Jump to content

27.12.11 Wolverhampton Wanderers (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Arsenal - Wolverhampton Wanderers

Premier League

27.12.2011 - kl. 16.00

Kampen vises på TV2 PL HD1

 

 

Først og fremst kan man starte med at denne kampen ble utsatt fra og opprinnelig skulle spilles på Boxing Day, men grunnet streik hos sjåførene på T-banen i London ble det valgt å flytte den til dagen etter.

 

På de siste 10 seriekampene står laget nå med 8 seire, 1 uavgjort og ett tap. Forrige runde mot Aston Villa ble en positiv opplevelse for spillerne i den grad at alle poengene ble med tilbake fra Birmingham, og ikke minst viktigheten av en seier etter at City stoppet poengsankingen vår på Etihad Stadium. Akkurat den kampen ble spilt i et vanvittig høyt tempo fra første spark til dommeren blåste av for kvelden, noe som man kunne se på onsdag med tunge bein og treige hoder. Den godeste Robin van Persie ble samtidig historisk ved å tangere Henrys klubbrekord på 34 scoringer på ett og samme kalenderår; nå bare to bak Premier League rekorden til Shearer.

 

Skader:

Wilshere

Sagna

Santos

Gibbs

Jenkinson

Diaby

Djourou

-------------

Foley

Craddock

O'Hara

Kightly

 

5 siste seriekamper:

Arsenal: USSTS

Wolves: TSTTU

Ønsket lagoppstilling:

Szczesny

Coquelin - Mertesacker - Koscielny - Vermaelen

Song - Arteta

Gervinho - Rosicky - Benayoun

Chamakh

 

 

Wenger nevnte etter Aston Villa kampen at han snart måtte hvile van Persie noe, og derfor blir det nok Chamakh som starter på topp. Jeg ønsker å starte med samme backrekken i to kamper på rad for å slippe all rotasjonen skader har tvunget oss til så langt i sesongen. Song er tilbake fra suspensjonen og blir partner med Arteta. Rosicky og Benayoun hadde veldig lovende innhopp på onsdag og fortjener en plass i startoppstillingen mens Ramsey og Walcott får plass på benken etter mange spilleminutter i det siste.

 

Det vil bli viktig med tempo i ballen og større treffprosent i pasningene enn mot Villa, og med Chamakh som spiss bør vi slå flere innlegg og fylle opp rommet rundt nedfallsfrukten. Om jeg ikke husker feil scoret vell Chamakh i det samme oppgjøret forrige sesong, så hvorfor ikke gjøre det igjen?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Klarer nesten ikke vente med kamp igjen! Vi har to overkommelige kamper i juleprogrammet, begge hjemme, så den feilen vi gjorde med rotasjon ifjor vil jeg ikke se iår. Vi kommer til å styre kampen her, nøkkelen blir å komme seg gjennom forsvaret og selvfølgelig sette sjansene. Regner med van Persie er smålig keen på scoringrekorden, så 2 mål her kan vell ikke være for mye å be om, hehe :) Uansett, god jul alle sammen!

Link to comment
Share on other sites

Det er få kamper jeg gleder meg mer til i året enn "boxing-day kampen". Det blir ikke helt det samme i år, men nå kan jeg nyte fotball på boxing day og se Arsenal dagen derpå. Hemmeligheten til suksess og tre poeng i denne kampen er å finne nøkkelen til spillerbussen som vil bli parkert i Woles' 16-meter. Jeg tror Rosicky er den som er best egnet til å finne den nøkkelen, og RvP er mannen til å vri om låsen.

Link to comment
Share on other sites

God jul folkens. Håper at Benayoun og Rosicky tar over plassene til Ramsey og enten Walcott eller Gervinho. De virket tente mot Villa, og bør få sjansen fremfor en Ramsey som ser ut til å trenge et par kamper på benken, samt Walcott eller Gervinho som virker å være ganske ute av det om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Hvem gleder seg til julaften når høydepunktet virkelig er i romjulen for oss fotballelskere? Fri fra jobb og mas, masse god fotball, god mat, øl og aquavit formiddag som kveld, blir det bedre?

