Jump to content

18.02.12 Sunderland (B)


Umlaut

Recommended Posts

Forstår fortsatt ikke hvordan verdens beste dommer, ifølge FIFA, kan unnlate å blåse straffe til RvP. Sånn avgjørelser er avgjørende for utfallet av matchen, og i dag vippet ikke marginene vår vei.

 

Likevel fremstår Arsenal uten ideer, uten tro og uten en tydelig game-plan. Til sommeren må enten Wenger få midler til å bytte ut minst fem-seks spillere, eller så må styret gå. Jeg lurer på hvilken annen klubb i verden som ville latt Squillaci og Almunia være i klubben etter å ha grundig bevist at de ikke holder nivået. Kun i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Tidligere har jeg blitt skuffet når mitt kjære Arsenal har gått på smeller. Men denne ukas hendelser, har gjort meg forbannet. Hva i helvette er det Wenger holder på med? Eller, hva i svarteste er det styret tillater å skje? Og, får disse spillerne virkelig betalt for å spille fotball? Om Wenger har vi sagt det meste. Et geni på mange vis. Men også en sta gammel geit, som har store mangler når det gjelder det taktiske aspektet i spillet fotball. Når det kommer til det økonomiske, er mannen genial. Men penger på bok skaper ingen arsenalsupporter. Det er det store spillere og titler som gjør. Styret har gjort en latterlig dårlig jobb. Er vel ingen som kan motsi de som mener at de har forspilt sin rolle.

 

Så til det jeg synes er verst. Jeg blir trist når jeg ser spillernes innsats. Fabianski mangler kamptrening, men viser tydelig at han neppe kommer til å få særlig mange kamper for Arsenal. Djorou er nå havnet øverst på lista mi over spillere som er totalt ubrukelige, og som jeg aldri ønsker å se ikledd arsenaldrakta igjen. Han mangler det aller meste en stopper trenger, og jeg er ikke i stand til å se at det finnes kveliteter i den gutten, som noe lag i de to øverste divisjonene i england har noe nytte av. Song er en spiller som mange av dere liker godt. Jeg kan med hånda på hjertet si, at jeg hater han. Som spiller. Rett og slett en formkurve som har stupt siden desember 2010. Og det verste er at han ikke ser ut til å prøve å gjøre særlig med det. Han virker tidvis uinteressert, og han har en arrogant holdning. Dette til tross for at han har snevert med styrker. Fysikken hans ser ut til å ha tapt seg noe enormt. De seneste kampene, har han vel knapt vært i nærheten av å vinne en duell. Han henger stort sett i området på feil side av motstandernes ballfører. Og når han skal gå i dueller, faller han på rompa, eller gjør som Djorou. Lager unødvendige frispark. Arteta har også vært en kjempeskuffelse de siste ukene. Han er nok snart tilbake i toppslag. Kunne lett tatt plassen til Song, om Wilshere var klar. Eller om Wenger hadde hatt vett, og hentet Hazard eller Götze. Walcott er ikke lengre noe talent. Er vel som Pennant. En som alt for mange hadde alt og alt for stor tro på. Gervinho er jeg veldig usikker på. Har mye fart, teknikk og vilje, men ser ut til å mangle sluttproduktet. Håper han blomstrer snart.

 

Foruten Fabianski, Djorou og Song, har klubben alt for mye dødkjøtt. Spillere som andre klubber aldri ville betalt lønn til etter deres prestasjoner. Squillachi er ikke god nok for engelsk toppserie. Ikke engang for et middels lag. Diaby er en spiller med noen ekstremferdigheter, men mangler det meste på det taktiske, og evnen til å gjøre de riktige valgene. Almunia vil jeg egentlig ikke skrive noe mer om. At Wenger gav han Lehmanns plass, er for meg en gåte. Almunia har aldri vært i nærhetan av å inneha Lehmanns ferdigheter. Denilson forventer jeg at vi slipper å se i arsenaldrakta igjen. En spiller som må ha hatt noe på Wenger, og dermed har hatt pressmiddel for å få spille. Rett og slett en møkkaspiller. Bendtner er og blir en idiot med alt for stort ego. Hans ferdigheter er ikke i nærheten av det som trengs på toppnivå. Vi var positive til Chamakh til og begynne med, men har senere sett at han ikke besitter de ferdighetene som man trenger for å lykkes i England. Han havner nok i Frankrike igjen.

