Jump to content

12.03.12 Newcastle United (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Han spilte vel venstre kant mot United da han dominerte stort?

 

Jepp, men etter at Sagna har kommet tilbake og spillet har gått mer på høyre så har han blitt mindre involvert i spillet. Er ikke akkurat mange gangene han har vært på ballen i dag kontra Walcott f.eks.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 204
  • Created
  • Last Reply

Vet man ikke skal forvente for mye i så ung alder, men Chamberlain har, sammen med Arteta, vært Arsenals svakeste. Er likevel usikker om det er riktig å bytte han ut. Dommeren har forresten vært elendig. Tiote og Ba skulle hatt soleklare gule kort!

Har Arteta vært svak? Jeg syns han har vært svært bevegelig, levert gode pasninger og dekket store rom på egen halvdel. Gjør akkurat den jobben han er satt til å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Har Arteta vært svak? Jeg syns han har vært svært bevegelig, levert gode pasninger og dekket store rom på egen halvdel. Gjør akkurat den jobben han er satt til å gjøre.

 

Syntes heller ikke Arteta har vært svak. Når det gjelder Chamberlain så føler jeg at Wenger burde kjøre en liten gamble og flytte Walcott over på venstre og Chamberlain på høyre.

Link to comment
Share on other sites

Har Arteta vært svak? Jeg syns han har vært svært bevegelig, levert gode pasninger og dekket store rom på egen halvdel. Gjør akkurat den jobben han er satt til å gjøre.

Ingen tvil om at han har vært svakest av de tre sentralt. Song gjør mye godt defensivt, og slår gode stikkere, mens Rosicky kanskje har vært best hos Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Heile laget, kanskje minus Walcott og RvP, har vore under pari.. Vi let Newcastle styre tempoet, har dårleg bevegelse og lite aggressivitet.. Med den overbefolka midtbana er vi nødt til å få opp balltempoet og bevegelsen, ellers så taper vi denne kampen etter eit billig mål i det 83 minutt..

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at han har vært svakest av de tre sentralt. Song gjør mye godt defensivt, og slår gode stikkere, mens Rosicky kanskje har vært best hos Arsenal.

Selv om Song og Rosicky har spilt meget godt så er det ingen automatikk i at Arteta er dårlig. Syns vi kan konkludere med at de alle tre har spilt godt.

Link to comment
Share on other sites

Ox forsvinner helt på venstre, var han med i et spill de første 20? Arteta bruker alt for lang tid med ballen, i stede for å slå ei 15 meters pasning på tvers bruker han X antall sekunder på å forflytte seg til den posisjonen. Han er for treg i spillet sitt. Song prøver for ofte å slå den geniale pasningen.

 

Er ikke mye å rette på, bare noen små knepp. Enten ut med Ox og inn med Gervinho, eller bytte plass på Walcott og Ox å se hvordan det går. Få mye mer tempo i lengderetningen, bli mye mer direkte. Med en 5`er på midten som Castle til tider har, så må tempo opp.

 

Rosicky er god, Sagna likeså, begynner å lure, er det et innøvd trekk med lang ball på Sagna som flikker den til Theo? Gjort med suksess ett par ganger i hvert fall. Gledlig å se innleggene til Sagna gå over førsteforsvarer også.

 

Dette bør gå veien, men trøkket og snerten må betraklig opp, ellers så tror jeg den kjope fyren på sidelinjen til Castle får litt for mye å feire...

 

COME ON ARSENAL!

Link to comment
Share on other sites

Sist Newcastle var på disse trakter, tapte de 0-5 mot Tottenheim. Denne gangen spiller de med kun én spiss, og planen er åpenbar: Forsvare seg og trekke ut tiden. Patetisk å se Krul drøye tiden efter bare 35 spilte minutter. Men det får vi forholde oss til. Blir en fin utfordring i å holde hodet kaldt, være tålmodige samtidig som en holder koken oppe i spillet. Dessuten lurer Ba og Ben Arfa på andre siden..

 

Tipper vi avgjør sent og vinner 3-1.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det er så lurt. Arteta er for viktig i de fysiske duellene. Tiote og Cabaye vinner midtbanen dersom de skal opp mot Rosicky og Chamberlain tror nå jeg.

 

Nja tror ikke det er så ille som det du spår. Med Chamberlain sentralt så vil Tiote bli tvunget til å følge løpene til Chamberlain mer og det åpner for litt mer dominanse fra oss. Hvis Tiote derimot dropper å følge løpene til Chamberlain så vil Newcastle virkelig slite når han får ballen.

Link to comment
Share on other sites

True dat. Forøvrig kjenner jeg det er litt frusterende at Arteta som oftest skal ha 10 touch på ballen før han sender den videre. Tidligere har han ofte spilt rask fotball, men syntes han dveler litt for mye på ballen for tida.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...