Jump to content

24.09.11 Bolton Wanderers (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Må faktisk si at det Arsenal fansen gjorde borte mot United er et av mine stolteste øyeblikk som Arsenal fan. Det er så stort gjort. Respekt! På tide at spillerene gir igjen nå, Come on you Gunners!!

Ja akkurat det supporterne gjorde mot United viste hva den harde kjernen av Arsenalfansen står for.

Fikk frysninger under kampen og gjør det ennå. Respekt!

 

Idag er jeg på nullpunktet og er kjempeoptimist før dagens kamp(lærer aldri :D )

Gleder meg og er smånervøs.

 

Kan vi håpe på et pottetett forsvar og en briljant Arteta på midtbanen?

 

Tipper 3-0 idag med dette laget:

 

WS

 

Sagna Per Kos Gibbs

 

Song Arteta Coquelin Gervinho

 

Walcott RvP

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Eg vil heller sei Gervinho er med på det meste me skaper. Langt meir involvert i spelet, betre mann mot mann, dyktigare til å komme seg i gode posisjonar. Kort sagt ein betre spelar om ein ser vekk frå den siste pasninga, der dei er like dårlege. Gervinho's inntreden på laget demonstrerer kor deprimerande dårleg det står til på vår høgre kant. Walcott glimtar til sånn innimellom, men jammen er det lenge mellom drammane.

Helt enig i at Gervinho er den spilleren som er mest involvert i det som skapes i de kampene han har spilt. Walcott virket dog langt mer spillesugen når han kom inn som reserve mot Blackburn enn det han vært i de foregående kampene så kanskje han passer best til å være reserve et par kamper til slik at han blir mer sugen på å vise at han duger.

Også interessant å se uttalelsene til Walcott denne uken om at hele laget må ta ansvar defensivt. Det er jeg selvsagt helt enig i, men i kampene så langt i år har Walcott vært veldig svak i den delen av spillet. I flere av kampene har han overlatt Sagna helt alene på siden mot 2 mann mens han har stått og sett på, og vi husker også hvordan han skjelte ut Jenkinson i United-katastrofen i stedet for å hjelpe til. Kanskje har det gått opp et lys for unggutten?

Link to comment
Share on other sites

Det er sant og jeg syns han er en glitrende spiller, men han kan også spille på venstre og Walcott kan spille på topp, de har vært våre beste offensivt i år, kaptein RvP har nesten ikke bidratt.

Uenig! RvP har hatt elendige arbeidstilhøve aleine på topp, særleg i dei kampane der Gervinho ikkje har spelt, men har jobba og slitt. Eg ønskjer å sjå Gervinho og Arshavin på kvar sin kant og Theo saman med RvP på topp. Det er etter mi meining det beste vi kan få til offensivt!

 

Eg er i Tyskland og må av ulike grunnar sjå kampen på iPad.. TV2 Sumo funkar jo ikkje i utlandet, er det nokon som kan anbefale meg ein stream som funkar på iPad?

Link to comment
Share on other sites

Uenig! RvP har hatt elendige arbeidstilhøve aleine på topp, særleg i dei kampane der Gervinho ikkje har spelt, men har jobba og slitt.

Ordla meg litt uklart, han har jobba hardt og gjort sitt beste, men poenget var at han ikke har skapt noe særlig offensivt. Overrasker meg faktisk ikke så veldig om Chamakh starter foran han i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Eg vil heller sei Gervinho er med på det meste me skaper. Langt meir involvert i spelet, betre mann mot mann, dyktigare til å komme seg i gode posisjonar. Kort sagt ein betre spelar om ein ser vekk frå den siste pasninga, der dei er like dårlege. Gervinho's inntreden på laget illustrerer kor deprimerande dårleg det står til på vår høgre kant. Walcott glimtar til sånn innimellom, men jammen er det lenge mellom drammane.

Fortsatt har Walcott produsert mer enn Gervinho...

Link to comment
Share on other sites

Fortsatt har Walcott produsert mer enn Gervinho...

 

Må også huske at Gervinho har vært involvert i langt færre kamper enn Walcott og har spilt langt mindre med laget enn hva Walcott har.

 

Generelt sett på kanten så ser Gervinho uansett ut som en langt større trussel enn Walcott og han er en langt mer naturlig "tricky" spiller enn hva Walcott er, men allikevel viser Walcott tendenser til klasse (som f.eks. mot Udinese med to meget gode avslutninger og mot Dortmund med en vidunderlig gjennombruddspasning til van Persie med feil bein) og jeg håper virkelig han får prøve seg i sin naturlige posisjon snart.

