Jump to content

27.12.11 Wolverhampton Wanderers (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Uansett hvordan dette ender så må jeg gi skryt til hvordan moralen i begge lagene er. To lag som kjemper med det de har for svært viktige poeng, og bare kombinasjonen dårlige avsluttninger og en god Hennessay gjør at vi ikke leder med 2-3 mål.

Hennessey er så absolutt MoM, og du har forsåvidt rett i at kombinasjonen av han og dårlige avslutninger gav oss et resultat som (for meg) føles jevngodt med tap. Om det var mest dårlige avslutninger eller gode redninger, tja det er jeg usikker på. Men det er mye mer som ligger under det at vi ikke vinner en kamp som vi absolutt skal vinne. Tildels dårlige pasninger og også dårlige mottak, til tider total mangel av offensive sidebacker. Vermalen var i perioder med, og Johan D. som klarte seg greit bakover er helt hjelpesløs med ballen i beina offensivt.

 

Målet i mot vet jeg ikke hvordan jeg skal forklare, så jeg tar det som ett "hendelig uhell" der wolves-spilleren bare står på rett plass når en ball skifter retning på en Arsenal-spiller.

 

Konklusjon er at det ganske enkelt er for dårlig, og at vi MÅ ha inn midlertidige løsninger på backene når "Vinduet" åpner over helgen.

 

I tillegg så vil jeg si at Song og Verm må styre temperamentet sitt litt, uansett hvor svak dommeren måtte være. For dommeren var ikke med i deler av kampen, men reaksjonene til de to spillerne kunne lett ha gitt oss unødvendige karantener fremover.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

FY FAEN SÅ JÆVLIG RÆVA!!!!!!!!

 

HVERT JÆVLA ÅR når andre topplag går på trynet, så SKAL alltid Arsenal gjøre det samme!!!! FY SVARTE FAEN!!!!!!!!!!

Det slår deg ikke en liten tanke når dette skjer med alle lagene hver eneste sesong? Selv City som har scoret 3-4 mål i hver kamp hittil slet borte mot West. Brom. Det finnes ikke kamper i Premier League lengre som man bare ved å se på terminlisten kan krysse av for 3 poeng på forhånd og møte opp ved kampstart med redusert motivasjon. Derby er vell det siste laget som har vært en "kasteball" uansett motstander, og selv de kunne gjøre vansker for storlagene.

Link to comment
Share on other sites

Artiklene om Arsenal den siste uken har dreid seg om hvorvidt Wenger velger å hvile RvP denne kampen eller ikke, vår flygende hollender har lagt et helt fantastisk år bak seg og har prestert på høyde med det Henry gjorde for noen år siden.

De siste kampene har han imidlertid etter min mening vært svak og under pari, sammenlignet med hva han har prestert tidligere, og kanskje kan det være et smart trekk av vår eminente manager å hvile ham nå, sannsynligvis har det sneket seg inn et ekstra press på Robin rundt denne rekorden som ligger der og venter på ham.

Jeg husker at det samme skjedde også med Ian Wright og t.o.m Henry når de nærmet seg sine rekorder, noe som er uhyre menneskelig, uansett stoler jeg på at verdens beste manager også denne gangen vurderer tingene riktig, jeg regner med at Wenger disponerer sitt mannskap med tanke på at vi skal ta 3 poeng i denne og i de neste kampene og ikke med tanke på at RvP skal ta scoringsrekorden (jeg tar allikevel scoringsrekorden med i aftenbønnen hver kveld), nå har vi virkelig sjansen til å melde oss på i kampen om medaljene igjen.

Jeg synes som de fleste andre at Benayoun og Rosicky hadde veldig gode innhopp mot Villa og mener også å ha sett at Ramsey har stoppet litt opp de siste kampene, her håper jeg på et skifte i denne kampen, men hvis Wenger mener at vi trenger løps- og arbeidskapasiteten til Ramsey på midten i denne kampen, bøyer jeg av for det :genius:

Hvis Djorou er klar igjen håper jeg på Vermaelen på venstreback, Koscielny og Per i midten og Djorou på høyre.

PLs beste keeper fortsetter selvfølgelig mellom stengene.

Jeg regner også med at Gervinho og Walcott får fortsette.

 

 

Denne kampen dokumenterer tydelig hvor svak van Persie er for tiden, vårt lag spiller egentlig en god kamp, inkludert Song, Djorou og Rosicky, men vi mangler en spiss som truer målet til motstanderen.