Hjemme mot Wolves skal vi selvfølgelig vinne, men som nevnt så vil nok bussen parkeres foran egen 16 av Wolves i denne kampen, og vi kan få det tøft. Kampen mot Villa viste tydelig at flere spillere begynner å få tunge bein, syns spesielt Ramsey og Walcott virket veldig slitne. Har uansett god tro på seier i denne kampen. Er ganske sikker på Van Persie starter og er ganske sulten på å gjøre en virkelig stor kamp og knuse Shearers rekord i julen. Ikke minst er Song tilbake, han var dypt savnet både defensivt og offensivt mot Villa på onsdag.

 

Jeg håper på følgende mannskap:

 

WS

 

Koscielny Mertesacker Vermaelen Miquel

 

 

Song Arteta

 

AOC Rosicky Gervinho

 

RVP

 

Tviler vel sterkt på at vi får se AOC fra start, men hans vilje, teknikk og fart overgår Walcotts slitne ben p.t etter min mening. Rosicky gjorde ett godt innhopp mot Villa og bør starte her foran en sliten Ramsey.

Årets beste julegave vil være kalasseier og Van Persie rekord her!

Link to comment
Share on other sites

Er ganske sikker på Van Persie starter og er ganske sulten på å gjøre en virkelig stor kamp og knuse Shearers rekord i julen.

I utgangspunktet så kunne det nok ha vært greit å hvile RvP i denne kampen, men jeg tviler på at Robin aksepterer å måtte "hvile" når denne rekorden er SÅ nær.

Shearers rekord har stått lenge, og en eventuell forbedring av rekorden fra RvP sin side vil kanskje stå enda lenger, så jeg er relativt sikker at RvP spiller begge romjulskampene (i allefall fram til rekorden er slått).

 

Det blir i allefall godt å få tilbake Song til denne kampen, for det er lenge siden jeg har sett en så "dårlig" Arsenal-midtbane som mot Villa. Der Frimpong og Ramsey ikke gjorde noen god figur, og Arteta hadde heller ikke sin beste kamp i Arsenal drakta. Jeg må bare gjenta det som jeg har nevnt (til det kjedsommelige) før om at vi mangler virkelig en backup/konkurrent til Song på midtbanen. Noen vil si at vi har gode unge lovende som kan dekke denne posisjonen, men jeg må dessverre si meg uenig i det, hverken Frimpong eller Coq er pr i dag gode nok til å ta over denne plassen på "fulltid". Ideelt sett så skulle jeg gjerne ha hatt en anvendelig "potet" med defensive trekk som kunne dekke flere posisjoner i denne lagdelen.

Link to comment
Share on other sites

God jul alle sammen:) Sitter på jobben og kjeder meg...

Viktig kamp snart. Wolves må ikke undervurderes og Wenger har påpekt at ulvene er farlige og hra stor kampvilje. Derfor tror jeg det blir viktig å kjøre "a-lag" for å ha samma flyten. Van Persie kan hviles mot QPR, ellers så bør kanskje Ramsey og Walcott benkes. Bare for å gi dem litt hvile og beskjed om at dere har ikke klippekort gutter, men må kjempe for å beholde plassene deres.

Håper da på dette laget:

Szczesny

Coquelin-Mertesacer-Koscielny-Vermealen

Song-Arteta

Benayoun

Rosicky-Gervinho

Van Persie

Benken: Almunia,Miguel,Walcott,Ramsey,Chamack,Frimpong,Oxlade-Chamberlaine

 

Tips res: 3-1 Van Persie, Mertesacer og Benayoun

Link to comment
Share on other sites

LItt rotering blir det nok siden kampprogrammet er tett framover.

Ingen grunn til å spare RVP nå som han fortsatt har bra scoringsflyt og er nærme rekorden til Shearer. Hadde vært fint å føye til enda en rekord i boka.