 

Alt i alt, ser jeg at Arsenal har han stor ryddejobb fremfor seg. Spillere og ledere. Ja og deler av styret, må byttes ut. Det er alt for mange svake ledd i klubben i dag. Den er for øyeblikket milevis bak de som virkelig har satset de siste sesongene. Klart vi har en fin økonomi å skryte av. Men det skaper ikke entusiasme eller nye fans. En storrengjøring må til. Klubben kan bygget et nytt lag rundt Szczesny, Per, Kos, Vermaelen, Sagna, Oxlade, Ramsey og Robin. Få vekk spillerne med alt for høy lønn, som bare er stallfyll. Som jeg tidligere har sagt, skal jeg se foandring i klubben de neste seks månedene, om jeg skal fortsette å la Arsenal ta like stor del av livet mitt.

Link to comment
Share on other sites

Me er pr. i dag eit lag på nivå med Everton, Sunderland og Aston Villa. Until a year ago, Wenger's sides won 58% and lost 18% of their 831 matches. Of 56 games over the past 12 months, they have won 47% and lost 30%. Dette skulle tilsei ein plass blandt dei 8 beste framover.

Link to comment
Share on other sites

Å sammenligne oss med dagens Aston Villa er å ta litt vell hardt i. Vi er ikke noe dårligere enn Chelsea, Liverpool og Newcastle akkurat nå. Vi er kanskje tilogmed bedre enn Tottenham. Det får vi svar på i Mai.

Link to comment
Share on other sites

Som andre har vært inne på - jeg klarer liksom ikke å samle sammen til det store sinnet over dette. Det er mer resignasjon, noe som føles mye verre...

 

Opplever akkurat det samme. Resignasjon er ordet. Lidenskapen er der fortsatt til de grader, men når ting har blitt som de har blitt det siste året har jeg nok i underbevisstheten forstått til en viss grad hvor dette går hen. Men jeg har ikke godtatt det! Noe resignert, noe trist og noe forbannet sitter jeg å venter på endringer. Drømmer om at styret våkner fra hva som virker å være en dvale og at vi får inn en ny manager. Jeg tror det trengs, uansett om vi får midler eller ikke. Hvor mange år på rad har vi ikke kollapset rundt denne årstiden? Virker som han har mistet evnen til å motivere laget. Istedenfor å motivere, engasjere og dirigere sine tropper når ting går skeis er han mer opptatt av å sutre som en liten unge på så og si alt av avgjørelser. Trist og smått patetisk etter min mening. Tap har jeg den siste sesongen håndtert overraskende bra, det er måten de ofte kommer på som VIRKELIG gnager.

Link to comment
Share on other sites

Song er en spiller som mange av dere liker godt. Jeg kan med hånda på hjertet si, at jeg hater han. Som spiller. Rett og slett en formkurve som har stupt siden desember 2010. Og det verste er at han ikke ser ut til å prøve å gjøre særlig med det. Han virker tidvis uinteressert, og han har en arrogant holdning. Dette til tross for at han har snevert med styrker. Fysikken hans ser ut til å ha tapt seg noe enormt. De seneste kampene, har han vel knapt vært i nærheten av å vinne en duell. Han henger stort sett i området på feil side av motstandernes ballfører. Og når han skal gå i dueller, faller han på rompa, eller gjør som Djorou. Lager unødvendige frispark. Arteta har også vært en kjempeskuffelse de siste ukene. Han er nok snart tilbake i toppslag. Kunne lett tatt plassen til Song, om Wilshere var klar.

 

I følge OPTA er Song den spilleren med flest tacklinger i CL og flest gjennombruddspassninger (pass gjennom ledd) i PL. Men, statistikk betyr jo som kjent ingenting..

Det virker dessverre som din manglende tro på Song gjør deg delvis blind for det han gjør på banen.

Kan ta kampen i går: Jeg blir sterkt overrasket om du finner en spiller på banen med flere offensive pass en han i går, og uten at jeg har sett kampen på nytt så husker jeg to tapte dueller på midten i første omgang og ingen i andre omgang.

Link to comment
Share on other sites

Det som faktisk provoserer mest, er de imponerende oppgulpene som Wenger nok en gang kommer med etter kampen. Straffe eller ikke, Arsenal må da ha mer å by på enn et straffespark?

