Jump to content

24.09.11 Bolton Wanderers (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

wpid-Arsenal-vs-Bolton-Wanderers.jpg

Premier League

24.9.2011 KL. 16.00

Emirates Stadium, London

Kampen sendes på TV2 Premier League HD 2

 

Arsenal har mildt sagt hatt en ustabil start på sesongen, og variert mellom godt spill mot Udinese i CL og stortap i PL mot Manchester United. Forrige seriekamp borte mot Blackburn Rovers viste akkurat dette i løpet av 90 minutter, der tidvis glimrende spill ble byttet ut med tafatt forsvarspill og 4 mål imot. Begge lagene spilte i Carling Cupen tirsdag kveld hvor Arsenal vant 3-1 mot lille Shrewsbury etter å ha byttet ut hele laget, mens Bolton brukte de beste til å feie et toppet Aston Villa av banen med 2-0. Slik sett bør Arsenal ha en fordel av lengre restitusjon på sine spillere, og kanskje klarer man å holde trykket oppe i samtlige 90 minutter pluss tillegg, for Bolton er aldri en lett kamp.

 

Uten å ha sett vår cupkamp, hvor vi spilte 4-4-2, leser jeg at flere av våre unge talenter spilte en god kamp samtidig som de mer erfarne nærmer seg formen igjen, (bortsett fra Djourou som virker rusten). Flere har skrevet at vi skapte et godt offensivt trykk med to spisser på banen og hurtige, tekniske spillere på kantene. Derfor håper jeg at vi starter med den samme formasjonen også i denne kampen for å presse et Bolton lag, som har startet sesongen med 1 seier og 4 tap, tilbake på banen og stresse en forsvarsfirer som lekker nesten like mye som vår.

 

Skader:

- Wilshere

- Vermaelen

- Diaby

- Squillaci

- Eastmond

- Sagna (?) Byttet ut etter smell mot Blackburn

 

Lagenes 5 siste kamper:

- Arsenal: LWDLW

- Bolton: WLLLW

 

Statistikk mot Bolton:

Kamper spilt – 130

Vunnet – 56

Uavgjort - 35

Tapt – 39

Mål for Arsenal(Bolton) - 227 (171)

 

Lagoppstilling forrige PL kamp:

Arsenal:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Santos

Song - Arteta

Arshavin - Ramsey - Gervinho

van Persie

 

Bolton:

Jääskeleinen

Boyata - Knight - Cahill - Robinson

Sanli - Pratley - Reo-Coker - Petrov

Klasnic - Davies

 

Hvis vi mot all formodning skulle starte i 4-4-2, så kunne jeg tenkt meg det samme forsvaret som mot Blackburn, Song og Arteta i midten med Gervinho og Arshavin på kantene, og van Persie og Chamack på topp.

 

Jeg har voksende tro på seier, har du?

 

Arteta med en ganske lekker goal mot Bolton i 2006:

http://www.youtube.com/watch?v=mcjVWM5etFw

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Om Sagna ikke blir klar så håper jeg inderlig at Wenger bruker Coquelin på høyreback. Ønsker ikke Jenkinson eller Djourou.

 

Håper jeg på følgende 11:

 

Szczesny

Sagna (Coquelin )

Perminator

Kos

Gibbs

 

Ox

Song

Arteta

Gervinho

 

Van P

Walcott

 

 

Ett lag med sykt mye fart, håper Arsenal legger seg litt lavere enn vanlig og kjører kontringer til tusen......

Link to comment
Share on other sites

Here's hoping:

 

Szczesny

 

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Santos

 

Chamberlain - Song - Arteta - Gervinho

 

v. Persie - Chamakh

Var inne på tanken å starte med Oxlade-Chamberlain jeg også, men valgte til slutt Arshavin som viste mye lovende mot Blackburn før han ble byttet ut. Tror det passer bedre å ha unggutten i en innbytterrolle i starten av sesongen, men det blir min vurdering...

Link to comment
Share on other sites

Var inne på tanken å starte med Oxlade-Chamberlain jeg også, men valgte til slutt Arshavin som viste mye lovende mot Blackburn før han ble byttet ut. Tror det passer bedre å ha unggutten i en innbytterrolle i starten av sesongen, men det blir min vurdering...

Vil jeg tro óg, godt han ikke opplever samme presset Walcott fikk når han kom. "Alle" forventet jo mirakler fra Theo, AOC skal bare bli "den nye Theo" igjen. (Jeg vet de er forskjellige spillertyper, men det er Henry og Theo óg)

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget i 4-4-2 formasjon:

 

Szczesny

Sagna Mertesacer Koscielny Gibbs

Gervinho Song Arteta Arshavin

Van Persie Chamack

 

Subs: Fabianski, Djourou, Santos, Ramsey, Walcott, Chamberlaine, Park.

 

Regner med at Sagna er tilbake. Hvis ikke da satser vi vel på Jenkinson/Coquelin. Vil ikke se Djourou der.

