter denne kampen, og ser på den som svært viktig mtp fjerdeplassen og kanskje tredjeplassen.

 

Newcastle byr alltid på tøff konkurranse når vi møter dem, og vi har ikke spesielt overbevisende statistikk mot dem i ligaen i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Tror det løsner mot Newcastle nå. Vi har vært uheldig i de siste oppgjørene og Barton har i alt for stor grad fått prege kampene med ufinheter og tull. Alle distraksjoner er borte. Tottenham er fire poeng foran. Vi har alt og vinne

Link to comment
Share on other sites

Satser på at Stoke klarer uavgjort på brua imorra, Everton kan fort slå Tottenham hjemme, så gjenstår det bare at vi vinner mot Newcastle for å få en perfekt kveld. Det tror jeg vi klarer fint, vi har tilnærmet toppet lag og hjemme mot Newcastle burde det være nok. Newcastle har imponert stort i år og ligger på en imponerende 6.Plass. Nøkkelen i kampen blir å få en god start, og ikke spille Tim Krul varm, han kan fort finne på å være verdens beste keeper i noen kamper, i tillegg må forsvaret stoppe Newcastles gode angripere. Dette tar vi!

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hvilken formasjon og spillere Newcastle velger å starte med. Vil dem satse offensivt å starte med Demba Ba og Papiss Cissè, eller legger de om til en 5'er på midten for å vinne midtbanekrigen? Troppen deres er vell så å si skadefri (?), så den sentrale duoen med Cabaye og Tiote kan bli utslagsgivende hvis dem får tid med ballen, så det vil bli ekstremt viktig at de tre som starter på midten hos oss jobber tett sammen og får fart på ballen. I tillegg må treffsikkerheten på pasningene opp betraktelig for å slippe kontringer med denne sesongens meget imponerende Demba Ba - gi han rom rundt boksen og han vil score.

 

Tror vi kan regne med å møte dette laget hvis ikke noen skader har oppstått:

Krul

Simpson - Williamson - Coloccini - Santon

Taylor - Cabaye - Tiote - Gutierrez

Ba - Cissè

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli Arsenals femte strake seier i serien (Blackburn, Sunderland, Tottenham og Liverpool har vi fra før). Kampen etter denne er Everton borte. På disse to kampene vil fire poeng totalt være bra, men med det er ingenting i veien for at vi skulle klare alle seks.

Link to comment
Share on other sites

Ny sesongdefinerande kamp. Diverre har eg vanskelig for å vere udelt optimist. Kvar einaste gong eg har vore det denne sesongen har eg fått det i trynet... Trur på siger, men fryktar at det blir ein kamp der vi pressar og pressar og står open for kontringar i mot..

Link to comment
Share on other sites

Ny sesongdefinerande kamp. Diverre har eg vanskelig for å vere udelt optimist. Kvar einaste gong eg har vore det denne sesongen har eg fått det i trynet... Trur på siger, men fryktar at det blir ein kamp der vi pressar og pressar og står open for kontringar i mot..

Newcastle vil få kjørt seg her. Kan bli stygt for de. Men vi må skåre på sjansene sineog det tror jeg vi gjør.

Arsenal med masse selvtillitt på det å være et godt og spillende fotballag.

Link to comment
Share on other sites

Blir en livsviktig kamp igjen dette. Vi må rett og slett vinne! Viser vi samme entusiasme som mot Milan så ender det opp med grusing. Dog er spørsmålet om vi klarer å følge opp etter en så vanvittig kamp? Kjenner jeg Arsenal rett så er det som regel nei, men magefølelsen sier rett og slett ingenting. Litt som mot Blackburn og det endte jo 7-1. Så forhåpentligvis går det bra! :P

 

Ellers er det jo litt spennende hva slags lag vi stiller med. Arteta, Benayoun og Santos er jo tilbake. Selv om sistnevnte trolig ikke er fit nok til å starte kampen, men muligens vil få et innhopp i slutten av kampen. Ufattelig deilig å endelig komme seg over denne sideback krisen hvertfall!

Link to comment
Share on other sites

Er jævlig nervøs etter helgens resultater.. Vi må virkelig begynne å spille kampene på lørdag 1345 :P Men i den formen vi er i for tiden skal dette gå veien, spesielt på Emirates. Newcastle er ingen walk-over, så her kreves det at vi spiller som vi har gjort i det siste, holde momentumet oppe. Regner med vi får tilbake litt spillere fra kampen mot Milan, blant annet Arteta som vil komme godt med, også lysten på å se Chambo på midtbanen igjen!