 

Nå venter Spudz hjemme, Liverpool borte og Milan hjemme. Det ligger an til tre nye nedturer. Men det forandrer sikkert ingen ting. Alt går som før. Både Wenger og styret er totalt handlingslammet (selvsagt vært det over en jævla lang periode periode...)

 

Gremmes virkelig :xxx:

Link to comment
Share on other sites

Det er akkurat dette som er problemet! vi kommer til kamper med null plan og struktur! Spillerne virker umotiverte,det kryr av kommunikasjonsfeil og personlige feil! Og gang på gang er den disse straffe og frispark-situasjonene som vi "kunne" vunnet på vi husker som våre beste sjanser! Nå må Wenger våkne opp,hvis ikke er løpet kjørt for denne sesongen..

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig klarer song å slå gjennombruddspasninger og få ballen fremover, men som oftest havner de ballene i beina på en motstander, som da setter full fart fremover. det skaper store sjanser for motstanderne enten i skudd eller at song kommer sluntrene hjemme å lager et farlig frispark.

Er så lei av den arrogante holdningen han viser at jeg klarer ikke å se mye positivt med han. men for all del bra når han får til en pasning som fører til en farlighet, men det skjer altfor sjelden

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig klarer song å slå gjennombruddspasninger og få ballen fremover, men som oftest havner de ballene i beina på en motstander, som da setter full fart fremover. det skaper store sjanser for motstanderne enten i skudd eller at song kommer sluntrene hjemme å lager et farlig frispark.

Er så lei av den arrogante holdningen han viser at jeg klarer ikke å se mye positivt med han. men for all del bra når han får til en pasning som fører til en farlighet, men det skjer altfor sjelden

 

Jeg skjønner lite av songhetsen. Han er vår nest viktigste spiller etter VP. Det er ikke tilfeldig at det var han som slo den perfekte gjennombruddspasningen til VP i straffesituasjonen. Desverre er ingen andre i laget i stand til å disse pasningene.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ja, det kan desverre virke som om Songe er en av klubbens viktigste spillere. Og det gjør meg vondt. Daniboy bekrefter jo at det ikke bare er jeg som synes han har en arrogant holdning. Klarer ikke å glemme oppførselen hans, da han kom inn som innbytter i en forferdelig kamp mot spurs for noen år siden. Arrogant og likeglad. Har diskutert det med flere supportere. Både de som holder med Arsenal, og de som ikke gjør det. De som holder med Arsenal, ønsker at han skal finne tilbake til formen han hadde fra august til desember 2010. En par kamerater av meg, som har Everton og Spurs i hjertet, Ler rått av Arsenal for tiden. De kan ikke forstå hvorfor Song har en slik rolle i laget, og langt mindre hvorfor han tar på seg oppgaver han ikke har ferdigheter til å gjøre. Spursfansen lurer på hvordan Wenger kunne la de få Parker. En spiller som har prestert på et mye høyere nivå enn Song de siste 18 månedene. I samme posisjon som han. Om mitt syn på Song synes rart for deg RP7, synes jeg din kjærlighet for han, virker like rart. Men om du liker spilleren, har du vel en grunn til det, så da aksepterer jeg det. Men jeg synes ikke han er den spilleren han var første halvdel av 10-sesongen. Noen få gode kamper overskygges av svært svake prestasjoner, dårlig duellspill og forferdelig holdning. En spiller som bør få mer konkuranse om det skal være noen sjans for at han skal prestere godt nok igjen. Jeg misliker Song. Det er det liten tvil om. Men han er heldigvis ikke på lavnåvået til møkkaspilleren Johannes Djorou...

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner lite av songhetsen. Han er vår nest viktigste spiller etter VP. Det er ikke tilfeldig at det var han som slo den perfekte gjennombruddspasningen til VP i straffesituasjonen. Desverre er ingen andre i laget i stand til å disse pasningene.

 

BE

 

Det er bare å innse at Song er vår nye Gilberto og at folk faktisk ikke skjønner viktigheten hans før han faktisk ikke spiller. Skulle dog ønske at Song konsentrerte seg mer om det defensive, men det virker som om Wenger tvinger Song lenger opp i banen for å kompensere for den manglende kreativiteten til Ramsey og Arteta.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi skal sette "vårt lag" ned på papiret er vel Song et av de første navnene som kommer på blokka for de fleste tror jeg. Han leverer i det store og hele brukbart. Det blir straks værre når vi går gjennom stallen og noterer navn som Almunia, Diaby, Rosicky, Park, Walcott, Ramsey, Squillaci, Djourou, Arshavin, Frimpong, Gibbs, Chamakh og Benayoun. Jeg har nå listet opp halve troppen.