Beklager å måtte si det men Robin er helt uttafor for tiden, hvis Chamakh eller Arshavin hadde vært i nærheten så dårlig en hel kamp ville de fått helslakt her på forumet av dere eksperter, jeg håper virkelig at han spares i neste kamp og kommer knallhardt tilbake neste år når rekordmaset er over.

Benayoun er og blir super-sub og kan komme inn og gjøre en forskjell også utover i sesongen, i dag savnet jeg Theo intenst.

Link to comment
Share on other sites

Det slår deg ikke en liten tanke når dette skjer med alle lagene hver eneste sesong? Selv City som har scoret 3-4 mål i hver kamp hittil slet borte mot West. Brom. Det finnes ikke kamper i Premier League lengre som man bare ved å se på terminlisten kan krysse av for 3 poeng på forhånd og møte opp ved kampstart med redusert motivasjon. Derby er vell det siste laget som har vært en "kasteball" uansett motstander, og selv de kunne gjøre vansker for storlagene.

Vet ikke hvor ofte dette skjer andre lag ala Moan, Shitty, Chelsea osv, men føler vi har flere slike runder som dette hver jævla fuckings sesong, hvor vi kan klatre på tabellen, men driter oss sjøl ut istedenfor

Link to comment
Share on other sites

Nye poeng gitt bort. Helt unødvendig. Hva skal vi med motstandere? Dette er enkelt og greit ikke godt nok. Ingen bortforklaringer aksepteres. Vi eier kampen, tar ledelsen og i typisk stil går vi inn i denne psykotiske tassefotballen. Utrolig fortvilende å bivåne. Samme fella for ørtende gang. Vi er mestere i å motivere motstanderen.

Link to comment
Share on other sites

Nye poeng gitt bort. Helt unødvendig. Hva skal vi med motstandere? Dette er enkelt og greit ikke godt nok. Ingen bortforklaringer aksepteres. Vi eier kampen, tar ledelsen og i typisk stil går vi inn i denne psykotiske tassefotballen. Utrolig fortvilende å bivåne. Samme fella for ørtende gang. Vi er mestere i å motivere motstanderen.

Takk! Arsenal, forklart på en enkel og god måte.

Link to comment
Share on other sites

PM4 var vår klart beste idag sammen med Kos. De hadde full kontroll bakover. Backene var ditto svake. Det er desverre et stort misbruk av Vermaelen på back.

 

Savnet av Walcott var stort og Benayoun klarte ikke å erstatte han.

 

Neste kamp skal vi møte Barton igjen. Jeg tipper enten Song eller VP får Rødt denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvor ofte dette skjer andre lag ala Moan, Shitty, Chelsea osv, men føler vi har flere slike runder som dette hver jævla fuckings sesong, hvor vi kan klatre på tabellen, men driter oss sjøl ut istedenfor

Chelsea har vell tre kamper på rad med 1-1, United hadde hele forrige sesong en begredelig statistikk på bortebane med tap og uavgjort annenhver gang mens City kan kjøpe seg de spillerne som skal til for å vinne slike kamper hvert overgangsvindu, men alikevell gå på blemmer som mot West Brom.

Link to comment
Share on other sites

Nye poeng gitt bort. Helt unødvendig. Hva skal vi med motstandere? Dette er enkelt og greit ikke godt nok. Ingen bortforklaringer aksepteres. Vi eier kampen, tar ledelsen og i typisk stil går vi inn i denne psykotiske tassefotballen. Utrolig fortvilende å bivåne. Samme fella for ørtende gang. Vi er mestere i å motivere motstanderen.

Innertier, Spot on and amen to that!! du får sagt det, Johnnern!

Link to comment
Share on other sites

Der vi kunne avgjort dette idag var på vingene. Kampen viser vel også at Robin trenger en partner på topp

som kan putte. Syns alt for mye blir lagt på RvP sine skuldre offensivt. Han ville mye idag,men touchen satt

ikke helt. Tror også denne Shearer rekorden sitter vel mye i bakhue.

Å skylde på RvP idag blir for enkelt.

Det blir idag for mye fram og tilbake og lite fremdrift. Gervinho var en av få som var farlig idag. En Walcott eller

Chamberlain idag kunne kanskje gjort underverker.

Midtbanen vår blir veldig statisk.

Idag er innsatsen god,viljen er der,men fremdriften er skral idag.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Denne kampen dokumenterer tydelig hvor svak van Persie er for tiden, vårt lag spiller egentlig en god kamp, inkludert Song, Djorou og Rosicky, men vi mangler en spiss som truer målet til motstanderen.

