Jump to content

27.12.11 Wolverhampton Wanderers (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Blir som det ofte blir,stanging mot motstanderens 16 meter og en klynge av spillere som prøver på ustrukterte ting! Hadde dette vært United har de snudd kampen før 90 minutter! Hater å se Arshavin stå i kø foran alle de andre innbytterne og vi mangler igjen kreativitet på mditbanen når vi trenger det! Vermalen/Kos og Per er igjen solide!

United hadde akkurat det samme mot Newcastle, og dette er vel strengt tatt vår første av denne typen kamp i år?

Manglet jo ikke kreativitet egentlig, skapte jo enormt med sjanser. Se på statsen fra Skysports, er faktisk ekstremt med 82% ballbesittelse i 2. omgang.

 

Arsh var god da han kom inn og skapte flere sjanser

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Felt av egen arroganse. Enkelt og greit.

 

Noen skuffer, andre gjennomfører greit, Gervinho den eneste som kommer ut på plussiden. Veldig synd at Wenger ikke tok sjansen på å hive inn Oxlade da vi trengte en joker! Arshavin og Chamakh har ikke levert noe som helst på evigheter og bør snarest få et skikkelig spark i rompa - eller et spark ut døra.

 

I dag syntes jeg faktisk Arshavin var temmelig frisk. Hadde flere gode involveringer og var millimetere fra å score et praktmål. Dog hjelper det fint lite når han neste kamp sikkert er tilbake på det samme "gamle" nivået igjen.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin er en som jeg vet kan, men han har en mental sperre. Han tør ikke å mislykkes lenger. Hadde Arshavin hatt den gamle selvtilliten hadde han scoret hat-trick på 10 minutter i dag.

 

Ufattelig kjedelig å sitte på en spiller med verdensklasseferdigheter som har blitt så begrenset som det Arshavin har blitt. Hadde Wenger brukt våren og sommeren på å fostre Arshavin opp til det gode gamle nivået og latt han spille bak spissen så hadde vi kanskje ikke trengt en ny offensiv midtbane. Dessverre har det ikke blitt sånn (og det er muligens Arshavin aldri ville kommet tilbake til et høyt nivå igjen heller), men det er rett og slett ergelig at det har blitt sånn.

 

Forøvrig kan jeg ikke huske at Arshavin hadde store nok sjanser til å få hattrick mot Wolves i "dag"? :P

Link to comment
Share on other sites

Satan... er det mulig ?

Er typisk at Hennessey skal være gud fremfor målet på slike kamper, men det er nok effektiviteten som ikke er til stede for Arsenal. van Persie kan ikke score alle selv for fanken! En makker må inn i januar, ellers kan vi glemme topp 4.

Svir ekstra at yids ordner seg 3 poeng med en spiller som herjer på kanten. Bale imponerer! Begynner å ligne en Pires i de gylne tider.

 

Håpløs halvsesong, skal det skje noe, så må det inn forsterkninger. Men det vil hjelpe utrolig mye på å få Wilshere tilbake. Gleder meg!

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig kan jeg ikke huske at Arshavin hadde store nok sjanser til å få hattrick mot Wolves i "dag"? :P

 

Jeg kan huske mange. Arshavin med ballen i beina på hjørnet av 16 meteren, drar seg inn og store åpninger for skudd åpenbarer seg, men trekker seg og passer ballen videre. Slikt han ofte bare gruste inn i nettet den gang han var en klassespiller i sitt eget hode.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg kan huske mange. Arshavin med ballen i beina på hjørnet av 16 meteren, drar seg inn og store åpninger for skudd åpenbarer seg, men trekker seg og passer ballen videre. Slikt han ofte bare gruste inn i nettet den gang han var en klassespiller i sitt eget hode.

 

Vedder på at Wenger holder kurs hvor han viser spillerene hvordan man ikke skyter. Hleb var hans aller aller beste student.

Link to comment
Share on other sites

 

Håpløs start. Etter Tottenham-tapet har gutta levert bra (med unntak av Fulham-kampen hvor laget var slitne)

Ja vi er vel fremdeles formlaget, de siste ti kampene har vi kun et tap og to uavgjort.

I dag var vi gode i mye,men ikke foran mål.

Vi har ikke så mye når RvP spiller til 4.

Total mangel på spisser bak RvP.

Link to comment
Share on other sites

Satan... er det mulig ?

Er typisk at Hennessey skal være gud fremfor målet på slike kamper, men det er nok effektiviteten som ikke er til stede for Arsenal.

 

Etter jeg har sett på høydepunktene syns jeg Hennessey får litt vel mye skryt. Han gjør en del gode redninger men de aller største mulighetene våre var avslutninger som gikk rett på han. Avslutningene var forferdelig dårlige i går. Det er litt som det Liverpool også sliter med for tiden, drøssevis av sjanser der mesteparten er elendige avslutninger som går rett på keeper.

