Jump to content

18.02.12 Sunderland (B)


Umlaut

Recommended Posts

Har ikke sett Park spille. Så synes det er vanskelig å bedømme klassen hans.

 

Er vel nettopp det som er poenget. Det er ingen av oss som har/får sett Park spille, for han får ikke spille! Hva var da poenget med kjøpet? Det har vært muligheter for å bruke han - hvertfall i kamper hvor vi sliter.

 

Var dette et kjøp kun for å selge drakter i Asia?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Du skal få ha dine meninger. Men, jeg kommer til å fortsette å dokumentere med data de riktige tallene ang hans prestasjoner for å motbevise dine ubegrunnede påstander om at han lunter, ikke løpet, ikke tackler, slår bort ballen og alt annet du kommer opp med som enkelt kan motbevises.

 

Og ang posisjonering som noen har kommentert:

Jeg anbefaler å se en kamp eller to live for å se hvordan han beveger seg og dekker rom. De fleste som gjør det skjønner etterhvert hvilken vanvittig sikringsjobb han legger ned og hvor utrolig mye rom han lukker slik at spillet blir presset over i annen sone.

Ser man på de riktige tallene denne sesongen ligger han milevis bak Lucas, Parker og Carrick.

Link to comment
Share on other sites

 

Er vel nettopp det som er poenget. Det er ingen av oss som har/får sett Park spille, for han får ikke spille! Hva var da poenget med kjøpet? Det har vært muligheter for å bruke han - hvertfall i kamper hvor vi sliter.

 

Var dette et kjøp kun for å selge drakter i Asia?

Høres ikke fair ut ikke å la en innkjøpt spiller få sine sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Ser man på de riktige tallene denne sesongen ligger han milevis bak Lucas, Parker og Carrick.

Hvis man ser på de tallene man vil se på. Ser du på andre så ligger han langt foran. Hva mener du er de riktige tallene?

Lucas og Parker har helt andre arbeidsoppgaver enn Song så sammenligningen er ikke så lett. Carrick er den som er mest lik i posisjonering og lagoppstilling

 

Spurs spiller 442, Liverpool 451-352, United mest likt oss, men varierer mye i oppstilling. Sammenligning blir derfor vanskelig.

 

Ser du på PL egen side for stats (Se tråden Alex Song og Vieira04 sin link) er han foran alle de du nevner forøvrig. De ser på 6 forskjellige faktorer hvor antall poeng tatt av laget også spiller inn. Der er det kun Lucas som har en ulempe sammenlignet med Song. De to andre har et fortrinn, men er forsatt rangert som dårligere..

Link to comment
Share on other sites

Men å si at det jeg kommer med er ubegrunnet, tyder jo på at du er fornøyd med et ikkefungerende lag, der enkelte spillere ikke har arbeidsoppgaver de skal utføre. Tallene RP7 legger frem, vil ikke dekke over at Song har fungert dårlig den siste tiden. Med unntak av noen fine pasninger.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ser på de tallene man vil se på. Ser du på andre så ligger han langt foran. Hva mener du er de riktige tallene?

Lucas og Parker har helt andre arbeidsoppgaver enn Song så sammenligningen er ikke så lett. Carrick er den som er mest lik i posisjonering og lagoppstilling

 

Spurs spiller 442, Liverpool 451-352, United mest likt oss, men varierer mye i oppstilling. Sammenligning blir derfor vanskelig.

 

Ser du på PL egen side for stats (Se tråden Alex Song og Vieira04 sin link) er han foran alle de du nevner forøvrig. De ser på 6 forskjellige faktorer hvor antall poeng tatt av laget også spiller inn. Der er det kun Lucas som har en ulempe sammenlignet med Song. De to andre har et fortrinn, men er forsatt rangert som dårligere..

 

Riktige tall i mine øyne: (dette ble skrevet pr 11. februar og er fra denne sesongen)

 

Tackles per game:

Lucas: 5,7

Parker: 3,9

Carrick: 3,8

Song: 2,9

 

Interceptions per game:

Carrick: 3,1

Lucas: 2,8

Parker: 2,6

Song: 2,1

 

Tackles & interceptions per game:

Lucas: 8,5

Carrick: 6,9

Parker: 6,5

Song: 5

 

Dribbled by other team player per game:

Carrick: 0,8

Lucas: 1

Parker: 1,3

Song: 1,5

 

Dispossessed per game:

Carrick: 0,4

Lucas: 0,8

Parker: 1,5

Song: 1,6

 