 

I bakhånd har vi fortsatt Vela, Denilson og Bendtner.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi skal sette "vårt lag" ned på papiret er vel Song et av de første navnene som kommer på blokka for de fleste tror jeg. Han leverer i det store og hele brukbart. Det blir straks værre når vi går gjennom stallen og noterer navn som Almunia, Diaby, Rosicky, Park, Walcott, Ramsey, Squillaci, Djourou, Arshavin, Frimpong, Gibbs, Chamakh og Benayoun. Jeg har nå listet opp halve troppen.

 

I bakhånd har vi fortsatt Vela, Denilson og Bendtner.

 

For å ikke glemme "stortalenter" som Mannone, Eastmond, Henderson, Hoyte, Watt og Murphy som aldri vil være i nærheten av å spille på førstelaget vårt verken i rotasjon eller som førstelagskandidater.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner lite av songhetsen. Han er vår nest viktigste spiller etter VP. Det er ikke tilfeldig at det var han som slo den perfekte gjennombruddspasningen til VP i straffesituasjonen. Desverre er ingen andre i laget i stand til å disse pasningene.

 

BE

 

Jeg skjønner heller ingenting av denne hetsen, men nå skal det sies at jeg har sluttet å lese refser sine innlegg, da de stort sett kun består av surmaga oppgulp uten mål og mening.

 

Men en ting skal Song ha kritikk for, og det var returløpet han hadde i forkant av 2-0 målet. Det var jogging i god gammel Denilsonstil.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg så heldig, lille Kartrud, at jeg skummer over dine idiotinnlegg til stadighet. Om du ikke er enig med meg, bekymrer meg ikke. Ikke kritiserer jeg andre for at de ikke er enige med meg heller. I motsetning til deg. Er lenge siden du har kommet med de typiske bedreviterkommentarene dine nå. Mener å huske at du tok det ganske hardt når du fikk kritikk for din arrogante drittsekkoppførsel her inne. Sa du ikke skulle bruke forumet mer. Det var litt av en trussel. At jeg ikke liker spillere som Song, Djorou, Diaby og Almunia, har jeg aldri lagt skjul på. Men jeg rakker ikke ned på andres meninger for det. Ikke forteller jeg at det er mine meninger som er rett heller. Det er bare slik jeg oppfatter det. Jeg kommer aldri, selv om jeg rakker ned på de jeg ikke synes presterer, til å være belærende overfor andre supportere. Altså slik som du har operert til tider.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Stefan B, det er akkurat det jeg har etterlyst i ett år nå. Song er meget god når hans arbeidsoppgaver er på egen halvdel. Den jobben har jeg faktisk gitt han skryt for flere ganger. Det er bare så synd at han roter bort ballen han akkurat har vunnet, når han skal begynne å engasjere seg fremover på banen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener refser er inne på noe, for Song har for meg langt ifra spilt stabilt bra over tid. Ikke alltid lett å lese hvilken rolle han har i laget, selv om det er en stor forbedring fra ifjor. Noe av det kan nok skyldes laguttak å gjøre, så litt forsvar skal han ha der.

Men; jeg synes også Song tar for seg for lite på midtbanen. Mange slurvete feil, og virker til tider uinteressert. Han er en av de spillerene som skal gå foran i krigen, men det er det sjelden man ser.

 

Han har fantastiske kvaliteter som vaktmesteren på midtbanen, men det er på høy tid at han ikke har klippekort på laget. Han trenger konkurranse, slik at det er 100% fokus og vilje i hver eneste kamp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Song ikke er god nok defensivt. Posisjoneringen hans når det andre laget kommer i angrep er ofte helt feil, og da ender det som regel med at han må gi bort et frispark eller rett og slett er ute av spill til å stoppe angrepet. Når det kommer til å gjøre "interceptions", så er han faktisk ikke i nærheten av de beste defensive midtbanespillerne i ligaen (Parker, Carrick, Lucas). Men han er den som lager soleklart flest frispark.