Wolves er en klassisk type kamp der vi styrer det meste og de legger seg som en forsvarsmur rundt egen 16-meter. De håper nok på et lykketreff eller en heldig dødballsjanse og satser på å kapre et poeng på aggresivitet og høy innsats.

Vi skal være mye bedre enn McCarthys mannskap, men man vet aldri hvordan disse kampene utvikler seg. Ofte er Arsenal god i julekampene og jeg forventer at vi dominerer stort i denne kampen.

Så gjelder det å få ballen i mål da...og derfor bør jo RVP spille så mye som mulig. Det er han som i hovedsak scorer målene våre og selv om vi burde fått i gang Chamahk er det viktige å starte med vår kaptein og toppscorer.

Syns ellers Benayoun har vist bra takter når han har kommet inn og fortjener kanskje en sjanse fra start? Arteta eller Ramsey trenger nok å hviles litt snart og kanskje begge starter hver sin kamp på benken før nyttår.

Gervinho forsvinner til Afrikamesterskapet snart og jeg tror vi bare skal bruke han så mye som mulig nå for han reiser. Sliter i avslutningsfasen, men lager ofte problemer for enhver back i PL.

Håper også Chambo får sjansen i disse kampene. Kunne vært interessant å se han og Theo på hver sin kant...f.eks. på slutten av kampene når forsvarersspillerne er sånn passe møre i beina. :)

Arshavin og Chamahk er to som tydeligvis ikke klarer å prestere når de kommer innpå og da er det bedre å slippe til andre.

Rosicky synes jeg er ganske ujevn i prestasjonene. Har jo ferdighetene, men synes vi skal forvente enda mer av han. Begynner å bli lenge mellom de gode langskuddene, krempasningene og viktige løp fra midtbanen.

 

Wolves...bøllelag...udugelig...kan ikke spille skikkelig fotball, men likevel blir dette en krig. Her må gutta bare peise på maksimalt for å vinne. En uavgjort i sånne kamper så blir det absolutt ingen 4. plass. Bare seier er godt nok så tett som det er blant topp 6 nå.

 

TIps:

2-0

Link to comment
Share on other sites

Viss ikkje Wenger roterer på laget så blir det truleg desse 11 som startar:

 

Szczesny

Coquelin, Mertesacker, Koscielny, Vermaelen

Arteta, Ramsey, Song

Walcott, Van Persie, Gervinho

 

Wolves har møtt Chelsea og Manu i sine to siste bortekampar, begge har enda med tap. Dei kjempar godt og vil truleg parkere bussen framfor eigen 16 meter, dette betyr at Theo og Gervinho blir nøkkelspelarar med innlegg fra kant. Etter dagens resultat har me sjansen til å ta 2 poeng på ManCity, Liverpool og Chelsea. Den sjansen bør me ikkje la gå i fra oss, viktig kamp.

Link to comment
Share on other sites

Med en slik utrolig dag for Arsenal sin del, så håper jeg virkelig at Wenger nå ikke sparer for mange til kampen mot Ulvene. Jeg har tenkt tanken tidligere, på at Persie snart burde få hvile seg. Men; nå har vi virkelig muligheten til å sette press på Liverpool og Chelsea.

Persie må starte.

 

Kanskje kan kampen mot QPR, være en løsning for å spare Persie.

 

Håper på følgende lag:

 

Szczesny

Kosielny-Per-Vermaelen-Miquel

Benayoun-Song-Arteta

Theo-Persie-Arshavin

 

Ønsker å hvile Ramsey og Gervinho fra laget, slik at sultne Benayoun og (en mindre sulten....) Arshavin kan komme inn. Kanskje kan det være den siste hjemmekampen fra start, for vår kjære russer?

Vi bør spare et par spillere, men Persie burde ikke være en av de i morgen.

Wolves er i elendig form, og sliter hardt for å holde seg unna nedrykkspøkelset. Det bør og skal være klasseforskjell, selv om bomber skjer titt og ofte.