Fouls per game:

Carrick: 0,5

Lucas: 1,7

Parker: 1,7

Song: 2,4

 

Clearences per game:

Carrick: 1,9

Parker: 1,5

Lucas: 1,2

Song: 0,9

 

Blocked shots per game:

Parker: 0,7

Carrick: 0,6

Song: 0,4

Lucas: 0,3

 

Som du ser, så kommer Song dårligst ut på nesten samtlige av disse. Faktisk så er det bare den siste han ikke er verst i klassen på. Dette er sammenlignet med nevnte Parker, Carrick og Lucas (de andre defensive midtbanespillerne i storklubbene). Song har færrest vellykde interceptions og taklinger pr kamp, og lager flest frispark. Dette pga han stadig posisjonerer seg feil.

 

Disse tallene er ingen fasit, men de setter ting i litt perspektiv og er interessante.

Link to comment
Share on other sites

 

Riktige tall i mine øyne: (dette ble skrevet pr 11. februar og er fra denne sesongen)

 

 

 

Som du ser, så kommer Song dårligst ut på nesten samtlige av disse. Faktisk så er det bare den siste han ikke er verst i klassen på. Dette er sammenlignet med nevnte Parker, Carrick og Lucas (de andre defensive midtbanespillerne i storklubbene). Song har færrest vellykde interceptions og taklinger pr kamp, og lager flest frispark. Dette pga han stadig posisjonerer seg feil.

 

Disse tallene er ingen fasit, men de setter ting i litt perspektiv og er interessante.

Tallene er absolutt interessante, men du hopper elegant over det andre aspektet ved Songs spill som er det offensive. Han har et helt annet ansvar offensivt enn de du nevner med et lite unntak i Carrick.

At Spurs spiller med to sentrale. Liverpool ofte med to eller tre sentrale endrer fullstendig arbeidsvilkårene.

 

Du nevner forøvrig at han ofte er feilplassert. Det er noe jeg har tatt opp gjentatte ganger tidligere. Slik Arsenal spiller så etterlates det store rom defensivt til tider. Dette er rom Song må kompensere for og han gjør en ekstrem jobb i mange kamper. Det er ikke så synlig, men det er ikke sjelden han tar pressjobb både på høyre og venstre siden av midten fordi andre har jukset i sin jobb. Ramsey er den verste her, men Wilshere var også ganske god på juksing i fjor. Han skal imidlertid slippe å få skylden i år.. Dette fører til at Song ofte lager frispark av rent taktiske grunner i tillegg til de han lager forøvrig. Måten han stoppet Zlatan med kneet skulle stått i læreboken til en god del andre spillere i Arsenal. Man tar et prof gult kort for å redde laget når man må. Hadde Arteta gjort det samme med Sessignon lørdag så hadde ikke 2-0 målet kommet.

Link to comment
Share on other sites

Men å si at det jeg kommer med er ubegrunnet, tyder jo på at du er fornøyd med et ikkefungerende lag, der enkelte spillere ikke har arbeidsoppgaver de skal utføre. Tallene RP7 legger frem, vil ikke dekke over at Song har fungert dårlig den siste tiden. Med unntak av noen fine pasninger.

Nei, det betyr overhodet ikke det. Hvor kom det fra? Jeg bare poengterer at dine utsagn stort sett er ubegrunnede og ikke dokumenterte. Når du sier at han har misset på 100% av passene i en kamp hvor han har assist og skaffet straffespark så blir det litt merkelig.. Jeg har ingenting i mot at du ikke liker Song, men litt nyansert kritikk er i mine øyne på sin plass. Du skal dog ha for at du kan rose når du finner noe som du syns fortjener ros, det er det ikke alle som klarer.

Link to comment
Share on other sites

Kort oppsummert så har vi en av verdens beste midtbaneanker. Verdens beste spiss. Verdens beste stopperpar. Allikevel taper vi kamper over en lav sko. Forstå det den som kan

Kort oppsummert så vil 4 spillere aldri kunne vinne noen fotballkamper alene. Du mangler 7 stk i din oppsummering..

Link to comment
Share on other sites

Kort oppsummert så vil 4 spillere aldri kunne vinne noen fotballkamper alene. Du mangler 7 stk i din oppsummering..

Du må gjerne komme med egne betraktninger i stedet for å være så opptatt av hva andre tenker. Må være slitsomt å hele tiden skulle korrigere andre

Link to comment
Share on other sites

 

Er vel nettopp det som er poenget. Det er ingen av oss som har/får sett Park spille, for han får ikke spille! Hva var da poenget med kjøpet? Det har vært muligheter for å bruke han - hvertfall i kamper hvor vi sliter.