Beklager å måtte si det men Robin er helt uttafor for tiden, hvis Chamakh eller Arshavin hadde vært i nærheten så dårlig en hel kamp ville de fått helslakt her på forumet av dere eksperter, jeg håper virkelig at han spares i neste kamp og kommer knallhardt tilbake neste år når rekordmaset er over.

Benayoun er og blir super-sub og kan komme inn og gjøre en forskjell også utover i sesongen, i dag savnet jeg Theo intenst.

 

What? Jeg er helt, helt uenig. Ja, han var uheldig med touchene sine idag ved et par anledninger, men har alikevel flere gode avslutninger og kunne meget vell stått med to mål hvis ikke det var for Hennessey som spilte sitt livs kamp. Synes van Persie til tider ble noe isolert og fikk lite å jobbe med, men med sine intelligente bevegelser og sitt gode fotballhode skapte han likevel mye hodebry for Wolves. Kan ikke forvente at van Persie redder oss hver gang. Det eneste som jeg vil sette fingeren på, som van Persie burde gjort annerledes, var i første omgang når Song snappet ballen og van Persie og Song var 2 mot en på et tidspunkt. Istedenfor å rulle ballen bort til Song valgte van Persie å gå på tvers av forsvareren hvor det etterhvert i tillegg kom ytterligere en forsvarer. Arrester meg hvis jeg tar feil, men Song var HELT fri og her MÅ rett og slett RvP spille til Song. Han tenkte nok på rekorden og jeg skjønner jo at han gjerne vil ha den, men i denne situasjonen ble det fullstendig gal avgjørelse.

 

Forferdelig bittert med 2 tapte poeng! Spesielt når de rundt oss snubler. Det ble etterhvert "one of those days"

Det eneste positive/heldige var at Song ikke ble utvist. Idioti ! Her burde han blitt utvist og mistet 3 kamper nok en gang. Bra

at Wenger tar han av!

 

faen.....

Link to comment
Share on other sites

Nye poeng gitt bort. Helt unødvendig. Hva skal vi med motstandere? Dette er enkelt og greit ikke godt nok. Ingen bortforklaringer aksepteres. Vi eier kampen, tar ledelsen og i typisk stil går vi inn i denne psykotiske tassefotballen. Utrolig fortvilende å bivåne. Samme fella for ørtende gang. Vi er mestere i å motivere motstanderen.

Godt sagt Sir, vi gir motstanderene håp fordi tempoet blir svakt. Nå skal det sies at Wolves forsvarte seg fantastisk godt med en kompakt firer og femmer hele kampen. Arsenal klarte likevel å spille dem ut gang på gang og skal ha honnør for det. Men, i dag falt ballen bak vP ved to anledninger og når andre kom til avslutninger så var det ben og armer som stoppet oss.

Vi har ikke hatt så mange av disse kampene denne sesongen, men de kostet oss ligaen i fjor. I dag kunne vi lagt press på 3. plassen, i stedet så gjør vi det bare tyngre for oss selv. Dette blir en tung kveld...

Link to comment
Share on other sites

Der vi kunne avgjort dette idag var på vingene. Kampen viser vel også at Robin trenger en partner på topp

som kan putte. Syns alt for mye blir lagt på RvP sine skuldre offensivt. Han ville mye idag,men touchen satt

ikke helt. Tror også denne Shearer rekorden sitter vel mye i bakhue.

Å skylde på RvP idag blir for enkelt.

Det blir idag for mye fram og tilbake og lite fremdrift. Gervinho var en av få som var farlig idag. En Walcott eller

Chamberlain idag kunne kanskje gjort underverker.

Midtbanen vår blir veldig statisk.

Idag er innsatsen god,viljen er der,men fremdriften er skral idag.

 

Helt enig med deg mmaelan. At noen presterer å gi van Persie skylden i dag for at vi ikke vinner er forøvrig helt vanvittig lavmål. Mannen er den absolutt ENESTE grunnen til at vi ligger der vi gjør på tabellen og det er ei heller han sin skyld at medspillerene han har er helt vaksinert mot å score mål! At Wenger ikke har hentet inn en spiss som kan score mål siden Adebayor dro er vitterlig ikke van Persie sin skyld. Flesteparten av forumet innså allerede tidlig i sommer at vi trengte en kvalitetsbackup for van Persie om vi skulle kjempe om noen titler, men dette kom ikke.

 

At vi ikke vinner i dag kommer av at vi mangler første (og andre) valgene på backene. Samt at det kun er 2 spillere på hele laget som konstant er en måltrussel (RvP og Gervinho).

Link to comment
Share on other sites

Dette var en typisk Arsenal-kamp hvor de fleste forventet at vi skal vinne, men evner ikke å spille ut et lag som legger seg bakpå.