Link to comment
Share on other sites

Bare å gå ut i 110 som mot AC Milan, så får vi heller benytte benken, som vil være sterk, når spillerne begynner å gå tom for krefter. Er ikke noe å spare fra start med passivt spill og støttepasninger på midten; såpass bør dem ha lært fra tidligere denne sesongen og de 6-7 foregående.

Link to comment
Share on other sites

også lysten på å se Chambo på midtbanen igjen!

Samt å se om formen til Tomas holder seg, en Chambo på midten er spennende fordi vi hadde en midtbane i verdensklasse i fjor, mens årets har skuffet stort. Står på mitt om at vi trenger en sentral midtbanespiler til frem til Wilshere er tilbake/Chambo tar plassen.

Link to comment
Share on other sites

Samt å se om formen til Tomas holder seg, en Chambo på midten er spennende fordi vi hadde en midtbane i verdensklasse i fjor, mens årets har skuffet stort. Står på mitt om at vi trenger en sentral midtbanespiler til frem til Wilshere er tilbake/Chambo tar plassen.

 

Enig! Men av det vi har nå, vil jeg ha Chambo sentralt. Til sommeren bør vi få inn en klasse playmaker.

Link to comment
Share on other sites

Samt å se om formen til Tomas holder seg, en Chambo på midten er spennende fordi vi hadde en midtbane i verdensklasse i fjor, mens årets har skuffet stort. Står på mitt om at vi trenger en sentral midtbanespiler til frem til Wilshere er tilbake/Chambo tar plassen.

 

Du er ikke den eneste som du ser. Hele forrige sesong også så mente jeg at vi burde hatt en annen spiller enn Wilshere som spilte fast. Dog er jeg usikker akkurat nå mtp. hvordan Rosicky har prestert siden nyttår. Hvis han kan fortsette med den kvaliteten og innstillingen i 2-3 sesonger til så burde det egentlig holde. Spørsmålet er bare om hvorvidt Wilshere eller Rosicky vil holde seg skadefrie. Og det er ikke akkurat en risiko vi burde ta for å si det sånn.

 

Derfor jeg ønsker meg Götze og Hazard som kan spille flere roller enn bare den offensive rollen. Problemet er bare at disse to er ufattelig dyre. Christian Eriksen er også et annet alternativ, men syntes ikke han er like god på kanten.

Link to comment
Share on other sites

Newcastle har vært litt tvilsomme på bortebane i det siste i forhold til hvordan de har spilt hjemme, men offensivt er de livsfarlig. Klarer vi nøytralisere Cabaye og Tiote er mye av jobben gjort. Her må Song og Arteta virkelige være på høgget. Tviler på at Newcastle starter med Cisse, så regner med Ba blir alene på topp. Han er en god spiss, men avhengig av service fra midtbanen. Regner med de vil legge seg forholdsvis dypt og forsøke å kontre oss i senk og forsøke å utnytte dødballer for alt det er verdt, og de kan fort lykkes i å gjøre ting veldig vanskelig for oss.

 

Heldigvis har vi kvalitet nok i massevis for å gjøre ting veldig vanskelig for Newcastle også, men hvis gutta finner på å spille sånn som de vanligvis gjør når muligheten for å utnytte poengtap blant rivalene våre er der kommer vi til å bli straffet hardt.

Link to comment
Share on other sites

Kun seier er godt nok i kveld. Går vi ut med skikkelig entusiasme og energi som vi gjorde mot Milan så blir det enveiskjøring. Går vi halvhjertet og forsiktig ut så er jeg redd dette blir meget tøft. Satser selvfølgelig på førstnevnte!

Link to comment
Share on other sites

Det er vel kanskje det sterkeste vi kan mønstre, så her er det bare å peise på!

 

Newcastle byr på følgende lag:

Krul; Simpson, Williamson, Coloccini ©, Santon; Obertan, Cabaye, Tiote, Gutierrez; Ben Arfa; Ba.

 

Subs: Elliot, Perch, Guthrie, Gosling, Vuckic, Shola Ameobi, Cisse

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...