 

Tips: 3 - 1. Van Persie, Gervinho, Chamack.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget i 4-4-2 formasjon:

 

Szczesny

Sagna Mertesacer Koscielny Gibbs

Gervinho Song Arteta Arshavin

Van Persie Chamack

 

Subs: Fabianski, Djourou, Santos, Ramsey, Walcott, Chamberlaine, Park.

 

Regner med at Sagna er tilbake. Hvis ikke da satser vi vel på Jenkinson/Coquelin. Vil ikke se Djourou der.

 

Tips: 3 - 1. Van Persie, Gervinho, Chamack.

 

litt uenig med deg i Chamack på topp, vil heler se en som utfyller RVP litt mer. Walcott er og blir perfekt i den rollen

Link to comment
Share on other sites

Til tross for en sensasjonelt dårlig seriestart, så gleder jeg fremdeles som en unge til å se kamp igjen i morgen. Til tross for mitt syn på AW og ledelsen i klubben. Vi har alle hatt det tøft de siste ukene, det ikke uten grunn. Samme hvor dårlig det måtte gå, så står vi fremdeles bak klubben. Jeg har troen på at ting er i ferd med å snu, og tror derfor at gutta henter inn tre poeng i morgen. Vi tåler rett og slett ikke flere nederlag på en stund.

 

Come on you gooners!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg satte opp Chamack pga 2 ting: ønsker at han skal prøves ved side av Van Persie, tror de kan utfylle hverandre på en god måte. Kreativitet og duelspill. Og vi trenger noen med litt muskler mot Bolton. Og da snakker vi både om angrep og forsvar.

Walcott benket jeg pga. dårlig form i det siste. Han og Alex kan være gode kort å ha når Bolton blir litt slitene og vi trenger fart.

Link to comment
Share on other sites

Djourou og Benayoun er skadet og ikke med i troppen.

Djourou er det vel greit at får litt tid til å finne tilbake til seg selv igjen da han har vært svak lenge nå.

 

Regner med at Miquel tar Djorou sin plass fra forrige PL-tropp og at Chamberlain kommer inn i troppen for Benayoun. Ellers samme tropp som mot Blackburn.

 

Blir spennende å se om AW velger 4-2-3-1 eller 4-4-2. Jeg tror mest på førstnevnte og da vil jeg gjerne se Song or Coquelin som ankrene på midten med Arteta som den offensive midtbanespilleren.

 

Jeg tror at vi starter med samme back-firer som mot Blackburn. De har nå hatt en uke på å trene samhandling og forhåpentligvis har de gjort det.

 

Ved 4-2-3-1 tror jeg vi starter slik

 

WS

Sagna - Mertesacker - Koscienly - Santos

Song - Coquelin

Chamberlain - Arteta - Gervinho

RVP

 

ved 4-4-2 tror jeg vi starter slik

 

WS

Sagna - Mertesacker - Koscienly - Santos

Chamberlain - Song - Arteta - Gervinho

RVP - Chamakh

 

Håper egentlig på 4-2-3-1 og nevnte lagoppstilling.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, han har vle vært med på så og si alt vi har skapt offensivt i år?

 

Har vel vært en av våre klart mest produktive spillere i år på den siste halvdelen av banen, men er enig i at Walcott kanskje burde benkes i denne kampen og bli brukt som supersub tidlig i andreomgangen. Dog i 4-4-2 (eller 4-4-1-1) så griner jeg ikke hvis Walcott starter på topp sammen med van Persie for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Har vel vært en av våre klart mest produktive spillere i år på den siste halvdelen av banen, men er enig i at Walcott kanskje burde benkes i denne kampen og bli brukt som supersub tidlig i andreomgangen. Dog i 4-4-2 (eller 4-4-1-1) så griner jeg ikke hvis Walcott starter på topp sammen med van Persie for å si det sånn.

 

ja han har helt klart vært av våre mest produktive og offensivt farlige spillere i år. Jeg vet ikke hva folk forventer av Walcott på høyre kant egentlig... Det virker som om man har alt for høye forventninger til en spiller som selv også har innrømmet i intervju på arsenal.com at han ikke føler seg helt komfortabel på plassen.

 

Men er enig i at han kan være fin å kaste innpå mot slutten, da gjerne som spiss i 4-4-2

Link to comment
Share on other sites

ja han har helt klart vært av våre mest produktive og offensivt farlige spillere i år. Jeg vet ikke hva folk forventer av Walcott på høyre kant egentlig... Det virker som om man har alt for høye forventninger til en spiller som selv også har innrømmet i intervju på arsenal.com at han ikke føler seg helt komfortabel på plassen.

 

Men er enig i at han kan være fin å kaste innpå mot slutten, da gjerne som spiss i 4-4-2

 

Som du kanskje har oppfattet så er Walcott en av de spillerene i stallen jeg anser som en av mine favoritter, men jeg mener virkelig at han får utrolig mye ufortjent kritikk og at han egentlig er en utrolig undervurdert spiller. Jeg vil strekke meg så langt og si at Walcott med den riktige partneren på topp meget mulig kunne utviklet seg til å bli en spiss i verdensklasse bare han faktisk hadde fått tilliten til å vise seg frem i sin naturlige posisjon, men det virker som om jeg er en av de få som mener akkurat det.