Og de hadde som svært ofte før på Emirates en keeper som står sin livs kamp og redder det meste.

Jeg synes det er betenkelig å ha spillere på benken som ikke klarer å snu kampen til vår fordel og de klarer ikke å prestere.

Arshavin kommer aldri i gang og Chamahk blir bare èn av mølja på slutten. Når skal Chambo og Park få sjansen?

Uansett om vi presser mye på slutten er det svakt at vi ikke scorer det nødvendige målet mot 10 mann.

 

Litt av problemet i dag var at vi slipper opp på gassen etter 1-0 og lar Wolves få en sjanse eller to istedenfor å kjøre over dem å skaffe oss 2-0. Naturligvis scorer de noe heldig på sin ene sjanse etter at vi igjen ikke følger med nok på markering og offsidelinje.

Fremover blir for mye støttepasninger og bruker for mye tid i oppbyggingen av spillet utover 1. omgang og resten av kampen. På tide å spille mer direkte og det kreves mer løp foran ballfører.

Samtidig savner jeg mer dynamikk og flyt i spillet når vi nærmer oss 16 meter. Virker ikke som alle helt vet hva som skal gjøres. Rosicky og Benayoun er litt for like og ingen av dem noe kantspiller, til tross for at de var ok i dag. Skjønner likevel ikke da hvorfor Arshavin kommer inn.

Men er mest overrasket at det koker sånn i toppen på Song, RVP og Vermaelen i dag. Greit med engasjement, men det va mye unødvendig frustrasjon som bare skapte stopp i spillet og gule kort.

Ellers mener jeg vi blir snytt for en ganske klar straffe på ett av innleggene. Forsvarer'n holder hånda ut og dommer'n, som forøvrig var inkonsekvent og rævva hele kampen, burde blåst.

Jeg mener at så lenge vi ikke vinner disse kampene, og spesielt på hjemmebane, kan vi se langt etter noe 4. plass. Chelsea og Liverpool er ikke stort bedre for tiden, men har på følelsen at de kommer mer i gang på nyåret.

Vi trenger forsterkninger og om det er lån eller permanente overganger må noe gjøres. Føler det trengs en del mer kvalitet i troppen for å bite fra oss skikkelig etter nyttår.

Cash inn pengene for Bendtner og selg Arshavin. Djourou er alt for dårlig og helst erstattes med en back på lån eller noe sånt. Han bør ihvertfall ikke få spille mer. Nok er nok.

Gervinho og Chamahk forsvinner til Afrikamesterskapet og sistnevnte blir vel neppe solgt, men å låne Henry eller kjøpe oss en ny toppsspiss bør være mulig.

Jeg tror nok likevel Wenger velger å satse på Park og Chambo.

Noen som vet hvordan det ligger an med antall registrerte spillere ift. 25-mannsregelen?

Mener jeg har hørt at vi må ta bort noen fra lista hvis vi skal kjøpe noen over 21 år og som er utlending.

Et salg av Bendtner, Arshavin, Chamahk eller Djourou ville jo eventuelt løst det da.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho mener jeg hadde en god kamp i dag. Hadde han vært ving på; MU hadde han hatt flere assists i dag. Men Arsenals spillere vet ikke hvordan man løper på nærmeste stolpe. Nei, de samler seg ute ved 11metersmerket eller på lengste stolpe. Idiotisk,og dette skjer hver kamp

Link to comment
Share on other sites

Gervinho mener jeg hadde en god kamp i dag. Hadde han vært ving på; MU hadde han hatt flere assists i dag. Men Arsenals spillere vet ikke hvordan man løper på nærmeste stolpe. Nei, de samler seg ute ved 11metersmerket eller på lengste stolpe. Idiotisk,og dette skjer hver kamp

 

Amen Ravenghost. Er helt latterlig hvor dårlig spillerene våre posisjonerer seg i feltet (når de for en gangs skyld faktisk er inne i boksen). Det er faktisk kun van Persie som iblant er på førstestolpen, men til og med han er ikke der ofte nok.

Link to comment
Share on other sites

Felt av egen arroganse. Enkelt og greit.

 

Noen skuffer, andre gjennomfører greit, Gervinho den eneste som kommer ut på plussiden. Veldig synd at Wenger ikke tok sjansen på å hive inn Oxlade da vi trengte en joker! Arshavin og Chamakh har ikke levert noe som helst på evigheter og bør snarest få et skikkelig spark i rompa - eller et spark ut døra.