 

Var dette et kjøp kun for å selge drakter i Asia?

 

Draktsalg i Asia kan ha vært en medvirkende årsak til kjøpet av Park.

 

Hvorfor blir han ikke brukt? Jeg tror svaret på det spørsmålet hovedsaklig ligger i at van Persie har holdt seg skadefri hele sesongen. Heller ikke Chamach har vært nevneverdig skadet denne sesongen.

 

Jeg synes det var riktig å kjøpe inn en spiss før sesongen. For hvem hadde vel trodd på en skadefri sesong for begge de to spissene? Om Park var det riktige spisskjøpet kan sikkert diskuteres.

Link to comment
Share on other sites

jeg vil tro at Park har vist på trening at han ikke er klar enda eller god nok for å komme inn og avgjøre kamper eller avlaste Van Persie. Hadde Park vært god nok så hadde han fått starte noen hjemmekamper og fått flere innhopp. Jeg mener vi kan konkludere allerede nå at Park ikke er en god nok spiller for Arsenal FC!

Link to comment
Share on other sites

Park har vært et bomkjøp uansett hvor vi vrir og vender på det.

 

Wenger har kjøpt mye rart, men alltid gitt dem sjanser til å spille seg inn i laget. Kultspillere som Christoph Wreh fikk plenty med spilletid uten å se ut til å være av samme kaliber som resten av laget. Park får knapt sitte på benken, og er fremdeles bak Chamakh i køen. Da burde varsellampene blinke. Jeg tror ikke vi får se så mye mer til han, og i min mening tyder det meste på at han kommer til å forsvinne i sommer igjen.

Link to comment
Share on other sites

 

Generell promotering, i så fall. Det selges under en million Arsenal-drakter i året over hele kloden.

 

Best-selling-shirts31.8.10.jpg

Det er ikke så ille, men med et par storkjøp og et trofé i løpet av neste sesongen så ville vi nok ha økt draktsalget også.

Link to comment
Share on other sites

 

Du må gjerne komme med egne betraktninger i stedet for å være så opptatt av hva andre tenker. Må være slitsomt å hele tiden skulle korrigere andre

Du verden... Mener du virkelig at jeg ikke har egne betraktninger??

At jeg korrigerer fullstendig udokumenterte og feilaktige innlegg er ikke slitsomt i det hele tatt. Koster meg ekstremt lite faktisk. Det kommer jeg til å fortsette med all den tid det faktisk er ganske lærerikt for meg selv også. Jeg sjekker nemlig fakta før jeg skriver, en liten detalj flere glemmer..

Link to comment
Share on other sites

Du verden... Mener du virkelig at jeg ikke har egne betraktninger??

At jeg korrigerer fullstendig udokumenterte og feilaktige innlegg er ikke slitsomt i det hele tatt. Koster meg ekstremt lite faktisk. Det kommer jeg til å fortsette med all den tid det faktisk er ganske lærerikt for meg selv også. Jeg sjekker nemlig fakta før jeg skriver, en liten detalj flere glemmer..

Synes det tidvis blir mye pekefinger og lite egne meninger ja, men det er kun min personlige oppfatning :)

 

Det er jo hyggelig at du sjekker fakta før du skriver, men vil tro de fleste gjør det i form av kampene de ser. For det er vel fakta det også? Å se kampene?

Link to comment
Share on other sites

For det er vel fakta det også? Å se kampene?

 

Kampen i seg selv må vi vel kunne kalle et faktum som inneholder ulike fakta ... Eller noe sånt. Når disse skal sanseoppfattes, tolkes og nedskrives i innlegg på Arsenal-forumet, så er det mye som går tapt. En god del av det som skrives om kamper her er rimelig langt unna fakta. Men den enkelte kan jo selv være overbevist om hva som helst. At jeg her for min del avskriver enkelte av andres overbevisninger som fakta, det føler jeg meg berettiget til. :)

 

Dette var et generelt innspill og ikke myntet på noen spesielle.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Egentig bedre tall enn jeg vil tenkt.

Sier jo noe om mulighetene denne klubben har.

Synd vi ikke utnytter det bedre for tiden.

Er jo 2005-2009. Skal ikke se bort i fra at salget har stupt etter at Cesc og Nasri forsvant. Er vel bare RvP som i øyeblikket er en "sikker" trøyeselger

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...