 

Jeg sier ikke at han f.eks. vil bli like god som Henry (for det må vi innse, en spiller som Henry kommer vi mest sannsynligvis aldri til å se igjen), men jeg tror han kan bli bedre enn Owen var for Liverpool.

 

Det eneste spørsmålet er vel om han klarer å holde seg skadefri og utvikle seg samtidig som Wenger tør å satse på han på topp.

Link to comment
Share on other sites

Denne er tøff, meget tøff. Jeg liker ikke å spille mot Bolton, men det skal sies at de er svekket fra fjoråret. Vi MÅ rett og slett vinne, alt annet vil være for dårlig.

 

Selvfølgelig? Uansett hvordan formen har vært så skal vi slå Bolton med stor margin. De har startet forferdelig og ligger på en urven 19 plass à poeng med sisteplassen. Men det skal sies at vi bare ligger 1 poeng foran Bolton. Vi har scoret 6 og sluppet inn 14, de har scoret 8 og sluppet inn 13. Dette blir ingen lett kamp, men håper VIRKELIG at det løsner imorgen, ellers er det nok en helg som blir ødelagt.

 

Håper på dette laget(fra høyre): 4-4-2

 

Polski

Sagna(Coquelin)

Per

Kos

Santos/Gibbs

Gervinho

Arteta

Song

Arshavin

Van Persie

Walcott

 

COYR !!

Link to comment
Share on other sites

Wenger har bekreftet via pressekonferansen at Sagna og Ramsey hadde en positiv test og er klare til kampen, mens Benayoun og Djourou har fått noen småskader og kan være klare igjen til bortekampen mot Tottenham neste helg. Han har også gått ut etter Shrewsbury kampen og sagt 4-4-2 ble spilt pga. spillerne han hadde til rådighet passet en slik formasjon bedre. Så kan man spekulere om ikke den stallen vi har skadefri enda fortsatt passer best med 2 spisser og hurtige kanter... jeg er ikke i tvil. Lærte også fra samme pressekonferanse at Wenger ikke har blitt noe mindre egen med årene, tvert imot faktisk, så ser det ut som han nekter å skaffe hjelp til å trene laget. Både Keown og Bergkamp har vært nevnt fra jounalistene, men blitt avkreftet ganske heftig hver gang. Velger å tro Wenger har bedre kontroll på spillerne og sitt trenerapperat enn hva vi som ønsker utskiftinger har, om ikke hadde noe vært riv ruske gale.

 

Leste også en god artikkel på tv2sporten i dag (ja, de er ikke helt håpløse). Og må si at Jonas Bergh-Johnsen, som har skrevet dette, treffer godt med sine synspunkter. Er helt enig i det han skriver om vår manglende selvtillit og hvordan vi brukte sommeren til å "forbedre" laget. Mye kunne vært gjort på en annen måte, og jeg velger å tro at Wenger og styret lærer av dette slik at vi slipper mange flere slike situasjoner hvor alle vet at Cesc og Nasri kommer til forlate oss og henter inn erstatterne før salget er gjort. På visse punkter må man bare berømme hvordan rødnesen i nord, Sir Alex Ferguson, har håndtert slike situasjoner på (Beckham, Ronaldo etc). Til tross for eiere som skyver gjelden over på klubben og åpenbart setter sin egen økonomi foran klubbens, så bruker de pengene fra disse salgene til å handle inn erstatterne. Var vell ikke før i sommer de brukte opp pengene fra Ronaldo salget? Hadde vi gjort det samme når vi solgte Henry, Toure, Adebayour og nå Cesc og Nasri ville vi neppe startet sesongen med en knepen seier mot nedrykksdømte Swansea. Alle spillerne er erstattelige, men det forutsetter at man bretter ut pengboken og ikke bare åpner glydelåsen til myntene!

 

Jeg startet å elske denne klubben ved Wengers inntreden, og jeg velger å være trofast ved han og klubben i gode og onde dager. La oss nå snu trenden mot Bolton og vise verden at klubben ikke lar seg brytes ned! Får frysninger og en enorm stolthet av å se hvordan fansen støtter laget i tykt og tynt, og ber dere alle vise sin støtte.

 

Link to comment
Share on other sites

Hmm, han har vle vært med på så og si alt vi har skapt offensivt i år?

 

Eg vil heller sei Gervinho er med på det meste me skaper. Langt meir involvert i spelet, betre mann mot mann, dyktigare til å komme seg i gode posisjonar. Kort sagt ein betre spelar om ein ser vekk frå den siste pasninga, der dei er like dårlege. Gervinho's inntreden på laget illustrerer kor deprimerande dårleg det står til på vår høgre kant. Walcott glimtar til sånn innimellom, men jammen er det lenge mellom drammane.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...