 

Thierry Henry er på Arsenals treningsfelt hele tiden når han ikke spiller i USA, han må vel være i stand til å lære bort noen triks?

Link to comment
Share on other sites

Jeg må beklage alle her på forumet for gårsdagens poengtap. Før kampen disset jeg Hennessey for hans begrensede ferdigheter, og det måtte ende som det gjorde. Sist gang jeg var så cocky var i pausen en viss bortekamp mot Newcastle. Mulig også Goldens spådommer om at van Persie skulle slå Shearers rekord allerede i går påvirket avlsutningene. Likevel, det var Hennessey som var den store mannen. Særlig redningen i første etter at van Persie smyger seg forbi Johnson er av øverste klasse. Vi hadde mer enn nok sjanser, og burde uten tvil vunnet. van Persie med to svake mottak når han ble sendt gjennom, men ellers var han god i mine øyne og da særlig i første. Vi skyter keeperen deres tidvis god, men vi er svært uheldige som ikke vinner kampen. Klønete av Song som ikke går ut tidlig nok på målet imot, men det er rett og slett uflaks at Flecher står perfekt plassert i forhold til der det blokkerte skuddet ender opp.

 

Ellers fortsetter midtstopperne storspillet. Backene våre begrenser spillet noe, og det hjelper heller ikke når vi spiller med en ving som egentlig er midtbanespiller og en offensiv midtbanespiller som har en lengre måltørke enn Chamakh. Det går for sakte i lengderetning, innleggene er av for dårlig kvalitet. Ikke minst er posisjoneringen i boksen meget svak. Løp der det er rom, som oftest første stolpe, er noe som vi ser alt for lite av. begynner å bli lei av å gjenta det.

 

Nå håper jeg vi valser over QPR som er i dårlig form. Hadde vært hyggelig om van Persie hadde fått rekorden, men det viktigste er egentlig at året blir ferdig, da det virker som at rekorden begynner å gå litt i hodet på han.

Link to comment
Share on other sites

Syns vi egentlig gjør en god kamp, skorter bare veldig på avslutningene. En god Henessey og en god dose med udyktighet foran kassa fører til at det kun blir ett poeng idag. Ellers er det meget bra syns jeg. Jeg syns personlig iallfall at det var meget deilig å se Tomas fra start idag og syns han gjør en god figur. Meget kreativ og god spiller. Håper han starter mot QPR også. Arshavin også med et friskt innhopp - får han et mål eller to framover kan det gjøre underverker!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Enig i det meste av det du skriver, både at Song burde hatt rødt kort og at vi ikke kan vente at van Persie redder oss hver gang, men det viktigste av det du skrev var at touchene til Robin ikke sitter for tiden og her er vi ved sakens kjerne, det er helt menneskelig at han blir påvirket av det utrolige maset om rekorden som har blusset opp den siste tiden, det samme gjorde også Ian Wright og Thierry Henry når de to nærmet seg rekordene sine, det stoppet helt opp for begge to en stund faktisk.

Jeg er ikke et sekund i tvil om at van Persie kommer til å putte jevnt og trutt med mål fremover men akkurat nå er han langt unna den formen han var for et par måneder siden, hvis han hadde vært der hadde han scoret minst to mål i dag.

Ved minst to anledninger i dag får han glimrende gjennombruddspasninger som han skusler bort, hadde dette vært for et par måneder siden hadde han helt naturlig tatt ned disse pasningene og ekspedert dem glatt i mål, slik har det vært de siste kampene desverre.

Derfor er jeg ikke helt fremmed for tanken om at han ville hatt godt av å hvile et par kamper nå, absolutt ingen spiller i verden kan holde det nivået som vår flygende holldender har gjort i 2011, han er nok inne i en dupp i formen akkurat nå og jeg er helt sikker på at vi har flere spillere som kan gjøre jobben i hans fravær, Chamakh bør nå få spilletid, Gervinho hadde det også vært veldig spennende å sett i midten og når Theo blir klar har vi helt klart et alternativ også i ham.

 

Skulle man benket van Persie er det for at han trenger hvile rent fysisk og for å forhindre skader. Jeg synes ihvertfall ikke han viser tegn til å ha en formdupp. Og når erstatteren heter Chamakh så blir det en STOR risk å ta. Vi trenger alle de poengene vi kan for å henge med i topp-4-kampen og marokkaneren er milevis bak van Persie og ikke god nok til å spille for Arsenal. Det er min mening hvertfall.

 

Nei, selg Chamakh og få inn en spiss som kan vikariere for RVP. For å hvile, det trenger han på sikt (nå?), men i den situajonen vi er i hva gjelder posisjon i ligaen, kvaliteten på erstatteren(e) og den generelle, nærmest, måltørken resten av laget har, så tror jeg det er en dårlig idè å benke hollenderen. Hvertfall når han fremdeles er ON FIRE ! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...