 

Tror det kunne blitt fantastisk med Gervinho, Walcott, van Persie og Arshavin/Oxlade-Chamberlain ute på banen samtidig.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Sagna Mertesacker Koscielny Gibbs

Song Arteta

Walcott Ramsey Gervinho

Van Persie

 

Subs: Fabianski, Andre Santos, Frimpong, Rosicky, Oxlade-Chamberlain, Arshavin, Chamakh.

 

For første gang på en stund så har vi en sterk benk, der vi kan sette inn spille som kan forandre matchbildet. Har en god følelse og tror vi drar i land en solid 3-0 seier. Rvp, Arteta og Gervinho finner nettmaskene.

Link to comment
Share on other sites

Team in full: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Song, Arteta, Ramsey, Gervinho, Walcott, Van Persie ©.

 

Substitutes: Fabianski, Andre Santos, Frimpong, Rosicky, Arshavin, Oxlade-Chamberlain, Chamakh.

 

Der har vi laget :)

 

Ikke mye defensivt på den benken der :P

Link to comment
Share on other sites

Apropos spillere som ikke er med på benken.. Coquelin er ikke på benken vår. Kan ikke skjønne at Frimpong blir foretrukket foran han såfremt det ikke gjelder den "knocken" han fikk forrige kamp? Han må da vitterlig være langt bedre å ha på benken mtp. at han kan spille høyreback og DM i motsetning til Frimpong som egentlig kun burde spille sentral midtbane..

Link to comment
Share on other sites

Wanderers Team:

 

Jaaskelainen

Steinsson - Knight - Wheater - Robinson

Eagles - Muamba - Reo-Coker - Pratley - Petrov

Ngog

 

 

Subs: Bogdan, Tuncay, M Davies, K Davies, Boyata, Gardner, Kakuta

 

Edit: Er glad vi slipper den taklingsglade K Davies fra start, er en stor motivasjonsfaktor for Boltonlaget med han løpende på topp.

Link to comment
Share on other sites

Kun flaks og en god keeper gjør at Arsenal ikke ligger under for bunnlaget i PL... PÅ HJEMMEBANE!

Uansett om det er formasjon, spillere, trener eller hva det er, så er det ikke et topp 10 lag Arsenal har fremstått som hittil i år!

Likevell leder vi 2-1 i store sjanser etter 10 minutter. La oss ikke grave oss ned med en gang...

Link to comment
Share on other sites

Likevell leder vi 2-1 i store sjanser etter 10 minutter. La oss ikke grave oss ned med en gang...

Det er vel kun med svært subjektive øyne man kan si det. Er vel strengt tatt 2-2 i store sjanser.

 

Manu, Chelsea og City er i en klasse for seg. Tottenham og Pool kommer så. Bak der er det ca 7-8 lag som ikke er lett å rangere, og Arsenal er ett av dem...

Link to comment
Share on other sites

Det er vel kun med svært subjektive øyne man kan si det. Er vel strengt tatt 2-2 i store sjanser.

 

Manu, Chelsea og City er i en klasse for seg. Tottenham og Pool kommer så. Bak der er det ca 7-8 lag som ikke er lett å rangere, og Arsenal er ett av dem...

 

Vil ikke si at Chelsea tilhører i samme klasse som United og City, men allikevel er de fortsatt et hakk foran Tottenham og Liverpool.

 

Vi derimot ser ut som et lag som drømmer om å ende i topp 10, men realistisk sett ender på 12-15 plass.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si at Chelsea tilhører i samme klasse som United og City, men allikevel er de fortsatt et hakk foran Tottenham og Liverpool.

 

Vi derimot ser ut som et lag som drømmer om å ende i topp 10, men realistisk sett ender på 12-15 plass.

Synes vel et lag som utklasser Manu i antall sjanser på Old T. bør inkluderes i den trioen...

Link to comment
Share on other sites

Synes vel et lag som utklasser Manu i antall sjanser på Old T. bør inkluderes i den trioen...

 

Så tidligere sesonger så har vi altså vært et like godt lag enn United? For de siste 4 sesongene så har vi som regel vært det laget som har mest ballbesittelse og flest antall sjanser når lagene har møttes.

 

Det som teller er mål. Og United ledet med 3 mål til pause og kom ut i andreomgangen og nærmest visste at de kom til å vinne og dermed kun lå i 3 gir resten av kampen..

Link to comment
Share on other sites

Så tidligere sesonger så har vi altså vært et like godt lag enn United? For de siste 4 sesongene så har vi som regel vært det laget som har mest ballbesittelse og flest antall sjanser når lagene har møttes.

 

Det som teller er mål. Og United ledet med 3 mål til pause og kom ut i andreomgangen og nærmest visste at de kom til å vinne og dermed kun lå i 3 gir resten av kampen..

Der tar du feil. De siste sesongene har kampene sett sånn ut mot Chelsea. Ikke mot Manu. Har vært rimelig bedre enn Arsenal de siste årene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...