Vi må gå hardt ut fra første spark. Høyt tempo på ballen, hardt press på gjenvinning, og virkelig legge Ulvene under konstant press bakover. La de bli stressa, slik at de personlige feilene (pasning og markering) kommer frem som tidligere denne sesongen.

 

Klarer vi å komme oss opp i en 2-måls ledelse, så håper jeg Wenger bytter ut Persie og andre nøkkelspillere, for å spille kynisk resten av kampen. 3 poeng kan være viktige på moralen i laget, iallefall etter en slik runde hvor det var mye som gikk til vår fordel. Den sjansen må vi utnytte til det fulle.

Link to comment
Share on other sites

Å starte med Arshavin er som å ikke ha noen på venstrevingen! Ingen skal hviles, de har slappet av i en uke nå og kampen skal vinnes!

 

Aye.

 

Hvis Arshavin skal spille noe mer for Arsenal så burde det være sentralt bak spissen.

 

Skulle likt å sett dette laget hvis Arshavin etter alt å dømme faktisk skulle startet kampen:

Szczesny

Koscielny - Mertesacker - Vermaelen - Miquel

Song - Arteta

Gervinho - Arshavin - Benayoun

v. Persie

Walcott har vært ufattelig svak de siste kampene. Han bidro med å skaffe laget en straffe mot Aston Villa, men ellers har han vært helt usynlig. Gervinho forsvinner snart til ACN og burde spille nærmest alt han kan før han drar. Kampprogrammet i ACN er langt mindre hektisk enn det er for Arsenal. Når det gjelder Ramsey så syntes jeg han burde slite benken til fordel for Rosicky/Benayoun og da særlig etter flere meget svake opptredener i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Artiklene om Arsenal den siste uken har dreid seg om hvorvidt Wenger velger å hvile RvP denne kampen eller ikke, vår flygende hollender har lagt et helt fantastisk år bak seg og har prestert på høyde med det Henry gjorde for noen år siden.

De siste kampene har han imidlertid etter min mening vært svak og under pari, sammenlignet med hva han har prestert tidligere, og kanskje kan det være et smart trekk av vår eminente manager å hvile ham nå, sannsynligvis har det sneket seg inn et ekstra press på Robin rundt denne rekorden som ligger der og venter på ham.

Jeg husker at det samme skjedde også med Ian Wright og t.o.m Henry når de nærmet seg sine rekorder, noe som er uhyre menneskelig, uansett stoler jeg på at verdens beste manager også denne gangen vurderer tingene riktig, jeg regner med at Wenger disponerer sitt mannskap med tanke på at vi skal ta 3 poeng i denne og i de neste kampene og ikke med tanke på at RvP skal ta scoringsrekorden (jeg tar allikevel scoringsrekorden med i aftenbønnen hver kveld), nå har vi virkelig sjansen til å melde oss på i kampen om medaljene igjen.

Jeg synes som de fleste andre at Benayoun og Rosicky hadde veldig gode innhopp mot Villa og mener også å ha sett at Ramsey har stoppet litt opp de siste kampene, her håper jeg på et skifte i denne kampen, men hvis Wenger mener at vi trenger løps- og arbeidskapasiteten til Ramsey på midten i denne kampen, bøyer jeg av for det :genius:

Hvis Djorou er klar igjen håper jeg på Vermaelen på venstreback, Koscielny og Per i midten og Djorou på høyre.

PLs beste keeper fortsetter selvfølgelig mellom stengene.

Jeg regner også med at Gervinho og Walcott får fortsette.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det skal spares spillere i morgen, skal den som kommer inn på laget faktisk ha noe der å gjøre og derfor vil ikke en Arshavin milevis unna det som kan kalles form kunne forsvare en plass i startoppstillingen foran en Benayoun eller Rosicky som faktisk bidrar ved sine innhopp. Noen twitter rykter sier at Miquel fortsatt er ute med skade, en kortvarig heldigvis, og derfor vil jeg fortsette med samme backfirer som i forrige kamp selv om Djourou blir kampklar. Ønsker ikke å ta noen unødvendig gambling på om skaden hans er 100 % borte/frisk. Song og Arteta fortsetter, mens Ramsey fortjener en pause etter mye løping i hver kamp uten den store uttellingen og det samme gjelder Walcott, inn for disse vil jeg se Rosicky og Benayoun. Van Persie må få muligheten sin til å bli legendarisk ved å slå Shearers PL rekord.