Link to comment
Share on other sites

 

What? Jeg er helt, helt uenig. Ja, han var uheldig med touchene sine idag ved et par anledninger, men har alikevel flere gode avslutninger og kunne meget vell stått med to mål hvis ikke det var for Hennessey som spilte sitt livs kamp. Synes van Persie til tider ble noe isolert og fikk lite å jobbe med, men med sine intelligente bevegelser og sitt gode fotballhode skapte han likevel mye hodebry for Wolves. Kan ikke forvente at van Persie redder oss hver gang. Det eneste som jeg vil sette fingeren på, som van Persie burde gjort annerledes, var i første omgang når Song snappet ballen og van Persie og Song var 2 mot en på et tidspunkt. Istedenfor å rulle ballen bort til Song valgte van Persie å gå på tvers av forsvareren hvor det etterhvert i tillegg kom ytterligere en forsvarer. Arrester meg hvis jeg tar feil, men Song var HELT fri og her MÅ rett og slett RvP spille til Song. Han tenkte nok på rekorden og jeg skjønner jo at han gjerne vil ha den, men i denne situasjonen ble det fullstendig gal avgjørelse.

 

Forferdelig bittert med 2 tapte poeng! Spesielt når de rundt oss snubler. Det ble etterhvert "one of those days"

Det eneste positive/heldige var at Song ikke ble utvist. Idioti ! Her burde han blitt utvist og mistet 3 kamper nok en gang. Bra

at Wenger tar han av!

 

faen.....

 

 

Enig i det meste av det du skriver, både at Song burde hatt rødt kort og at vi ikke kan vente at van Persie redder oss hver gang, men det viktigste av det du skrev var at touchene til Robin ikke sitter for tiden og her er vi ved sakens kjerne, det er helt menneskelig at han blir påvirket av det utrolige maset om rekorden som har blusset opp den siste tiden, det samme gjorde også Ian Wright og Thierry Henry når de to nærmet seg rekordene sine, det stoppet helt opp for begge to en stund faktisk.

Jeg er ikke et sekund i tvil om at van Persie kommer til å putte jevnt og trutt med mål fremover men akkurat nå er han langt unna den formen han var for et par måneder siden, hvis han hadde vært der hadde han scoret minst to mål i dag.

Ved minst to anledninger i dag får han glimrende gjennombruddspasninger som han skusler bort, hadde dette vært for et par måneder siden hadde han helt naturlig tatt ned disse pasningene og ekspedert dem glatt i mål, slik har det vært de siste kampene desverre.

Derfor er jeg ikke helt fremmed for tanken om at han ville hatt godt av å hvile et par kamper nå, absolutt ingen spiller i verden kan holde det nivået som vår flygende holldender har gjort i 2011, han er nok inne i en dupp i formen akkurat nå og jeg er helt sikker på at vi har flere spillere som kan gjøre jobben i hans fravær, Chamakh bør nå få spilletid, Gervinho hadde det også vært veldig spennende å sett i midten og når Theo blir klar har vi helt klart et alternativ også i ham.

Link to comment
Share on other sites

Faen, vi kan ikke la slike sjanser gå fra oss.. Nå kunne vi hadd 4. plassen. Gervinho skal ha for innsatsen idag, samt. noen i forsvaret. Djourou er elendig, men det er han til vanlig. Song har en meget dårlig dag, og er heldig som slipper det røde kortet. Det sitter ikke helt for van Persie for tiden, men det er så langt ifra han som skal ha noe skyld, hadde det ikke vært for han hadde vi ikke akkurat kjempet om 4. plassen iår. Seier mot QPR er selvfølgelig et must.

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Blir som det ofte blir,stanging mot motstanderens 16 meter og en klynge av spillere som prøver på ustrukterte ting! Hadde dette vært United har de snudd kampen før 90 minutter! Hater å se Arshavin stå i kø foran alle de andre innbytterne og vi mangler igjen kreativitet på mditbanen når vi trenger det! Vermalen/Kos og Per er igjen solide!

Link to comment
Share on other sites

Et spørsmål om neste runde: Barton fikk kort idag og er slik jeg ser det oppe i 5 gule. Da må han vel stå over mot oss, eller tar jeg feil? Det vil i tilfelle være en stor, stor fordel.

 

Håper han spiller og at gutta kan sette han på plass på banen. Ufyselig type.

Link to comment
Share on other sites

Barton har visst 6-7 gule nå, men det var kanskje hans 5. gule for QPR? Muligens suspensjon likevel da i tilfelle?

 

Fyren er jo et svin tvers gjennom så hadde gjerne sluppet å se den gærningen utpå Emirates-matta igjen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...