Jump to content

18.02.12 Sunderland (B)


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Må vell kunne si at det var selvmål av Squatt, eller? Virket som den ballen hadde gått utfor om det ikke var for kløna vår.

 

Det er vel LITT drøyt å bebreide Squillaci for det målet, vel....

 

Ellers er vi, som er nevnt her, tannløse. Det kreves noe spesielt på den kreative offensive fronten skal vi komme oss videre herfra. Sunderland jobber, som venta, KNALLhardt defensivt og venter på at sjanser skal falle deres vei. Sjanser vil alltid komme, og med den flaksen dette laget er velsignet med går selvsagt skuddet som er på vei mer mot cornerflagget enn mål via en spiller og i mål.

 

Det som derimot er verdt å merke seg er at vi i setter oss i vanskelige situasjoner gang på gang - som ved målet der Djourou IGJEN roter for lenge med ballen og må gi bort et frispark.

 

Dette er verken umulig eller kjørt, men om Sunderland har holdt oss effektivt fra livet så langt med god gammeldags innsats og guts (om enn helt på kanten av guts) vil de ikke ha mindre av det i andre omgang.

 

Ser vi ikke bedring på 10-15 min må vi ha innpå mer kreative evner. Ramsey <- Rosicky og så Arshavin innpå lenger uti.

Link to comment
Share on other sites

Om aw er stolt over dette tannløse og ufarlige laget, ja da bør han skaffe seg en assistent som er i stand til å se hva som foregår.

 

Skal dette begynne igjen? Skal Pat Rice få skylda, som i fjor? Latterlig...

Link to comment
Share on other sites

Om aw er stolt over dette tannløse og ufarlige laget, ja da bør han skaffe seg en assistent som er i stand til å se hva som foregår.

Dessverre er det tannløst og usikkert.

Vi hadde Koscielny. Mertesacker og Vermaelen.

Vi spiller i øyeblikket med et forsvar som er på championshipnivå.

Vi må og jeg har sagt det mange ganger; bruke farten vår i lengderetningene. De stresser oss når vi spiler på tvers.

Tror Arsjavin er på gang og at han kunne komme seg tilbake via en slik kamp.

Link to comment
Share on other sites

Må jo bare le av hele greia...Hvordan spillere som Djourou, Squi, Ramsey kan spille for et lag som har uttalte mål om trofeer er meg en stor gåte...Tror det blir stygt neste helg også, og da er vel begeret fullt? Eller kanskje ikke, vi selger vel bare Van Persie, og sikkert også Wilshere og Ox for å tjene noe peng, og da er vel yankee cunten og resten av det senile berget fornøyde...blir vel en enda værre sesong neste år, før vi kanskje kan være så "heldige" å gå i minus økonomisk, og da skjer det vel kanskje noe? Kanke en eller anna billionær fra østen kjøpe ut de "blindtarmene"(var det noen som nevnte?), Men vi klarer vel muligens topp fire i år også, chelsea virker om mulig enda mer skakkjørte en oss, blir vel den tidligere røde terroren som kommer snikende med kenny...

 

AAAAHHHHH, dette blir bare vas. Er bare så utrolig oppgitt for tiden. Dette er værre en midten av 90-tallet(som er min "værste" periode som supporter). Ene og alene på grunn av potensiale som lå i klubben for noen år siden som den schizofrene proffessoren har lobotomert...Er det lov å snakke om klubbforræderi?

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvordan jeg skal tolke min egen reaksjon på Sunderland scoringen; i stedet for å rive seg i håret å banne høyt i stua som kom det et lite smil som om dette var den største selvfølge. Er helt utrolig hvordan forsvaret vårt gang på gang ødelegger for seg selv med håpløse "to sekund" som Djourous elendige touch og påfølgende holding som ga frisparket, og hvordan samtlige arsenalspillere løper inn i boksen med øynene på ballen og glemmer som ligger igjen i returrommet. Og det er ikke første gangen dette skjer, uten at jeg gidder å ramse opp tilfellene siden de fleste her inne sitter med de samme minnene trykket inn i skallen.

 

At Coquelin må gå ut med strekkskade etter bare 10 minutter er heller ikke noe nytt, og beviser bare at klubben har en lang vei å gå på skadeforebyggende arbeid. Og kanskje bør man se mot Manchester City som denne sesongen sjelden har hatt flere en 2 spillere skadet samtidig, og da korttidsskader.

 

Tap mot AC Milan, tap mot Sunderland nå og om ikke lenge venter Tottenham hjemme på Emirates - taper vi den også vil jeg hive meg inn i hylekoret for å erstatte Wenger, Rice og resten av de nærmeste støttespillerne i trenerapperatet, for selv om Wenger er stor historisk i Arsenal så finnes det ingen som er større enn klubben!

Link to comment
Share on other sites

Syns Vermaelen fortjener sin del av skylda for at Djourou ga bort det frisparket i forkant av scoringen. Ikke noen kompispasning til Djourou, i en situasjon hvor sveitseren var under press fra Gardner.

Dessverre er Vermaelen mest opptatt av å overdrive når han blir taklet. Ønsker å påvirke dommeren til gule kort kan det nesten se ut.

Link to comment
Share on other sites

Syns Vermaelen fortjener sin del av skylda for at Djourou ga bort det frisparket i forkant av scoringen. Ikke noen kompispasning til Djourou, i en situasjon hvor sveitseren var under press fra Gardner.

Men en spiller som skal være på Premier League nivå må da for fanken ha erfaring nok til smelle til ballen i pressede situasjoner i stedet for å spille seg ut som bakerste mann. Det er der Mertesacker er milevis foran Djourou - på erfaring siden han er klar over sine begrensninger og spiller deretter, Djourou tror han er Gud og spiller som Bambi på den berømte glattisen!

Link to comment
Share on other sites

Har ikke fulgt med hundre prosent, men jeg mener jeg kun har sett et(1!) bakromsløp med påfølgende pasning. Og det var da RvP sendte igjennom Gervinho på den ene sjansen i førsteomgangen. Men det eneste han kunne var å skyte, siden det sto tre angrepsspillere utenfor 16-meter og lurte på hva Gervinho kom til å gjøre... Det er i sånne situasjoner vi trenger minst to stk inne i boksen som kan enten plukke opp en retur, angripe og skape rom for Gervinho eller være klare for et innlegg. Det blir så fryktelig tafatt hele greia... Og nå er vi vel i den perioden hvor laget kollapser resten av sesongen...

Link to comment
Share on other sites

Èn ting som irriterer meg noe jævlig med midtbanen vår er at INGEN der inne har tempo og i er stand til å løpe fra en spiller eller to. De er alle så trege at de blir løpt opp og til og med løpt fra når motstanderne har ballen i beina..

 

Meget godt poeng! Har sagt dette før. Ikke har de noen andre spesielle ferdighet som gjør de farlige heller

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...