 

Offensivt er han kreativ og bidragsytende, men på den andre siden av banen mangler han rett og slett mye. Spesielt enkel spilleforståelse. Spillere som Busquets, Lucas, Carrick og Essien er mye bedre på å lese spillet og posisjonere seg riktig.

 

Dette er den største svakheten i spillet hans, og at han gjør noen slurvefeil og slikt i blant er ikke så farlig. Det hender selv de beste.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt å se at jeg ikke er den eneste som ikke synes Song er god nok til å forsvare en fast plass på dette Arsenallaget. Men nå får vi vel passet vårt påskrevet. Vi får nok snart fortalt hva som er rett, og hva vi skal synes og mene :P Alle her inne på forumet vet at jeg ikke har sansen for to-tre av lagets spillere. De fleste av dere har heller ikke noe problem med å akseptere at det er mine meninger. Tidvis har jeg til og med forklart og begrunnet mine synspunkter. Og det uten at jeg har vært arrogant og belærende.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt å se at jeg ikke er den eneste som ikke synes Song er god nok til å forsvare en fast plass på dette Arsenallaget. Men nå får vi vel passet vårt påskrevet. Vi får nok snart fortalt hva som er rett, og hva vi skal synes og mene :P Alle her inne på forumet vet at jeg ikke har sansen for to-tre av lagets spillere. De fleste av dere har heller ikke noe problem med å akseptere at det er mine meninger. Tidvis har jeg til og med forklart og begrunnet mine synspunkter. Og det uten at jeg har vært arrogant og belærende.

Du skal få ha dine meninger. Men, jeg kommer til å fortsette å dokumentere med data de riktige tallene ang hans prestasjoner for å motbevise dine ubegrunnede påstander om at han lunter, ikke løpet, ikke tackler, slår bort ballen og alt annet du kommer opp med som enkelt kan motbevises.

 

Og ang posisjonering som noen har kommentert:

Jeg anbefaler å se en kamp eller to live for å se hvordan han beveger seg og dekker rom. De fleste som gjør det skjønner etterhvert hvilken vanvittig sikringsjobb han legger ned og hvor utrolig mye rom han lukker slik at spillet blir presset over i annen sone.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig klarer song å slå gjennombruddspasninger og få ballen fremover, men som oftest havner de ballene i beina på en motstander, som da setter full fart fremover. det skaper store sjanser for motstanderne enten i skudd eller at song kommer sluntrene hjemme å lager et farlig frispark.

Er så lei av den arrogante holdningen han viser at jeg klarer ikke å se mye positivt med han. men for all del bra når han får til en pasning som fører til en farlighet, men det skjer altfor sjelden

Tror du OPTA sin statistikk går på pass gjennom ledd som går til motspiller eller pass gjennom ledd som går til medspiller??

 

Skulle ønske noen av dere kritikere kunne komme opp med noen tall for å dukumentere påstandene dere slenger ut..

Link to comment
Share on other sites

Det blir straks værre når vi går gjennom stallen og noterer navn som Almunia, Diaby, Rosicky, Park, Walcott, Ramsey, Squillaci, Djourou, Arshavin, Frimpong, Gibbs, Chamakh og Benayoun. Jeg har nå listet opp halve troppen.

 

I bakhånd har vi fortsatt Vela, Denilson og Bendtner.

 

Det var en fantastisk "imponerende" knippe av spillere. For å være i det snille hjørnet, så hadde jeg nok fredet Ramsey og Walcott. Der finnes det ennå håp. Det som taler i mot Gibbs er jo x antall skader.

 

Så blir spørsmålet: Hvor mange av disse forsvinner til sommeren? Neppe mange blir mitt tips.

 

Til slutt: Hva pokker var egentlig tanken med Park? Da måtte det jo ha vært bedre med Vela eller Bendtner. Snakk om dustekjøp!

Link to comment
Share on other sites

Godt mulig formasjonen arsenal spiller, gjør en del spillere dårligere enn dem er. skulle gjerne sett er mer disiplinert 4-4-2,

der de 2 sentrale midtbane spillerne virkelig blør for drakta defensivt og når en av dem prøver å være kreativ framover, holder den andre igjen bakover.

Men med en slik formasjon må man ha kantspillere som liker å utfordre samt innehar litt fart. Walcott passer ikke føler han har mistet mye av farta han hadde tidligere, men Gervinho og Ox passer bra.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...