Rosicky og Benayoun kan og vil komme til å bytte på rollen i midten.

Szczesny

Coquelin - Mertesacker - Koscielny - Vermaelen

Song - Arteta

Gervinho - Rosicky - Benayoun

van Persie

 

Benk: Almunia, Djourou, Frimpong, Ramsey, Walcott, Oxlade-Chamberlain og Chamakh

Link to comment
Share on other sites

Kan være enig i at Ramsey og Walcott fortjener en pause. Det gjør vel kanskje RvP,men han er såpass viktig at

vi trenger han idag.

Inn med Bønna og Rosicky så tar vi en 3-1 seier idag. Idag blir det Arteta som avlaster RvP med scoringer;-)

Link to comment
Share on other sites

Syns kanskje Walcott får mye ufortjent kritikk her. De siste kampene har vi spilt uten backer og det går delvis utover kantspillerne. Gervinho har ikke vært stort bedre enn Walcott siste kampene og det begge sliter med er ferdighetene foran mål. Gervinho bør slå flere innlegg enn han gjør samt terpe på avslutningene. Walcott slår flere og til dels bedre innlegg, men har fortsatt litt problemer med teknikken, presisjonen og også han trøbler i avslutningene innimellom. Det aller viktigste er å fylle opp i boksen når innleggene først kommer. Ofte er det kun RVP som er der og det blir tynt.

Men det gjelder å bruke disse spillerne riktig...nemlig farten. En rettvendt Gervinho og Theo er svært viktig for vårt angrepsspill og da gjelder det for spillerne bak å oppfatte tidlig når de to går på løp.

Her syns jeg noen av forsvarerne og delvis Arteta bør tenke litt kjappere noen ganger...for å åpne opp forsvaret til motstanderen. Spill litt mer direkte rett og slett...og ikke minst presist!

Bruk vingene våre riktig og de kommer til å score og skape mer.

Mot Wolves derimot kommer vi vil å få svært lite bakrom så kanskje det er riktig å slippe til Yossi...selv om han er best sentralt. Chambo har bedre teknikk og kunne kanskje fått starte også.

Syns og si det, men jeg har til dels mistet trua på Arshavin. Kan ikke se at han spiller seg i noe storform igjen selv om han skal ha for å prøve og holder seg profesjonell.

 

Og kanskje på tide Park får et innhopp også?

Link to comment
Share on other sites

Yossi fortjener å starte i dag. I motsetning til Arshavin virker det som han virkelig forsøker å presse seg inn i laget og har lyst til å spille kamper. Hver gang han kommer innpå bidrar han positivt, er full av energi og setter stt preg på matchen. Ramsey kan kanskje starte på benken? Han har virket litt sliten i det siste syns jeg.

 

I dag blir det viktig å kjøre på med Walcott og Gervinho som konstant kan presse på og utfordre backene. Ellers må Van Persie starte, han har en rekord som må slås, og han kan heller hviles mot QPR. Chamakh kommer til å bli helt satt ut mot et fysisk tøft Wolves-forsvar.

 

Resten av laget er åpenbart. Coquelin på backen er en god løsning, med Miquel på benken og Squillaci forhåpentligvis miles unna banen. Dette skal vinnes.

Link to comment
Share on other sites

Er enig med Caribo, vingene våre bør slå flere innlegg, men da må vel også noen av andre spillere enn RvP holde seg innenfor 16-meteren.

Det laget der bør klare å knuse Wolves men vi er Arsenal og er kjente for å fucke opp når vi får sjansen..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...